Openbaar vervoer in Gent
Inhoud blog
  • Op. vervoer Gent (613)
  • Op. vervoer Gent (612)
  • Op. vervoer Gent (611)
  • Op. vervoer Gent (610)
  • Op. vervoer Gent (609)
  • Op. vervoer Gent (608)
  • Op. vervoer Gent (607)
  • Op. vervoer Gent (606)
  • Op. vervoer Gent (605)
  • Op. vervoer Gent (604)
  • Op. vervoer Gent (603)
  • Op. vervoer Gent (602)
  • Op. vervoer Gent (601)
  • Op. vervoer Gent (600)
  • Op. vervoer Gent (599)
  • Op. vervoer Gent (598)
  • Op. vervoer Gent (597)
  • Op. vervoer Gent (596)
  • Op. vervoer Gent (595)
  • Op. vervoer Gent (594)
  • Op. vervoer Gent (593)
  • Op. vervoer Gent (592)
  • Op. vervoer Gent (591)
  • Op. vervoer Gent (590)
  • Op. vervoer Gent (589)

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Startpagina !

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    Van de paardentram naar de Dampoort tot de Hermelijn naar Flanders Expo
    25-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op. vervoer Gent (409)
    AFLEVERING 37 (WEEK VAN 29 APRIL TOT 5 MEI 2007) TERUG BESCHIKBAAR !!!
    ==========================


           BEKNOPTE INVENTARIS
       
    VAN DE DRIE-ASSERS 301-405
             
    AFLEVERING 9
         REEKS 363 - 380 (DEEL 1)

    De onderreeks 363-380 (18 rijtuigen) werd in 1930-'31 samengesteld uit de kasten van twee-assers type "Westinghouse" (101-172), waarvan de motoren T3d en controllers T10 behouden werden.
    In 1937 werden ze uitgerust met controllers T46 (ex-NMVB), inclusief vernieuwde weerstanden, wielstellen en kabels.
    In 1950-'53 ondergingen ze een grondige modernisatie van de kast, verlichting, verwarming, signalisatie, enz.
    Rijtuig 363 werd net als de 362 in 1959 van zwaardere motoren en elektromagnetische remblokken voorzien.

    Enkele algemene kenmerken:
    - gebogen onderstel, geen remblokken (de 363 later wel);
    - deuren, ramen en blauwe middenband op ongelijke hoogte;
    - uitwendige koplichten bij rijtuigen 366, 372, 373, 378 (aan één kant) en 379;
    - uiterste lengte 10,98 m; breedte 2,10 m.
     
    363

    De drie-asser in beeld doet dienst op lijn 7 en bevindt zich aan het begin van de Antwerpsesteenweg, kant Dampoort. Het rijtuig is op weg naar de terminus aan de Darsen.
    In tegengestelling met wat in de hoger vermelde officiële gegevens staat vermeld, is minstens aan één zijde een uitwendig koplicht aanwezig !

    Foto: R. Temmerman - 14 september 1962)

    ex-accutram 123, type Westinghouse
    in dienst op 8 augustus 1930 als rijtuig 353
    vernummerd in 1948 tot 363
    buiten dienst in november 1970
    afgevoerd naar Chimefer op 23 november 1970
    de kast belandde bij een particulier in Avelgem



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Drie-asser 325 met aanhangwagen uit de reeks 65-72 geparkeerd op het Emiel Braunplein, richting Klein Turkije, klaar om de rit langs lijn 4 naar het Sint-Pietersstation aan te vangen. Foto uit 1958, kort voor de afbraak van de huizenrij. Rechts een gedeelte van het belfort.

    NOG VEEL MEER OVER HET GENTSE OPENBAAR VERVOER  !!!

    Bekijk ook het blog "MIVG" van Dany !!!! 
    ________________________________________

    Foto

    Startpagina !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!