OPERA
Savats Oranje Theehuis : Populaire opera- operette en klassieke muziek
26-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. De Engelse bariton Simon Keenlyside

 

 ..

 Uittreksels : Mozart - Verdi - Leoncavallo - Gounod - Rossini

 

Ruggiero Leoncavallo - I Pagliacci - Prologue

 


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk terug na verschillende dagen pc-problemen

 

Het overkomt de meesten van ons, een pc die je in de steek laat, die de dagelijkse routine abrupt onderbreekt.  De handigen trekken zelf hun plan  maar ik geloof niet dat die talrijk zijn.  De meesten moeten beroep doen op een buitenstaander, een expert, een ET-wonderboy  en dan maar hopen dat de fout snel hersteld is.

Deze week had ik weer prijs.  Het heeft te maken met de draadloze verbinding die Belgacom ons opgesolferd heeft en de locatie van mijn pc ten overstaan van de plaats waar de geleerden van Belgacom beslist hebben dat zij onze woning zouden penetreren.  

Ik wacht op de lichte cavallerie die mij uit de penarie zal helpen.  Er is nog een tweede pc in huis maar die kan ik wegens omstandigheden niet gebruiken ; ik moet niet alle geheimen onthullen.

Mijn dag begint steeds rond 6 uur, het kan wat eerder of wat later zijn, maar zo is het al een ganse leven, wat zou ik er aan veranderen.  De computer draait hier tot iets voor middernacht. Ook tijdens het dutje na het middageten en 's avonds als er televisie gekeken wordt tussen 7 en 10. 

Ik houd niet van standaarduitdrukkingen zoals de pc is mijn venster op de wereld, of het is de opslagplaats van alle kennis, alhoewel dat best waar is. De computer is mijn virtuele ontmoetingsplaats met gelijkgestemde zielen, een keuvelcafé zonder drank, maar daarom niet minder heftig.  Er ontluiken vriendschappen en  er sterven er af, zoals in het echte leven.  Stamgasten verdwijnen, nieuwe klanten doemen op, het is een komen en gaan in een surrogaatwereld waarin het Woord almachtig is en ieder zijn eigen realiteit beleeft. Maar we lopen onder één paraplu met dezelfde kleuren.

Vandaag laat mijn surrogaatwereld me in de steek.  Ik ben alle enkele malen mijn bureau ingewandeld om te checken of de draadloze verbinding zich niet stiekem hersteld heeft uit een soort berouw maar de pc blijft kil en de boodschap "kan de verbinding niet tot stand brengen" staat als gebeiteld in het scherm.

Ik heb nog een hele stapel ongelezen boeken klaarliggen en een 15-tal e-boeken zitten opgeslagen in een  e-lezer die een goede vriend me gegeven  heeft.  De elektronische lectuur bewaar ik voor tijdens de vakantie, dat bespaart kilo's  in de bagage.   Ik bekijk de maagdelijke stapel, wat wordt het ?   Nederlands, het verhaal van een taal,  zint me niet vandaag. Vladimir Poetin een korte biografie, hoeft even niet, ik heb vandaag liever Poesjkin dan Poetin. Een spannende Baldacci gaat me te lang vastkluisteren, 400 bladzijden thrillen,  die ik in te veel schijfjes ga moeten onderverdelen, want sinds mijn ene oog het heeft laten afweten, lees ik trager. Het is vijftig procent minder, wat wil u.

Plots weet ik het, ik was dit boekje compleet vergeten "Elsschot, Antwerpen & Coraline" door ene Bart van Loo met foto's van Alain Giebens, een heldere, aantrekkelijke omslag met de Boerentoren waartegen een witte reuze-affiche hangt met de zwarte profielfoto van  Elsschot en de onvermijdelijke, protserige "A".  De socialisten wendden gedurende jaren belachelijke pogingen aan om Willem Elsschot in hun rode stal onder te brengen ; ze worden alleen verstoord in hun annexatiedroom door het gedicht over dr. August Borms.  Ooit beweerde Steve Stevaert  in zijn gloriejaren tijdens een bijeenkomst van het Elsschotgenootschap, dat de schrijver "toch een socialist was".  Enkel Ida de Ridder, Elsschots enige toen nog levende dochter, durfde protesteren.  De rest van de academische aanwezigen knikten, lachten maar dachten er niet aan de Hasseltse sjoemelaar en wipper een stomp tegen zijn lompe muil te geven voor zoveel prietpraat. 

