13/8 God waarschuwt voor een ramp! - Unknown Prophet
13/8 God waarschuwt voor een ramp! - Unknown Prophet
Fred Watkins: Je bent een baksteen in de muur.
Ik zag een paar bomen in beeld komen en dat vervaagde.
Daarna keek ik neer op een groot bos. Bomen zover ik kon zien. En terwijl ik naar die bomen keek, zag ik plotseling een rookkolom uit een bepaald gebied komen. En opnieuw vervaagde het beeld.
Daarna zag ik dat het hele bos leek te branden. Ook dat vervaagde.
Daarna zag ik dat het hele gebied verkoold en verbrand was. Alleen zwartgeblakerde grond en verkoolde bomen die er nog stonden. Terwijl ik dat zag, begon ik wat groen door het zwart heen te zien komen. Er begonnen groene planten uit de brand te komen. Er waren zelfs een paar groene bladeren die aan de zijkant van een paar verkoolde boomstammen begonnen te groeien. Het leven kwam terug in het gebied. Het beeld eindigde.
God de Vader: Zoon, de bomen geven het leven aan dat Ik de mens breng. Het leven dat Ik hem inblaas. Het bos staat voor Mijn schepping. Het is mooi en vredig totdat er een ramp gebeurt. Het vuur is een indicatie van een ramp. Het vuur of de ramp kwam en veroorzaakte grote schade aan Mijn schepping. Dit is niet Mijn schepping van de wereld zelf, maar de schepping waarin jij leeft.
Het vuur is het gevolg van vele rampen. Het is er niet slechts één. Er zijn er vele geweest en er zijn er nog steeds die uitbreken en Mijn schepping vernietigen. Soms zie je alleen de rook, want die heeft niets met jou te maken. Op andere momenten bevind je je midden in het vuur. Maar waar je je ook bevindt ten opzichte van het vuur, het zal schade veroorzaken aan dat gebied en aan de mensen die zich bevinden waar het brandt.
Nogmaals, het vuur is simpelweg een indicatie van een ramp die plaatsvindt en schade toebrengt aan Mijn schepping. Zoals je zag, liet de nasleep van het vuur of de ramp het verwoeste gebied achter. Soms is het een klein vuur. De schade is gering en het wordt snel overwoekerd en hersteld. Soms is het omvangrijk en duurt het een tijdje voordat de schade is overwonnen en uitgewist. Soms wordt het nooit uitgewist, maar de gevolgen zullen een blijvende indruk achterlaten op het landschap dat zelfs de tijd niet volledig kan uitwissen.
Deze branden of rampen waar Ik het over heb, worden veroorzaakt door de mens. Ze worden veroorzaakt doordat de mens boos is op de mens, doordat de mens hebzuchtig is en wil wat andere mensen hebben, doordat de mens macht wil over alle mensen, door hen, om zo te zeggen, tot koningen te maken. Ze worden ook veroorzaakt doordat de mens denkt dat hij het universum zonder Mij kan besturen. Dit alles veroorzaakt schade. De gewelddadige overname van een regering, de gevechten tussen heersers, de gevechten tussen landen, ze kunnen allemaal worden hersteld, maar ze laten allemaal een vlek en een pijn achter op het landschap en de mensen.
Dan zijn er de grotere oorlogen, waarvan sommige nodig waren om de mens te bevrijden en andere een poging zijn om de mens in slavernij te brengen. Ze laten allemaal een vlek achter. De grootste vlek was die welke werd veroorzaakt door een massavernietigingswapen dat werd gebruikt om er een einde aan te maken. Die oorlog zou nog vele duizenden mensenlevens meer hebben gekost als mijn volk, was doorgegaan.En dus werd er een einde aan gemaakt met een massavernietigingswapen.
De vlek daarvan is vandaag de dag nog steeds zichtbaar, hoewel het grootste deel ervan is bedekt met nieuwe aangroei. Dit is wat Ik vandaag te zeggen heb. Er zijn vandaag de dag nog steeds massavernietigingswapens in gebruik. Ze zijn vastgehouden door degenen die ze tot nu toe verstandig hebben vastgehouden. Ze zijn vastgehouden als preventieve maatregel in plaats van als een grote bedreiging. Maar er zijn landen die ze niet verstandig zouden gebruiken.
Ze moeten ervan worden weerhouden ze ooit te bezitten, want ze hebben geen wijsheid over het gebruik ervan. Mijn volk moet in gebed zijn, dat ik dit niet zal laten gebeuren. Jullie gebeden sterken Mij om te gebruiken wat en wie er beschikbaar is om dit te voorkomen. Het is tot nu toe voorkomen, maar het moet zo blijven. Ja, Ik roep jullie altijd op om voor iets te bidden. Maar dat komt omdat gebeden een krachtig wapen zijn tegen de vijand die deze wereld, en jullie allemaal daarmee, tot totale vernietiging zou drijven als hij kon.
Stel je voor dat je een baksteen bent in een muur die Ik op zijn plaats houd tussen Satan en datgene wat hij wil vernietigen. Of het nu de wereld is, je omgeving of je familie. Wanneer je bidt, word je een baksteen in die muur. Wanneer je niet bidt, is er een gat in die muur waardoor de vijand kan binnendringen in datgene wat je beschermt of zou moeten beschermen. Onderschat nooit de kracht van de noodzaak van je gebed.
Vertrouw Me als Ik zeg dat ze meer voor Me betekenen dan je zult weten totdat je Mijn Rijk betreedt. Mijn kinderen, dat is wat ik jullie vandaag te zeggen heb, behalve dat Ik van jullie hou. Het woord van God. Ja, Hij roept ons altijd op tot gebed. En ja, gebed is blijkbaar nog krachtiger en noodzakelijker dan we ons ooit kunnen voorstellen.
13/8 Uitnodiging van God in het huwelijk en gezin - Zr Charista Maria & Zr Mary Claire - O crux ave
13/8 Uitnodiging van God in het huwelijk en gezin - Zr Charista Maria & Zr Mary Claire - O crux ave
De twee harten van Jezus en Maria zijn hier nu bij ons. Het is een aanmoediging om alles wat zwaar op ons drukt, alle worstelingen die we hebben of onzekerheden, angsten of vrees in de Harten van Jezus en Maria te leggen. Dit is deel 3 waar we luisteren met God, onszelf en anderen. En zo hebben we hier de twee harten van Jezus en Maria, de nieuwe Adam en de nieuwe Eva, die hun Harten met ons delen en hun harten aan ons blootstellen.
Zij zijn onze voorbeelden en ze laten ons zien hoe we ons christelijk leven kunnen leiden om onze harten aan God bloot te stellen en God in onze harten uit te nodigen, zodat we vaten kunnen zijn om anderen lief te hebben met de liefde van God. Nu is het tijd om onze harten geestelijk voor te bereiden. God verlangt ernaar dat we onze harten geestelijk voorbereiden.
OLVrouw beseft dat haar Hart gewond is door degenen die haar en haar Zoon mishandelen. En we verwonden haar en haar Zoon met onze zonden. Laten we daarom voor elkaar bidden. Dit zijn ernstige tijden, maar toch roept God onze harten op om gevuld te worden met een bovennatuurlijke vreugde die alleen God ons kan geven, want zonder God zouden we die bovennatuurlijke vreugde onmogelijk kunnen hebben. Laten we dus voor elkaar bidden voor deze vreugde.
Dus nogmaals, een luisterend hart met God zelf en anderen draait echt om het binnengaan in de familie van de Heilige Drie-eenheid en de Heilige Familie. Dit is waar Hemel en aarde zich verenigen. Waar de Heilige Familie is, verenigen Hemel en aarde zich. Zij brengen ons de liefde van de Drie-eenheid. En daar streven we ernaar om in getrokken te worden, vooral in deze tijd samen, in deze gemeenschap met onze Drie-ene God, want dit is de genade van het doopsel.
We zijn gedoopt. Wanneer we gedoopt worden, ontvangen we de inwonende aanwezigheid van de Heilige Drie-eenheid. En de vraag is: hoeveel van ons stellen zich daadwerkelijk open voor deze diepe gemeenschap met de inwonende aanwezigheid van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest? En de H. Familie helpt ons om ons open te stellen voor deze diepe genade. Het helpt ons ons voor te bereiden op de Hemel, want dit zal ons leven in de Hemel zijn voor alle eeuwigheid. Eenheid met onze Drie-ene God en met elkaar. Amen.
Dat alles in het Evangelie (Joh 17:21): dat zij allen één Vader mogen zijn, zoals U in Mij bent en Ik in U, dat zij ook in Ons mogen zijn, zodat de wereld mag geloven dat U Mij gezonden hebt. Zo gaat het nogmaals allemaal om die eenheid met de Drie-eenheid, met Jezus en Maria en met elkaar, net zoals de eerste apostelen en discipelen dat waren met hart, geest en ziel. En dat is waar God ons allen toe roept.
Terwijl we hier samen zijn, bidden we dat die genade ons zal bevorderen. Het is allemaal in de Heilige Geest dat we in die eenheid getrokken worden. Het is onze hemelse Familie waartoe we getrokken worden. En dit is, zoals u ziet, de Heilige Drie-eenheid, Maria, de heiligen van de hemel, de gemeenschap van de Heiligen. Er bidden er zoveel voor ons in de Hemel en ze zijn zo dichtbij.
