Het leven op school (gemaakt voor onze ouders en grootouders) CONTACT:
Telefoon secretariaat: 051 40 35 67
Telefoon kinderopvang: 051 40 01 98
Gsm kinderverzorgster Els: 0479 78 22 10
12-03-2007
Muchas gracias
Vorig schooljaar heeft het 6de leerjaar van toen deelgenomen aan een wedstrijd rond het tropisch regenwoud. Gedurende een 2-tal weken leerden de leerlingen alles over de werking en het behoud het tropisch regenwoud. De leerlingen verzamelden ook elk 3 Chiquita klevertjes. Dit alles stuurden we dan op naar Chiquita Belgium en ontvingen daarvoor een diploma en een vriendschapsbandje. Vandaag kreeg ik een bedankingsbrief voor onze deelname aan de wedstrijd. Er hebben heel wat scholen deelgenomen aan de wedstrijd waardoor er 4987 euro bijeen gespaard werd. Daardoor hebben heel wat kinderen in Costa Rica nieuw schoolmateriaal of een schoollokaal gekregen. Ik vind dit alvast de moeite waard om ook in de toekomst hieraan te blijven meewerken!!
11-03-2007
Maalspelletjes
2 weken geleden de maandag ging de bel niet. Calculus kwam. We hebben de rode telefoon moeten gebruiken. Elke dag spelen we maalspelletjes. Maandag tafelkampioen, dinsdag binge, woensdag race tegen de tijd, donderdag ganzenbord en vrijdag kwartet. 9 weken lang.
Van Charlotte en Emma
Werkpunt van de week
Iedere week hebben we een werkpunt waar we meer aan werken. Vorige week waren het de tafels deze week was het optellen. Volgende week is het iets anders rond rekenen. We krijgen eerst 3 blaadjes die we moeten maken, dan mogen we uit de map blaadjes afwerken en krijgen we een kaartje. Op het einde van de week steken we het in de magische kubus.
geschreven door Matthias en Matthieu
Dansen
Dag beste blog kijkers,
Hier zijn we voor de stadsklas. We hebben een dans en lied geleerd van marsupilami. De dans is supertof. We verlangen zeker voor de stadsklas en om het liedje te zingen en beginnen nu al hoeba hoeba hop....
Daaaaaaaaaag Lara en Tessa
Uitgebreid verslag
Dag bloggers, Weten jullie het al, we gaan op stadsklas. We zijn er druk over aan het leren. We hebben een mooi leerzaam boek. Daarin staat manneken pis, die soms kleren, uniformen draagt. Alles wat je moet meenemen en alle muzea zullen leuk zijn. We slapen woensdag in de jeugdherberg en donderdag in het atomium. Woensdagavond is het pyamafuif en donderdagavond is er filmavond. Het is 2 uur rijden en daarom hebben we spelletjes mee . Onze mascotte is marsupilami. We gaan veel met de metro . Er liggen pittenzakken tussen de deuren. En als we niet braaf zijn of met de pittenzakken spelen dan volgt er wat...! Bijvoorbeeld bij de juffen slapen of niet mee doen aan de avondactiviteit. Als we heel stout zijn dan komt de juf met ons terug naar Tielt. We hebben 2 valiezen nodig. We moesten vandaag spelletjes meedoen voor mee te spelen in de kamer. We zullen zingen op de bus. Over hoeba hoeba hop hop hop. Iedereen heeft een T-shirt geschilderd en iedereen krijgt dezelfde muts. We krijgen ook een bandje voor rond de hals met de telefoonnummers van de juffen op. We mogen ook een troeteldiertje meenemen. Soms hebben we een klein beetje tijd op de kamer. En nu maar vertrekken en wegwezen!
Van Rebecca en Fien
T-shirts schilderen
Op onze T-shirts staat Marsupilami, dat is ook onze mascotte voor de drie daagse. We mochten ook tekst bijschrijven en mochten ook onze naam in marsupilami zijn hoofd schilderen. Onze T-shirt is heel mooi en als we opstap gaan doen we hem zeker aan.
