Openbaar vervoer in Gent
Inhoud blog
  • Op. vervoer Gent (613)
  • Op. vervoer Gent (612)
  • Op. vervoer Gent (611)
  • Op. vervoer Gent (610)
  • Op. vervoer Gent (609)
  • Op. vervoer Gent (608)
  • Op. vervoer Gent (607)
  • Op. vervoer Gent (606)
  • Op. vervoer Gent (605)
  • Op. vervoer Gent (604)
  • Op. vervoer Gent (603)
  • Op. vervoer Gent (602)
  • Op. vervoer Gent (601)
  • Op. vervoer Gent (600)
  • Op. vervoer Gent (599)
  • Op. vervoer Gent (598)
  • Op. vervoer Gent (597)
  • Op. vervoer Gent (596)
  • Op. vervoer Gent (595)
  • Op. vervoer Gent (594)
  • Op. vervoer Gent (593)
  • Op. vervoer Gent (592)
  • Op. vervoer Gent (591)
  • Op. vervoer Gent (590)
  • Op. vervoer Gent (589)

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Startpagina !

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    Van de paardentram naar de Dampoort tot de Hermelijn naar Flanders Expo
    14-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op. vervoer Gent (126)
    Een trolleytram aan de terminus van lijn 2 te Meulestede, nog in groene kleur en zonder enige vorm van beschutting aan de platforms. In 1906 werden de rijtuigen voorzien van een wit bord met de tweetalige vermelding "Meulestede  - Porte du Sas" en "Meulestede - Muide".

    5 oktober 1904   (Gazette van Gent)

    Sedert enige dagen wordt de lijn van de Sassepoort met dubbel spoor gedaan. Binnenkort zullen de rijtuigen tussen Gentbrugge en de brug van Meulestede de trolley kunnen benutten. Om het deel van de lijn tussen de Sassepoort en Meulestede stroom te leveren, zal een voorlopig gebouw in hout worden opgetrokken nabij het politiecommissariaat van de Muide, waarin een machine zal geplaatst worden, werkende op een dynamo.

    19 oktober 1904   (De Gentenaar)

    Vanaf heden rijden de trams met de trolley van de Muidebrug tot op Meulestede. De tocht van het algemeen werkhuis aan de Brusselsesteenweg naar Meulestede wordt nu afgelegd in 25 minuten, met verandering van rijtuig aan de Muide.
    Men werkt thans aan de herinrichting van de lijn naar het Rabot. Ook daar zullen de accumulatoren binnen korte tijd kunnen afgeschaft worden.
    Intussen nadert het elektriciteitsgesticht van de stad in de Bomastraat zijn voltooiing. Reeds zijn bijna alle gebouwen in het droge, alhoewel men er slechts tien weken geleden aan begon. Men denkt dat met nieuwjaar een eerste machine zal kunnen draaien. Zij zou de stroom leveren aan de elektrische trams. In het totaal moeten er drie dergelijke dynamo's komen.
    De ondernemers van de bouwwerken, de heren Myncke gebroeders, hebben voor het ogenblik niet min dan 150 werklieden aan de arbeid.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Drie-asser 325 met aanhangwagen uit de reeks 65-72 geparkeerd op het Emiel Braunplein, richting Klein Turkije, klaar om de rit langs lijn 4 naar het Sint-Pietersstation aan te vangen. Foto uit 1958, kort voor de afbraak van de huizenrij. Rechts een gedeelte van het belfort.

    NOG VEEL MEER OVER HET GENTSE OPENBAAR VERVOER  !!!

    Bekijk ook het blog "MIVG" van Dany !!!! 
    ________________________________________

    Foto

    Startpagina !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!