Zelfs de H. Zielen in het Vagevuur zijn heel dichtbij en er is maar een dunne, fragiele sluier tussen ons. En dan, hier op aarde, worden we geroepen tot deze gemeenschap in het gezin. Het huwelijk hier op aarde is eigenlijk een voorproefje van de Heiligen in de Hemel, van onze hemelse Familie in de Hemel. Het is zeker een transcendente ervaring, maar we zullen allemaal getrouwd zijn met God, als onze goddelijke Bruidegom, en met elkaar, omdat we allemaal in Christus zullen zijn.
En dit is dus wat we hier op aarde moeten bevorderen. Het is een transcendente gemeenschap. Dus nogmaals, we hebben de heilige familie. Dit is een kleine Jezus die ouder is op deze afbeelding van de heilige familie. En natuurlijk imiteert de heilige familie het gewijde leven en het huwelijksleven.
Maria en Jozef waren aan God toegewijd en celibatair, en toch waren ze getrouwd en vormden ze een gezin. Ze vertegenwoordigen echt wat de Hof van Eden vóór de zondeval was, de verbintenis tussen man en vrouw. En ze wijzen ons absoluut de weg. Ze waren zo aanwezig en gevoelig voor elkaar. Terwijl we ernaar streven om een luisterend hart te hebben voor anderen, moeten we, zoals eerder vermeld, een luisterend hart hebben in onszelf en in God. En toen Jezus aan zijn openbare bediening begon en door Johannes de Doper werd gedoopt, bracht de Geest Jezus onmiddellijk naar de woestijn (Marcus 1:12).
Direct nadat Jezus was gedoopt, was de Heilige Geest over Jezus en de stem van de Vader zei: "Dit is mijn geliefde zoon, in wie Ik welbehagen heb." En direct daarna bracht de Heilige Geest hem naar de woestijn om stil te zijn bij de Vader en zich voor te bereiden. En het was na die 40 dagen in de woestijn en de verleiding door de duivel. Daarna ging hij naar het bruiloftsfeest in Kana en deed Zijn eerste wonder. We moeten ons dus eerst voor God openstellen.
En dit is eigenlijk ook wat er met Paulus gebeurde toen hij zijn enorme bekering had. Hij viel van zijn paard en trok vervolgens drie jaar de woestijn in. En dat is om ons allemaal te bemoedigen, gebed is zo belangrijk. Jezus bracht tijd door in de woestijn in gebed met Zijn Vader. Hij vond rust in Zijn Vader. We leven in een tijdperk, zo lijkt het, waarin er gewoon zoveel rusteloosheid is, weet je, en een voortdurend gaan en nooit rusten, nooit, of bijna nooit, een moment om gewoon stil te zijn, om gewoon in stilte te zijn.
In Openbaring 12 vluchtte de vrouw de woestijn in, waar ze een plaats had die God voor haar had voorbereid. Zodat de rode draak de zwangere vrouw niet kon aanvallen. Het is echt de woestijn van ons hart in voor degenen onder ons die bereid zijn haar ook te ontvangen.
St Franciscus trouwde met Vrouwe Armoede. We hebben het ook over het huwelijksleven, maar zelfs voor iedereen die getrouwd is met een aardse partner, is het belangrijk dat we echt proberen ons te verenigen met Vrouwe Armoede in de zin van gezegend zijn de armen van geest, want hun behoort het koninkrijk der hemelen toe.
En als we denken aan Jezus toen Hij naar de aarde kwam, ging hij een arme grot binnen. Het was kaal en er waren geen afleidingen. En dit is onze roeping voor ieder van ons om echt te proberen het in verschillende mate te doen. Onze roeping om ons hart echt zo in te stellen dat we nergens aan gehecht zijn en vrij zijn, want dat is het enige dat ons ervan weerhoudt om rechtstreeks naar de Hemel te gaan: onze gehechtheden in dit leven.
We kunnen zo gemakkelijk verschillende perspectieven hebben en daarom is het zo belangrijk dat we niet vasthouden aan onze eigen mening of perspectieven, maar openstaan voor begrip voor elkaar.
Op elk moment moeten we open staan met de intentie te leren of om onszelf te sluiten met de intentie om ons te beschermen. Vooral als we het moeilijk hebben in een relatie. En we hebben alleen een verschillende persoonlijkheid en temperament.
We moeten een ander raad geven als dat de situatie is. Toch zijn we in al deze situaties nog steeds geroepen om een ander op te bouwen in zijn of haar waardigheid en identiteit als kind van God. We moeten altijd in gedachten houden wanneer we een gesprek voeren, we altijd in een modus van dat diepe luisterende hart moeten zijn, want er zijn momenten dat iemand ons om raad vraagt. Mensen die hun eigen kwetsbaarheid kunnen delen, hoeven de uitputtende inspanning van onderdrukking niet vol te houden. Ze hoeven geen masker over hun gezicht te binden.
Een situatie: Ik vraag je niet om mijn problemen op te lossen. Ik vroeg je om me anders te laten zijn dan jij. Ik vroeg je om te accepteren waar ik nu ben. Communicatie brengt altijd een risico met zich mee. Bedankt dat je me mezelf laat zijn en je over mezelf vertelt.
Als we geen contact hebben met onze gevoelens, komt dat doordat we ze negeren en onderdrukken. Negeren: beschouwen als onwaardig omdat het geen geloofwaardigheid heeft. Als we onze diepere gevoelens negeren, negeren en onderdrukken we waarschijnlijk ook anderen.
Zo vaak lopen we vaak buiten onszelf en handelen we niet vanuit ons ware zelf, wie we zijn. Het gaat er echt om ons open te stellen voor God. En Hij plaatst mensen in ons leven om ons te helpen zijn liefde te leren kennen. We kunnen waarschijnlijk allemaal delen dat God mensen in ons leven heeft geplaatst die echt een instrument zijn geweest om Gods liefde naar ons toe te brengen en ons te bevestigen om wie we zijn. Niet om hoe goed we in dit of dat zijn, maar gewoon om wie we zijn in onze gebrokenheid. Jezus voelt zich aangetrokken tot onze gebrokenheid. Dit is de lijdensweg in de tuin. Gewoon een voorbeeld van hoe Jezus zijn drie naaste apostelen oproept om wakker te blijven en te bidden, zodat ze dat luisterende hart hebben om met Hem mee te leven in Zijn lijden. En volgens bepaalde mystici was Jezus' grootste lijden in de tuin dat degenen die het dichtst bij Hem stonden niet goed wakker bleven en de enigen tot wie Jezus zich echt kon wenden, was de Vader.
We horen in de Schrift dat Hij zich tot de Vader wendde en natuurlijk wendde Hij zich tot Zijn Moeder. Ja, Maria was ongetwijfeld in gedachten wakker bij Jezus. Het is soms echt heel moeilijk om gewoon bij anderen te zitten in hun pijn. En het is soms moeilijk om anderen te vinden die bij ons willen zitten in onze pijn, omdat ze ons altijd willen helpen of zoiets, weet je, zoals je je kunt voorstellen dat mensen Jezus gewoon willen helpen en zeggen: "Jezus, nee, we willen niet dat U dit moet doormaken."
Ik denk dat het ook komt doordat ik niet weet hoe ik kan helpen, want ik weet dat ik soms, als er ideeën in me opkomen, de neiging heb om ze te zeggen en dat is niet altijd wat de ander wil horen. Ze willen gewoon gehoord worden. Maar dan is er ook het tegenovergestelde, waarbij ze zeggen: "Oh, ik spreek en het is alsof ze me niet horen. Ze doen het niet, ze helpen niet. Ze proberen het niet. Het kan ze niet schelen." We moeten dus inschatten wat nodig is.
En je kunt altijd bij Maria terecht: "Geef jezelf volledig aan mij over en ik zal je leiden in Gods volmaakte wil." En ze zei ook, naar verluidt, tegen de zieners in Medjugorje: "Je ziet mij en dus geloof je, maar ik ben net zo aanwezig bij iedereen die Mij aanroept en gezegend zijn zij die niet zien maar geloven."
En dat is echt de kern van wie Maria is, want alles in haar is de diepe verbondenheid met de Drie-eenheid. Zij is de tuin van die volheid van de Heilige Drie-eenheid en verbondenheid met de Drie-eenheid.
Jezus en Maria zijn middenin je grootste worstelingen, je grootste gevechten. We moeten gewoon onze spirituele zintuigen oefenen en ze echt aanroepen, en ze niet vergeten en alles onder onze eigen controle nemen. Want als we dat doen en we God buiten beschouwing laten, we Maria buiten beschouwing laten en de heiligen buiten beschouwing laten, dan doen we alles alleen. En dat maakt ons ellendig. En dat is wat ervoor zorgt dat dingen moeilijker worden.
Manieren waarop we slecht luisteren:
1 Weigeren te luisteren
2 Doen alsof je luistert
3 Luisteren zonder geduld
4 Luisteren maar niet begrijpen
5 Luisteren zonder adequaat antwoord
De luisteraar ontmoedigen:
1 Gericht op het geven van advies
2 Gevoelens negeren
3 Vastbesloten om het probleem op te lossen
4 Gedachtenverwarring
5 Afgeleid door mobiel, tv, krant
6 Superieur aan inferieur
7 Moraliseren
* Commentaar leveren op kwesties van goed en fout, meestal met een ongefundeerde air van superioriteit
* Het zelfingenomen moraliseren
8 Intellectualiseren
9 Oordelen/kritiek leveren
10 Eigen ervaring projecteren
Sint Aelred: Heilige vriend: De bewaker van de liefde of de bewaker van de ziel zelf, opdat hij in loyale stilte al de geheimen van mijn geest mag beschermen en al het kwaad dat hij in mijn ziel ziet, naar vermogen mag dragen en verdragen. Zoals Hieronymus zegt: "Een vriendschap die kan eindigen, was nooit echt."