Ik wil even google raadplegen, wat ik gewoonlijk doe als ik een boek begin van een auteur die ik niet ken, maar verdorie google is natuurlijk onbereikbaar vandaag. Ik ben al op weg naar mijn bureau maar keer terug naar de living. Uitgeverij Houtekiet heeft  een half slappe kaft, een duidelijke letter en zorgvuldig rustgevend wit, smaakvol gespreid over de pagina's en de tekst ademt breed. Veel  foto's, alle genomen bij zonlicht, scherpe, veelbelovende beelden van Antwerpen en Parijs.  150 bladzijden hebben mij nu al verleid en in hoopvolle stemming gebracht, maar ik heb geleerd er mij niet hals over kop in te storten, zoals het jonge veulen dat ik ooit was, maar mij langzaam keurend en proevend over te geven aan het plezier van de woorden die Bart van Loo uitgekozen heeft. Ik weet intussen via de achterflap dat hij veel afweet van Franse literatuur en bestuurslid is van PEN Vlaanderen. En de rest lees ik wel.  Op een foto van Alain Gieben, de fotograaf, zie ik een man die grote ogen opentrekt achter grote brilglazen. Zijn attributen zijn veelbelovend.

Nog even bedenk ik dat ik in de helft zal moeten stoppen, want de zon schijnt heerlijk, het lijkt een zomerdag en ik wil nog even het park in.  De overvloed van mogelijkheden als de pc je in de steek laat, dwingt tot keuzes en planning. Ik voel me goed en wandel  het verhaal binnen dat de auteur bijeengefantaseerd heeft.

Na twee, drie bladzijden weet ik het : dit boek is als een aantrekkelijke vrouw die intelligent, zacht en verrassend is.  Er zijn meer zulke boeken dan vrouwen. Je moet veel gelezen hebben om dit te beseffen.

De ik-figuur en Coraline, een kleine Française met lang zwart haar en ranke ringloze vingers ontmoeten mekaar in de Bibliothèque nationale van Parijs. En zij spelen het spel van de verleiding door hun kennis van de literatuur te etaleren en zo sluipt Elsschot, die een tijdje in Parijs gewoond heeft, tussen het duo in.  Elskot, zoals zij het zegt, is geen onbekende voor haar, dat leren we later in het verhaal.

Ik word in mijn aangename lectuur gestoord door een telefoon van Floriaan Terbeke die terug is van een lang verblijf in het buitenland. Hebben wij hem gemist, vraagt hij hoopvol.  Ik wil hem niet ontgoochelen dus zeg ik vlug  ja natuurlijk.  Het zal nog even moeten wachten, antwoordt hij, want mijn pc heeft nukken.  Doe maar kalm aan, Floriaan, er is nog leven buiten de computer. We spreken af mekaar volgende week terug te bellen. Ik besluit na het inhaken niet te gaan wandelen in het park. De zon maakt opdwarrelende stofjes in de living zichtbaar.  Coraline en Parijs roept me. Even afdwalen.  De laatste keer dat ik er geweest ben, is zo'n tien jaar geleden met vrouw, dochter en haar drie kinderen in een gezellig hotelletje dichtbij de Arc de Triomphe. Veel gewandeld, met de metro gereden, op de Place du Tertre rondgelopen en drankjes gebruikt opgediend door een echte Franse ober, onverschillig en hautain, de Eiffeltoren, in Café de la Paix schandalig duur maar zo gezellig geluncht.  En angstvallig vermeden om een laakbaar woord te zeggen over de nieuwe Fransen die 's avonds in trosjes over de Champs Elysées paraderen.

