De eerste Lambretta's kwamen nog uit Italie en werden in St Julien les Villas geassembleerd. Het gind om de 125 D en de 125LD .Deze Lambretta's waren te herkennen aan het SIT embleem .Het Franse LD model is ook te herkennen aan het verlengstuk tussen de koplamphouder en de koplampring . Dat heeft het originele Innocenti LD model niet.Net als het Italiaanse origineel,had de 125LD in het linker zijschild een klepje, zodat de berijder makkelijk bij het benzinekraantje van de carburateur kon komen.De achterrem werd bediend via een stangenstelsel.
1953
De productie van Franse Lambretta 's starttein 1952 en kwam vermoedelijk vanaf april 1953 goed op gang.De nu in Frankrijk gebouwde Lambretta's hadden een Frans vliegwiel-systeem van het merk ABG of van Morel.De systemen waren vierpolig en leverden vermogen van 24 Watt.Naast de carburateur van Dell'Orto ,type MA 18B2,werd ook gebruik gemaakt van de Zenith carburateur , type MCT18.In beide zijschilden van de 125 LD zaten aan de achterzijde twee ronde openingen met ringen.Deze vorm zouden alle Franse Lambretta's blijven houden .Dit in tegenstelling van de Innocenti Lambretta's,die vanaf 1954 een andere vorm van luchtroosters in de zijschilden kregen.
In Frankrijk kwamen na afloop van de Tweede Wereldoorlog de eerste scooters van Franse makelij al in 1946 op de markt. Bekende merken waren AGF, Bernardet en Motoconfort. Vanaf 1949 werd een bescheiden aantal Innocenti Lambretta B's, C's en LC's ingevoerd.
De Franse Lambretta's komen er aan:
De industrie krabbelde dus na 1945 weer op. Om die wederopbouw te beschermen tegen buitenlandse invloeden hief de Franse overheid hoge invoerrechten op onder andere voertuigen. Veel landen deden precies hetzelfde. Door deze importheffingen werd het goedkoper om die buitenlanse scooters in Frankrijk zelf te gaan bouwen. Zo ontstond ACMA France, die Italiaanse Vespa's van Piaggio ging produceren. En in St Julien les Villas, een plaatsje ten zuidoosten van Troyes, werd in 1951 opgericht "La Société Industrielle de Troyes" (SIT). Het bedrijf sloot met Innocenti een contract voor de licentiebouw van de in 1952 in Italië nieuw uitgekomen Lambretta LD-serie.