Van Arthur en Arne
10-03-2007
Aftellen !!!
Nog 2 keer slapen en dan is het zover !!!! Op naar Brussel !!!
09-03-2007
slot week 2 mathemagiër
Vandaag werd de tweede week van ons wiskundeproject afgesloten. Alle klassen kwamen terug samen in de zaal en elk leerjaar mocht zijn gemaakte oefeningen en cijfers in hun zijde van de kubus stoppen. Ik denk dat we de cijferduivel zeker zullen verslaan als we op die manier blijven rekenen!!
08-03-2007
De mathemagiër
Wij zijn Emmely en Lore van het zesde leerjaar en nu vertellen we je iets meer over de mathemagiër!!!!!!!! De eerste maandag na de vakantie. kwam de mathemagiër ons cijferprobleem oplossen. We kregen een grote kubus met aan elke zijde een ander kleur en een gat er in. We kunnen enkel het cijferprobleem op lossen door zo veel mogelijk rekenoefeningen in één week te maken. Negen weken lang werken we aan verschillende punten. De mathemagiër is nu al twee keer langs gekomen op school en elke vrijdag komt hij eens langs om alles te controleren hoeveel oefeningen en cijfers we in de kubus steken.
de coole stadsklas t-shirt
Hallo beste bloglezers, Op dinsdag 06/03/2007 hebben we met het 1ste, 4de en 6de leerjaar in de refter de t-shirts voor stadsklas geschilderd. We moesten eerst met een wit potlood of krijt het hoofd en de staart van marsipulami op onze t-shirt tekenen en eventueel nog andere dingen dat je zelf wou. Daarna mochten we de tekening dan inverven met textielverf. Er zijn prachtige resultaten uitgekomen!!!!!!!!!!! Eerst hebben we de t-shirts van de mete- of petekind moeten maken en dan pas de onze en die van het 4de. Iedereen is heel blij met de resultaten. Groetjes van Debora Plouy uit het 6de leerjaar
07-03-2007
Het is de laatste tijd nogal druk in het 6de leerjaar. De projecten volgen elkaar heel vlug op en soms overlappen ze elkaar. Daarom wordt er geprobeerd om de verschillende projecten aan elkaar te linken. Zo mochten de leerlingen deze week hun hersenen breken op een aantal detectiveraadsels. Op die manier werd het project van de mathemagiër gelinkt aan onze stadsklas.
De t-shirts voor de stadsklas
Dinsdagnamiddag mochten de leerlingen van het 1ste, 4de en 6de leerjaar hun t-shirt voor de stadsklas maken. De lln kregen een sjabloon van onze mascotte marsupilami en tekenden dat met krijt over op een zwarte t-shirt. Daarna kleurden ze het geheel in met textielverf. De peters en meters hielpen trouw hun pete-en/of metekindje! Alle leerlingen probeerden er een mooi en kleurrijk geheel van te maken!!
05-03-2007
Acualiteit
Deze namiddag werd het 6de leerjaar even omgetoverd tot nieuwsstudio. Charlotte, Arno en Ian brachten een verslag van de actualiteit van de afgelopen weken. Ze hadden kosten nog moeite gespaard om er een origineel geheel van te maken. Ze kropen alle drie afwisselend in de huid van nieuwslezer en reporter. Misschien zitten hier de opvolgers van Martine Tanghe of Wim De Vilder tussen???
Toezicht in toiletten
Vandaag zijn we gestart met een proefprojectje op onze school. De leerlingen van het 6de leerjaar houden deze week tijdens de speeltijd van 10u.10 en van 14u.55 een oogje in het zeil in de toiletten. De toiletten worden immers de laatste weken nogal dikwijls als speelplaats gezien en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Op vraag van onze directeur gaan de oudsten van de school proberen om hier wat verandering in te brengen.
02-03-2007
Reacties van lezers.