Bart van Loo voert me weg van Honoré Balzac, Victor Hugo en Alexandre Dumas, die ook maar gewone mannen waren die na hun inspiratie fysieke expiratie zochten in de armen van een schone, naar Antwerpen waar Coraline zich uitleeft in de ontdekking van de vele merktekens die deze stad vertoont en die nagelaten werden door Guillaume Elskot.  Zelfs een jonge Karel Dillen komt ter sprake, een voldoende reden om de ridicule rode wipper uit Hasselt een lange neus te zetten.

Ik ben echt in de ban van de erudiete auteur, die het oeuvre van de schrijver van Kaas, Lijmen en Het Dwaallicht op zijn duimpje kent met alle mogelijke details en geraffineerde symbolen.  Van Loo slaagt er in twee fictieve hoofdpersonages  te creëren die een kortstondige relatie beleven, zij het een die niet geconsumeerd wordt, op basis van de geheimen van mijnheer Alfons de Ridder die zich vermomt als Willem Elsschot.  Een prikkelend boek, in keurig en correct Nederlands dat een tweede en een derde lectuur verdient, want het zit vol verrassingen en onverwachte wendingen.

's Avonds komt de lichte cavallerie binnengewaaid om mij technisch uit de brand te helpen.  Deze dag zonder computer heeft mij ontzettend gelukkig gemaakt. 

 


22-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sergei Rachmaninov - Symfonie II en Pianoconcerto II

  

Toen hij zijn tweede symfonie componeerde, had Rachmaninov twee succesvolle seizoenen als dirigent van de Imperial Opera van het Bolshoi Theater in Moskou achter de rug. Hij beschouwde zichzelf in die tijd vooral als componist en vond dat het drukke optredensschema hem afhield van het componeren. Vandaar dat hij met zijn echtgenote en hun jonge kind naar Dresden verhuisde, om meer tijd te kunnen besteden aan het componeren, en in een poging om aan de politieke drukte, die Rusland uiteindelijk in de revolutie zou storten, te ontsnappen. Ze bleven daar drie jaar, maar brachten de zomers door op het landgoed Ivanovka van zijn schoonfamilie, nabij Moskou. In die tijd schreef Rachmaninov niet alleen zijn tweede symfonie, maar ook het symfonisch gedicht het Dodeneiland . De compositie werd op de première op 8 februari 1908 door de componist zelf gedirigeerd. Het werk duurde ongeveer 60 minuten. Soms bracht men daarna coupures aan en werd de duur teruggebracht tot 40 minuten. Op de partituur staat een opdracht vermeld aan Sergej Tanejev, een leerling van Pjotr Iljitsj Tsjaikovski. Rachmaninov was er niet helemaal van overtuigd dat hij een begaafd componist van symfonieën was; dat had alles te maken met de mislukking van zijn eerste symfonie (die tijdens de première in 1897 gedirigeerd werd door Alexander Glazoenov); de kritieken waren toen zo erg dat de jonge componist er een depressie van gekregen zou hebben. Zelfs na het succes van zijn tweede pianoconcert (dat in 1904 behalve de Glinka Prijs hem bovendien 1000 roebel opleverde), zou het Rachmaninov nog steeds aan vertrouwen in zijn talent als componist ontbroken hebben. Hij was ontevreden met de eerste versie van zijn tweede symfonie, maar na maanden van herzieningen dirigeerde hij uiteindelijk in 1908 de première, die hem tien maanden later opnieuw de Glinka prijs opleverde. Dat bevestigde het gevoel van eigenwaarde als getalenteerd componist van Rachmaninov behoorlijk.

 ..  

Piano Concerto No.2 in C minor, op.18 - Piano: Arcadi Volodos-  Riccardo Chailly Koninklijk Concertgebouw Orkest - Royal Albert Hall, London, 1997

 


21-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leve de Barok !

 

 

Georg Friedrich Händel - Agrippina. Dé bitch van het oude Rome.  De meedogenloze en machtsgeile Agrippina is vastbesloten haar zoon Nero op de troon te zetten, dit ten koste van regerende keizer Claudio. De liefde van beide mannen voor de beeldschone maar niet beschikbare Poppea geeft haar een perfecte opportuniteit om hen tegen elkaar uit te spelen. Het netwerk van intriges dat zich zo ontspint, is een heuse soap avant la lettre die zich afspeelt in het oude Rome.  Agrippina zou zich niet beschroomd hebben met haar eigen zoon Nero een incestueuze verhouding te hebben gehad. Zij werd in opdracht van zoonlief op het eiland Capri met roeispanen doodgeslagen. Mooie tijd.

