BELEVENISSEN BIJ DE HELPDESK
Helpdesk: "Wat voor computer heeft u?" Vrouwelijke klant: "Een witte." ----------------------------------------------------------------------- Hallo met Celine hier: "Ik krijg mijn diskette er niet uit." Helpdesk: "Heeft u al geprobeerd op het knopje te drukken?" Klant: "Ja, ja hoor, hij komt er echt niet uit." Helpdesk: "Dat is niet zo mooi. Wel, ik maak er een melding..." Klant: "Neen...wacht...ik zie het al...ik had de diskette er nog niet ingedaan...hij ligt op mijn bureau...sorry..." ----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: Klik op het icoontje van 'mijn computer' aan de linkerkant van het scherm." Klant: "Bedoel je links voor jou of links voor mij?" ----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?" Mannelijke klant: "Hallo...ik kan niet printen." Helpdesk: "Wilt u voor mij even op de startknop drukken en... Klant: "Nu moet je goed luisteren. Niet meteen zo technisch doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!" ----------------------------------------------------------------------- Met Martha, goeiemiddag : "Ik kan niet printen. Iedere keer dat ik het probeer zegt hij: "Can 't find printer". Ik heb de printer zelfs opgetild en voor de monitor neergezet, maar de computer zegt nog steeds dat hij hem niet kan vinden." ----------------------------------------------------------------------- Klant: "Ik wil in het rood printen, maar het lukt niet." Helpdesk: "Heb je wel een kleurenprinter?" Klant: "Aaaah....................dank je." ----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: "Wat staat er nu op uw monitor, mevrouw?" Klant: "Een pluche knuffelbeestje dat mijn vriendje voor me gekocht heeft in de supermarkt." ----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: "En dan toetst u nu F 8." Klant: "Hij doet het niet." Helpdesk: "Wat heeft u precies gedaan?" Klant: "Ik heb acht keer op de F-toets gedrukt zoals je zei, maar er gebeurt niks." ----------------------------------------------------------------------- Klant: "Mijn toetsenbord doet het niet meer." Helpdesk: "Weet u zeker dat het ingeplugd zit in de computer?" Klant: "Nee. Ik kan niet achter de computer komen." Helpdesk: "Pak uw toetsenbord op en loop tien meter naar achteren." Klant: "Oké." Helpdesk: "Kwam het toetsenbord met u mee?" Klant: "Ja." Helpdesk: "Dat toetsenbord is dus niet ingeplugd. Staat er misschien nog een ander toetsenbord?" Klant: "Ja...er staat hier nog eentje. Ah...die doet het wel!" ----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: "Uw wachtwoord is een kleine a van appel, een hoofdletter V als in Victor, het nummer 7." Klant: "Is dat een hoofdletter 7?" ----------------------------------------------------------------------- Een klant kon geen verbinding maken met het Internet. Helpdesk: "Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?" Klant: "Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien doen." Helpdesk: "Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?" Klant: "Vijf sterretjes." ----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: "Welk antivirus programma gebruikt u?" Klant: "Netscape." Helpdesk: "Dat is geen antivirus programma" Klant: "Oh, sorry...Internet Explorer." ----------------------------------------------------------------------- Klant: "Ik heb een groot probleem. Een vriend van mij heeft een screensaver op mijn computer gezet, maar iedere keer dat ik de muis beweeg, gaat hij weg!" ----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: "Met Microsoft Tech. Support, kan ik u helpen?" Oude vrouw: "Goedemiddag! Ik heb nu al vier uur op jullie zitten wachten! Kunnen jullie me alstublieft zeggen hoe lang het duurt voor jullie me helpen?" Helpdesk: "Uhh..? Pardon, ik snap het probleem niet helemaal." Oude vrouw: "Ik heb zitten werken in Word en ik heb meer dan vier uur geleden de helptoets al ingedrukt. Kun je me zeggen wanneer jullie nu eindelijk komen?"
----------------------------------------------------------------------- Helpdesk: "Hoe kan ik je helpen?" Klant: "Ik ben mijn eerste e-mail aan het schrijven." Helpdesk: "OK, en wat is het probleem?" Klant: "Wel, ik krijg wel de letter a, maar hoe zet ik er nu een rondje omheen?
|