Gigi
  • Naar Vianen
  • Naar Jaap Crezée
  • Slecht nieuws
  • Even terug thuis en dan weer weg
  • Terug langs Gent naar Antwerpen
  • Stavoren - Den Helder
  • Urk - Stavoren
    20-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jaarlijkse stop!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Adieu Den Helder,op naar Alkmaar!
    Een plezier om te varen op het Noordhollandskanaal. Centrale De Kooy leverde prima werk want alle bruggen marcheerden zeer vlot. Maar de man op de Tesseltse brug spande toch de kroon! Na een éénmalige oproep gingen de nog resterende bruggen open tegen dat we er aan kwamen.
    Wat een service!
    En zo lagen we tegen de middag in Luttik Oudorp op een tof plaatsje.

20-08-2007, 00:00 geschreven door wiske
    Reacties (1)
    19-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tall Ships
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In de marinehaven was er nog veel plaats.Daar bleven we een week liggen want de deelnemers van de Tall Ship race 2 kwamen voorbij en weer hadden we een plaatsje op de eerste rij.
    Zondag was er de Parade of Sail voor de rede van Den Helder. Een fraai zicht,want de schepen waren nu onder zeil.

19-08-2007, 00:00 geschreven door wiske
    12-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verder naar Den Helder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eens de sluis door zaten we op de Waddenzee. Het weer was nog altijd prima maar plotseling liet de GPS-antenne  het afweten. Telkens was het NO FIX en automatisch een route volgen kon Ludo wel vergeten. Dus sturen met de hand,maar toch een pettige overtocht naar Den Helder.

12-08-2007, 00:00 geschreven door wiske
    11-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Den Oever
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaterdag stevenden we naar Den Oever. De windmeter gaf een 5NW aan, maar de golven zaten goed,de automatische piloot werkte uitstekend en loodste de Gigi perfect naar de Simon Stevinsluis.
    Versassen verliep vlot en in no time zaten we op de Waddenzee.

11-08-2007, 00:00 geschreven door wiske
    09-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In Medenblik
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Toeval wou dat het er havenfeesten waren in de gemeentehaven. Het was wel een aangename sfeer,met chianti-koren en live gespeelde doedelzakmuziek. En wij lagen met ons bootje op de eerste rij!
    Vanwege de hevige wind bleven we nog wat liggen. Er was ook een internationale zeilwedstrijd in de buitenhaven. Mooi om te zien,maar wel een intense inspanning voor de deelnemers.

09-08-2007, 00:00 geschreven door wiske
    07-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het IJsselmeer op!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Via het Ketelmeer voeren we het IJsselmeer op,richting Medenblik. Het weer was schitterend en de automatische piloot werkte prima. Het gaf een enorm gevoel : open en weidse ruimte op het water!
    Na 4u varen meerden we af aan de kade van d gemeentehaven.
    Na enkele dagen wakkerde de wind hevig aan en zodoende bleven we er weer 5 keer overnachten.

07-08-2007, 00:00 geschreven door wiske
    06-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tof weerziens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beu waren we het er niet,maar ja,je moet toch eens doorvaren. En dus besloten we om maandag,6 augustus te vertrekken.
     Maar zondag legde de Lugero aan de voorkade aan. Het was een prettig weerzien van Luc en Gees en het nieuwe schip werd helemaal binnenin geïnspecteerd. Je houdt het niet voor mogelijk wat daar allemaal op en aan zit. Werkelijk prachtig!
    9u3O maandagmorgen: adieu Kampen en tot volgend jaar!

06-08-2007, 00:00 geschreven door wiske
    03-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekker!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Donderdags was er “braderie”met heel veel kraampjes en volk,want het weer zat mee,en een lekker “Chouffeke” op een gezellig terrasje liet zich wel smaken!

03-08-2007, 00:00 geschreven door wiske
    01-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezellige haven en stad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In Kampen is er altijd wat te beleven. De winkelstraat is er heel gezellig en de jaarlijkse knipbeurt bij de kapper mocht niet ontbreken. Met de fiets reden we naar IJsselmuiden langs prachtig aangelegde voortuintjes en bezochten ook de andere havens.
    Regelmatig hadden we ook internet en er werd dan ook druk gecomputerd ’s avonds.

01-08-2007, 00:00 geschreven door wiske
    29-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Bovenhaven te Kampen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaterdag varen we dan toch door,weer behoorlijk stroom mee,en droog weer.Wegens de harde wind lagen alle havens stroomafwaarts vol (zei de havenmeester in Zutphen)maar in Deventer was er nog plaats te over.Te Zwolle moesten we ineens de mast weer neerleggen daar we niet onder de spoorwegbrug geraakten.Maar dat ging met het nieuwe systeem erg vlotjes.
    Even getelefoneerd met de havenmeester van Kampen,en ja hoor,een prachtig plaatsje met zicht op de IJssel was gereserveerd.Hij stond al klaar om de touwtjes aan te pakken en herkende ons van vorig jaar.

29-07-2007, 00:00 geschreven door wiske
    27-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De IJssel op!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op woensdag varen we rond 10u de IJssel af.Een waterzonnetje maakt het wat aangenamer maar er is heel veel wind.Gelukkig hadden we op voorhand de mast nergelegd,alleen voor die ene brug in Zutphen.Het ging goed vooruit want we hadden 6 tot 7km stroom mee.'s Middags lagen we al vast aan de langsteiger in de Marshaven te Zutphen.Weer een uitstekend plaatsje en kantine waar we lekker gegeten hebben.
    Wegens het slechte weer en veel wind bleven we maar liggen(3 dagen) en reden met de fiets naar de stad.Zeer gezellig,het was er markt en in de voormiddag bleef het droog.Tijd dus om en terrasje mee te pikken.Maar 's avonds brak een hevig onweer los.

