Openbaar vervoer in Gent
Inhoud blog
  • Op. vervoer Gent (613)
  • Op. vervoer Gent (612)
  • Op. vervoer Gent (611)
  • Op. vervoer Gent (610)
  • Op. vervoer Gent (609)
  • Op. vervoer Gent (608)
  • Op. vervoer Gent (607)
  • Op. vervoer Gent (606)
  • Op. vervoer Gent (605)
  • Op. vervoer Gent (604)
  • Op. vervoer Gent (603)
  • Op. vervoer Gent (602)
  • Op. vervoer Gent (601)
  • Op. vervoer Gent (600)
  • Op. vervoer Gent (599)
  • Op. vervoer Gent (598)
  • Op. vervoer Gent (597)
  • Op. vervoer Gent (596)
  • Op. vervoer Gent (595)
  • Op. vervoer Gent (594)
  • Op. vervoer Gent (593)
  • Op. vervoer Gent (592)
  • Op. vervoer Gent (591)
  • Op. vervoer Gent (590)
  • Op. vervoer Gent (589)

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Startpagina !

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    Van de paardentram naar de Dampoort tot de Hermelijn naar Flanders Expo
    21-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op. vervoer Gent (311)
    Prentkaart waarop de elektrische tram van de lijn naar Nevele te zien is in een voor de rest bijna verkeersvrije Baarledorpstraat met uiterst links de kerk.
     
    Om de elektrificatie van Drongen tot Nevele te kunnen uitbreiden was een kapitaalsverhoging van 4 420 000 frank noodzakelijk. De Staat nam daar de helft van voor haar rekening, de provincie en de betrokken gemeenten zoals gebruikelijk elk één vierde.
    De NMVB promootte de zaak als volgt: "Niet alleen zal het verkeer zich vermenigvuldigen, men zal ook over latere diensten kunnen beschikken welke de gelegenheid zullen verschaffen zich met meer gemak te verplaatsen. Ook zal de uitbating geschieden bij middel van modern rollend materieel. In één woord, de elektrificatie zal een totale modernisering daarstellen voor de doorlopen streek."
    Vooral de beide Leernes geraakten het duchtig oneens. De burgemeesters merkten op dat er een verschil was ingetreden in de verhouding der aandelen en wensten een herverdeling op basis van de verhouding ten tijde van de stoomtram. Het bestuur van de Buurtspoorwegen deed een beroep op de "goede betaler" Drongen om als bemiddelaar op te treden, wat uiteindelijk lukte...



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Drie-asser 325 met aanhangwagen uit de reeks 65-72 geparkeerd op het Emiel Braunplein, richting Klein Turkije, klaar om de rit langs lijn 4 naar het Sint-Pietersstation aan te vangen. Foto uit 1958, kort voor de afbraak van de huizenrij. Rechts een gedeelte van het belfort.

    NOG VEEL MEER OVER HET GENTSE OPENBAAR VERVOER  !!!

    Bekijk ook het blog "MIVG" van Dany !!!! 
    ________________________________________

    Foto

    Startpagina !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!