Openbaar vervoer in Gent
Inhoud blog
  • Op. vervoer Gent (613)
  • Op. vervoer Gent (612)
  • Op. vervoer Gent (611)
  • Op. vervoer Gent (610)
  • Op. vervoer Gent (609)
  • Op. vervoer Gent (608)
  • Op. vervoer Gent (607)
  • Op. vervoer Gent (606)
  • Op. vervoer Gent (605)
  • Op. vervoer Gent (604)
  • Op. vervoer Gent (603)
  • Op. vervoer Gent (602)
  • Op. vervoer Gent (601)
  • Op. vervoer Gent (600)
  • Op. vervoer Gent (599)
  • Op. vervoer Gent (598)
  • Op. vervoer Gent (597)
  • Op. vervoer Gent (596)
  • Op. vervoer Gent (595)
  • Op. vervoer Gent (594)
  • Op. vervoer Gent (593)
  • Op. vervoer Gent (592)
  • Op. vervoer Gent (591)
  • Op. vervoer Gent (590)
  • Op. vervoer Gent (589)

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Startpagina !

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    Van de paardentram naar de Dampoort tot de Hermelijn naar Flanders Expo
    25-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op. vervoer Gent (522)
    Drie opnamen van autobus 31-222: het prototype "Mack C 41", aangekocht in 1955 en in dienst tot november 1963.
    Boven: terminus "Heuvelpoort", kant Citadelpark.
    Midden: aan de Verlorenkostbrug, richting Coupure Links.
    Onder: aan het kruispunt Verlorenkost - Nederkouter.

    Op 8 april 1955 werd de sedert midden 1954 ingerichte busdienst van de ETG tussen Zwijnaarde en de Heuvelpoort uitgebreid tot de Rooigemlaan. De reisweg liep langs Bijlokenhof, de Rozemarijnbrug, het eiland Malem en het kruispunt met de Brugsesteenweg.
    De krant "Het Volk" maakte gewag van "..het nieuwste en hypermoderne type autobus. Het voertuig werd een paar maanden terug rechtstreeks uit Amerika ingevoerd, waar hij gemonteerd werd als prototype voor de uitrusting van het openbaar vervoer in New York. Op zijn beurt zal de bus hier als prototype dienen voor de montage van andere, die elders in BelgiĆ« eveneens zullen ingezet worden voor het vervoer van reizigers op de openbare netten. Gent krijgt daarvan de "primeur".
    De autobus wordt aangedreven door een motor van 170 pk, die een maximumsnelheid van 75 km per uur kan ontwikkelen en in het achtergedeelte van het voertuig is ingebouwd..."
    b



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Drie-asser 325 met aanhangwagen uit de reeks 65-72 geparkeerd op het Emiel Braunplein, richting Klein Turkije, klaar om de rit langs lijn 4 naar het Sint-Pietersstation aan te vangen. Foto uit 1958, kort voor de afbraak van de huizenrij. Rechts een gedeelte van het belfort.

    NOG VEEL MEER OVER HET GENTSE OPENBAAR VERVOER  !!!

    Bekijk ook het blog "MIVG" van Dany !!!! 
    ________________________________________

    Foto

    Startpagina !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!