MIJN EERSTE AUTO WASEEN SIMCA ARONDE UIT 1956 EEN AUTO DIE ZO GOED ALS VERSLETEN WAS.DE CARROSSERIE WAS ONDERKANT ROT EN DE MOTOR RAMMELDE VAN DE SLEET.NIETTEGENSTAANDE HIJ 30000 KM HAD GEBOLD HAD HIJ MEERDERE KOPPELINGEN EN KOPPAKKINGEN GEHAD DE VORIGE EIGENAAR VERSLEET DIE DAN OOK MET REGEL MAAT VAN DE KLOK.DE REDEN WAS RIJDEN MET EEN SLIPPENDE KOPPELING.EN EEN MOTOR DIE ONBELAST TE VEEL TOEREN MAAKTE.DE KRUKASN WAS OOK MAAR DRIE KEER GELAGERD EN KON DUS OOK NIET VEEL VERDRAGEN.DE MOTOR LIEP VLUG WARM VANWEGE DE ONBELASTE TOERENTAL EN WERD HIJ OVER VERHIT MET GEVOLG KOPPAKKING KAPOT. ....GARAGEMAN...
DE FORD TAUNUS 12M EN DE FORD TAUNUS17M WAREN DETWEE OPVOLGERS NA DE SIMCA ARRONDE.HET WAREN AUTO'S VAN DE JAREN 60...GARAGEMAN..
EEN HEFBRUG WAARDOOR HET WERKENAAN DE ONDERKANT EN DE WIELEN GEMAKKELIJKER WORDT.
EEN TOESTEL OM OUDE AFLAATOLIE OP TE VANGEN EN ANDERE.MEESTALVLOEIBARE BRANDSTOFFEN OP TE ZUIGEN.
HET PEUGEOT GAMMA NU.
DE PEUGEOT 107.
DE PEUGEOT 207.
DE PEUGEOT 1007.
DE PEUGEOT 307.
DE PEUGEOT 607.
DE PEUGEOT PARTNER.
HET OUDE VW BUSJE DAT ZEER GRIEFLIJK WAS .HET WERD GEBRUIKT VOOR ZOWEL GOEDERENVERVOER ALS PERSONEN VERVOER.ZE VERSCHIJNEN NOG DAGELIJKS IN HET STRAATBEELD.
ben nog eens op bezoek geweest op je mooie blog, ikzelf doe aan wielrennen veel plezier nog verder als je op mijn neus klikt
dan laat ik je binnen in mijn blog,
daaaag!!
19-11-2007, 17:14 geschreven door steffi
30-10-2007
bezoekje.
goede nacht.
30-10-2007, 22:18 geschreven door merel
22-10-2007
fijne avond
Onze twee schatjes komen een hele fijne avond en veel blogplezier wensen. Veel liefs van Freddy, Patty en een dikke knuffel van onze twee kapoentjes Taibo en Celine.
22-10-2007, 21:15 geschreven door Freddy en Patty
17-10-2007
test
17-10-2007, 20:20 geschreven door maryse
03-10-2007
test
//breedte en hoogte van het plaatje
//mate van bewegen.. variabel
//snelheid
//naam ( bron) van plaatje
"...
03-10-2007, 22:33 geschreven door maryse
test
//breedte en hoogte van het plaatje
//mate van bewegen.. variabel
//snelheid
//naam ( bron) van plaatje
" ...
03-10-2007, 22:22 geschreven door maryse
test
//breedte en hoogte van het plaatje
//mate van bewegen.. variabel
//snelheid
//naam ( bron) van plaatje
" .
03-10-2007, 19:47 geschreven door maryse
test
//breedte en hoogte van het plaatje
//mate van bewegen.. variabel
//snelheid
//naam ( bron) van plaatje
"
03-10-2007, 19:46 geschreven door maryse
01-10-2007
test
"
01-10-2007, 11:08 geschreven door maryse
28-09-2007
test
"
28-09-2007, 13:23 geschreven door maryse
22-09-2007
test
22-09-2007, 18:11 geschreven door maryse
20-09-2007
test
20-09-2007, 20:26 geschreven door maryse
test
20-09-2007, 20:21 geschreven door maryse
09-09-2007
test
09-09-2007, 20:30 geschreven door maryse
10-07-2007
Kan ik U wat vragen
Ik heb uw blog bekeken en denk dat je wel heel wat technische ervaring hebt betreffende werken aan oude motoren. Kan ik bij U terecht voor enkele technische vragen betreffende Alternator en toerenteller? zoja langs welke weg is dit het meeste gangbaar?
