Een persoonlijke kijk van een neutrale (?) toeschouwer aangevuld met interessante analyses van anderen.
16-08-2011
Bestaat er een wet tegen charlatans?
Bestaat er een wet tegen charlatans?
Deze ochtend
vond ik volgende flyer in mijn brievenbus:
Groot helderziende medium PROFESSEUR SOMA
Lost uw problemen snel op,
zelfs de meest hopeloze gevallen
Terugkeer van geliefde, spel geluk,
klant aantrekking, impotentie,
bescherming, proces, ongekende ziekten
met aangeboren kracht voor een snel oplossing
Discretie gegarandeerd
100% tevreden 0489/67.47.90
Verplaatsing mogelijk bij uw huis
Daar word ik
nu niet goed van.
Dit moest verboden worden.
Bestaat hier een wet tegen?
Wikipedia omschrijft charlatan als
volgt: Een charlatan is een speciaal soort oplichter die
voorziet in zijn behoeften door systematisch mensen te bedriegen over zijn
afkomst, vaardigheden, intenties of prestaties. Een charlatan maakt gebruik van
zijn charme. Het woord wordt
ook wel gebruikt voor mensen die zonder zelf de bewuste intentie te hebben te
misleiden ideeën of denkbeelden presenteren die zij zelf voor waar houden maar
die de wetenschappelijke toets der kritiek niet kunnen weerstaan. In de
geneeskunde spreekt men dan vaak van kwakzalverij.
Terugbetaling medische kosten - besparing mogelijk ??
Terugbetaling medische kosten, besparing mogelijk ??
Vandaag voor
jaarlijks nazicht en bloedonderzoek naar
de huisdokter geweest.
Telkens opnieuw vind ik het zo eigenaardig dat ik het volle bedrag dien te
betalen en dat ik dan naar het kantoor van de mutualiteit moet gaan om een deel
terug te krijgen.
Kan men het
niet zo regelen dat we enkel het remgeld betalen en dat de huisdokter de rest
rechtstreeks betaald krijgt van de één of andere instantie. Voor medicamenten
bestaat die regeling toch ook.
Soms hoor ik
dat dit gedaan wordt om de overconsumptie van het doktersbezoek tegen te gaan. Maar
is dat zo?
En als er
hier of daar al enige overconsumptie bestaat, dan lijkt het me, dat die toch
duur betaald wordt via de vergoedingen die de mutualiteiten krijgen om de terugbetalingen
te doen.
Is hier een besparing mogelijk, zonder dat er iemand nadeel aan
heeft (met uitzondering van de mutualiteiten)?
Zou de commissie die mutualiteiten krijgen de reden zijn waarom patiënten eerst de volle pot moeten betalen, en pas
in tweede instantie de terugbetaling?
Beste lezer, als u weet van een artikel waarin deze werkwijze geargumenteerd
wordt uitgelegd, laar het me dan weten?
Als dit waar is moeten we toch eens goed nadenken.
Als dit waar is moeten we toch eens
goed nadenken.
Dit bericht werd me door een vriend toegestuurd.
Afgelopen dagen is er veel te doen geweest rond de "solidariteit"
in België waar absoluut niet aan geraakt mag worden.
Het is algemeen gekend dat Wallonië op veel vlakken slechter presteert dan
Vlaanderen. Nu wou ik eens kijken hoe erg het daar gesteld is. Aangezien de
werkmens toch wel de drager is van de economie en de zogenaamde
"solidariteit" in ons land, leek het me wel leuk om eens wat cijfers
van werkloosheid op te zoeken.
Bijna iedereen weet dat er in Wallonië meer werkloosheid is dan in
Vlaanderen maar ik wou weten hoeveel precies.
De volgende cijfers kun je gewoon nagaan op Wikipedia, ze komen dus
niet van een politieke partij, pressiegroep of andere subjectieve bronnen. En
zeker niet van onze kleurvakbonden!!
Daar toch wel even wat commentaar op dat laatste cijfer, 18,66% in
Henegouwen?
Dat is het PS-bastion waar Keizer Elio de plak zwaait met 44% van de stemmen.
Ze mogen dan
wel le Parti Socialiste zijn, ik vind er alleszins niet veel sociaal aan om
bijna 1/5e van uw bevolking zonder werk te laten zitten.
Goed, u
zegt misschien: "Elio is wel niet de baas over heel Henegouwen".
Klopt als een bus maar de partij waar hij aan het hoofd staat heeft bijna een
absolute meerderheid in die provincie dus hij draagt zeker een grote
verantwoordelijkheid en als je dan kijkt waar Di Rupo wél de leiding heeft is
het nog erger.
