Gigi
  • Naar Vianen
  • Naar Jaap Crezée
  • Slecht nieuws
  • Even terug thuis en dan weer weg
  • Terug langs Gent naar Antwerpen
  • Stavoren - Den Helder
  • Urk - Stavoren
    09-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug langs Gent naar Antwerpen

We wilden onze touwen losgooien toen we via de telefoon het verheugende nieuws kregen det onze voorzitter (die voor de tweede maal geopereerd werd)met succes de operatie had doorstaan en zelfs naar eten vroeg. Fantastisch!!!
    Dus wij op weg naar Gent waar Ludo,Louis en Paul de elektriciteits-en waterpaaltjes terug installeerden.
    Het weer was zonnig en het gezelschap aangenaam.Nog enkele dagen bleven we liggen,samen met de Padan en de Schorpion.
    7 juni voeren we terug naar Antwerpen want de dag erna was het vergadring van SWS.

09-06-2007, 00:00 geschreven door wiske
    27-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In Péronnes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Aan de toervaart namen meer dan 100 schepen deel, prachtig gepavoiserd.
    De barbecue was zeer lekker en de St-Feuillien wist elkeen te bekoren.Tot in de vroege uurtjes was er ambiance en werd er gedanst.

27-05-2007, 00:00 geschreven door wiske
    22-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op naar de toervaart!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Aangekomen in de jachthaven werden onze touwtjes onmiddellijk aangenomen door Michum.We hadden er een prachtige plaats met uitzicht op de Grand Large en de steigers van Adeps.
    Nu was het de beurt aan Ludo om met Louis en Robert de nodige elektriciteitskasten en -kabels te leggen. Boten werden verlegd en iedereen kreeg een plaatsje toegewezen. Alles verliep perfect!

22-05-2007, 00:00 geschreven door wiske
    21-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het vertrek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op 15 mei vertrekken we naar Gent .De bedoeling is de elektriciteit op de steigers aan de Lindelei terug in orde te maken.Maar de nieuwe steigers waren nog niet klaar.
    We hebben kennis gemaakt met Felix,de nieuwe havenmeester en gecomputerd.
    Op 19 mei ging het dan richting Péronnes voor de jaarlijkse toervaart van VPF.

21-05-2007, 00:00 geschreven door wiske
    10-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer thuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Maandag was de laatste etappe.De Gigi voer  langs het Schelde-Rijnkanaal, door de Antwerpse haven naar onze thuishaven SWS. Zonder één schrammetje of deukje bracht kapitein Ludo de Gigi en mij naar het Lobroekdok.
    Het einde van een rondje Nederland.
    Proficiat schipper!

10-08-2006, 21:42 geschreven door wiske
    08-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De terugweg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op vrijdag, 4 augustus voeren we naar Purmerend , bekend om zijn veemarkt.
    5-8-2006: verder langs het Noord Hollandskanaal naar Amsterdam en verder stomen op het Amsterdam-Rijnkanaal naar Vianen.Daar overnachten we in de jachthaven De Peiler.
    Zondagavond bereikten we de Volkeraksluis,waar we een mooi plaatsje hadden om de nacht door te brengen.

08-08-2006, 00:00 geschreven door wiske
    31-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze voorzitter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Maandag, 31 juli 2006 in Alkmaar

's Avonds belde Mie op en vertelde het schokkende nieuws dat Rik dinsdag geopereerd moest worden van een hersentumor in Jan Palfijn.
    Ludo heeft dan onmiddellijk naar het ziekenhuis gebeld maar Rik was niet meer bereikbaar (aldus een verpleger).Afwachten dus tot morgen.
    We duimen in elk geval voor je,Rik.

31-07-2006, 00:00 geschreven door wiske
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Den Helder - Alkmaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Donderdag, 27 juli 2006

We lagen in Luttik Dorp,vlak onder een boom in de schaduw.Weeral een perfect plaatsje! De Bierkade was volledig opengebroken, alleen de veerboot mag er nog aanleggen.
    Donderdag was het er koopjesavond en vrijdag zijn we Grieks gaan eten wat heel gezellig was.
    Zaterdag heeft Ludo een nieuw kompas gekocht en geplaceerd op de flying-bridge.
    Maandag heeft hij het biermuseum bezocht en is STRUIS terug gekomen.