Momenteel in de Vlaamse Opera te Gent en later te Antwerpen - Op 3 november rechtstreekse captatie via Klara.

  

Uittreksels uit Agrippina in het Teatro Communale Luciana Pavarotti in Modena (2009)

 

Georg Friedrich Handel - Opera Giulio Cesare Conductor William Christie - Glyndebourne

 

Claudio Monteverdi - l'Incoronazione di Poppea - Glyndebourne

 

 


20-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloemlezing

 

 

 

Tratto da Preludio e Siciliana di Pietro Mascagni, eseguito senza il brano "Siciliana", durante il 17° Concerto d'Autunno eseguito il giorno 18 ottobre 2008 presso la Chiesa parrocchiale di Gessate - Direttore : M° Pierangelo Pelucchi - Tenore : Luigi Frattola - Orchestra sinfonica Gaetano Donizetti di Gessate

 ..

 Giacomo Puccini - Tosca - Voorspel III

  ..

Mozart - Le nozze di Figaro - Ouverture - Wiener Philharmoniker - Riccardo Muti .

.

Charles Gounod - Mireille - Finale - Opéra de Paris

 


19-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anna Netrebko

 

 

Pjotr Tsjaikovski - Iolanta - Duet - Anna Netrebko - Rolando Villazon

 

Jules Massenet - Manon - Anna & Roberto Alagna

 

 Diverse duetten en interviews met Anna en Rolando Villazon

 

Luisa Fernanda 'Callate, Corrazon' (F. Moreno-Torroba)

 ..

Een toemaatje ...

 


18-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sommer Nachtmusik (Vienna 2008)

 

.

01 .Jules Massent - Le Cid: O souverain, o, juge, o pere (Domingo)

02. Amilcare Ponchielli - Ill figliuol prodigo: Il pader! - Tenda natal (Villazon)

03. Emerich Kalman -- Die Csardasfurstin: Heia in den Bergen (Netrebko)

04. Francesco Paolo Tosti - Ideale (Villazon)

05. Richard Wagner - De Walkure: Wintersturme wichen dem Wonnemond (Domingo)

06. Luigi Arditi - Il Bacio (Netrebko)

07. Giuseppe Verdi - Don Carlo: E lui! - Dio, die nell'alma infondere (Domingo, Villazon)

08. Franz Lehar - Gern hab ich die Frau'n gekusst (Domingo)

09. Franz Lehar - Land des Lachelns: Dein ist mein gnzes Hertz (Villazon)

10. Nikolaj Rimskij-Korsakov - Die Rose und die nachtigall (Netrebko) .

11. Franz Lehar - Die lustige Witwe: Lippen schweigen (Netrebko, Domingo)

12. Johan Strauss jr. - Unter Donner und Blitz

13. John Denver - Perhaps Love (Domingo, Villazon)

14. Leo Delibes - Les filles de Cadix (Netrebko)

15. Manuel Penella - El gato montes: Vaya una tarde bonita - Si! Torero queiro se (Netrebko, Villazon)

16. Rodolf Sieczynski - Wien, Wien, nur du allein (Netrebko, Domingo, Villazon)

17. Federico Moreno Torroba - Maravilla: Amor, vida de mi vida (Domingo)

18. R. Soutullo /J. Vert - La del soto del Parral: Ya mis boras felices (Villazon)

19. Richard Strauss - Cacilie (Netrebko)

20. Giuseppe Verdi - La Traviata: Libiamo, ne lieti calici (Netrebko, Domingo, Villazon)

 


17-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mozart - Requiem

 

 

Mozart - Requiem - Cecilia Bartoli - George Solti 1991

  .

