Dit ‘iets’ trekt ons door uitnodiging en door naam. Wij werden geroepen om een relatie aan te gaan met een onzichtbare werkelijkheid. Als mensen begrijpen dat ze door God of door de vijand van God worden geleid en dat hun ziel een taal bezit en voedsel nodig heeft, kunnen ze zich engageren. Als mensen echter niet ingewijd blijven in dit Goddelijke leven en deze eeuwige staat, kunnen ze zich alleen maar afvragen wat de bron van hun verlangen is.
Menselijke verbinding voedt een aantal van deze behoeften en dat is ook de bedoeling, maar ieder mens komt alleen op de wereld en ieder mens vertrekt alleen. Menselijke verbindingen, waar we hopelijk leren over Gods Liefde, kunnen ons zo ver brengen en we zien Gods aanwezigheid in relaties waarin liefde wordt uitgewisseld en opoffering aanwezig is. Toch is onze hoop op het eeuwige leven van cruciaal belang om vol vertrouwen en diepgaand te kunnen leven.
In vroegere tijden brachten zelfs enkele van de meest primitieve culturen de realiteit van God tot uitdrukking en illustreerden ze de verbinding met iets ongrijpbaars, iets Goddelijks. Culturele invloeden en ontwikkeling dicteerden deze praktijken, maar ze bestonden. In de wereld van vandaag, in de meeste culturen, zijn veel van deze spirituele verbindingen verdamp. De spirituele verbindingen zijn afgebrokkeld door vaak verschroeiende effecten van het modernisme met zijn voortdurende helden uit de popcultuur, die zelfs in de handen van de kleinste kinderen terechtkomen. Wanneer een held of een succesverhaal in een bepaalde cultuur in het openbare leven opduikt, worden er gewoonlijk verschillende achtergrondverhalen met hem of haar geassocieerd.
Achtergrondverhalen als door hard werk, steun van familie, diep vertrouwen in zichzelf, offers van mensen om het individu heen om het succesverhaal te verklaren. We maken allen deel uit van grotere groepen. In de huidige wereld van gefabriceerd drama lijken de ware drama’s van het leven onbeduidend. Een vraatzuchtige honger naar onmiddellijke bevrediging en korte verhaallijnen voeden de meest oppervlakkige hersenfuncties, wat vooral aanleiding geeft tot een egoïstische ‘ik’-mentaliteit, in tegenstelling tot echte bewondering voor de diepgang van menselijke discipline en prestaties.
De culturele steun om helden te creëren heeft de weg gebaand voor uitbuitingspraktijken vol wereldse beloningen, zonder verantwoordelijkheidszin en schuld aan de gemeenschap. Maar we moeten allen tot de kern van de zaak terugkeren, al was het maar voor ons voortbestaan en een paar goede wegen te nemen.
Waar komt Maria hierin te pas?
Maria is Moeder van ons allen, elke persoon die uit een vrouw geboren is. Ze heeft een unieke plaats in onze Kerk waar ze als het ware gezien en gehoord mag worden, en het is ook de bedoeling dat ze een transcendente plaats in de wereld heeft, zelfs buiten de grenzen van onze Kerk. Mensen die structuren uit het verleden missen die hun spirituele behoeften dienden, hebben iets nodig. Katholiek worden, hoewel iets dat we misschien als nuttig beschouwen, kan in eerste instantie voor mensen een stap te ver zijn. De meeste legitieme religieuze groeperingen hebben tegenwoordig een laag ledenaantal en hebben nog niet de overstap naar een moderne vorm gemaakt.
Triest maar waar: de jongeren zijn niet geïnspireerd door datgene wat ons inspireerde, of beter gezegd, ons bang maakte. Dit is geen aanklacht tegen hen. Wij, die meestal zelfgenoegzaam zijn, hebben niet erg ons best gedaan, terwijl we proberen te teren op angst voor de hel. Maar het is gebleken dat de toewijding aan Maria religieuze grenzen overschrijdt. Daarmee bedoel ik dat zelfs de meest primitieve samenlevingen die door het modernisme van hun geestelijke erfenis van generaties zijn beroofd, de liefde en veiligheid van de moeder erkennen. Voeg daarbij dat de genade die door Maria komt, door zovelen wordt ervaren, ongeacht religie of gebrek aan religie.
