Reactie van Zilveren Kruis n.a.v. klachten over retour ingezonden nota's. ------------------------------------------------------------------------
In gesprek met de klachten afdeling van 't Zilveren Kruis. U heeft gelijk dat wij niet het recht hebben om de door u ingestuurde nota's, die geheel of gedeeltelijk worden afgewezen, in ons bezet te houden. De nota is uw eigendom. U heeft deze slechts ter beschikking gesteld om het recht op vergoeding vast te stellen.
In het verleden stuurden wij alle nota's die niet voor vergoeding kwamen retour. Deze werkwijze hanteren wij nu niet meer.Dit komt doordat de afhandeling van nota's is geautomatiseerd. Alle nota's worden nu bij ontvangst gescand en direct gearchiveerd. Vervolgens worden de nota's volledig geautomatiseerd afgehandeld. Door het grote aantal nota's die wij per dag ontvangen is het ondoenlijk om alle nota's die voor vergoeding worden afgewezen op te vragen uit het archief terug te sturen.
Echter, wanneer de klant de originele nota terug wil hebben, behoren wij aan dit verzoek te voldoen, Dat wij een nota aan u hebben toegestuurd die niet voor u bestemd is, vind ik erg vervelend. Dit had niet mogen gebeuren. Voor deze onzorgvuldige afhandeling bied ik mijn excuses aan. Aan uw verzoek om u te garanderen dat een dergelijke fout zich nooit meer zal voordoen. Een menselijke vergissing zoals in dit geval is gemaakt, is nu eenmaal nooit volledig uit te sluiten.
Wel kan ik u verzekeren dat wij er alles aan doen processen optimaal te organiseren. Uw klacht zal onder de aandacht brengen van de desbetreffende afdeling. zodat bekeken kan worden of er aanpassingen in de werkinstructies wenselijk zijn.
Ik ga er van uit dat ik hiermee voldoende heb geinfomeerd.Mocht u over deze brief nog vragen hebben, dan kunt u mij bereiken op telefoonnummer (071) 367 09 17 op maandag en dinsdag tussen 10.00 uur en 16.30 uur en donderdag tussen 8.00 uur en 14.00 uur.