 

 

 


14-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jacques Offenbach (1819- 1880)

 

Orphée aux enfers - ouverture - Conductor : Lee Dong-Shin - Korean Symphony Orchestra - 16th,Dec. 2008 Korean Art Centre Music Hall, Seoul Korea

 

La Grande Duchesse de Gerolstein - Ah, que j'aime les militaires - Felicity Lott

 

La Vie Parisienne - Finale - Opéra de Lyon

 

Les Contes de Hoffmann - Aria van de pop Olympia - The Academy of vocal Arts (AVA) Philadelphia

 ..

I racconti di Hoffmann - Barcarole - Teatro Il Fenice

 


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gekende ouvertures

 

 

 

 Gioacchino Rosini - Ouverture Semiramide - Conductor: Gustavo Dudamel - Los Angeles Philarmonic Orchestra

 ..  

W.A. Mozart - Ouverture Die Zauberflöte - Wiener philharmoniker directed by Riccardo Muti

 ..

Giuseppe Verdi - OUvertute I vespri Siciliani - Teatro Massimo Vittorio Emanuele di Palermo con una fantastica direzione del maestro Claudio Abbado

 ..

Richard Wagner - Ouverture Lohengrin - Claudio Abbado conducts Wiener Staatsoper Orchester

Franz Lehar - Die lustige Witwe - Ouverture - Photo: The librettist Viktor Léon, Leo Stein and the composer Franz Lehár.

Oorspronkelijk was er geen ouverture bij de lustige Weduwe tot Lehar in 1940 dit tekort aanvulde.

Savat


13-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn stad, mijn land ...

 

 

. ..

Cole Porter - I love Paris - Ella Fitzgerald

 

Rudolf Sieczynski - Wien, Wien, nur du allein

 ..

Will Ferdy - Vlaanderen mijn land

 .. .

Giacomo Puccini - Firenze é come un'albero fiorito (Gianni Schicchi)

..

Geef mij maae Amsterdam - Johnny Jordaan

 

Paul Lincke - Berliner Luft

 


12-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Robert Stolz

 

 

Du sollst der Kaiser meiner Seele sein

.

 

 

 Wien wird bei Nacht erst schön-Frühjahrsparade

 ..

Robert Stolz dirigeert, Peter Alexander zingt

 


11-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Franz Lehar

 

 

  

Ouverture Der Gottergatte

. .

Zigeunerliebe -  Endlich, Jozsi, bist Du hier

.

Das Land des Lächelns - Wer hat die Liebe uns ins Herz gesenkt

.

Giuditta - Walzer

 

Die lustige Witwe

 


10-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Andrew Lloyd Webber

 

 

 

The phantom of the opera

 .. ..

Cats

 .. ..

Jesus Christ Superstar

 ..

Evita

 


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Houdt u van Frédéric Chopin ?

 

..

Houdt u van de delicate weemoedige en soms speelse, maar steeds fragiele muziek van de Poolse componist Frédéric Chopin ?  Dan zal de 18-jarige virtuoos, Yundi Li in 2000 tijdens het Internationaal Frédéric Chopin Concours u zeker bevallen. De inleiding gebeurt in het Pools, maar gelukkig zijn er Japanse ondertitels.

2:06 - Scherzo No. 2 Op. 31, in B-flat minor 11:56 - Andante Spianato preceding the.. 16:28 - Grande Polonaise Brillante in E-flat major, Op. 22 25:17 - (applaus) Piano Concerto No. 1 in E minor, Op. 11 28:47 - I: Allegro maestoso 49:15 - II: Romance, Larghetto 59:07 - III: Rondo, Vivace


09-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nicolai Paganini

 

 

 

N. Paganini - I Koncert skrzypcowy D-dur op. 6/ N. Paganini - Violin Concerto No. 1 in D major, Op. 6 Opera i Filharmonia Podlaska Europejskie Centrum Sztuki/The Podlasie Opera and Philharmonic European Art Centre. Emin Guven Yaslicam - dyrygent/conductor. Igor Pikayzen - skrzypce/violin. Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej/The Podlasie Opera and Philharmonic Orchestra.