Een priester gaf echtparen advies en hij zei dat hij allereerst wilde dat jullie elkaar op een andere manier omhelzen. Ik wil dat jullie elkaar in plaats daarvan je omhelzen van hart tot hart. Niet kruiselings. En ik wil dat jullie als man en vrouw geen woord zeggen en elkaar gewoon een paar minuten omhelzen zonder een woord te zeggen.
En dan kwamen ze huilend terug. De priester zei elke keer dat hij grote genaden had zien gebeuren.
Het gezin is de huiskerk. Het heilige gezin, ons model.
Het huwelijksverbond waarbij een man en een vrouw een partnerschap voor het hele leven aangaan, is van nature gericht op het welzijn van de echtgenoten en de voortplanting en opvoeding van nakomelingen door Christus verheven tot de waardigheid van een sacrament. CKK 1601
Ef 5:21-33:
en weest elkander onderdanig in de vreze van Christus.
Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw, evenals Christus het hoofd is zijner gemeente; Hij is het, die zijn lichaam in stand houdt. Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles.
Mannen, hebt uw vrouw lief, evenals Christus zijn gemeente heeft liefgehad en Zich voor haar overgegeven heeft, 26om haar te heiligen, haar reinigende door het waterbad met het woord, en zo zelf de gemeente voor Zich te plaatsen, stralend, zonder vlek of rimpel of iets dergelijks, zó dat zij heilig is en onbesmet. Zo zijn [ook] de mannen verplicht hun vrouw lief te hebben als hun eigen lichaam.
Wie zijn eigen vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief; want niemand haat ooit zijn eigen vlees, maar hij voedt het en koestert het, zoals Christus de gemeente, omdat wij leden zijn van zijn lichaam. Daarom zal een man [zijn] vader en [zijn] moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot één vlees zijn. Dit geheimenis is groot, doch ik spreek met het oog op Christus en [op] de gemeente. Intussen ook gij, laat ieder voor zich zijn eigen vrouw zó liefhebben als zichzelf en de vrouw moet ontzag hebben voor haar man.
* Keer terug naar de genade van de Hof van Eden, gekleed in licht!
* De Kerk vergeleken met een smetteloze Bruid die uit de Hemel neerdaalt
Ook Christus had de Kerk lief en gaf Zich voor haar over, om haar te heiligen, haar reinigend door het waterbad met het Woord, om de Kerk in al haar glorie voor Zich te stellen, zonder vlek of rimpel of iets dergelijks. Dit is zo'n verheven roeping, maar dat zij heilig en smetteloos zou zijn. Zo behoren ook mannen hun eigen vrouw lief te hebben als hun eigen lichaam. Wie zijn eigen vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. Want niemand heeft ooit zijn eigen vlees gehaat, maar voedt en koestert het, zoals Christus ook de Kerk liefheeft, omdat wij delen van zijn lichaam zijn.
Dit is zo'n diepe, verheven roeping voor huwelijken: voor echtgenoten om lief te hebben zoals Christus de Kerk liefheeft en zoals Maria Christus liefheeft, weet je. Zo worden we teruggetrokken naar de genade van de Hof van Eden. Ze waren gekleed in licht. Als we denken aan de Schrift over Jezus bij de gedaanteverandering, dan was hij gekleed in licht. Hij weerspiegelt hoe Adam en Eva waren vóór de zondeval. Ze waren gekleed in licht. Daarom hoefden ze geen kleding te dragen, omdat ze gekleed waren in licht.
En het is zo'n diep verheven roeping. Veel kerkmystici spreken zelfs over de zonde van Adam en Eva - seksuele zonde die de val veroorzaakte. En het trok hen gewoon weg van die diep verheven roeping als man en vrouw. En zelfs als we denken aan de H. Anna en H. Joachim toen ze Maria kregen bij de onbevlekte ontvangenis, gaf onze Heer hen een speciale genade om de begeerte van het vlees te overstijgen om de onbevlekte ontvangenis te kunnen hebben.
Ze transcendeerden dus en het was, geloof ik, een echte voorproef van hoe het was in de tuin vóór de zondeval, waar je na de zondeval natuurlijk de begeerten van het vlees ingaat en daarom is het zo belangrijk voor een man en vrouw om Christus echt centraal te stellen in het huwelijk, zodat het heilig kan zijn. Wat onze roeping ook is, we zijn geroepen om Christus als onze goddelijke Bruidegom te hebben, en dit is ook de diepe genade van het huwelijksleven.
In het boek Openbaring horen we: "En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan en de zee was er niet meer. En ik zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de Hemel neerdalen, van God, gereedgemaakt als een bruid die voor haar man getooid is.
En ik hoorde een luide stem vanaf de troon zeggen: "Zie, het tabernakel, het huis van God is onder de stervelingen. Hij zal bij hen wonen. Dus nogmaals, we hebben hier de smetteloze bruid die uit de hemel neerdaalt. Natuurlijk is Maria onbevlekt bij uitstek.
Zij is ons voorbeeld, maar wij allen, de Kerk, zijn geroepen om die smetteloze bruid van Jezus te zijn, onze goddelijke eucharistische Bruidegom. En we zijn allemaal geroepen tot het bruiloftsmaal van het Lam en om ons waardig te maken. Het sacrament van het huwelijk, is een concreet teken van de eschatologische verbintenis die we allemaal geroepen zijn te hebben met God wanneer we dit leven verlaten als we naar de Hemel gaan. Het is een teken wordt verwaarloosd door sommige mensen, en dit is wat hen ertoe aanzet schieten tekort in het huwelijksleven.
Uiteindelijk is onze roeping de huwelijksverbintenis met God voor alle eeuwigheid. En dit is reden tot grote vreugde. Zelfs als je geen heilig huwelijk hebt, maak je geen zorgen, want het belangrijkste is dat je je best doet en dat je door het lijden ervan die grote heilige kunt worden. Hoe moeten een echtgenoot, bisschoppen en priesters dan worden opgeroepen? Ze zijn bedoeld om Zijn Bruid te roepen door gemeenschap met Christus. Christus vragend om te leren hoe je je bruid moet liefhebben, naar hem moet luisteren en Hem moet roepen.
De Heilige Mis is een herbeleving van Golgotha.
Jezus zegt: "Dit is mijn lichaam, gegeven voor jou en de priester en persona Christi en de man en vrouw. Het is een offer. Het is een Ik geef mezelf volledig voor jou, voor de bruid." En de bruid is als Maria aan de voet van het Kruis, volledig verenigd in dat lijden en volledig overgegeven.
Johannes Paulus 2 vertelt ons wat ons grootste menselijke verlangen is. Het is een diep en wederzijds verblijf bij Jezus, om echt gekend en geliefd te worden in de diepte van wie we zijn. Dit is ons diepste menselijke verlangen voor ons allemaal, of we er nu contact mee hebben of niet: een diep en wederzijds verblijf bij Jezus.
Paus Johannes Paulus II zei dat God in de harten van de mensen een honger naar zijn woord heeft gelegd. Een honger die alleen gestild zal worden door volledige vereniging met Hem. De eucharistische communie is gegeven zodat we hier op aarde met God bedroefd kunnen zijn in afwachting van onze volledige vervulling in de hemel.
12/8 Dringende profetische waarschuwing - Great Miracles Avenue
12/8 Dringende profetische waarschuwing - Great Miracles Avenue Gordon: Ik zat in mijn woonkamer en hoorde een stem in mijn hoofd die zei dat God een boodschap voor mij had om aan de wereld te brengen. Ik zal de boodschap gewoon aan jullie doorgeven zoals die aan mij is gegeven, zoals die net aan mij is gegeven. Maar de datum was 21 juli. Dus, dat was een paar dagen geleden, tussen 1:00 en 2:00 uur 's nachts. Dus, hier is de boodschap: Hallo, aardbewoners. Geloven jullie echt dat jullie niet geoordeeld zullen worden?
Ik ben de Heer. Ik zal met grote gerechtigheid op jullie neerdalen. Ik zal jullie vergelden. Kennen jullie Mijn woord niet? Mijn liefde voor jullie is veel groter dan jullie je ooit kunnen voorstellen. Ik ben de Heer die de Hemel en de aarde heeft gemaakt. Denk niet dat Mijn gerechtigheid jullie zal ontgaan. Ik ben de eerste en de laatste. Ik zal niet tolereren dat degenen die Mijn Zoon, van wie ik zielsveel houd, mishandelen. Dit is een boodschap van de Heer door mijn dienaar die ik heb voorbereid.
Wees niet bang, want ik heb je lief en toon je immens medeleven. Ik heb de armen en zwakhartigen uitgekozen om je gids te zijn. Ik zal niet tolereren dat Mijn naam hier wordt vervloekt. Wie Mijn Zoon vervloekt, die zal Ik vervloeken. Wie Mijn Zoon zegent, die zal Ik zegenen. Ik houd innig van je. Bekeer je alstublieft en kom naar Mij. Voor hen die reikhalzend uitzien naar Mijn gerechtigheid, gezegend zijn jullie, want jullie zullen verheerlijkt worden.
