Foto
Inhoud blog
  • dikke kussen
  • dankjewel opa Hannah en Margot, Nore!
  • bedankt mama nelson
  • foto's carnaval
  • we gingen op stap naar de tandarts
  • joepie op uitstap
  • morgen, poetsdag
  • spiegeltje, spiegeltje aan de wand...
  • Jaap de krokodil
  • Mijn favorieten
  • www.sint-alena.be
  • carnaval
  • winterpret
  • sinterklaas in de wijkschool
  • gestart met de kersperiode met heel de wijkschool
  • bezoek aan de tandarts, thema tanden
  • naar de watermolen te Pede
  • naar de dierenarts
  • fakkeltocht
  • zoekspel rond cijfers en letters
    DONDERDAG 19/2 carnavalstoet vanuit de wijkschool! Zorg dat je erbij bent!
    GENIET JE GRAAG MEE VAN DE VELE FOTO'S - GEEF DAN VLUG EEN MEMORYSTICK AAN DE JUF
    reacties
  • Nieuwjaarswensen
  • Bezoekje aan dit mooie blog
  • Hallo
  • fijne middag
  • Vriendelijke groetjes van Trucker_John

    Druk oponderstaande knop om een reactie achter te laten

    lieve.hofmans@pandora.be

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    een toffe rakkerklas!

    17-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.meten en passen... een huis uit karton
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het andere groepje kreeg de uitdaging om een huis te maken uit karton.  Met schaar, lat, potloden, papier, mesjes, stiften,... gingen ze aan het werk.  Een hele karwei om met 9 kleuters 1 huis te maken.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.even checken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een echte binnenhuisarchitect bekijkt alles achteraf nog eens.... wat is het moeilijk om te beslissen welke kamers we allemaal in ons huis willen.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.samenwerken voor ons huis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een groot magneetbord?  Wat had dit te betekenen.  Eronder stond een bakje met allerlei prenten, schilderijtjes met afbeeldingen.  Op deze afbeeldingen stonden verschillende kamers uit een huis. (oud en nieuw)
    We werden in 2 groepjes verdeeld en zo maakten we met ons groepje ons droomhuis. Althans de architectuur vanbinnen.  We overlegden welke badkamer, welke slaapkamer, welke keuken, welke .... we zagen zitten binnen ons huis en bracht het aan op het magneetbord.  Een werk van lange adem, want met 5 verschillende visies, 5 verschillende ideeën, 5 verschillende personen 1 huis maken is helemaal niet makkelijk dus er ging heel wat overleg en samenspraak aan vooraf.
    Achteraf aan elkaar tonen en vertellen was het leukst van al!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fimpje - kritsich leren kijken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We bekeken een te gekke film vanuit een echte woonkamer en vanuit een lekker luie zetel.
    Onze opdracht was om deze film kritisch te bekijken en te vertellen wat kan in realiteit en wat fantasie was.

    Achteraf kregen we allerlei boeken, tijdschriften.  We snuffelden erin en zochten naar huizen.  We vestigden nu de aandacht uit welke materie huizen gemaakt werden.  Is er een verschil in tijd?  Vroeger en nu?

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoe zal mijn huisje eruit zien
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een beetje fantasie kan geen kwaad.  En dat hebben onze rakkers met overvloed!
    Elke rakker kreeg een plak klei en kon naar believen zijn eigen huis ontwerpen ...

    Achteraf vertelden we als echte architecten hoe ons droomhuis er zal uitzien!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kamers sorteren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We kregen ook allerlei prenten van vroeger en nu te zien.  We besproken ze eventjes en dan was het aan ons om er een ordening in aan te brengen.
    Zie jij slaapkamers?  Waar zie je er nog?  Zijn er nog andere kamers?
    Leg alle badkamers bij elkaar.  Waw kijk wat een rare badkamer!

    Aansluitend hierbij kregen we allerlei materialen die we mochten ordenen op de prenten.  Waar hoort een garde thuis?  Een agenda, een mixer, een kam, een tv?  Zo kwamen tot de ontdekking dat dit bij iedereen anders een invulling of plaatsje kreeg!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de kijkkast
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een ander groepje vertelde meer over hoeveel kamers hij of zij had thuis.  Hebben die kamers een naam?  Wat doe je in de kamer?

    Daarna volgde een leuk verhaal.  Niet uit een gewoon boek.  Wel mbv een kijkkast waar de begeleidster elke keer een nieuwe prent inschoof.  Het verhaaltje ging over 'vrolijke rommel'
    Heb jij thuis ook rommel?  Er kwam heel wat aan het licht!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een vrolijke rommel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een ander groepje genoot van een verhaaltje.  Niet uit een boek maar wel met de kijkkast!  De begeleidster schoof elke keer een andere prent voor de kast.  Zo wist ze wat meer te vertellen over vrolijke rommel'.