Stad:
Bergen/Mons
Burgemeester: Elio Di Rupo
Werkloosheid: 20,60%
Deining rond de sluiting van 38 loketten van de NMBS.
Deining rond de sluiting
van 38 loketten van de NMBS.
Enkel dagen geleden las je in mijn blog een artikel
met de titel Een derde weg naast besparen en belasten - Re-engineering als alternatief voor besparen
en nieuwe belastingen van de hand van Noël Slangen.
Vandaag zien we een praktische toepassing van deze Re-engineering: het
sluiten van 38 loketten van de NMBS. De treintiketten kunnen in het vervolg via
automaten aangekocht worden.Met behulp van moderne hulpmiddelen levert men zo een bijna evenwaardige
dienstverlening, met een grote besparing tot gevolg.
Op basis van de reacties op deze maatregel heb ik de volgende bedenkingen.
Elk veranderingsproces, hoe evident ook, en hoe
noodzakelijk ook, stuit op weerstand.Las ik niet toevallig vandaag de volgende bewering: "Toegang tot informatie, snelheid van beslissen en grote bereidheid tot veranderen, zijn de sleutelelementen voor succes." Bereidheid tot verandering is dus een noodzakelijkheid. Als er dus weerstand is voor een veranderingsproces moet dit met argumenten onderbouwd worden.
Wij krijgen een déjà vu gevoel.Jaren geleden
hoorden wij hetzelfde toen de banksector massaal overschakelde op het gebruik
van automaten. Nu zijn we allen gelukkig omdat we niet meer gebonden zijn aan
de openingsuren van de banken en omdat we veel van onze bankzaken kunnen
regelen van achter onze computer.
Tenslotte stel ik vast dat de vakbonden nog steeds op
dezelfde steriele manier reageren als jaren geleden.
Dergelijke eenvoudige aanpassingen met besparingen zijn echter noodzakelijk om onze
sociale verplichtingen tegenover de zwaksten en over de generaties heen,
wellicht na te kunnen komen.
Een derde weg
naast besparen en belasten Re-engineering als alternatief voor besparen en nieuwe belastingen 12 juli 2011 door Noël Slangen
Moeten de belastingen naar omhoog of moet de overheid besparen? De
federale overheid is op zoek naar een bedrag tussen de 10 en 20 miljard euro.
Het debat verengt zich tot de vraag of dit moet gebeuren door besparen op de
overheid of door het invoeren van extra belastingen. Helaas ziet men hierbij
een belangrijke derde weg over het hoofd: het herdenken van processen.
Het herdenken van processen door ze van nul opnieuw te bedenken met de
technologie, de vernieuwingen en inzichten die vandaag bestaan is in de
bedrijfswereld een alsmaar populairder en zeer effectieve manier van besparen.
Overheden zijn vaak echter te log, besluitvorming te traag en vakbonden te
conservatief om mee in een zogenaamd re-engineering proces te stappen.
Uitgerekend Rudi Demotte gaf als minister van sociale zaken het
voorbeeld door niet zozeer te besparen op de kwaliteit van dienstverlening,
maar wel door mechanismen en werkingen in vraag te stellen. De uitdaging voor
de overheid bestaat er in om het herdenken van processen en re-engineering van
werkingen mogelijk te maken. Heel wat procedures kosten de overheid, de
bevolking en bedrijven veel geld, maar het is onmogelijk om ze te
vereenvoudigen of af te schaffen zonder ingrepen in het overheidspersoneel.
Vooral een toenemende flexibilisering van overheidscontracten is
hiervoor echter noodzakelijk. De mogelijkheden die nieuwe IT-toepassingen
bieden worden vandaag bijvoorbeeld onderbenut omdat de verhouding tussen
structurele kosten en investeringsbudgetten zoek is. Vooral de hoge personeelslasten
zorgen ervoor dat er geen middelen voor deze soort vernieuwingen voorhanden
zijn. Een ronduit kafkaiaanse situatie. Laat ons bovendien ook niet naïef zijn:
het herdenken van processen zorgt voor een meeruitgaven in overgangsfase. Maar
de besparingen op termijn zijn enorm.