Voor hen die dat niet doen en hun zonden niet bedekken, vervloekt zijn jullie ellendige boosdoeners. Ik zal uit de Hemel neerdalen en jullie oordelen. Wee hen, zegt de Zoon, die Mijn genade misbruiken en Mijn Vader boos maken. De beker van verontwaardiging wordt klaargemaakt. Ik doe de wil van Mijn Vader en jullie niet. Ik ben gestorven en jullie willen leven en jullie zullen leven. Maar omwille van jullie zal Ik straf onder jullie uitdelen. Laat je niet misleiden en wees niet trots van hart, want Ik ben het die deze dingen tot jullie zeg. En dat is de boodschap.
12/8 Een nummerplaat van de Hemel: September in twee gedeeld - Great Miracles Avenue
12/8 Een nummerplaat van de Hemel: September in twee gedeeld - Great Miracles Avenue
Twee vrouwen, Kagiso en Gazielle uit Zuid-Afrika hadden visioenen dat de opname in september 2025 is:
Gazielle: God heeft het gezegd en wil dat het met zijn kinderen gedeeld wordt. Daarom bracht ik het in gebed naar de Heer en zei tegen de Heer: "Heer, als dit waar is, wat meneer Joshua heeft gezegd, "Als U dit jaar in september terugkomt voor de bevestiging, wil ik dat U mij iets vertelt over die profetie. En als het niet waar is en U niet terugkomt, als de opname dit jaar in september niet plaatsvindt, zeg dan niets. Zo weet ik of het waar is of niet. Dus op 29/7, middernacht, het is ongeveer 2:00 uur 's nachts, zei de Heer iets in mijn kamer. De Heer bezocht mij en wat Hij zei was
"het feest van de bazuinen". Ik heb iets nodig om ze te vertellen. Als ik ze zeg, bedoel ik mijn familie en de mensen die deze boodschap zullen horen. De volgende dag bracht ik tijd door met de Heer in mijn gebedsruimte en vroeg ik Hem: "Heer, kunt U mij alstublieft uitleggen wat U bedoelde met het feest van bazuinene?" En Hij zei tegen me: schrijf dit op. De Heer keert terug en hij sprak.
De Heer zegt dat het feest van de bazuinen slechts woorden zijn die gebruikt worden om de opname te beschrijven. Het zijn woorden die gebruikt worden om te vertellen over de wederkomst van de Heer, jullie Heer Jezus. Ik zal terugkeren op het feest van de bazuinen. De Joden zullen feestvieren, maar ik zal mijn bruid meenemen en ons verbond vieren aan een tafel waar we ons tegoed doen aan vrede, vrijheid, overwinning en liefde. Ik heb je over mijn wederkomst verteld, omdat Ik nooit iets doe zonder het de dienaren, Mijn profeten, te vertellen, en jij bent Mijn trouwe profeet.
Dit zijn niet jouw woorden, maar Mijn woorden. Bereid je lampen voor. Kies ervoor wijs te zijn en niet dwaas, want niet iedereen zal met Mij mee naar Huis gaan. Alleen Mijn heilige, rechtvaardige en trouwe kinderen. Zeg tegen je broeders en zusters dat ze Mij 's ochtends, dag en nacht moeten aanbidden. Deel deze woorden, zodat zelfs ongelovigen niemand de schuld kunnen geven op de dag des oordeels dan zichzelf. Mijn Hart huilt om hen. Het enige wat ze elke dag doen is Mij afwijzen.
Ik heb pijn om hen. Maar Ik kan niet veranderen wat Ik reeds heb gezegd. Alles moet vervuld worden, elk woord. Ik hou van ieder van jullie. En dit is een van de manieren waarop Ik jullie laat zien dat Ik dat doe. Gehoorzaam je Heer God. Jullie God de Vader kent de dag en het uur. Hij zal Mij naar de aarde sturen. Wees dan gewoon stil en zorg ervoor dat je op een van die twee dagen klaar bent. Amen. Dat waren de woorden van de Heer. Hij zal terugkeren.
De opname zal dit jaar plaatsvinden, op (feest van bazuinen is 23-24/9) 25 september. Maar niemand weet de dag of het uur tussen die twee dagen. De vraag die je jezelf nu moet stellen voordat we allemaal enthousiast worden, is: ben ik klaar voor de opname? En je moet de Heer vragen, Heer, laat me zien waar ik me van moet bekeren en hoe ik me moet voorbereiden op de opname, zodat ik niet achterblijf. En niet alleen maar opgewonden raken omdat niet iedereen naar Huis gaat. Ik hoop dat iedereen het gehoord heeft. Vragen zijn beantwoord. De Heer heeft gesproken. Bekeer u nu. Want na de opname zal er geen kans meer zijn om je te bekeren, maar zal er toorn en marteling op aarde zijn. Wees wijs, niet dwaas. De Heer heeft gesproken. Ik zegen jullie allen in de naam van Jezus. Amen.
Kagiso: Ik heb van de Heer gehoord op 2 augustus 2025. Het was rond 3:00 uur 's ochtends. Maar voordat ik mijn boodschap deel, wil ik nog even aangeven dat mijn moeder ook een boodschap van de Heer had, waarin de Heer haar de maand september liet zien, zoals op een nummerplaat, weet je wel, een nummerplaat waarbij het woord september in het midden was afgesneden en het ene deel van de kentekenplaat naar beneden hing. Dus nu, in mijn boodschap van 2 augustus, dit is wat de Heer tegen mij zei en dan zal ik de boodschap voorlezen zoals ik hem heb opgeschreven.
Ik heb het aan je moeder laten zien. Nu zeg ik je: dringend, dringend, dringend, en ik zag in een visioen een paar rode lichten flitsen. Weet je, zoals die van die oude ambulances waar de lichten bovenop de ambulance flitsten. Dat is wat ik zag. De tijd is om. Vertel ze: september. Ik zeg dat je tijd verspilt met onvruchtbare dingen en dat mijn volk vergaat. Ga. Ik sta voor de deur. Ga naar buiten. Vertel het ze. Maak je geen zorgen over wat je moet zeggen.
Vertel ze gewoon dat de muur op het punt staat te barsten. En toen kreeg ik een visioen te zien van een witte muur die aan het barsten was. En dat stof steeg op. Weet je, het stof van de muur die instortte. September is bijna voorbij. En het visioen van de Heer, ik zag het visioen van de Heer die de deur opende en hij droeg een wit gewaad met een gouden gordel. Ik zeg je, Ik sta voor de deur. Waarschuw ze. Waarschuw ze. Wie oren heeft, zal luisteren. Ik ben de Heer, uw God.
Er is geen tijd. Waarschuw ze. Dit is niet de tijd om bang te zijn voor de mensen van de wereld. Vrees Mij. En de tekst die in me opkwam was Mattheüs 10:28. Dringend, dringend, dringend. Geen tijd meer, mijn kind. Ik zeg geen tijd meer. Ik ben de Heer, uw God. Ik doe wat Ik wil. Ik zeg niet dat de Heer heeft gezegd dat het de opname zal zijn, want in deze boodschap heeft de Heer het woord opname niet genoemd, maar wat u ook weet, het zal in september plaatsvinden.
Kroontje en rozenkrans voor de Zielen in het Vagevuur
Kroontje voor de zielen van het Vagevuur - feestdag 2 november
Deze rozenkrans bestaat uit vier tientjes (40 kralen) ter ere van en ter nagedachtenis aan de veertig uur dat Onze Heer Jezus Christus naar de doden afdaalde om alle zielen van de heiligen die vóór Hem gestorven waren, te verlossen en naar de hemel te leiden. Naast de veertig kralen zijn er ook vijf inleidende kralen.
Op de Crucifix: Psalm 130
De profundis clamavi ad te Domine Domine exaudi vocem meam fiant aures tuae intendentes in vocem deprecationis meae si iniquitates observabis Domine Domine quis sustinebit quia apud te propitiatio est propter legem tuam sustinui te Domine sustinuit anima mea in verbum eius speravit anima mea in Domino a custodia matutina usque ad noctem speret Israhel in Domino quia apud Dominum misericordia et copiosa apud eum redemptio et ipse redimet Israhel ex omnibus iniquitatibus eius.
Uit de diepte roep ik tot u, HEER, 2 Heer, hoor mijn stem, wees aandachtig, luister naar mijn roep om genade.
3 Als u de zonden blijft gedenken, HEER, Heer, wie houdt dan stand? 4 Maar bij u is vergeving, daarom eert men u met ontzag.
5 Ik zie uit naar de HEER, mijn ziel ziet uit naar hem en verlangt naar zijn woord, 6 mijn ziel verlangt naar de Heer, meer dan wachters naar de morgen, meer dan wachters uitzien naar de morgen.
7 Israël, hoop op de HEER! Bij de HEER is genade, bij hem is bevrijding, altijd weer. 8 Hij zal Israël bevrijden uit al zijn zonden.
Volgende 5 kralen: 1. Onze Vader 2. Akte van geloof Mijn Heer en mijn God, ik geloof vast al wat U geopenbaard hebt en door de heilige Kerk mij voorhoudt te geloven, omdat Gij de opperste en onfeilbare Waarheid zijt. In dit geloof wil ik leven en sterven.
3. Akte van hoop Mijn Heer en mijn God, ik hoop met een vast vertrouwen van U te bekomen, door de verdiensten van Jezus Christus die mijn goede wil ter hulp komt, het eeuwig geluk en de genaden om het verdienen, omdat Uj oneindig goed zijt voor ons, almachtig en getrouw in uw beloften. In deze hoop wil ik leven en sterven. 4. Akte van liefde Mijn Heer en mijn God, ik bemin U bovenal, uit geheel mijn hart, uit geheel mijn ziel en uit al mijn krachten. omdat U oneindig volmaakt en alle liefde waardig zijt. En ik bemin mijn naaste zoals mijzelf, uit liefde tot U. In deze liefde wil ik leven en sterven.
