de wereld staat tegenwoordig nooit nog stil 's nachts gebeuren er soms grote en zeer zware transporten bedrijven hebben soms grote dingen nodig en die moeten dan elders gemaakt en aldus getransporteerd worden
meestal doet men dit 's nachts om het dagverkeer zo weinig mogelijk te hinderen van zo'n transport heb ik gisterennacht een reportage gemaakt
de afstand was minder dan 20 km maar op het traject lagen verschillende dorpen en zwakke bruggen over rivieren en beken het gevaarte weegt 326 ton lengte 36 meter diameter bijna 6 meter men lost dit op door een speciale trailer te gebruiken, 18 assen met elk 8 wielen dus 144 wielen zonder de trekker deze wielen worden bestuurd door ervaren bedienaars die zijdelings en achteraan meelopen tijdens bochtenwerk het enorme gewicht wordt dus verdeeld door al die wielen voor bruggen is dit toch nog te zwaar en dat wordt opgelost door noodbruggen er overheen te leggen er komt echter nog meer bij kijken .. stroomdraden over de weg, verkeersborden, lichtkegels, vluchtheuvels enz .. een gans legertje technici (Infrax) met hoogtewerkers tillen draden op of maken ze los werklui verwijderen wegwijzers, verkeersborden en - lichten
een grote moeilijkheid die ook ik ondervond was .. je geraakt telkens achter het transport je moet er weer voor geraken en dat was een race tegen de tijd ook voor de bruggenleggers een legertje politiemensen zorgden dat dit veilig en vlekkeloos verliep uiteindelijk zijn hier honderden mensen bij betrokken
om 22u00 startte het konvooi en om 3u30 reeds het gevaarte de fabriek binnen veel sneller dan voorzien
alles weergeven in zeven foto's lukt niet echt maar 't geeft toch een idee ..
28-09-2008 om 17:15
geschreven door Roelfi
|