Pfizer Senioren Puurs
De pagina van en voor onze collega's
Archief per maand
  • 07-2005
  • 05-2005
    Inhoud blog
  • Wereldcultuur
  • Wedergevonden gedicht
  • Humor
    Foto
    Eind 2004 hebben enkele (brug)gepensioneerden het initiatief genomen om een seniorenwerking op te starten. De initiatiefnemers waren o.a. Fons De Sagher, Jacques Loose, Willy Caljon, Hugo Peters en Flor Van Assche.
    09-05-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedergevonden gedicht

    Dit gedichtje vond ik gisteren terug op mijn PC.  'k Weet niet meer waar dit vandaan is gekomen, ik vond het wellicht goed genoeg om bij te houden.  U ziet maar hoe moeilijk onze nederlandse vervoegingen zijn en zeker voor anderstaligen.
    Groetjes van uw Blogmaster.


    KEN UW TAAL

     

    Het meervoud van slot is sloten

    maar toch is het meervoud van pot geen poten

    Evenzo zegt men:  één vat twee vaten;

    maar zal men zeggen: één kat, twee katen?

    Wie gisteren ging vliegen zegt heden ik vloog,

    dus zegt u misschien van wiegen: ik woog?

    Nee, pardon, want ik woog is afkomstig van wegen,

    maar is nu voog een vervoeging van vegen?

     

    Het woord zoeken vervoegt men tot zocht,

    dus hoort vloeken misschien bij vlocht?

    Alweer mis, want dit is juist afkomstig van vlechten,

    maar ik hocht is geen vervoeging van hechten.

    Bij roepen hoort riep, bij snoepen geen sniep;

    bij lopen hoort liep, maar bij kopen geen kiep

    Evenmin hoort bij slopen sliep,

    want dat woord is afkomstig van het mooie woord slapen.

     

    Maar zet nu niet ik riep bij rapen

    want dit komt van roepen en u ziet het terstond,

    zo draaien we vrolijk in het kringetje rond,

    van raden komt ried, maar van baden niet bied

    dit komt weer van bieden, ik hoop dat u ‘t ziet

    Ook hiervan komt bood, maar van wieden geen wood,

    u ziet de verwarring is akelig groot.

     

    Nog talloze voorbeelden kan ik u geven,

    want gaf hoort bij geven, maar laf niet bij leven.

    Men  spreekt van wij drinken, wij hebben gedronken,

    maar niet van wij hinken en hebben gehonken,

    ’t is: ik weet en ik wist,

    maar schrijf nu niet bij vergeten: vergist.

    Het volgende geval is bijna te bont,

    want bij slaan hoor ik sloeg,

    niet ik sling of ik slond.

    Bij gaan hoort ik ging en niet ik ik gong of ik gond.

    En noemt men een mannetjesrat soms een rater?

    Neen dat gaat alleen op bij kat en kater.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (13 Stemmen)
    09-05-2005, 10:37 geschreven door CoeseCa
    Reacties (0)
    06-05-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Humor

    BELEVENISSEN BIJ DE HELPDESK

    Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?"
    Vrouwelijke klant: "Een witte."
    -----------------------------------------------------------------------
    Hallo met Celine hier: "Ik krijg mijn diskette er niet uit."
    Helpdesk: "Heeft u al geprobeerd op het knopje te drukken?"
    Klant: "Ja, ja hoor, hij komt er echt niet uit."
    Helpdesk: "Dat is niet zo mooi. Wel, ik maak er een melding..."
    Klant: "Neen...wacht...ik zie het al...ik had de diskette er nog niet ingedaan...hij ligt op mijn bureau...sorry..."
    -----------------------------------------------------------------------
    Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de linkerkant van het scherm."
    Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?"
    -----------------------------------------------------------------------
    Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?"
    Mannelijke klant: "Hallo...ik kan niet printen."
    Helpdesk: "Wilt u voor mij even op de startknop drukken en...
    Klant: "Nu moet je goed luisteren. Niet meteen zo technisch doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!"
    -----------------------------------------------------------------------
    ”Met Martha, goeiemiddag “: "Ik kan niet printen. Iedere keer dat ik het probeer zegt hij: "Can 't find printer". Ik heb de printer zelfs opgetild en voor de monitor neergezet, maar de computer zegt nog steeds dat hij hem niet kan vinden."
    -----------------------------------------------------------------------
    Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet."
    Helpdesk: "Heb je wel een kleurenprinter?"
    Klant: "Aaaah....................dank je."
    -----------------------------------------------------------------------
    Helpdesk: "Wat staat er nu op uw monitor, mevrouw?"
    Klant: "Een pluche knuffelbeestje dat mijn vriendje voor me gekocht heeft in de supermarkt."
    -----------------------------------------------------------------------
    Helpdesk: "En dan toetst u nu F 8."
    Klant: "Hij doet het niet."
    Helpdesk: "Wat heeft u precies gedaan?"
    Klant: "Ik heb acht keer op de F-toets gedrukt zoals je zei, maar er gebeurt niks."
    -----------------------------------------------------------------------

    Klant: "Mijn toetsenbord doet het niet meer."
    Helpdesk: "Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?"
    Klant: "Nee. Ik kan niet achter de computer komen."
    Helpdesk: "Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar achteren."
    Klant: "Oké."
    Helpdesk: "Kwam het toetsenbord met u mee?"
    Klant: "Ja."
    Helpdesk: "Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd. Staat er misschien nog een ander toetsenbord?"
    Klant: "Ja...er staat hier nog eentje. Ah...die doet het wel!"
    -----------------------------------------------------------------------
    Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een hoofdletter V als in Victor, het nummer 7."
    Klant: "Is dat een hoofdletter 7?"
    -----------------------------------------------------------------------
    Een klant kon geen verbinding maken met het Internet.
    Helpdesk: "Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?"
    Klant: "Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien doen."
    Helpdesk: "Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?"
    Klant: "Vijf sterretjes."
    -----------------------------------------------------------------------
    Helpdesk: "Welk antivirus programma gebruikt u?"
    Klant: "Netscape."
    Helpdesk: "Dat is geen antivirus programma"
    Klant: "Oh, sorry...Internet Explorer."
    -----------------------------------------------------------------------
    Klant: "Ik heb een groot probleem. Een vriend van mij heeft een screensaver op mijn computer gezet, maar iedere keer dat ik de muis beweeg, gaat hij weg!"
    -----------------------------------------------------------------------
    Helpdesk: "Met Microsoft Tech. Support, kan ik u helpen?"
    Oude vrouw: "Goedemiddag! Ik heb nu al vier uur op jullie zitten wachten!
    Kunnen jullie me alstublieft zeggen hoe lang het duurt voor jullie me helpen?"
    Helpdesk: "Uhh..? Pardon, ik snap het probleem niet helemaal."
    Oude vrouw: "Ik heb zitten werken in Word en ik heb meer dan vier uur geleden de helptoets al ingedrukt. Kun je me zeggen wanneer jullie nu eindelijk komen?"

    -----------------------------------------------------------------------
    Helpdesk: "Hoe kan ik je helpen?"
    Klant: "Ik ben mijn eerste e-mail aan het schrijven."
    Helpdesk: "OK, en wat is het probleem?"
    Klant: "Wel, ik krijg wel de letter a, maar hoe zet ik er nu een rondje omheen?


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (27 Stemmen)
    06-05-2005, 16:41 geschreven door CoeseCa
    Reacties (1)
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!