Sommigen kunnen misschien tegenwerpen dat men iets van Christus of zelfs van God wegneemt als we Maria benadrukken. Dit is noch noodzakelijk, noch productief, eenvoudigweg omdat het niet waar is. Maria in de categorie goddelijk plaatsen is natuurlijk verkeerd. Het benadrukken van de ware rol van Maria zal altijd correct zijn en zal altijd precies de vrucht voortbrengen die God verlangt, dat wil zeggen: mensen die zich tot Hem richten om hulp. Maar Maria is een brug naar het Goddelijke.
Ze kan alleen handelen binnen haar natuur van moeder, in overeenstemming met het Verlossingsplan van de Vader. Er is geen verschil tussen de aanwijzingen van de Geest en de daden van Maria. Maria is nooit afgeweken van Gods Wil en zij zal er nu zeker niet van afwijken. Dit is de reden waarom we de juiste ruimte van haar plaats tussen God en ons allen moeten veiligstellen.
Als we Maria correct voorstellen, zal ze wonderen verrichten voor een wereld die verstrikt is in het modernisme met zijn loze beloften en zinloze mensenlevens. We weten wel dat we informatie verkrijgen door de gebeurtenissen in het leven van een individu te bestuderen. Hoewel dit waar is, kan het in het geval van Maria net zo belangrijk zijn dat we de effecten van haar invloed bestuderen in de eeuwen die zijn verstreken sinds ze leefde.
Vrouwen leken in de tijd van Maria meestal als onbelangrijk te worden beschouwd en zij leken niet de officiële verhaalbewaarders van onze religie te zijn. Daarom weten we weinig over de meeste van hen. En als wat we weten wordt gezien door de lens van een mannelijke verslaggever, en dat is alles wat we hebben, missen we de nuances en diepten van het vrouwelijke perspectief.
Dit wil niet zeggen dat de voorstelling van OLVrouw niet in de Schrift voorkomt. Maar we hebben minder om ons te helpen, en daarom moeten we kijken naar de effecten van Maria’s aanwezigheid in de ware ervaringen die mensen sinds haar dood van haar hebben gekregen. Wie kan ontkennen dat Maria zelf heel duidelijk heeft gemaakt dat zij dichtbij is en zal helpen. Zelfs de leden van de geestelijkheid die allergisch lijken voor de toewijding die mensen voor Maria hebben, handelen wellicht meer vanuit valse percepties of onvolledige inzichten over Maria en niet over Maria zelf.
Maar om een ongelukkige realiteit te noemen: de geestelijkheid en anderen die oorlog voeren tegen de aanwezigheid van OLVrouw in de Kerk of die het geloof kleineren van degenen die haar liefhebben, zijn vaak dezelfde mensen die de spot drijven met de ware aanwezigheid van Christus in de Eucharistie en de bijdrage van vrouwen. Misschien hebben ze geen echte spirituele duik genomen, of in ieder geval geen Katholieke spirituele duik. Misschien zijn ze omgevormd tot klerikalisme. We ervaren ongetwijfeld allen deze schadelijke realiteit. Misschien missen ze een gezonde relatie met vrouwen.
Misschien zijn ze goed in andere zaken, zoals bestuur, of zijn ze bang andere religies te beledigen. Wij oordelen niet omdat wij niet kunnen oordelen. Maar geestelijken en anderen die OLVrouw niet respecteren, moeten zichzelf goed in de gaten houden. Maria heeft meer gezag dan wij allen samen en onze bedieningen zullen niet het soort vrucht voortbrengen dat overtuigend is voor een mensheid die is opgegroeid met technologie als we geen acht slaan op de oplossingen die God biedt voor onze vele problemen, zoals de hulp van OLVrouw.
