USA reis 2019

• 19de dag : wo 4 september
  • 18de dag : di 3 september

23-08-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6de dag : do 22 augustus

Lekker geslapen en weer vroeg op. Alhoewel het hotel op een drukke baan ligt, hadden we weinig of geen last van het verkeer.

De ontbijtzaal was in een andere blok, door een giftstore in een achtergelegen soort museum met foto’s van oude presidenten. Alle was zeer verzorgd en werd geleid door twee oude mensen, die alles netjes aanvulden, lekkere pancakes …

Ook in de giftshop waren de diensters ook een stuk over de pensioenleeftijd !

Vandaag ziet het er weer prachtig weer uit en trekken we verder cowboyland in richting Buffalo.

Het landschap is volledig anders dan de vorige dagen, veel minder plantengroei en heel dor. We rijden uren door de zeer brede vallei en ontmoeten bijna niemand, af en toe passeert er eens een auto of camion. De temperatuur loopt op tot boven de 30°C.

Aan het Bighorn National Forrest zitten we in de bergen en klimmen we tot boven de 2900 meter. Het wegdek is veel beter dan in België zelfs op deze verlaten wegen en de weg kronkelt zo de hoogte in langs vele haarspeldbochten.

Onderweg komen we nog een meer tegen waar we eens gingen kijken, want er was ook een ski-oord.

Enkele kleine skiliften, een sneeuwkanon en een grote chalet, dat was alles, blijkbaar voor beginnende skiërs, het heette dan ook “Veteran’s Cove” …  dat zegt genoeg, wel een zeer stille locatie !

De afdaling naar Buffalo was zelfs nog spectaculairder dan het stijgen en met een goede vaart daalden we zo 1500 meter naar beneden tot in het stadje Buffalo met nog geen 5000 inwoners.

De GPS vond het hotel zonder problemen en van ver zagen we de prachtige ingang al staan. Even verwarring aan de balie want ze vonden geen boeking op mijn naam ? Wanneer hebt ge geboekt en bij wie en hebt ge geen mail hiervan gekregen … even werd het warm bij die juffrouw. Misschien op een andere naam, och ja Edy boekt ook hotels … wat een opluchting, het was in orde, oef !

Een mooie kamer en binnen zwembad, dus even gaan verfrissen en dan lekker aperitieven op de kamer.

Vanavond gaan we eten in het beste restaurant van Buffalo, dus dat belooft weer goed te zijn !

Het restaurant was maar “a few blocs away” dus maar met de auto er naar toe. Om 19:00 uur zat het Winchester Steakhouse goed vol en kregen we onze tafel toegewezen en al snel gaven we onze bestelling op, uiteraard steak.

Er is blijkbaar toch een goede verbetering op til bij de Amerikanen, want er wordt steeds salade of soep als voorgerecht bijgegeven, dan hebben ze al zeker groenten binnen ! Aan hun omvang is daar momenteel nog niet veel aan veranderd zo te zien.

Om 20:00 uur was onze salade en een goede 300 gram steak met een Budweiser uit het flesje al binnen en kregen we de rekening gepresenteerd, het moet vooruit gaan …

Binnen was het fris en bij het buiten komen kwam de zwoele warmte ons tegemoet.  In de bergen achter ons was een stevig onweer met bliksems en weerlicht de hemel aan het verlichten.

In de prachtige tuin van het hotel hebben we nog wat blijven wandelen en langs de rivier liep nog een jonge Elk van ons weg. In de lounch van het hotel namen we nog een lekkere koffie met koekje voor we naar onze kamer gingen.

Het lichtschouwspel boven de bergen konden we vanuit onze kamer mooi volgen en vastleggen op de film.

Nog wat gerommel in de kamer gingen de lichtjes weeral uit.

Morgen rijden we verder naar Rapid City, waar we vier dagen blijven, en het wat rustiger aan gaan doen.