50 Jaar achter den TV
Inhoud blog
  • zeven jaar later
  • een kamerjas die open viel

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    strandzeilen gesponserd door www.sdt-informatics.be

    Foto

    Ervaringen met koning klant
    Van zelfbouw tot plasma scherm TV
    13-05-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het moet eens gezegd

    Het moet maar eens van ons hart, al te dikwijls horen lezen en zien wij mensen die klagen over herstelkosten aan hun TV, video en radio.

    Als gepensioneerde bedrijfsleider/eigenaar van een televisie handel en met eigen service station kunnen wij met recht en reden verklaren dat 99% van de gevallen de herstelkosten correct zijn. Inderdaad tussen alle koren zit er kaf en zijn er diensten die leven van het ongeduld van TV kijkers. Als een TV toestel het niet meer doet is het gelijk aan een sterfgeval.

    Mogen wij alles eens op een rij zetten:

    Een service station opzetten met één werknemer technieker en enkel de lopende kosten berekenen dan komen wij algauw aan een kosten plaatje van € 100.000.

    Loonkosten, huur, verwarming, elektriciteit, auto, telefoon, onderhoud, verzekeringen allerhande taksen en belastingen ja zelfs belasting op het te werkgestelde personeel.

    Met twee techniekers worden de vaste kosten  € 140.000 /jaar.

    Volgens ons sociaal systeem en dat wil u en ik zo behouden:

    Werkt deze man/vrouw werkt 200 werkdagen per jaar. = kostprijs € 500 per werkdag

    Deze man/vrouw werkt 7 u per dag = kostprijs € 70,80 per uur.

    Dan is er nog geen Euro winst gemaakt. En om het station bestaand te houden moet de man/vrouw minimum 7 à 8 toestellen per dag herstellen. Niemand betaald of rekent € 70,8 per uur aan.

    De wetgever heeft er zelfs voor gezorgd dat geen forfaire uurlonen mogen aangerekend worden en dus moet de reële tijd genoteerd en deze moet verschillen van klant tot klant.

    Nu de onderdelen.

    Een onderdeel dat in de prijslijst van de fabrikant staat aan € 0,5 exclusief BTW kost aangeleverd in de werkplaats € 20,90 + BTW = € 25,29

    De fabrikanten rekenen € 12,50 administratiekosten en € 7,50 transport kosten.

    Dankzij de computer is het een fluitje van een cent om codes op onderdelen te wijzigen. Zodat niemand onderdelen die mogelijk gebruikt worden in bij andere merken kan gebruiken.

    Zelfs als het om een onder merk van de fabriek zelf is. Kostprijs en bedrijfszekerheid.

    Nemen wij als voorbeeld het duurste onderdeel de beeldbuis.

    Zelfs in massa productie zijn onderdelen nooit gelijk elkaar dus gaat de fabrikant toleranties invoeren.

    • De beste beeldbuizen met tolerantie van 99 à 95% worden het duurst verkocht aan die merken die deze kwaliteit laten betalen door de klant.
    • De slechtste beeldbuizen met een tolerantie van 55 % of minder worden om milieu redenen niet vernietigd maar aan spotprijzen aangeboden aan die fabrikanten die de goedkoopste van de markt willen zijn.
    • Fabrikanten berekenen een grotere winstmarge op hun onderdelen als zij het toestel goedkoop op de markt brengen. "after sales marges"

    Het aankopen van een duur televisie toestel impliceert niet, nooit een herstelling, maar de kans is vele maal groter bij een goedkoop toestel.

    De herstel werktijd blijft voor beiden typen toestel ongeveer gelijk, maar de verhouding nieuwprijs / herstelprijs, is vele malen ongunstiger bij dat goedkoop toestel.

    In het verleden bleven mensen kijken naar hun programma, zelfs als er defecten duidelijk zichtbaar waren, met dodelijke afloop tot gevolg ( een oververhit toestel geeft een implosie van de beeldbuis met hevige ontploffing met brand tot gevolg.)

    Nu de grootste ergernis.

    Het is weer hetzelfde “ Hij speelt weer niet meer”

    Inderdaad de huidige generatie TV toestellen, schakelen automatisch uit bij het geringste defect ( brand veiligheid heeft nu eenmaal een ander nadeel.)

    Het toestel is niet meer aan te zetten tot het euvel verholpen is.

    De klant schakelt zijn Tv toestel in en het weigert dienst dus, dus denkt de klant ten onrechte dat het dezelfde fout is.

    Toestellen met een verlengde waarborg zijn steevast aan te raden, maar wel even de kleine lettertjes, voor de aankoop, eens goed lezen.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 02/04-08/04 2012
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Welkom op mijn blog!


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!