6/1: Er zijn bepaalde componenten in onze wereld die elke bestaande culturele en nationale grens overschrijden, zoals onze natuur. We worden getroffen door een zonsopgang, zonsondergang, een zonsverduistering, een storm, een aardbeving enz. Hoewel mensen verschillende betekenissen en signalen aan deze gebeurtenissen toekennen, merkt iedereen het op. Velen worden getroffen. OLVrouw is vergelijkbaar in die zin dat zij zichzelf bekend maakt en gezien wordt in alle culturen, sociaal-economische realiteiten, religies en naties.
Door de eeuwen heen heeft Maria zichzelf bekend gemaakt op uiteenlopende plaatsen als Egypte, Bosnië, Portugal, Spanje, Frankrijk, Ierland, België, Japan, Kibeho, Italië, de Filippijnen, Venezuela en Mexico. Het zou inderdaad sneller kunnen zijn om op te noemen waar Maria haar aanwezigheid niet kenbaar heeft gemaakt. Maria maakt heel duidelijk dat zij de Moeder van ons allen is.
We weten dat er oorlogen worden uitgevochten om religies en we weten dat natuurrampen kunnen leiden tot eenwording tussen mensen met de meest verschillende geloofsovertuigingen en culturen. Lijden heeft de neiging de best mogelijke instincten in de mensheid aan te wakkeren. Zeer weinig mensen wensen anderen lijden toe, ondanks de strijd om de macht die plaatsvindt bij het leiderschap van naties.
Als Maria een brug naar God is, is zij ook een brug naar eenheid. Wat is bijvoorbeeld de boodschap aan de mensheid als er een zonnewonder plaatsvindt, zoals in Fatima? Een deel van de boodschap moet zijn dat ‘sommigen van jullie zichzelf misschien belangrijker vinden dan anderen, maar jullie zijn allen kleiner dan ik en jullie zijn allen kleiner dan Gods macht.’
Zou dit geen goed moment zijn om deze boodschap die uit de Hemel komt, te verspreiden? De mondiale destabilisatie spreekt sommige mensen aan. Maar ze zullen hun strijd verliezen. Ze zullen hun strijd sneller en beslissender verliezen op plaatsen waar Maria om hulp wordt gevraagd. Religie vormt geen barrière voor de voorspraak van Maria, tenzij we erop staan er een barrière van te maken.
Hoe kunnen we niet toestaan dat Maria de brug is? Hoe kunnen we beweren dat Maria een barrière is voor bijvoorbeeld Christelijke eenheid, en voor de rechtmatige aanbidding van God, en zelfs voor het kennen van God? Maria is niet de barrière. Het verkeerd en onvolledig kennen van Maria vormt de barrière. Het aanbieden van excuses voor onze verering van Maria is de barrière. Weigeren haar invloed, die superieur is aan de onze, binnen Gods macht te erkennen, is de barrière. Weigeren om Maria toe te staan een rol voor vrouwen in de Kerk vorm te geven, is de barrière.
Mensen die ware spirituele tochten hebben gemaakt, waaronder Maria, zijn de meest toegewijde dienaren van Christus. Als mensen zeggen dat Maria mensen van God wegleidt, duidt dit op een onvermogen om Maria te kennen of maken ze zich zorgen over haar plaats. Als we eerlijk zijn, zullen we inzien dat als mensen problemen hebben met menselijke vaders, ze het contact met de Goddelijke Vader doorgaans vermijden of vrezen. Als dit bij menselijke moeders het geval is, kunnen zij de neiging hebben de hemelse Moeder, Maria, te mijden. Dit is prima en mensen banen zich een weg door hun wonden, maar als alleen mannen de leiding hebben over de besluitvorming over de rol van vrouwen in de Kerk, hebben we problemen.