Toen destijds het kijk- en luistergeld werd afgeschaft werd er door
bonden actie gevoerd tegen die afschaffing omdat de betrokken ambtenaren geen
job meer zouden hebben. De angst dat dit finaal zou leiden tot minder jobs of
minder overheidsverbonden jobs is echter fout. In de toekomst zal in zorg,
onderwijs en vorming een toenemende vraag naar mensen ontstaan. Het huidige
pakket van het soort diensten dat de overheid levert en het aantal mensen die
deze taken uitvoert zal zeker niet dalen. Of al deze mensen in overheidsdienst
moeten zijn is dan weer een ander debat.
De Nota Di Rupo heeft enkele
mensen doen narekenen wat dit verhaal zoal echt in de mouw heeft. Hierbij
enkele bedenkingen.
1. Bernard PEETERS, senior
partner bij advokatenkantoor Tiberghien: Stelt dat de Nota neerkomt op een
belasting van 51% op het totaal rendement van risico kapitaal en vindt dit niet
de juiste manier om investeerders aan te zetten tot nemen van risico voor de
oprichting, groei en de ontwikkeling van onderneminegen van Belgische
nationaliteit.
Investerigen in buitenlandse ondernemingen worden nog zwaarder belast: vb. een
investering in een Frans bedrijf wordt 58% belast:Franse vennootschapsbelasting
34% een Belgische heffing van 25% samen 58%.
Konklusie: Met dergelijke heffingen is de American Dream ver af en de Belgian
Nightmare gerealiseerd.
2. Karel Van eetveld van Unizo
de federatie van Vlaamse KMOS: Dit is de zekerste weg naar de
afgrond , dit gaat niet door voor de Vlaamse Middenstand
3. Paul HUYBRECHTS voorzitter
van de Vlaamse beleggersverenigingen:De percentages die Di Rupo wil
heffen zijn waanzin en desastreus voor jonge en opstartende bedrijven zoals:
Trombogenics, Ablynx, Tigenix, Devgen en zo veel meer. Hierdoor wordt in
Vlaanderen het beursklimaat de nek om gewrongen. Ook een taks op vermogens is
helemaal geen goed idee. De grote diskutie in Belgie is: Vlaanderen is een
Bottom - Up samenleving Wallonie een Top-Down society, in het zuiden kijkt men
naar de politiek en de staat om te herverdelen, deze andere benadering heeft er
voor gezorgd dat Vlaanderen ruim 20% is vooruitgelopen is op een verstaats
Wallonie. De vermogensbelasting moet die Vlaamse dynamiek aantasten, deze taks
raakt het hart van ondernemend Vlaanderen en wil het eveneens verstaatsen. Deze
heffing tast het Belgisch vermogen van de families aan, volgens de zakenbanken
in Belgie zit dit privevermogen voor 80% in Vlaamse handen. Het probleem van
Belgie is niet dat er geen regering is, maar dat er te veel regeringen zijn en
de Federale regering in lopende zaken kan niet meer uitgeven en let op de
winkel. De mensen in Vlaanderen zien de ongebreidelde instroom van slecht
opgeleide of kultureel moeilijk te integreren mensen niet meer zitten. Justitie
kan dieven met een straf minder dan 3 jaar niet meer vast houden, dit zijn de
reden van het sukses van het Vlaams Nationalisme, de Belgische staat doet zijn
werk slecht of niet meer.
4. Jan PEUMANS Voorzitter van
het Vlaams Parlement:
De voorstellen voor Brussel zijn onaanvaardbaar, respekt voor de taalwetgeving
in Brussel en de Rand en eerbied voor het Vlaamse grondgebied zijn noodzakelijk
voor elke poging tot een vreedzame samenleving, dat ontbreekt in die Nota.
5. Eio Di Rupo: Ik koncentreer
mij op de positieve reakties van: PS,CdH,MR,FDF,Ecolo,Groen,Spa,en OVLD
6. Ignace VAN DOORSELAERE CEO
van Van de Velde: De Wever spreekt als een bedrijfsleider: met visie en eerlijk
realisme, niet bang om zijn nek uit te steken.