Hoi,
Ik ben de mama van Mattijs Verkinderen en geef les aan het Sint-Jozefsinstituut in Tielt. Mattijs is steeds zeer enthoudiast om 's morgens naar school te vertrekken. Maar... 's avonds weet hij na de drukke schooldag bijna nooit meer wat hij gedaan heeft in de klas. Het enige wat hij mij kan vertellen is wat hij bij Rachelle heeft gegeten en hoeveel borden hij heeft gegeten. Wanneer ik 's avonds na mijn schoolwerk mijn computer afsluit, breng ik steeds nog eens een bezoekje op deze site. Op deze manier kom ik toch te weten wat er gebeurt op school. Als ik dan 's morgens hierover een paar vragen stel aan Mattijs, herinnert hij plots weer wat hij gedaan heeft op school.
Doe zo verder !
Slot verkeersproject
Deze namiddag werd het verkeersproject afgesloten met een heuse zangstonde. Gisteren moesten de leerlingen van het 5de en 6de tijdens de klasoverschrijdende carroussel in groepjes een verkeerslied maken op de melodie van het liedje 'tocht door het donker' van Thor. Dit was voor sommige groepjes een hele moeilijke opdracht maar gelukkig kwam juf Anja nu en dan een nootje helpen.Vandaag mochten de leerlingen de liedjes dan aan elkaar voorstellen. Er zaten heel mooie en originele liedjes tussen!!! En één ding is zeker: er werd uit volle borst gezongen!!!
Verkeersactie
Deze middag trokken de leerlingen van het 5de en 6de leerjaar de straat op. Naar aanleiding van het verkeersproject deelden de leerlingen bekeuringen uit aan automobilisten. Het 5de leerjaar controleerde of de ouders hun wagen op de juiste manier parkeerden aan de school en deelden groene en rode kaarten uit. Het 6de leerjaar probeerde automobilisten er op te wijzen hun snelheid te minderen. Toeval of niet maar er werden bijna geen rode kaarten uitgedeeld!! Via deze weg willen we dan ook alle automobilsten die gecontroleerd werden een pluim geven en hen bedanken voor hun goed verkeersgedrag!!!
01-03-2007
Fietsproject
Hallo bloggers, Maandag 26 februari kwamen er mensen van de West-Vlaamse Wielerbond. We legden een fietsenparcours af en ik, Sven verhulst won. Dat was heel leuk. En dan mochten wij nog op rollen fietsen. En daarna won Arno Deruyck. Op het einde kregen we nog een diploma. Geschreven door Sven, Brecht en Maxime uit het 6de leerjaar
Klasoverschrijdende carroussel over verkeer
Donderdagnamiddag werden de deuren tussen het 5de en 6de leerjaar open gezet want de hele namiddag werkten leerlingen van het 5de en 6de samen aan verschillende opdrachten die te maken hadden de fiets. De leerlingen werden in groepjes van 4 leerlingen verdeeld en moesten 11 opdrachten uitvoeren. Zo moesten ze een verkeersbord ontwerpen, een verkeersquiz oplossen, leerden ze de geschiedenis van de fiets kennen, maakten ze een verkeerslied,.... Maar ze leerden ook een fietsband herstellen en controleerden hun fiets. Daarnaast mochten ze hun vaardigheden die ze maandagnamiddag geoefend hadden eens terug bovenhalen bij het afleggen van het fietsparcours. Deze laatste 3 opdrachten werden uitgevoerd onder begeleiding van enkele enthousiaste grootouders. Het was een hele leuke namiddag waarin er heel wat gewerkt, gefietst en gelachen werd.
Meter - en peterschap
Hallo allemaal, Dinsdag 27 februari hebben we ons mete- of petekindje gekregen waar we tijdens de stadsklas voor mogen zorgen. De kinderen van het 1ste leerjaar waren heel blij met hun meter of peter. In het begin kregen we elk een kaartje met onze naam op en met een symbooltje en toen moesten we op zoek gaan naar een kindje met hetzelfde symbooltje. Geschreven door Charlotte Baele en Françoise Baudot uit het 6de leerjaar