Het grootste probleem is het totaal onvermogen om op enige zinvolle wijze gezag met vrouwen te delen. Hoewel het respect voor het rechtmatige hiërarchische gezag moet worden gehandhaafd, en dat wordt ook gehandhaafd door ware Kaholieken, is er ruimte om unieke vrouwelijke inzichten, richting en zelfs gezag met vrouwen te delen. Het feit dat sommige geestelijken gezonde relaties met vrouwen hebben, doet niets af aan de mondiale Ktholieke praktijk om de macht alleen voor mannen te reserveren en vrouwen te degraderen naar de status van dienaar en naar het leiderschap van mannen, waarvan een groot deel als zeer gebrekkig is ontmaskerd. Dit verwijst niet naar de Heilige Vader(s).
Als Maria zuiver en zonder menselijke vervormingen en beperkingen naar voren wordt gebracht, zal ze ons de toekomst binnen leiden op manieren die we zonder haar leiding eenvoudigweg niet zouden kunnen bereiken. Net zoals God aanwezig was bij de bruiloft, maar Maria op haar voorspraak het wonder verzekerde, zal God ons nooit verlaten. De voorspraak van Maria zal ons meer barmhartigheid en meer bovennatuurlijke hulp brengen als we onze problemen maar aan haar invloed toevertrouwen. God geeft Maria de grootste toegang tot Zijn macht omdat zij ergens tussen God en de mensheid in staat, het eeuwige mysterieuze raadsel.
Ze brengt de mensheid naar God en haalt de grootste, onovertroffen hoeveelheden genade uit God en brengt die genade naar de mensheid. Het mysterie van Maria is dat ze mens was, maar anders dan wij, omdat ze geen erfzonde had. Totale versmelting met de wil van de Vader betekende dat zij ieder mens observeert door de ogen van God, onze Vader. De relatie met de Vader die Maria geniet, zorgt ervoor dat zij op elk niveau en op elk terrein voor Hem werkt. Ze mag niet beperkt blijven tot alleen de Katholieke Kerk, in termen van hoe wij haar in de wereld presenteren. Haar invloedssfeer omvat de hele wereld en dat zal ze ons wellicht zelf duidelijk maken.
7/1 Jezus: Op bepaalde historische momenten stuur Ik hulp naar de mensheid om hen te helpen beschermen tegen lijden. Alleen de Hemel kan zien waar het echte gevaar ligt in termen van het doel van het lijden. Hoewel de mensheid tot op zekere hoogte moet oogsten wat zij zaait, zijn er momenten waarop dit de toekomst zou vernietigen. Daarom handelt de Hemel, dat wil zeggen God in eenheid met allen die in Zijn macht wonen. Dat moment naderen wij.
Maria, onze Moeder, ziet in haar standvastige wijsheid ook een bedreiging voor haar kinderen en ook zij staat klaar om hulp te bieden. Degenen die de plaats van Mijn Moeder als directe vertegenwoordiger van Gods oneindige Barmhartigheid begrijpen, zullen haar aanwezigheid en haar gezaghebbende stem herkennen in deze tijden en de toekomstige gebeurtenissen. Hoe meer mensen hun toewijding aan God verbinden via de zaak van onze Moeder, hoe groter haar effectiviteit.
Maria vergemakkelijkte het directe contact tussen God en de mensheid. Ze zal dit opnieuw doen voor degenen die bereid zijn zich voor haar te vernederen. De weg van Maria is de weg die door Mij persoonlijk is vastgesteld. Zij was Mijn eerste en grootste discipel. Als mijn Kerk wil worden wie ze in deze tijden moet worden, moet de zachte maar aandringende stem van Maria worden gehoord. God vertrouwde het plan voor de Verlossing van de mensheid toe aan Maria. Ze beschermde Mij en zorgde voor Mij als de grootste menselijke moeder, maar Maria heeft veel meer bijgedragen aan de zaak van de mensheid.
Zij heeft het Verlossingsplan in en door de tijd belichaamd, zodat Mijn volmaakte Offer geplaatst kon worden als het grootste juweel in het menselijke verhaal van Gods verbinding met Zijn volk. Als je nadenkt over de buitengewone bijdrage van Maria aan Mijn leven en dood, zul je gaan beseffen dat zij niet alleen de eerste Kerkleraar is, maar ook de laatste ervan. Volg de ingevingen en het leiderschap van Mijn Moeder en de brug naar Mijn plan voor de kerk en de wereld zal veiliggesteld worden.