7. Konklusie: Di Rupo zal aan
de tafel gaan met de bovengenoemde 8 partijen en vooralsnog proberen CD&V
op andere gedachten te brengen om toch op een of andere manier nog mee aan te
schuiven aan deze tafel. Het uur van de verscheurende waarheid voor CD&V
breekt aan , de keuze tussen CD&V Peeters en Beke, CD&B Eyskens,
Dehaene,Leterme,Van Acker en CD&S oftewel links ACW met Belgische syndikale
visies zoals Cortebeek. De uitkomst van deze taktiek zal mijn inziens leiden
tot een scheuring van de CD&V als ze mee het bad van de staatsdragende
partijen in moet, ook OVLD gaat dit keer stuk op deze keuze
8. Het landschap in Vlaanderen
voor de politieke partijen wordt zeer ernstig, de verscheurende keuze voor
Belgie of voor Vlaanderen wordt voor allen zeer zwaar, de burger dwingt allen
klare wijn te schenken en voor een Mossel noch Vlees partij zoals de CD&V
dixit Rik Torfs wordt dit te veel. Het eensgezinde Franstalige kamp ( die niets
te winnen hebben bij verandering) dwingt de Vlaamse partijen te kiezen voor
stilstand en behoud van de huidige machtsverhoudingen in Belgie of te kiezen
voor fundamentele verandering op staats - en sociaal vlak . Voor Spa en OVLD
gaat het om te overleven en boven de kiesdrempel van 5% te blijven, beneden 10%
verliezen ze een groot deel van hun relevantie en worden ze voor de
Franstaligen interessante bongenoten maar verliezen ze hun vertegenwoordiging
in het nationale parlement maar hebben ze recht op 1 ministerpost. Dit wordt
hoe dan ook een langzame dood. Franstalig Belgie speelt poker met de toekomst
van Belgie als inzet, tot op heden wonnen ze zo goed als alle veldslagen , het
blijft af te wachten wat de toekomst brengt. De eerste jaren van de Amerikaanse
secessie oorlog won het zuiden met de strateeg generaal Lee nagenoeg alle
veldslagen, tot het noorden zich echt begon te organiseren en zijn krachten
bundelden en de oorlog won.
Dat krijg je met die verdomde eeuwige liefdes - 40 jaar getrouwd
Dat krijg je met die verdomde eeuwige liefdes - 40 jaar getrouwd
Sprakeloos - Tom Lanoye "Haar leven liet zich niet beschrijven zonder het zijne, en omgekeerd. Dat krijg je met die verdomde eeuwige liefdes, die onafscheidelijke levens uit een afgelopen tijdvak. - ze gingen er prat op nooit met iemand anders dan met elkaar zelfs maar een tongkus te hebben gewisseld, en ik heb nooit iemand ontmoet die dat weersprak of zelfs maar betwijfelde."
10.07.1971 - wij, mijn vrouwtje en ikzelf, stonden voor het altaar en beloofden eeuwige trouw, in goede en slechte dagen. Die zijn er geweest, gelukkig primeerden de goede dagen, en bovenal, hebben we tot vandaag een goede gezondheid.
Wij zijn
vandaag dus 40 jaar gehuwd, en ik denk dat we nog vele jaren trachten samen te
blijven.
Sinds 2
jaar is er een kleindochter bij. Dit geluk gun ik allen die hiervoor de
leeftijd hebben.
Sinds 2 jaar zijn wij beiden op pensioen, en dankzij onze gezondheid is dit ook
een hemelse tijd.
Proost.
Mening van een NVA-kiezer nav het neen van de NVA van 07.07.2011
Mening van
een NVA-kiezer.
Naar aanleiding van het neen van de NVA van 07.07.2011 wil ik even een aantal
elementen op een rij zetten:
-Ja zeggen is veel gemakkelijker dan neen zeggen.
Het getuigt juist van moed en van verantwoordelijkheid
om in dergelijke situatie neen te zeggen.
Waar haalt men het om juist nu het omgekeerde te beweren, alsof NVA
niet-verantwoordelijk is.
-Omdat nu één partij neen zegt, blijkt er een enorm probleem te zijn.
ik moet hieruit besluiten dat EDR blijkbaar niet goed gewerkt heeft. Als
toekomstig regeringsleider had hij zich hier bewust van moeten zijn. Hij had
dus een nota moeten voorleggen die wel aanvaardbaar was voor die 9-de partij,
een nota die wel kon voor de NVA.
-Als EDR effectief de NVA erbij wilde hebben
zoals hij heeft beweerd - dan had hij, als formateur - in nauw overleg met BDW
- een nota moeten voorleggen met het akkoord
van NVA.
-EDR stond erop dat hij zijn nota openbaar zou
maken.
Het is dan ook logisch dat als men neen zegt, men dit op een gefundeerde wijze,
en ookopenbaar doet.
Zo bekeken lijkt mij de uitspraak de nota werd door de NVA afgekraakt een
negatieve benadering.
De geargumenteerde reactie
van NVA is een logische gevolg van de openbaarheid die EDR nastreefden.
