Na een eerste overleg met de Fiat garage rijzen er nog steeds vragen over de ‘betrouwbaarheid’ van de wagen. Meer bepaald de boordcomputer wekt onze argwaan omdat het toestel de wagen kan uitschakelen en we daar niets aan kunnen verhelpen zonder professioneel materiaal. De vrees dat garages in Zuid & Noord Amerika niet uitgerust zijn met de elektronische toestellen die de boordcomputer van de auto kunnen ‘resetten’ zit ons redelijk dwars. Een auto waar je zelf nog kan aan werken bestaat blijkbaar niet meer … Je vertrekt uiteraard met een goed onderhouden en voorbereidde auto maar zoals we weten : techniek en vooral computers hebben een eigen leven … en timing. Ook het te verwachten probleem met de roetfilter (waarover we eerder al schreven) is nog in onderzoek. Ons bezoek bij Fiat-technici op Mobicar in Brussel leverde niet echt bevredigende antwoorden op. Heel erg overtuigend was de uitleg niet en als ze beginnen over de “Fiat Ducato camper Mobile app” sla je al helemaal dicht en vraag je je af waar die gasten in hemelsnaam mee bezig zijn ! We hebben intussen wel contact kunnen maken met iemand die dit jaar met de camper naar Zuid-Amerika vertrekt en die ons heel wat nuttige informatie kon geven. We krijgen nu echt wel een duidelijker zicht op de technische aanpassingen die we zullen moeten doorvoeren aan de auto.
Wordt stellig vervolgd.
|