Op dit moment worden de kinderen van de Vader gescheiden van hun gelukkige onschuld door een meedogenloze aanval op de zuiverheid. Maria, onbevlekt, is nergens bang voor. Geen mens kent God zo goed als Maria. Daarom is Maria de sleutel in het mysterie van de voortdurende bemiddelende macht van de mensheid. Maar ze moet gezien en gehoord worden. Als Maria wordt gezien en gehoord, kan de bijdrage van vrouwen terecht in Mijn Kerk worden betrokken.
Dit zal de noodzakelijke stabiliserende factor creëren en de levenskracht verschaffen waaruit Maria putte om de eerste apostelen te vormen tot hun correcte representatie van Mij in de wereld. Omdat de heilige invloed en het zoete gezag van vrouwen in Mijn Kerk niet alleen afwezig zijn, maar zelfs bespot worden, vindt er fragmentatie plaats. Een verenigende kracht wordt terzijde geschoven wanneer deze dringend nodig is.
Mensen van Mijn Kerk, ik stierf voor de hele mensheid, niet voor een klein aantal. Mijn Kerk is bedoeld om in elke tijd een licht te zijn voor alle naties. Maar tot in de binnenkamers van Mijn Kerk bestaat er een strijd om menselijke macht. Wat gaat het jullie opleveren? Denk je dat je betere volgelingen van Mij zult zijn omdat je de menselijke macht hebt gegrepen? Jullie weten wel beter, maar toch blijven jullie volharden in een voorbeeld van de meest negatieve geest die de mensheid God heeft aangeboden. Het is niet je leiderschap dat Mij kan helpen de koers van Mijn Kerk te corrigeren. Het is het leiderschap van Mijn menselijke Moeder, de Moeder van jullie Verlossing. Verneder jezelf en volg Maria, eerst naar de eenheid binnen Mijn Kerk, en vervolgens naar haar rechtmatige plaats als Licht voor alle naties.
8/1 Maria, Moeder van de Verlossing: Anne, ik wil je vraag beantwoorden omdat ik je verlangen deel om God te helpen. Als God je zou laten zien waar ik me bevind, zou je weten dat ik overal kan zijn waar ik gewenst ben. Zoals je in de Hemelse stad zag, was ik bij mijn kinderen die op mijn feestdag bij mij wilden zijn. Ik krijg de grootste speelruimte omdat ik door de meest effectieve voorspraak betere omstandigheden voor Gods kleine kinderen creëer. Als iemand mijn liefde ervaart, weet hij dat God van hem houdt. Ik vertegenwoordig alleen God en alleen Gods belangen.
Ik heb geen andere verlangens dan Gods verlangens. Degenen die zich aan mij toevertrouwen, weten dat ik hun zaak onvermoeibaar dien omdat ik dichtbij blijf. Ik blijf vastbesloten om hun toestand en die van hun gezinnen te bevorderen. Ik ben waar mijn kinderen ook zijn, zowel in de Hemel als op aarde. Omdat God mij zoveel geeft, deel ik een eindeloze voorraad sublieme bovennatuurlijke genaden met de mensheid.
Ik ben een moeder die alles heeft gekregen wat ze nodig heeft om haar kinderen te helpen. Maar mijn kinderen moeten mij kennen en begrijpen. Ik ben de Dienstmaagd van de Heer. Ik ben de Dochter die de Vader heeft geschapen met het doel het belangrijkste plan te verwezenlijken. Ik zal de mensheid naar antwoorden leiden. Maar ik moet op de juiste manier naar de mensheid worden gebracht, als een constante Dienares en Moeder van het plan voor de Verlossing van de mensheid. Ik zal mijn aanwezigheid kenbaar maken. Je moet mijn karakter en mijn invloed bekend maken.
|