27-07-2007, 00:00 geschreven door wiske
    25-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op weg naar Arnhem
    Omstreeks 10u zetten we koers naar Arnhem.Het weer is niet bijster goed maar dan stuurt Ludo maar binnen.Na een zestal uurtjes varen bereiken we jachthaven Valkenburg waar gelukkig plaats te over is.Ondanks het slechte weer kwam de havenmeester al aanlopen en nam de touwen aan.Aanmelden deden we dan ook met een frisse pint: Hertog Jan.De volgende dag doen we aldaar inkopen en gaan 's avonds in het restaurant van de haven eten.Prima keuken!

25-07-2007, 00:00 geschreven door wiske
    21-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Vianen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen D volgende bestemming is naar jaarlijkse gewoonte,jachthaven De Peiler. Bij de invaart van de haven herkent Adri,de havenmeester,ons bootje terstond,steekt zijn hand van verre op en geeft ons het vertrouwde plaatsje met zicht op de Lek. Enig!!!
    Het is werkelijk een prachthaven,zowel wat de accomodatie als de uitbaters betreft.
    De 20ste juli werd onze Steve 36 jaar en traditioneel hebben we dit gevierd met champagne.

21-07-2007, 00:00 geschreven door wiske
    17-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Jaap Crezée
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vrijdag, 13 juli!!! We vertrekken weer eens,nu in één trek naar Lage Zwaluwe.Daar hebben we bij Jaap een uitgelezen plekje,vlak naast de trailerhelling. Heel de dag zijn er gratis attracties : zowel bij het tankstation als de slibway.
    Even rondneuzen in de winkel,een babbeltje slaan,een Chineske meepakken.....
    Zodoende blijf je er vlug 5 dagen liggen.

17-07-2007, 00:00 geschreven door wiske
    08-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slecht nieuws
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De eerste juli voeren we door naar de Volkeraksluizen en hadden een mooi plekje voor de sluis.Er was niet veel vaart. De bedoeling was om de volgende dag koers naar De Lage Zwaluwe te zetten.
    Maar rond 18u belde Swa dat de Rik,onze voorzitter overleden was. Onmiddellijk besloten we om de volgende dag terug naar het Lobroekdok te varen.
    Zaterdag,7 juli vond de begrafenis plaats te Wilrijk.

08-07-2007, 00:00 geschreven door wiske
    30-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even terug thuis en dan weer weg

Terug in het Lobroekdok bleek dat een startmotor stuk was. Natuurlijk moest dat gerepareerd worden. Dat deed Ludo allemaal zelf:uitbreken,laten repareren en terug plaatsen.

Wegens de nodige reparatie en het aanhoudend slechte weer bleven we gedurende 3 weken thuis.

Op 29 juni was het dan zover. Op naar Tholen waar we misschien nog de Maran en den Tycho tegenkwamen. En ja,ze waren er. Maar spijtig genoeg moesten ze de volgende dag al naar huis. In Tholen waren er havenfeesten en dat was een gezellige bedoening.En volk dat er was!

30-06-2007, 00:00 geschreven door wiske
    09-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug langs Gent naar Antwerpen

We wilden onze touwen losgooien toen we via de telefoon het verheugende nieuws kregen det onze voorzitter (die voor de tweede maal geopereerd werd)met succes de operatie had doorstaan en zelfs naar eten vroeg. Fantastisch!!!
    Dus wij op weg naar Gent waar Ludo,Louis en Paul de elektriciteits-en waterpaaltjes terug installeerden.
    Het weer was zonnig en het gezelschap aangenaam.Nog enkele dagen bleven we liggen,samen met de Padan en de Schorpion.
    7 juni voeren we terug naar Antwerpen want de dag erna was het vergadring van SWS.

09-06-2007, 00:00 geschreven door wiske
    27-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In Péronnes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Aan de toervaart namen meer dan 100 schepen deel, prachtig gepavoiserd.
    De barbecue was zeer lekker en de St-Feuillien wist elkeen te bekoren.Tot in de vroege uurtjes was er ambiance en werd er gedanst.

27-05-2007, 00:00 geschreven door wiske
    22-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op naar de toervaart!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Aangekomen in de jachthaven werden onze touwtjes onmiddellijk aangenomen door Michum.We hadden er een prachtige plaats met uitzicht op de Grand Large en de steigers van Adeps.
    Nu was het de beurt aan Ludo om met Louis en Robert de nodige elektriciteitskasten en -kabels te leggen. Boten werden verlegd en iedereen kreeg een plaatsje toegewezen. Alles verliep perfect!

22-05-2007, 00:00 geschreven door wiske
    21-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het vertrek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op 15 mei vertrekken we naar Gent .De bedoeling is de elektriciteit op de steigers aan de Lindelei terug in orde te maken.Maar de nieuwe steigers waren nog niet klaar.
    We hebben kennis gemaakt met Felix,de nieuwe havenmeester en gecomputerd.
    Op 19 mei ging het dan richting Péronnes voor de jaarlijkse toervaart van VPF.