5. Glorie zij
4 tientjes
Grote kraal:Eeuwige rust, schenk hun, O Heer, en laat uw eeuwig licht hen verlichten. Mogen zij rusten in vrede. Amen. Kleine kralen: 10 x Zoet Hart van Maria, wees mijn redding! Eindgebed: O allerzachtste Hart van Jezus, altijd aanwezig in het Allerheiligste Sacrament, altijd verteerd door brandende liefde voor de arme gevangen zielen in het vagevuur, ontferm U over de zielen van onze overleden vrienden en familieleden, vooral over hen die ons dierbaar waren in het leven. Breng hen ver van de schaduw van de ballingschap naar het stralende thuis van de hemel, waar, zo vertrouwen wij, U en Uw Heilige Moeder voor hen een kroon van onvergankelijke gelukzaligheid hebben gemaakt. Amen.
Voor elk tientje: Bid het Eeuwige rust: Eeuwige rust, schenk hun, O Heer, en laat uw eeuwig licht hen verlichten. Mogen zij rusten in vrede. Amen.
De gewone rozenkrans: Je kunt kiezen uit de Geheimen van de Rozenkrans die je wilt overwegen.
Andere gebeden
Je kunt ook andere gebeden gebruiken die specifiek gericht zijn op de zielen in het vagevuur, zoals het gebed van Sint-Gertrude de Grote, of een kort gebed zoals "Requiem Aeternam". Een mis laten opdragen voor de arme zielen is ook een krachtige manier van voorbede.
Groene Scapulier om zielen uit het Vagevuur te redden
Geschiedenis van het Apostolaat van het Groene Scapulier
Onze Hemelse Moeder gaat naar het Vagevuur op de feestdag van St-Vincentius a Paulo om alle zielen op te halen die hun naam op een gezegend Groen Scapulier hebben staan.
Elk jaar op 27 september.
Op 27 september 1999, de feestdag van St-Vincentius a Paulo, vond een grote wonderbaarlijke gebeurtenis plaats. Nadat Anna Marie de mis had bijgewoond, werd ze begroet door twee engelen. De engelen kwamen een nieuwe gave van de Heer brengen. De engelen, geknield, spraken tot Anna Marie en zeiden:
"Op deze dag heeft de Heer besloten dat uit de 365 dagen van het jaar, op deze dag, al wie in de loop van het jaar gestorven is met zijn naam op een Groen Scapulier, uit het Vagevuur zal worden bevrijd en de poorten van de Hemel zal binnengaan."
Er werd niets meer gezegd, ze vertrokken en Anna Marie was overweldigd. Zij en de andere leden van de Rozenkransgebedsgroep hadden in de afgelopen twee jaar, sinds de oprichting van het apostolaat, al meer dan duizend namen van mensen op de Groene Scapulieren geplaatst.
Omdat ze niet wist waarom de Heer deze dag, de feestdag van St-Vincentius a Paulo, had uitgekozen, begon ze haar vrienden te vragen naar de betekenis van deze heilige. Een vriendin was net terug van een bedevaart naar het heiligdom van Sint-Catharina Laboure, een zuster van Liefde die de Wonderdadige Medaille had ontvangen, en naar het ongeschonden lichaam van het heiligdom van St-Vincentius a Paulo.
De vriendin realiseerde zich dat St-Vincentius a Paulo had bijgedragen aan de oprichting van de religieuze orde van de Zusters van Liefde (Dochters van Liefde) en dat zuster Justine Bisqueyburu lid was van deze orde. Zij had het heilige Groene Scapulier van Moeder Maria ontvangen.
Jezus had Anna Maria gevraagd om het "Apostolaat van het Groene Scapulier" te beginnen, om "Zijn Moeder Meer Zielen te Brengen", en zegende het Groene Scapulier van Zijn Moeder. Iedereen die sterft met zijn/haar naam geschreven op een gezegend Groen Scapulier, wordt gered van de verdoemenis en gaat jaarlijks op 27 september de Hemel binnen.
Iedereen die tijdens zijn leven zijn/haar naam geschreven krijgt op een gezegend Groen Scapulier en sterft, kan verplicht worden naar het Vagevuur te gaan, maar op de feestdag van St-Vincentius a Paulo zal hij of zij door onze Hemelse Moeder uit het Vagevuur worden gehaald en het Koninkrijk der Hemelen binnengaan. We vieren deze feestdag met grote eerbied en vreugde! De Heer heeft onze wereld een zeer kostbare gave van Zijn Barmhartigheid, Zijn reddende genade en het eeuwige leven in de hemel gegeven. Halleluja.
11/8 Bid drie keer per dag het gebed voor vrede - Anna Marie
11/8 Bid drie keer per dag het gebed voor vrede - Anna Marie
Jezus: Mijn lieve dochter, er gebeurt momenteel veel in je land, omdat je president zijn best doet om je steden te redden van drugsmisbruik, kartels die zich niets aantrekken van mensenlevens, en verdorven politici die geld ontvangen van deze kartelagenten. Er is veel dat de goede en wetgetrouwe burgers van je land niet begrijpen van wat er gebeurt en heeft plaatsgevonden in deze grote steden in je land. Dit is een directe reden waarom de mensenhandel van Mijn dierbare kinderen niet is opgelost. Deze slechte politici hebben banden met de machtigste wetteloze organisaties en kartels uit vele andere landen, niet alleen in Zuid-Amerika, maar ook in Europa en China.
Vanwege het kwaad dat in je land plaatsvindt, heeft Mijn Vader vreemde weersverschijnselen toegelaten. En het zal NIET SNEL STOPPEN. Dit zal blijven gebeuren met overstromingen, orkanen, vulkanen, aardbevingen; omdat Mijn kinderen hebben geweigerd de walging van Mijn Vader jegens je zondige natie te erkennen. Om vrede in jullie vaderland te brengen, moeten Mijn kinderen harder, vaker en zeker dagelijks bidden.
Mijn hart is gebroken voor de meest onschuldige kinderen die misbruikt worden door hun ontvoerders en voor de goddeloze zielen die erbij betrokken zijn. Wees ervan verzekerd dat elke man of vrouw die de prostitutie van Mijn geliefde kleine kinderen heeft mogelijk gemaakt, in de diepste krochten van de Hel zal worden geworpen, waar ze tot in de eeuwigheid gemarteld zullen worden. Aan het oordeel van Mijn Vader zal geen ontkomen zijn.
Mijn geliefde, Mijn Vader is erg blij dat je in deze maand veel gebeden hebt opgenomen ter ere van Zijn Heilige Majesteit, waarin we onze Almachtige Hemelse Vader en Zijn barmhartigheid voor de hele mensheid prijzen. Herinner Mijn kleine kinderen eraan dat deze novenen dagelijks in augustus gebeden kunnen worden, evenals de noveen van Mijn Hemelse Moeder tot haar Onbevlekt Hart (Tenhemelopneming en Koninginschap van Moeder Maria).
AM: Ja, lieve Jezus. Mijn liefste Heer, hoe kunnen we bidden om een einde te maken aan alle oorlogen zoals die tussen Zelensky en Poetin?
Jezus: Mijn liefste, Ik heb je vele jaren geleden laten zien en verteld (in 2007 zag ik Russische troepen Oekraïne binnenvallen terwijl ik aan de telefoon was met mijn Oekraïense vriendin en Jezus gaf haar een persoonlijke boodschap om contact op te nemen met haar Priestervrienden in Oekraïne en hen te vragen dagelijks te bidden voor bescherming), dat als Oekraïne niet weer dagelijks zou bidden voor de bescherming van hun land, Poetin zou binnenvallen, en dat heeft hij gedaan.
Maar het is nog steeds niet te laat om dagelijks te bidden voor vrede tussen deze twee landen. Deze oorlog zal uitmonden in een oorlog van grotere omvang als Mijn kinderen niet bidden om er onmiddellijk een einde aan te maken. Voordat je president en Poetin elkaar ontmoeten, kan er een verandering in het hart van Poetin plaatsvinden. Daarom ben Ik vandaag gekomen om met jullie te spreken.
AM: Ja, mijn lieve Heer.
Jezus: Vraag mijn geliefde kinderen om drie keer per dag het gebed voor vrede te bidden tot de ontmoeting tussen jullie president, mijn geliefde zoon Donald, en de heer Vladimir Poetin. Door dit te doen, kan er veel gebeuren op weg naar vrede.
AM: Ja, mijn Heer, ik begrijp het. Moet ik het in deze boodschap opnemen?
Jezus: Ja, mijn kleintje. Ik zal ook om gebeden vragen om een grote natuurramp te stoppen die veel van mijn geliefde kinderen zal treffen. Vraag daarom alstublieft mijn geliefde apostelen om te bidden voor het beperken van een NATUURRAMP gedurende deze maand, augustus.
AM: Ja, mijn lieve Heer. Mijn Heer, is er nog iets anders?
Jezus: Zeg mijn geliefde kinderen, mijn uitverkoren apostelen, om in gebed te blijven. Ik verlang ernaar dat ieder van hen dicht bij Mij en mijn heilige Hemelse Moeder blijft, vooral deze week ter ere van haar Tenhemelopneming.
