Enkele dagen geleden naar Car-Support in Nederland gereden om er de ophanging/vering van Mwenzi te verbeteren. Mwenzi stond vooraan lager bij de grond dan achteraan maar ook, met het vooruitzicht dat we nogal wat gravelwegen gaan doen, was het beter dat de wagen vooraan wat hoger zou komen. Achteraan stond de stootrubber op het minimum en ook daar zou een verbetering zinvol zijn. Car-Support is gespecialiseerd in het verbeteren van campervering. Ik mag zeggen dat ze tevens gespecialiseerd zijn in het ontvangen van hun klanten, héél vriendelijk en gemoedelijk. Ik kon het hele proces op de voet volgen en werd zelfs even rondgeleid in de fabricatie-afdeling waar de veren gemaakt worden. Mooie ervaring. Op de terugweg ondervond ik dat Mwenzi niet meer zo hevig reageert bij bv. verkeersdrempels en andere oneffenheden op de weg (… en dat zijn er nogal wat…) en toch ook de goede wegligging bleef houden die ik ervoor mocht ervaren. Een uitlijning van alle wielen stond achteraf ook op het programma en die lieten we uitvoeren door autobandenspecialist Donckers. Mwenzi is er klaar voor … wat vering betreft alleszins. Op de foto’s ; de vering vooraan rond de schokdemper en achteraan de vering vòòr en na de montage van de veer rond de stootrubber. Na Car-Support was er ook Body-Support in de vorm van de benodigde vaccinaties. Na overleg met een arts van het Instituut Tropische Geneeskunde in Antwerpen, dat een autoriteit is op dit gebied en waar we best fier over mogen zijn, zijn we gestart met inentingen tegen buik typhus, gele koorts en rabiës. Vroeg genoeg en ook meteen iets dat we weer kunnen afvinken op de lange lijst “To Do”. Zelf hadden we al een overzicht gemaakt van waar en wanneer we welke anti-malaria medicatie zullen moeten nemen en dit overzicht werd goedgekeurd en bevestigd door de arts van het ITG. We zullen dus nog flink moeten investeren in Nivaquine en Malarone en voor rabiës moeten we nog enkele keren naar de huisarts voor bijkomende inentingen. Bezig blijven !


|