Ik ben Clement, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Clemmekken.
Ik ben een man en woon in Denderleeuw (Belgie) en mijn beroep is Bewaking.
Ik ben geboren op 03/03/1957 en ben nu dus 67 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Pc, Wandelen, Film, Theater, Kunst, Koken , Lezen.
Samen rond de kachel...
Mijn mooiste Bloemetje...
Tilly
Amy
Bonnie
Clemmekken
LAAT UW GENEESMIDDEL UW VOEDING ZIJN EN UW VOEDING UW GENEESMIDDEL (Hippocrates) ZELFKENNIS : BEGIN VAN ALLE WIJSHEID
11-01-2006
Opleiding Chauffeur - Turnhout 1976
Opleiding Chauffeur
Wie als milicien de chauffeursopleiding had gevolgd, kon na de legerdienst het militair rijbewijs omruilen voor een burgerlijk, handig meegenomen dus..... Niettemin was de opleiding niet te onderschatten, sommigen hadden het geluk om na één maand te slagen, maar simpel was dat zeker niet. Er werd gebruik gemaakt van de ford V10 en van Bedford. Dubbel ontkoppellen en de juiste dosis tussengas, waren een must. Als dit niet dadelijk vlotjes gebeurde, werd je uitgescholden tot en met, de rij-instructeurs waren echte "brul-apen". Meer dan één bleuken (ook ik dus) had meermaals de tranen in de ogen aan het einde van zo'n rit. Bij de Bedford had je vooral last met de lange versnellingspook, bij schakelen naar 2é of 4é versnelling botste je keihard tegen de achterkant van de cabine, na een paar dagen had zowat iedereen een pijnlijke elleboog. Als bij de V6( of was het F6?) het tussengas niet in de juiste dosis werd gegeven, lukte het schakelen van geen kanten, de rij-instructeur was dan genoodzaakt om je met beide handen even te helpen, daarna kreeg je als beloning de gebruikelijke lading krachtermen over je heen. Wat de theorievakken betreft, die waren zo saai en monotoon, dat het voor de meesten onders ons onmogelijk was om aandachtig te blijven, laat staan wakker. Maar desondanks werden we tot deftige chauffeurs gevormd,met de nodige technische basis om op het terrein, ons mannetje te staan. En.....dank zij deze "brulapen" werden we beetje bij beetje gehard! , wat voor de rest van onze "term" goed van pas kwam.
Reacties op bericht (4)
05-04-2009
bedford
die pijnlijke ellebogen kwamen van de mitrailleur-houder aan de achterkant van de cabine in die bedford's op de kleine FRAC.
dit gebeurde steeds als je niet oplette,als je van 1ste naar de 2de versnelling moest schakelen!!grtjs
05-04-2009 om 04:54
geschreven door bobby
ex-lesgever FRAC
hoy,Clement ,ik was vanaf 1974, 3 jaar lesgever ,op de "kleine FRAC"(1 jaar)&2 jaar op de"grote FRAC".ik gaf les met minerva jeep,bedford(klein&groot),ford Rhein,ford F5,ford F6,FN,MAN polycarb &de nieuwe MAN op het einde van mijn "tour of duty"van de 4'e compagnie.hey,wie weet ben jij ooit leerling geweest van me!p.s.:ik zoek foto's van die voertuigen van in die tijd,als iemand die nog heeft liggen?
O ja,even een tip:ik was één van die monitoren die de leerlingen elke dag van de kazerne naar de FRAC voerde en terug.(ik ben Oostendenaar en verbleef dus in de kazerne en was waarschijnlijk één van de meest gestrafde BV's dat er was in in Turnhout !maar toch heel wat lol gehad!!)
groetjes van den Bob.
05-04-2009 om 04:45
geschreven door bobby
21-09-2008
legerdienst arolsen 14de genie korporaal
zou graag eens communiceren per email, heb ook veel fotos van mijn legerdienst in 1977, mijn adres : kerkstraat, 54 - 1742 ternat
dank bij voorbaat.
21-09-2008 om 15:08
geschreven door raes patrick
21-02-2006
Vrachtwagens
Hallo Clement,
ik ben gedurende 2 jaar instructeur geweest op de FRAC in Turnhout, en ik heb daar nooit Bedfords geweten, enkel MAN en FN. En het was in die FN's dat je steeds keihard met je elleboog tegen de achterwand stootte als je naar 2de of 4de schakelde. Ik kan je als je dit wil nog foto's van die FN' doorsturen. Laat maar iets weten.
Een "ex-boefer"