AM: Ja, mijn lieve Heer. Liefste Heer, veel mensen zijn erg bang voor wat er is geprofeteerd en wat binnenkort zal gebeuren. Hoe kunnen we onze angsten kalmeren, hoe kunnen we ons geen zorgen maken over onze geliefden die van U en Uw Goddelijke Barmhartigheid zijn weggelopen door niet naar de Mis te gaan of sacramenten te ontvangen? Die angst is pijnlijk voor ons, moeders en vaders.
Jezus: Mijn lieve kleintje, heb je de namen van al je familieleden op het gezegende Groene Scapulier van Mijn Hemelse Moeder geplaatst en zo je familie aan Mijn Heilig Hart gewijd door haar Onbevlekt Hart?
AM: Ja, mijn lieve Heer, ik heb dit jaren geleden gedaan.
Jezus: Waarom zou je je dan zorgen maken?
AM: Het spijt me zeer, mijn Heer. Ik wens en bid alleen maar dat ze allen tot U terugkeren.
Jezus: Ja, en dankzij jouw dagelijkse gebeden voor hen zullen ze met een oprecht berouwvol hart tot Mij terugkeren, omdat je je familie goed hebt opgevoed. Dit zal zo zijn voor al Mijn geliefde kinderen wier namen op het gezegende Groene Scapulier geschreven staan. Ben je vergeten wat Mijn boodschappers je verteld hebben?
AM: Nee, mijn Heer. (Zie de volgende pagina, waar Jezus twee engelen stuurde om tot Anna Marie te spreken.)
Jezus: Ik had de feestdag van de H. Vincentius a Paulo, 27 september van elk jaar, uitgekozen als de dag waarop Mijn H. Moeder naar het Vagevuur zou gaan om iedereen die aan haar was toegewijd door het gezegende Groene Scapulier te verwijderen. Dit moest gebeuren om te voorkomen dat de vloedgolf van overvloedige zondaars naar de Hel zou worden gestuurd. Herinner Mijn kleintjes er alstublieft aan dat ze de namen van anderen op een gezegend Groen Scapulier moeten schrijven, zodat ze gespaard kunnen blijven van de verdoemenis.
AM: Ja, lieve Jezus.
Jezus: Ga nu, Mijn kleintje, en bereid alstublieft deze boodschap voor om vandaag te delen.
AM: Ja, mijn lieve Heer. We houden allemaal van U, Barmhartige Heer.
Jezus: Ja, ik hou ook van al Mijn dierbare kinderen. Uw Goddelijke Redder, Jezus van Goddelijke Barmhartigheid.
GEBED TOT DE ENGEL VAN DE VREDE Uit Fatima
"Allerheiligste Drie-eenheid – Vader, Zoon en Heilige Geest – ik aanbid U diep. Ik offer U het Kostbaar Lichaam, Bloed, Ziel en Goddelijkheid van Jezus Christus, aanwezig in alle tabernakels van de wereld, ter genoegdoening voor de beledigingen, heiligschennissen en onverschilligheden waardoor Hij beledigd is. En door de oneindige verdiensten van Zijn Allerheiligste Hart en het Onbevlekte Hart van Maria, smeek ik U om de bekering van arme zondaars."
Noveen tot God de Vader: Eeuwige Vader, ik breng U het offer waarin Uw geliefde Zoon Jezus Zichzelf aan het Kruis heeft geofferd en dat Hij nu hernieuwt op dit altaar, om U te aanbidden en U de eer te geven die U toekomt, en daarbij Uw hoogste heerschappij over alle dingen erkennend en hun absolute afhankelijkheid van U, want U bent ons eerste begin en ons laatste einde.
Ik wil U danken voor de talloze weldaden die ik heb ontvangen, om Uw gerechtigheid te stillen, die door zoveel zonden tot toorn is gewekt, en U daarvoor een waardige genoegdoening aan te bieden. En ten slotte wil ik Uw genade en barmhartigheid afsmeken voor mijzelf, voor allen die in beproeving en nood verkeren, voor alle arme zondaars, voor de hele wereld en voor de zalige zielen in het vagevuur.
Een Akte van Toewijding aan het Onbevlekt Hart van Maria
O Maria, machtigste Maagd en Moeder van Barmhartigheid, Koningin van de Hemel en Toevlucht van zondaars, wij wijden ons toe aan uw Onbevlekt Hart. Wij wijden ons wezen en ons hele leven aan U toe; alles wat we hebben, alles wat we liefhebben, alles wat we zijn. Aan U geven wij ons lichaam, ons hart en onze ziel; aan U geven wij ons gezin, onze familie, onze woning, ons land.
Wij verlangen dat alles wat in ons en om ons heen is, U toebehoort en deelt aan de weldaden van uw Moederlijke zegen. En opdat deze akte van toewijding werkelijk effectief en blijvend mag zijn, hernieuwen wij vandaag aan uw voeten de beloften van ons Doopsel en onze Eerste Heilige Communie.
Wij verbinden ons ertoe moedig en te allen tijde de waarheden van ons heilig geloof te belijden en te leven zoals het past bij Katholieken die zich naar behoren onderwerpen aan het hele Katholieke geloof. Wij verbinden ons ertoe de geboden
van God en zijn Kerk te onderhouden, in het bijzonder de dag des Heren heilig te houden. Wij verbinden ons er eveneens toe de vertroostende gebruiken van de christelijke godsdienst, en bovenal de H. Communie, tot een integraal onderdeel van ons leven te maken, voor zover wij daartoe in staat zijn.
Ten slotte beloven wij u, O glorierijke Moeder van God en liefhebbende Moeder van de mensen, ons met heel ons hart te wijden aan uw gezegende dienst, om, door de soevereiniteit van uw Onbevlekt Hart, de komst van het Koninkrijk van het Heilig Hart van uw aanbiddelijke Zoon te bespoedigen en te verzekeren, in onze eigen harten en in die van alle mensen, in ons land en in de hele wereld, zoals in de Hemel, zo ook op aarde. Amen.
(Een aflaat van 3 jaar. Een volledige aflaat, onder de gebruikelijke voorwaarden, indien deze wijdingshandeling een maand lang dagelijks wordt herhaald (S. C. Ind., 21 februari 1907; S. P. Ap., 28 april 1933).
9/8 Bid tot de Heilige Geest om de ketenen van Satan te verbreken - Angelica
9/8 Bid tot de Heilige Geest om de ketenen van Satan te verbreken - Angelica
Maria: Lieve kinderen, de Onbevlekte Moeder Maria, Moeder van alle Volkeren, Moeder van God, Moeder van de Kerk, Koningin der Engelen, Hulp der Zondaars en Barmhartige Moeder van alle kinderen der aarde, zie, kinderen, vandaag komt Zij tot jullie om jullie lief te hebben en te zegenen.
Kinderen, Ik kom jullie opnieuw vragen om met Mij in gebed te blijven!
Bid, bid tot de Heilige Geest dat Israël Palestina niet zal inpalmen. Ik herhaal: "DIT WORDT WEER EEN BLOEDBAD!"
Maak lawaai, het is belangrijk om niet aan de verkeerde kant te blijven staan, zelfs als alles fout is.
Ik begrijp heel goed dat de situatie van de dood zo sterk is dat men zich op de vijand richt, maar nee, kinderen, de vijand heeft zijn handen bewapend met Satan; iedereen heeft Satan zijn handen laten bewapenen en iedereen moet een einde maken aan deze conflicten. Ze kunnen niet meer aan tafel zitten om te praten, ze willen het niet, ze zijn slecht geworden, ze vechten om te zien wie de overhand krijgt.
Wat is het pijnlijk om de kinderen van God deze gruweldaden te zien begaan!
Ja, de pijn is groot! God de Vader is een beetje overmand door pijn, Hij kan niet begrijpen hoe Zijn kinderen hiertoe zijn gekomen: elkaar doden.
Bid, kinderen, en verenig jullie, laat het goede zich verenigen en een beetje vreugde brengen aan het Allerheiligste Hart van God de Vader, laat de beulen begrijpen hoe broeders en zusters zich verenigen; in een gezin wordt er gediscussieerd, zelfs veel, maar dan moet alles eindigen. In plaats daarvan nemen deze mensen hun toevlucht tot wapens en bommen, en dan begrijpen jullie dat hun zielen in handen van Satan zijn?
Kinderen, bid ook voor hen, bid tot de Heilige Geest om de ketenen van Satan te verbreken en Zijn kinderen te bevrijden.
PRIJS DE VADER, DE ZOON EN DE HEILIGE GEEST. Kinderen, Moeder Maria heeft jullie allen gezien en houdt van jullie allen vanuit de diepte van haar Hart.
