De eerste Lambretta's kwamen nog uit Italie en werden in St Julien les Villas geassembleerd. Het gind om de 125 D en de 125LD .Deze Lambretta's waren te herkennen aan het SIT embleem .Het Franse LD model is ook te herkennen aan het verlengstuk tussen de koplamphouder en de koplampring . Dat heeft het originele Innocenti LD model niet.Net als het Italiaanse origineel,had de 125LD in het linker zijschild een klepje, zodat de berijder makkelijk bij het benzinekraantje van de carburateur kon komen.De achterrem werd bediend via een stangenstelsel.
1953
De productie van Franse Lambretta 's starttein 1952 en kwam vermoedelijk vanaf april 1953 goed op gang.De nu in Frankrijk gebouwde Lambretta's hadden een Frans vliegwiel-systeem van het merk ABG of van Morel.De systemen waren vierpolig en leverden vermogen van 24 Watt.Naast de carburateur van Dell'Orto ,type MA 18B2,werd ook gebruik gemaakt van de Zenith carburateur , type MCT18.In beide zijschilden van de 125 LD zaten aan de achterzijde twee ronde openingen met ringen.Deze vorm zouden alle Franse Lambretta's blijven houden .Dit in tegenstelling van de Innocenti Lambretta's,die vanaf 1954 een andere vorm van luchtroosters in de zijschilden kregen.