Alvast bedankt, Popov
MSN Spaces hond op de piano voor onze blogvrienden van onze hondjes boomer en mirza bedankt aan onze blogbezoekers nog vele groetjes bedankt
28-05-2007, 14:26 geschreven door maryse
voor de blogvrienden
vrienschap vriendschap vriendschap vriendschap regel 5 vrienschap awoard voor al mijn blogvrienden
28-05-2007, 01:27 geschreven door maryse
26-05-2007
test
26-05-2007, 21:41 geschreven door maryse
klok
26-05-2007, 20:11 geschreven door maryse
24-05-2007
The CityBug Blog
Hallo Garageman,
Ik kwam toevallig op je blog terecht, je bent leuk bezig met Peugeot zie ik. Ik ben ook een enorme Peugeot liefhebber en momenteel rij ik in een Peugeot 107 XS. Hiervoor heb ik 5 jaar in een 205 1.9 GTI Griffe gereden. Ik ben ook altijd op internet bezig geweest met de Peugeot hobby. Zo heb ik 2 websites en een weblog.
205 Griffe website: http://www.205griffe.nl
107 XS website: http://www.107xs.nl
107/C1/Aygo weblog: http://107xs.blogspot.com
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.
Hartelijk groeten en veel Peugeot plezier.
24-05-2007, 22:38 geschreven door The CityBug Blog
Nu zit ik hier achter mijn pc naar muziek te luisteren en een gedichtje te schrijven. Mijn overvolle hoofd stroomt leeg. Mijn pc laat letters na, woorden en zinnen waarvan ik niet weet wat ze betekenen, maar ze klinken mooi ...... veel liefs .
IN 1974 BEN IK AAN VRACHTWAGENS BEGINNEN WERKEN.DAT WAS DIE TIJD ZWAAR WERK NOGTROUWENS.MAAR TOEN WEL PRIMMITIEVER.REMMEN VERVANGEN DE ZWARE WIELEN AFNEMEN ALLES ZUIVER MAKEN WANT ALLES WAS VUIL EN VETTIG EN HET MOEST ZO VLUG MOGELIJK HERSTELD WORDEN WANT DE MENSEN DIE ER MEE REDEN MOESTEN ER HUN BROOD MEE VER DIENEN DUS STILSTAAN KOSTEN VEEL GELD..DUS MOEST ER GEWERKT WORDEN MAAR TOEN WAS IK NOG JONG EN WAS DAT ALLEMAAL GEEN PROBLEEM.DE MEEST VOORKOMENDE WERKEN WAREN ONDERHOUD OA OLIE VERVERSEN ALLE BRANDSTOFFILTERS VERVANGEN EN ALLE SMEERNIPPELS DOORSMEREN ALS DIE AL NIET DICHT ZATEN WANT ANDERS MOEST MEN ZE VERVANGEN.WAT OOK REGELMATIG VOORKWAM WAS DAT ER EEN GEBROKEN VEER TUSSEN ZAT DAAR MOESTEN WIJ ALTIJD GOED NAAR KIJKEN ALS DAT ZO WAS DAN MOEST DIE ONMIDDELIJK VERVANGEN WORDEN OOK ZWAAR WERK.ALS DAT EEN KIPWAGEN WAS DAN GING DAT NOG MAAR ALS DAT EEN GESLOTEN WAGEN WAS DAN MOEST DIE OP DE RUG GEDRAGEN EN ZO GEMONTEERD WORDEN WIJ WAREN STEEDS BLIJ DAT WE MOE MAAR TOCH VOLDAAN NA HRT WERK NAAR HUIS MOCHTEN KEREN...GARAGEMAN....
MOTOR IN DOORSNEDE
DE PRACHTIGE PEUGEOT 404.
DE PEUGEOT 204.
EEN ONMISBAAR APPARAAT .OM KOPLAMPEN AF TE STELLEN.
DIT IS EEN TOESTEL OM WIELEN TE BALANCEREN. UITVOERING NA MONTEREN VAN NIEUWE BANDEN OF WANNEER JE STUUR BEGINT TE TRILLEN AAN EEN ZEKERE SNELHEID.
DE BANDENSPANNING IS OOK ZEER BELANGRIJK .BANDEN DIE TE HARD STAAN KOMEN BOL TE STAAN EN SLIJTEN IN HET MIDDEN VLUGGER DAN AAN DE ZIJKANT.BANDEN DIE TE PLAT STAAN SLIJTEN DAN WEER VLUGGER AAN DE ZIJKANT AF.
DIT ZIJ TWEE DAF'S TORPEDOUIT DE JAREN 60.
TOESTEL OM BATTRIJEN OP TE LADEN.INDE WINTER PERIODE IS DAT WEL EENS NODIG.DOORDAT MEN DAN MEER ENERGIE NODIG HEEFT ZEKER BIJ KORTE RITTEN.MEN RIJD BV.MEER MET DE LICHTEN AAN .ACHTERRUITVERWARMING.VERWARMING.DUS KRIJGT DE BATTRIJ NIET DE KANS OM VOLDOENDE OP TE LADEN.