H. Maagd Maria: Mijn lieve kinderen, vandaag roep ik jullie op tot eerbied voor mijn Zoon. Hoe noodzakelijk is het om Hem dag en nacht te eren, zodat Hij het Hart kan zijn dat Zijn kinderen niet vergeet. Hoe nuttig is dit voor onbekeerde zielen. Ik heb jullie gevraagd te bidden voor zondaars, zodat er vrede mag heersen op deze aarde. Morgen zal er weer een dag zijn, een dag die jullie zullen laten voortkomen uit het Hart van Mijn Zoon, uit Mijn Onbevlekt Hart, dat gerechtigheid zal brengen aan alles wat niet van God is. Amen †
Jezus: Mijn lieve kinderen, Mijn Vrienden, Ik geef jullie Mijn Zegen telkens wanneer jullie Mijn Heilig Hart eren. En om het te eren, moeten jullie hartelijk zijn voor elkaar, en je naaste niet veroordelen, zoals Ik zo vaak doe.Vrede is Liefde, Liefde is Vrede. Begrijp dit en zie waar en hoe jullie jezelf leiden. Geen ruzies meer, geen nutteloze toespraken meer; De overwinning behoort Mij toe en jullie hebben de keuze: Mij of het niets. Amen †
Over een paar dagen zal er een toespraak worden voorbereid die jullie niet bang hoeft te maken. Want angst brengt alles voort behalve vrede; de liefde die Ik aan het kruis gaf, moet jullie uitdagen. Weet dat Ik zachtmoedig en nederig van hart ben. Zo moet het voor ieder van jullie zijn. Amen †
Jezus, Maria en Jozef, wij zegenen jullie in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. De overwinning is in jullie handen, en zonder jullie kan Ik niet handelen; zoals Ik jullie zei: zonder Mij kunnen jullie niets doen, en zonder jullie wacht Ik op jullie broederlijke correctie. Amen †
Vrede en vreugde in de harten die geroepen zijn om Mij te volgen. Amen †
"Ik wijd de wereld toe, Heer, aan Uw Heilig Hart",
"Ik wijd de wereld toe, H. Maagd Maria, aan Uw Onbevlekt Hart",
"Ik wijd de wereld toe, H. Jozef, aan Uw vaderschap",
"Ik wijd de wereld toe aan U, Heilige Michaël, bescherm haar met Uw vleugels." Amen †
Mijn liefste, mijn geliefde, wees gezegend, jullie die Mijn Heilig Hart zo na staan, Ik hou zoveel van jullie dat Ik Mijn Kruisoffer in jullie dagelijks leven nooit ophoud te hernieuwen. In elke Heilige Mis bied Ik Mijzelf aan Mijn hemelse Vader aan voor jullie redding, te midden van alle hardheid, lijden en wreedheid van Mijn Lijden en Mijn Kruis. De Heilige Mis is de onbloedige hernieuwing van Mijn Offer, maar wat betekent dat? Betekent het dat aan het altaar van jullie kerk alles onbloedig is, alles kalm, alles zich herhalend, voor sommigen verveeld, voor anderen ongeduldig om er vanaf te zijn?
Mijn kinderen, als jullie ogen het onzichtbare konden zien, zouden jullie Mij tijdens de Mis Mijn Kruis zien dragen op de lange weg naar Golgotha. Jullie zouden Mij zien doorheen de gebeurtenissen die Mij van de Hof van Olijven aar Mijn Verrijzenis leidden, door alle fasen van Mijn lijden en vernederingen heengaand: Mijn geseling, Mijn doornenkroning, de keren dat Ik viel, Mijn geselwonden, Mijn naaktheid, Mijn handen en voeten doorboord en aan het hout van het Kruis genageld, Mijn ophanging met wijd open armen om jullie allen tot Mij te trekken, Mijn dorst naar jullie berouw, Mijn dood in volle helderheid en dan, wat niet gezien werd, de aanval van Mijn Ziel op alle demonen van de Hel, hun verfoeilijke omhelzing, hun pijnlijke, stinkende en kwellende woede. Mijn geestelijke strijd was gewonnen en Ik steeg toen ver op uit hun snijdende klauwen en hun stinkende adem en, opstijgend naar de aarde om Mijzelf te verrijzen, ging Ik door de 'hel', de verblijfplaats van zielen na hun dood, sommige donkerder dan andere, en Ik opende toen het Vagevuur voor de zielen die bestemd waren om Mijn Paradijs binnen te gaan, maar nog niet gezuiverd waren.
Zolang Ik Mijzelf niet aan Mijn Vader had aangeboden voor de redding van zielen, bood de onzichtbare wereld geen christelijke gebieden van genoegdoening voor zonden en was het Paradijs leeg. Het voorgeborchte der Rechtvaardigen, ook wel het voorgeborchte der Aartsvaders genoemd, was een gebied waar gelovigen in Jahweh wachtten op hun bevrijding, maar de Heer Jezus, Ik die tot jullie spreek, had het mysterie van de Heilige Drie-eenheid nog niet onthuld; nu moet elke ziel die de christelijke sferen van de onzichtbare wereld betreedt - het Vagevuur en het Paradijs - trouw hebben gezworen aan het mysterie van de Heilige Drie-eenheid, één God in drie Personen, volgens de Geloofsbelijdenis van Sint Athanasius (6e eeuw).
Deze begint als volgt begint: Wie gered wil worden, moet allereerst het katholieke geloof aanhangen, en wie dat niet onschendbaar en integraal heeft bewaard, zal zonder enige twijfel eeuwig verloren gaan. Mediteer, mijn liefste, mijn geliefde, mijn liefste kinderen van de hemelse Vader, mediteer over deze woorden zo duidelijk, zonder dubbelzinnigheid, maar ook zonder concessies. Mediteer over deze twee woorden: "ongeschonken" en "volledig". Sommige Katholieken, ten onrechte "weerbarstigen of fundamentalisten" genoemd door degenen die de moderniteit en veranderingen in de Kerk waarderen, zouden zij niet liever de heilige wil en trouw aan de leer van de Zoon van God en de Mensenzoon hebben om Zijn leer "ongeschonden" en "volledig" te bewaren?
Wat werd geleerd door Jezus Christus en, in navolging van Hem, door de Heilige Katholieke Kerk eeuwenlang, zou dat de moderne tijd moeten begeleiden met zijn excessen, zijn goddeloosheid en zijn excessen, of zou het niet veeleer geworteld moeten blijven in zijn "onschendbaarheid" en zijn "integraliteit"? De vraag stellen is hem beantwoorden. Mijn lieve kinderen, vlucht voor de nieuwigheden die de goddelijke eredienst met zich meebrengt; de mens verandert, maar God verandert niet.
Keer terug naar de goddelijke eredienst van alle tijden, zoals die door de eeuwen heen is bedacht en bekrachtigd – onherroepelijk gecodificeerd door het Concilie van Trente en door de bul "Quo Primum Tempore" (1570) van Paus Pius V – zodat u, trouw aan de Geloofsbelijdenis van Athanasius, verlangt gered te worden door het Katholieke geloof ongeschonden en volledig te omarmen. Maar voor degenen onder u die te goeder trouw, maar onwetend, geloven dat het gezag van Paus Paulus VI gerechtvaardigd was in het veranderen van de ritus van de mis, citeer ik een belangrijke passage uit deze bul van Pius V:
Met onze huidige constitutie, die voor altijd geldig is, hebben Wij besloten en verordenen Wij, op straffe van Onze vloek, dat er nooit iets zal worden toegevoegd, weggelaten of gewijzigd aan het Missaal dat Wij zojuist hebben gepubliceerd. En zelfs door de bepalingen van het huidige document en in naam van onze Apostolische Autoriteit, erkennen en verlenen Wij dat dit Missaal in zijn geheel kan worden gevolgd in de gezongen of gelezen Mis, in welke kerk dan ook, zonder enig gewetensbezwaar en zonder enige straf, veroordeling of censuur op te lopen, en dat het geldig, vrij en rechtmatig kan worden gebruikt, en dit voor altijd (…)
Van geen enkele Priester of Religieus mag worden verlangd dat hij de Mis op een andere manier viert dan wij hebben vastgesteld, en dat nooit en op geen enkel moment iemand hen mag dwingen of dwingen om dit Missaal op te geven of deze huidige instructie af te schaffen of te wijzigen, maar dat het altijd van kracht en geldig zal blijven, in al zijn kracht (…).
En Ik, God, bevestig dat deze bul eeuwig in al zijn kracht en kracht blijft bestaan en dat niemand jullie terecht kan verwijten dat je trouw blijft aan de zogenaamde "tridentijnse" Mis (zo genoemd vanwege het Concilie van Trente), of "traditionele" omdat deze altijd is gebeden en vooral sinds Sint Gregorius I, de Grote genoemd, in de 6e eeuw. En Ik, jullie Heer, Ik geef jullie Mijn genaden om Mij te volgen, Mij trouw te zijn en Mij lief te hebben. Ik zegen jullie in de Naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Amen. Uw Heer en uw God.
De geloofsbelijdenis van Athanasius (Quicumque)
Dit is een geloofsbelijdenis die vroeger toegeschreven werd aan de H. Athanasius (373), maar waarschijnlijk stamt uit de 6de eeuw. Zij geeft de wezenlijkste geloofsmysteries weer, nl. de H. Drie-eenheid en de Menswording.
Gloria tibi, Trinitas aequalis, una Deitas, et ante omnia saecula, et nunc et in perpetuum (T.P. alleluia)
Eer aan U, Gij ene God, drievoudig en volmaakt gelijk, voor alle eeuwen, nu en voor altijd (P.T. alleluia).
1 Quicumque vult salvus esse, ante omnia opus est,ut teneat catholicam fidem.
Wie zalig wil worden, moet voor alles trouw zijn aan het Katholieke geloof!
2 Quam nisi quisque integram inviolatamque servaverit, absque dubio in aeternum peribit.
Een ieder die het niet volledig en ongeschonden heeft bewaard, zal zonder twijfel voor eeuwig verloren gaan.
3 Fides autem catholica haec est: ut unum Deum in Trinitate, et Trinitatem in unitate veneremur.
Dit is het Katholieke geloof“: wij vereren één God in Drie-eenheid, en de Drie-eenheid in éénheid.
4 Neque confundentes personas, neque substantiam separantes.
Zonder de personen te verwarren, of de natuur te splitsen.