Vertrek : 9u30

Aankomst : 14u

31-07-2006, 00:00 geschreven door wiske
    24-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stavoren - Den Helder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Maandag, 24 juli 2006

Na 1 nachtje hadden we het er wel bekeken en vertrokken naar Den Oever om zo via de Waddenzee Den Helder te bereiken.
    De oversteek naar Den Oever verliep probleemloos. Aan de sluis begaf de SB-startmotor het weer. De kapitein klopte dan even met de hamer op de motor,en weg was hij. De Stevinsluis door (11u) en de Waddenzee op. Een ongelooflijk gevoel!
    Ludo begon al direct zijn dek te schrobben want zout water is zeer goed om teak-hout te reinigen.
    Via de Koopvaarderschutsluis bereikten we de haven van de Marine in Den Helder.
    We lagen aan de buitensteiger met een prima zicht op het water.
    In het centrum heb ik ook een trolley-krat gevonden, waarbij ik meteen aan Joske dacht. Even bellen, en ja hoor, zij wou er ook zo één.
    Het scheepvaartmuseum aldaar (wat enorm groot is) is in volle uitbouw en bij een volgende trip zal Ludo er zeker een bezoek aan brengen.
    Na 3 dagen rustig genieten op naar Alkmaar.

Aankomst : 14u10

Afstand : 40km

24-07-2006, 00:00 geschreven door wiske
    23-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Urk - Stavoren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zondag, 23 juli 2006

Na 4 dagen voeren we verder naar Stavoren. Route ingesteld, automatische piloot ingeschakeld en genieten van het prachtige weer.
    Maar dat was zonder die zwarte vliegjes gerekend. Alles zag zwart : ons schip (ook binnen want alles stond natuurlijk open) ,de kaarten ,het steunzeil en ook wijzelf. Aangekomen in de Marina was het een hele klus om onszelf en de boot weer toonbaar te maken.

Vertrek : 9u30

Aankomst : 13u

23-07-2006, 00:00 geschreven door wiske
    20-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kampen - Urk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Woensdag, 19 juli 2006

Eens Kampen buiten zaten we op het Ketelmeer.Ruim water,warm weer,prettig varen.Vandaar volgden we de route naar Urk.
    In Urk waanden we ons aan de Middellandse Zee: het schip lag vlakbij het strand, bij het IJsselmeer.
    Een restaurantje meegepikt nl.in het Achterhuis waar we prima gegeten hebben.

Donderdag,20 juli 2006
    Onze Steve wordt vandaag 35 jaar.Ter die gelegenheid kraken we traditioneel een fles champagne.

Vertrek : 10u

Aankomst : 12u10

Afstand : 23km

20-07-2006, 00:00 geschreven door wiske
    18-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deventer - Kampen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Maandag, 17 juli 2006

De stroming op de Gelderse IJssel nam wat af en we bereikten de bovenhaven in Kampen,een geliefkoosd plekje.
    Het is een gezellig stadje, vriendelijke mensen, een mooie kantine met een terras wat wel aangenaam was met die hitte.
    Even een herenkapper binnen en mijn haar was in "no time" geknipt.

Aankomst : 12u15

18-07-2006, 00:00 geschreven door wiske
    16-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vianen - Deventer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaterdag, 15 juli 2006

De trip gaat verder naar Arhnem waar niet veel te beleven valt.Het eens zo gezellige haventje is nu een samenkomst van speedboten geworden.

Vertrek : 10u15

Aankomst : 16u

Afstand : 65km

Zondag, 16 juli 2006

Afwaarts via de Gelderse IJssel gaat onze tocht verder naar Deventer.Daar aangekomen begin je het ruime water al te voelen. De haven ligt dan ook aan een grote plas en het zijn nog altijd zomerse temperaturen.