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het grootste huis van de wereld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na onze ervaringen aan elkaar te vertellen over ons huis, luisterden we naar een leuk verhaal
    'het grootste huis van de wereld' Leo Lionni.
    Aan de hand van reuzegrote prenten werd het verhaal gevisualiseerd.


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ABC STUDIOKLAS WESTRAND
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op dinsdagnamiddag 16/1 werden we tegen 13.00u in de Westrand verwacht.  We werden er verwelkomd door 2 begeleidsters ons meenamen in de wereld van de architectuur!!!
    We werden verdeeld in 2 groepjes. 
    We vertelden aan elkaar waar we woonden?  Hoe we woonden?  Met hoeveel in een huis?  Hoeveel kamers?  Is het er rommelig?
    We vertelden aan elkaar wat meer over onze woonst.  Zo ontdekten we de verschillende manieren van het inrichten en ombouwen van een ruimte!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's

    Vergeten jullie je memorystick niet?  Er zijn nog heel wat foto's die op jullie liggen te wachten!
    Geef je stick aan je rakker mee, de juf vult hem met foto's en bezorgt de stick zo vlug mogelijk terug.


    >> Reageer (0)
    11-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.volgende afspraak met kids on stage!!
    Onze 1ste dag oefenen voor onze musical zit erop.  Heel wat indrukken zijn opgedaan.  We laten het een weekendje met rust... op maandag staan de begeleiders van kids ons stage terug klaar om met ons verder te werken... daar waar we gestopt zijn.

    We spreken af : maandag 15/1: - 8.30u centrumschool 
                                                    - iedereen brengt boterhammetjes mee
                                                    - 15.30u centrumschool (gang) afhalen

    Dat het maar vlug maandag is!!
      

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dansen op muziek uit de zee...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een andere juf leerde ons een fijn liedje aan over zwemmen in de zee. Hier was het ook heel goed luisteren en kijken wat ons te doen stond.  Het was niet alleen meezingen maar ook meedansen.  Vooral goed luisteren naar de muziek, tellen tot 5 en juiste pasjes zetten was van belang... voor velen was dit het leukste van de dag!!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moeten we zoveel onthouden???
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Waar moeten we staan?  Wanneer moeten we reageren, wat moeten we zeggen, hoe moeten we het zeggen?  Heel veel informatie die we nodig hebben om goed toneel te spelen.  Juf Barbara legt het ons allemaal uit


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.theaterstuk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De juf vertelde ons eerst het verhaal...dan luisterden we naar de tekst en verdeelden we de rollen.  De begeleidster hielp ons de rollen in te oefenen.  We moesten goed luisteren naar de verteller om zo tijdig te kunnen reageren.  In het vel van een visje kruipen, is helemaal niet zo makkelijk.
    We oefenden en weten nu onze rol. We maakten kennis met onze tekst... nu nog veel inoefenen !


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hein ... een inktvis???
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    hoeveel poten heeft een inktvis?  Of heeft die geen poten?  Zijn het armen?
    Al knutselend kwamen we ook wat meer te weten over de inktvis


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sfeer van de zeewereld
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    knutselen als voorbereidend werk voor ons publiek van woensdag 7/2 direct in de sfeer van de zeewereld te brengen!


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.knutselen voor kids on stage
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het verhaal 'de mooiste vis van de zee' werd ook beeldend verwerkt.
    Zo kleurden we en schilderen we golven. We maakten ook proppen met krantenpapier waar cêpepapier overkwam met koordjes aan, dit werd de inktvis.  Nog een ander groepje knipten visjes uit en scheurden uit zijdepapier fijne stukjes die vervolgens op de visjes gekleefd werden...

    We kijken al uit naar volgende keer beeldend werk!

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kids on stage
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op donderdag 11/1 was het dan zo ver.  De mensen van 'kids on stage' stonden klaar met pak en zak om ons te helpen met het voorbereiden, het opbouwen van soort musical.

    Alle rakkers en de leerlingen van het 1ste leerjaar werden verdeeld in groepjes.  Even wat uitleg geven aan de juffen en de meester en we konden beginnnen.  Een hele boterham stond op het programma.

    Elk groepje bestond uit een mengeling van rakkers en leerlingen van het 1ste leerjaar.  Zij werden begeleid door iemand van 'kids on stage' alsook door 1 v/d juffen of meester.
    Elke groep werkte rond een boek.  De verhaallijn stond centraal.
    Mijn groepje werkten rond het boek 'de mooiste vis van de zee'!  Het verhaal werd verteld en heropgebouwd door de kinderen zodanig de inhoud goed opgenomen werd!

    >> Reageer (0)
    10-01-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 12/1: afscheid juf Marielle
    Op vrijdag 12/1 zetten we onze vroegere zorgjuf, juf Mariëlle, extra in de bloemetjes.  Zij neemt afscheid van ons... We doen dit samen met alle kleuters.  We maakten voor haar een tekening en brengen haar een leuk versje!

    Rakkers afhalen om 15.30u in de centrumschool (gang)

    Dank!

    >> Reageer (0)

    >

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!