5 Alia est enim persona Patris, alia Filii, alia Spiritus Sancti.
Te onderscheiden is immers de persoon van de Vader, te onderscheiden die van de Zoon, te onderscheiden die van de H. Geest:
6 Sed Patris, et Filii, et Spiritus Sancti una est divinitas, aequalis gloria, coaeterna maiestas.
Maar de godheid vna de Vader, de Zoon en de H. Geest is één en dezelfde; hun heerlijkheid is even groot, hun majesteit gelijkelijk eeuwig.
7 Qualis Pater, talis Filius, talis Spiritus Sanctus.
Zoals de Vader is, zo is ook de Zoon, zo is ook de H. Geest.
8 Increatus Pater, increatus Filius, increatus Spiritus Sanctus.
De Vader is niet geschapen, de Zoon is niet geschapen, de H. Geest is niet geschapen.
9 Immensus Pater, immensus Filius, immensus Spiritus Sanctus.
Onmetelijk is de Vader, onmetelijk is de Zoon, onmetelijk is de H. Geest.
10 Aeternus Pater, aeternus Filius, aeternus Spiritus Sanctus.
Eeuwig is de Vader, eeuwig is de Zoon, eeuwig is de H. Geest.
11 Et tamen non tres aeterni, sed unus aeternus.
En toch zijn er niet drie eeuwigen, maar één eeuwige.
12 Sicut non tres increatinec tres immensi, sed unus incratus, et unus immensus.
Zoals er niet drie ongeschapenen of drie onmetelijk zijn; maar slechts één ongeschapene, en één onmetelijke.
13 Similiter omnipotens Pater, omnipotens Filius, omnipotens Spiritus Sanctus.
Zo ook is de Vader almachtig, de Zoon almachtig, de H. Geest almachtig.
14 Et tamen non tres omnipotentes, sed unus omnipotens.
En toch zijn er niet drie almachtigen, maar slechts één almachtige.
15 Ita Deus Pater, Deus Filius, Deus Spiritus Sanctus.
Zo is de Vader God, de Zoon God, de H. Geest God.
16 Et tamen non tres Dii, sed unus est Deus.
En toch zijn er niet drie goden, maar slechts één God.
17 Ita Dominus Pater, Dominus Filius, Dominus Spiritus Sanctus.
Zo is de Vader Heer, de Zoon Heer, de H. Geest Heer.
18 Et tamen non tres Domini, sed unus est Dominus.
En toch zijn er geen drie, maar slechts één Heer.
19 Quia sicut singillatim unamquamque personam Deum ac Dominum confiteri christiana veritate compellimur: ita tres Deos aut Dominos dicere catholica religione prohibemur.
Want, zoals de Christelijke leer van ons eist elk der drie personen te erkennen als God en Heer, verbiedt ons het Katholieke geloof te spreken van drie goden of heren.
20 Pater a nullo est factus: nec creatus, nec genitus.
De Vader is door niemand gemaakt, noch geschapen, noch voortgebracht.
21 Filius a Patre solo est: non factus, nec creatus, sed genitus.
De Zoon is door niemand gemaakt, noch geschapen, maar voortgebracht door de Vader alleen.
22 Spiritus Sanctus a Patre et Filio: non factus, nec creatus, nec genitus, sed procedens.
De H. Geest is door niemand gemaakt, noch geschapen, noch voortgebracht, maar komt voort uit Vader en Zoon.
23 Unus ergo Pater, non tres Patres: unus Filius, non tres Filii: unus Spiritus Sanctus, non tres Spiritus Sancti.
Er is dus maar één Vader; niet drie Vaders; maar één Zoon, niet drie Zonen; maar één H. Geest, niet drie H. Geesten.
24 Et in hac Trinitate nihil prius aut posterius, nihil malus aut minus, sed totae tres personae coaeternae sibi sunt et coaequales.
En binnen deze Drie-eenheid is geen spraken van vroeger of later, van groter of kleiner; alle drie de Personen zijn even eeuwig, en onderling gelijk.
25 Ita ut per omnia, sicut iam supra dictum est, et unitas in Trinitate, et Trinitas in unitate veneranda sit.
Zoals in alles, zoals boven reeds gezegd is, de eenheid in Drie-eenheid, en de Drie-eenheid in éénheid moet worden aanbeden.
26 Qui vult ergo salvus esse, ita de Trinitate sentiat.
Wie derhalve zalig wil wordne, denke aldus over de Drie-eenheid.
27 Sed necessarium est ad aeternam salutem, ut incarnationem quoque Domini nostri Jesu Christi fideliter credat.
Maar voor het eeuwig heil is het ook noodzakelijk, dat hij de menswording van onze Heer Jezus Christus gelovig aanvaardt.
28 Est ergo fides recta ut credamus et confiteamur, quia Dominus noster Jesus Christus, Dei Filius, Deus et homo est.
Het rechtzinnig geloof stelt immers de eis dat wij geloven en belijden, dat onze Heer Jezus Christus, Gods Zoon, God is en mens.
29 Deus est ex substantia Patris ante saecula genitus: et homo est ex substantia matris in saeculo natus.
Als God is Hij vóór de tijd voortgebracht uit de zelfstandigheid van de Vader; als mens is Hij in de tijd geboren uit de zelfstandigheid van zijn moeder.
30 Perfectus Deus, perfectus homo: es anima rationali et humana carne subsistens.
hij is volledig God en volledig mens; als mens bestaande uit een geestelijke ziel en een menselijk lichaam.
31 Aequalis Patri secundum divinitatem; minor Patre secundum humanitatem.
Als God is Hij de gelijke van de Vader, als mens de mindere van de Vader.
32 Qui, licet Deus sit et homo, non duo tamen, sed unus est Christus.
Maar, al is Hij God en mens, toch is er maar één Christus, en geen twee.
33 Unus autem non conversione divinitatis in carnem, sed assumptione humanitatis in Deum.
Eén, niet door het ondergaan van het god-zijn in de mens, maar door de aanneming van het menszijn in God.
34 Unus omnio, non confusione substantiae, sed unitate personae.
Volstrekt één dus niet door een opgaan in elkaar van de naturen, maar door de éénheid van persoon.
35 Nam sicut anima rationalis et caro unus est homo: ita Deus et homo unus est Christus.
Want, zoals de geestelijke ziel en het lichaam één menselijke persoon vormen, zo vormen de godheid en mensheid samen de ene Christus.
36 Qui passus est pro salute nostra: descendit ad inferos: tertia die resurrexit a mortuis.
Hij is gestorven voor ons heil, is neergedaald ter helle; op de derde dag verrezen uit de doden.
37 Ascendit ad caelos, sedet ad dexteram Dei Patris omnipotentis: inde venturus est iudicare vivos et mortuos.
Hij is opgestegen ten hemel, en zetelt aan de rechterhand van God, de almachtige Vader: vandaar zal Hij komen oordelen levenden en doden.
38 Ad cuius adventum omnes homines resurgere habent cum corporibus suis: et reddituri sunt de factis propriis rationem.
Bij zijn komst zullen alle mensen met hun lichamen moeten opstaan, en verantwoording afleggen over hun daden.
39 Et qui bona egerunt, ibunt in vitam aeternam: qui vero mala, in ignem aeternum.
En wie het goede gedaan hebben, zullen in het eeuwig leven binnengaan, wie kwaad hebben bedreven, in het eeuwig vuur.
40 Haec est fides catholica, quam nisi quisque fideliter firmiterque crediderit, salvus esse non poterit.
Dit is het Katholieke geloof; wie het niet trouw en vast aanvaard heeft, zal niet zalig kunnen worden.
Gloria Patri et Filio et Spiritui Sancto. Sicut erat in principio, et nunc et semper, et in saecula saeculorum. Amen.
Eer aan de Vader en de Zoon en de H. Geest. Zoals het was in het begin, en nu en altijd, en in de eeuwen der eeuwen. Amen.
Gloria tibi, Trinitas aequalis, una Deitas, et ante omnia saecula, et nunc et in perpetuum. (T.P. alleluia)
Eer aan U, Gij ene God, drievoudig en volmaakt gelijk, vóór alle eeuwen, nu en voor altijd (P.T. alleluia).
Domine, exaudi orationem meam.
Heer, verhoor mijn gebed.
Et clamor meus ad te veniat.
En mijn geroep kome tot u.
(Dominus vobiscum. Et cum spiritu tuo.)
(De Heer zij met u. En met uw geest.)
Oremus: Omnipotens sempiterne Deus, qui dedisti famulis tuis, in confessione verae fidei, aeternae Trinitatis gloriam agnoscere, et in potentia malestatis adorare unitatem: quaesumus; ut, eiusdem fidei firmitate, ab omnibus semper muniamur adversis. Per Dominum nostrum Jesum Christum Filium tuum; qui tecum vivit et regnat in unitate Spiritus Sancti Deus, per omnia saecula saeculorum. Amen.
Laat ons bidden: Almachtige, eeuwige God, die uw dienaren hebt verleend in de belijdenis van het ware geloof de heerlijkheid van de eeuwige Drie-eenheid te erkennen en in de macht van haar majesteit de éénheid te aanbidden: wij vragen U, dat wij door onze standvastigheid in dit geloof altijd voor alle onheid beveiligd mogen blijven. Door onze Heer Jezus Christus, uw Zoon, die met U leeft en heerst in de eenheid van de H. Geest, God, door de eeuwen der eeuwen. (Uit: Gebeden, Dagelijkse gebeden, devoties en sacramenten - Stichting De Boog)