Aankomst : 13u15

Afstand : 45km

16-07-2006, 00:00 geschreven door wiske
    12-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lage Zwaluwe - Vianen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Woensdag, 12 juli 2006

We varen de Dortse Kil af, hebben heel wat stroming mee, en via het Noord de Lek op.Bestemming : de Peiler.
    Weer een exellent plekje ,wel een beetje deining als die grote schepen voorbij komen gevaren, maar een mooi en wijds uitzicht.
    Het was zo warm dat we op het terras zijn blijven zitten (samen met Wim en Huug van de Anouk)en niet in de prachtig vernieuwde kantine.Weer 3 dagen blijven liggen.Als we zo verder doen gaan we niet ver geraken.

Vertrek : 10u30

Aankomst : 15u30

Afstand : 56km

12-07-2006, 00:00 geschreven door wiske
    09-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Volkerak - Lage Zwaluwe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zondag, 9 juli 2006

Door de Volkeraksluis,over het Hollands Diep en via de Amer naar de Lage Zwaluwe.Het weer is nog altijd schitterend maar er is niet zo heel veel vaart.Jaap zorgt voor weer een prima plaatsje en zo blijven we 3 dagen liggen.Ook schaffen we enkele zeekaarten aan om naar Londen te gaan.

Vertrek : 8u30
    Aankomst : 11u
    Afstand : 20km

09-07-2006, 00:00 geschreven door wiske
    08-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug op weg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 8 juli 2006

Alles is hersteld en potdicht gemaakt.Het heeft Ludo veel bloed,zweet en tranen gekost,maar het resultaat mag er zijn.
    Om 10u vertrekken we terug vanuit het Lobroekdok langs het Schelde-Rijnkanaal naar de Volkerak-sluis waar we een plaatsje vinden aan de steiger voor de sluis.

Aankomst : 16u
    Afstand : 58,5km

08-07-2006, 00:00 geschreven door wiske
    06-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hard labeur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dan maar op 15 juni terug naar het Lobroekdok waar we om 17u binnenliepen.Thuisgekomen kon ik terug mijn normale gangetje gaan en Ludo begon de lekkages te herstellen.Maar dat was vlugger gezegd dan gedaan.Bloedhete temperaturen maakten het zeker niet makkelijker.En na weer een fikse regenbui bleek het nog niet in orde.Zijn geduld was eindeloos en na drie weken was het euvel verholpen.

06-07-2006, 00:00 geschreven door wiske
    13-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar Gent
    Om 9u10 ging het op 6 juni richting Gent langs de vissershaven ,waar we om 12u arriveerden.Een uitgelezen plek onder de bomen want het werd broeierig heet.Na enkele dagen meerden ook Linda en Herman met de Jopika aan.
    Het weer bleef tropisch warm maar er barstte wel een onweer los.En toen begon de ellende:het water liep binnen in de slaapkamer zodanig dat Ludo met zijn voeten in het nat lag.Prettig is anders.Ook in de voorpunt begon het te lekken.Daarom besloten we terug te keren naar Antwerpen en dit eerst te herstellen.

13-06-2006, 00:00 geschreven door wiske
    07-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de toervaart in Zelzate
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op 1 juni om 11u30 vertrokken we vanuit het Lobroekdok,richting Zelzate,voor de jaarlijkse VPF-toervaart.Het was koud maar gelukkig droog.Alles verliep vlot en om 20u liepen we de sluis van Evergem binnen.Maar de avond viel en pas om 24u (pikdonker) liepen we de haven binnen.Gelukkig stond Louis op de steiger met zijn pillamp en hielp ons bij het aanmeren.
    De toervaart was een succes.Na het opruimen voeren we naar de Lindelei te Gent.

07-06-2006, 00:00 geschreven door wiske
    24-11-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterjasje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onze boot heeft zijn winterjasje aangekregen.Dat is wel nodig met al dat houtwerk.
    Ludo,Frans en onze Ronny hebben  deze klus weer geklaard zoals elk jaar.