-Doen alsof in Vlaanderen de meesten over de nota
van EDR wil onderhandelen is een vertekening
van de werkelijkheid. Het is niet omdat er drie Vlaamse partijen zeggen
dat het kan, en één duidelijk neen zegt, dat men de indruk moet wekken dat de
meerderheid in Vlaanderen wil onderhandelen.
In Vlaanderen vertegenwoordigen de partijen die niet wilden onderhandelen 56
van de 88 kamerleden.
-Tenslotte, hebben heel wat kiezers hun stem en vertrouwen gegeven
aan mensen die de Vlaamse belangen verdedigen. Zij willen dan ook dat hun
partij, na grondige beraadslaging, correct hun mening verkondigen, neen
zeggen als het moet, ja zeggen als het kan, en zo het vertrouwen van hun
kiezers kunnen behouden.
De CD&V is de CVP niet. De CD&V heeft een duidelijke koers en mening. Hoe moet het nu verder met de onderhandelingen?
De CD&V heeft een duidelijke koers en
mening. De CD&V is de CVP niet. Hoe moet het nu verder met de
onderhandelingen?
Onlangs - op
een infoavond van de CD&V Het einde van België? - heb ik de gewezen
ministers Johan Sauwens en Luc Van Den Brande beluisterd. Na afloop hebben we
moeten vaststellen dat hun mening sterk Vlaams gezind is. Sommige leden van NVA
konden hun oren niet geloven en waren aangenaam verrast.
We hebben ons de bedenking gemaakt of we de CD&V van Peeters, Sauwens en
Van den Brande dezelfde is als de CD&V van Leterme en Eyskens.
Dus echt wel kunnen vaststellen dat er iets beweegt bij de CD&V, maar dat
wellicht nog niet iedereen op dezelfde Vlaamse lijn zitten van Sauwens, Peeters
en Van Den Brande.
Ondertussen
hebben we kennis gemaakt met de nota van EDR.
Het is
duidelijk dat socio-economisch links en rechts elkaar moeten vinden.
Het is duidelijk dat communautair de Vlaamse en Waalse benadering tot een
compromis moet leiden.
Het is eveneens duidelijk dat PS en NVA samen moeten regeren. Wouter Beke heeft
hiervoor een zeer sterk argument: we gaan de Vlaamse belangen niet kunnen
verdedigen, als we afhankelijk zijn van FDF en MR.
EDR kan het alleen niet, BDW ook niet.
Het is dan duidelijk dat er een
vertrouwenspersoon van beide samen met hen, de oplossing moet zoeken.
De piste
Wouter Beke was hierin een goede weg en blijft de te kiezen weg.
WB is wellicht de enige die tot nu toe, juist in onderling overleg met EDR en
BDW, voorstellen heeft geformuleerd die doorgepraat waren, maar uiteindelijk
door EDR toch werden afgeschoten.
De
benadering van de CD&V van Wouter Beke blijft de enige goede weg.
Het is dan ook logisch dat zij niet wensen te onderhandelen zonder de NVA. Zij
wensen wellicht ook niet te onderhandelen zonder de PS.
Dit heeft niets te maken met een gebrek aan standpunt of mening.
Men dient dan ook op te houden met hen het schoothondje van de NVA te
noemen..
De houding van CD&V bij monde van WB ligt volledig in de lijn van de weg
die gevolgd moet worden, en in overeenstemming is met hun nieuw Vlaams profiel.
Spijtig dat
Leterme, Eyskens en co nog niet op die lijn zitten. Zijzouden, ten voordele van hun eigen partij, beter op de achtergrond
blijven.
De tussenkomsten van Eyskens en co maakt het voor de kiezer moeilijker om te
geloven dat de CD&V nu een echte Vlaamse partij geworden is. Dat zij
ophouden als stoorzender op te treden.
Zij moeten hun eigen partij de kans geven om zich als een echte Vlaamse partij
te profileren, en zo hun kiezers te herwinnen.
Het is nu aan PS en NVA om Wouter Beke en
de nieuwe CD&V opnieuw de kans te geven als tussenpersoon op te treden en om,
samen met PS en NVA, een voorstel van akkoord uit te werken.
We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen. Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.
U kan dit zelf helemaal aanpassen. Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'. Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.
Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt. Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/ en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Druk vervolgens op 'Toevoegen'. U kan nu de titel en het bericht ingeven.
Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'. Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!'). Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd. U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.
Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://blog.SeniorenNet.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op. Klik vervolgens op 'Instellingen'. Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.
WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
- Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.
WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
WAT IS DE "WAARDERING"?
Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
Het SeniorenNet-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!