 


06-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het oriëntalisme in de 19de eeuwse muziek

  

Ik heb een nieuwe hoofding aangebracht boven de blog : de Gouden Tempel tijdens een strenge winter in Kyoto, de vroegere hoofdstad van het Japanse keizerrijk. Dat is een goede aanleiding om enkele muziekstukken op te zoeken die dateren van de wisseling van de 19de naar de 20ste eeuw, een periode waarin Europese kunstenaars in de ban geraakten van het Verre Oosten, niet enkel musici maar ook beeldhouwers en schilders waren gefascineerd door Azië en overal doken zogenaamde chinoiseries op in de salons van de welstellenden.

 Hierna enkele muzikale voorbeelden die teruggrepen naar de mode van toen. De gekendste voorbeelden vinden we bij Puccini met Madama Butterfly in Nagasaki en Turandot uit Peking. Ook Franz Lehar liet zich inspireren door China in "Het Land van de Glimlach" dat eerste Die gelbe Jacke heette en Pietro Mascagni hing ook rond in Japan voor Iris. Maar die heren komen regelmatig genoeg aan bod. Nu enkele minder gekende componisten, alhoewel ...

Savat

 .. ..

Albert Ketelbey - In a Persian Market (André Rieu)

 .. ..

Leo Delibes - Lakmé - De klokjesaria - Sumi Jo (adembenemend)

 ..

Nu we toch bij Lakmé zijn aanbeland, kan ik echt niet buiten het Bloemenduet gezongen door Sumi Jo & Ah-Kyung Lee

 

..

Georges Bizet - Les Pêcheurs de perles - Au fond du temple saint - Bryn Terfel en Roberto Alagna

 ..

Albert Ketelbey - In a Chinese Temple Garden

 


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jules Massenet (1842 - 1912)

 

 

) ..

Thais (première 1894) - Het is me het verhaal weer... Thaïs is een courtisane die tot het ware geloof gebracht wordt door een ijverige monnik. die haar een vrpouwenklooster inleidt.  Als het zover is, verliest hij zijn geloof want hij is gepakt door een grote passie voor Thais. Hij gaat naar haar klooster, bekent zijn liefde en dan sterft zij. Soms is het beter enkel naar de muziek te luisteren, want die is best te aanhoren. Renée Fleming is de wulpe bekeerlingeThaïs en Thomas Hampson, de onfortuinelijke monnik.

 .. .

Manon (première 1884). In de concurentiestrijd met Manon Lescaut van Puccini heeft deze laatste beslist het pleit gewonnen, wat niet wegneemt dat de Manon van Massenet mooie bladzijden bevat. Hier de aria "Adieu, notre petite table" door Anna Netrebko.

 ..

Werther (première 1892) Il faut nous séparer - Elīna Garanča, Marcelo Álvarez : alweer ongeluk in de liefde.

 ..  

Le Cid (première 1885) - Roberto Alagna & Beatriz Uria Monzon in een productie uit 2009 door de Opéra de Marseille. Deze opera is van het repertoire verdwenen, daarom in het interessant u (en mezelf) met dit fragment te confronteren.

. .

Don Quichotte (première 1904) - La mort de Don Quichotte, met een mooie cello-solo in de ouverture, die doet denken aan de viool-solo van Thais. Met Samuel Ramey en Jean Philippe Lafont - Productie Opéra national de Paris (2000)

Savat

 


05-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elina Garança

 

.. ..

Pietro Mascagni - Cavalleria Rusticana - Ave Maria

 .. ..

César Franck - Panis Angelicus

 .. ..

Georges Bizet - Carmen - Les tringles des sistres tintaient

 .. ..

Camille Saint-Saens - Samson et Dalila - Mon coeur s'ouvre à ta voix + twee idiote decorstukken die gratis bijgeleverd werden door Deutsche Grammophon maar daar gaat het niet om.

. ..

Agustin Lara - Granada

 


04-10-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eviva Verdi !

 

 

 La Forza del Destino - La vergine degli' angeli - Barbara Frittoli

.

Nabucco - Va pensiero

.

Otello - Ave Maria - Marina Poplavskaya

.

La Traviata - Ouverture

 




WEGENS DE MOEILIJKE TOEGANKELIJKHEID IS DEZE BLOG VERVANGEN :
  • OPERA BELCANTO OPERETTEMUZIEK


  • Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!