Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
18-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bmw sauber
Klik op de afbeelding om de link te volgen Bmw Sauber
opgericht   1993
gevestigd München
DE [Duitsland]
website www.bmw-sauber-f1.com

De Zwitser Peter Sauber heeft een grote naam opgebouwd in de wereld van de sportscars als hij in 1993 met zijn eigen team in de Formule 1 debuteert. Sauber maakt gebruik van Ilmor-motoren, maar het is een publiek geheim dat het team fungeert als springplank voor de terugkeer van Mercedes-Benz in de Formule 1. Het team maakt in zijn debuutjaar grote indruk. Karl Wendlinger en JJ Lehto scoren in totaal twaalf punten, en verrassen geregeld de gevestigde orde. Sauber eindigt direct als zesde in het constructeurskampioenschap, met twaalf punten.

18-03-2007 om 01:00 geschreven door skodaman


17-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford mustang mach 1
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Mustang Mach 1
1969 en 1970 Mach 1's. De populariteit van deze Mustangs groeit nog steeds. Mustang liefhebbers zijn idolaat van de styling van dit model. De modellen uit 1969 en 1970 zijn even gewild.
De 'small block' V-8 motoren zoals de 351 V-8 Windsor in 1969 en de 351 V-8 Cleveland in 1970 blijven de meest gezochte motoren. De versies met viervoudige carburateur ('4 barrel') zijn iets populairder dan die met de tweevoudige ('2 barrel').
In 1969 veranderde het uiterlijk van de  Mustang opnieuw ingrijpend. De Mustang Mach I werd geïntroduceerd. Deze werd zo populair dat de voormalige GT voorlopig van het toneel verdween. Met de komst van dit model werden wederom grotere motoren mogelijk, waarvan de zogenaamde Super Cobra Jet een voorbeeld is. Deze leverden een verwoestende acceleratie op, die de toenmalige bandentechnologie tot het uiterste dreef. Voor het eerst werd elektrische bediening van de zijramen aangeboden.

17-03-2007 om 19:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Thunderbird
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Thunderbird
Toen Chevrolet zijn Corvette op de markt bracht was de wagen een grote flop. Fords antwoord, de Thunderbird, was direct een reuze succes. Slechts drie jaren heeft Ford de Thunderbird als twoseater gebouwd en dat maakt juist dit model nu zo gezocht. In de grondlijnen waren ze identiek maar het verschil zat hem in de details. Zo had het model 1956 het reservewiel vrijstaand op de achterbumper gemonteerd. In 1957 vond men het vijfde wiel weer in de koffer en waren de achterspatborden met vinnetjes verfraaid.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 6 en V8
Cilinderinhoud: 3654, V8: 4457, 4785en 5112 Vermogen: 139/4200, 175/4400, 228/4600
Topsnelheid: 140-230 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1955-1957 Productieaantallen: 16.155, 15.631 en 21.380
 

17-03-2007 om 19:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar XK 150
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar XK 150 & XK 150 S
Howel een reusachtige brand in 1957 een groot gedeelte van de Jaguar-fabrieken vernietigde, lukte het toch een opvolger voor de XK 140 op zijn wielen te zetten. De XK 150 was dan wel 10 mijlen per uur sneller dan de XK 140, maar hij was er niet mooier op geworden. De voorruit bestond nu uit één stuk glas, maar de typische XK-spatborden waren nu verdwenen. Wat rij-eigenschappen en comfort betreft, wint de XK 150 het wellicht van zijn voorgangers. De S-versie is zeldzaam en kost 15 tot 20 procent meer. Van die S-versie zijn er 924 roadsters geleverd en 140 cabriolets.
 
 
Soort: roadster en cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 3442 en 3781 Vermogen: 190/5500 tot 265/5500
Topsnelheid: 200-230 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1957-1961 Productieaantallen: 2.265 en 2.671

 

17-03-2007 om 12:17 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph Spitfire
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Triumph Spitfire
Triumphs TR-reeks is een successerie, maar het nadeel was dat de auto’s steeds groter en zwaarder zijn. Toen ook nog eens bleek dat Austin-Healey met de kleine Sprite en later ook MG met de kleine Midget goud in handen heeft, kan Triumph niet achterblijven. Het tegenoffensief wordt ingezet met de Spitfire, die in 1962 komt. Technisch leunt de auto op de Triumph Herald, maar qua vorm is het een onvervalst sportwagentje: laag en gestroomlijnd en met plaats voor niet meer dan twee personen.
De Italiaanse ontwerper Michelotti tekent de lijnen, zoals hij dat wel vaker doet voor Triumph. De Herald-viercilinder (1.147 cc) is licht opgevoerd en levert nu 63 pk; vanaf 1963 nog vier pk’s meer (de Spitfire mk2). Tegen die tijd is ook een overdrive leverbaar, waarmee de topsnelheid op 155 km/h komt. In 1967 werd de auto flink gefacelift en ontstaat de mk3. Met het oog op de Amerikaanse markt zijn de bumpers nu een stuk hoger geplaatst waardoor het autootje gelijk totaal anders aandoet. De viercilinder van de Herald is nu weer verder opgeboord, naar 1.296 cc en levert 75 pk, waarmee het de sterkste configuratie is. Weer later, in 1970, komt een mk4-versie uit van de Spitfire, maar deze was voor de verandering niet sterker. De motor is teruggeschroefd naar 63 pk (het oorspronkelijke vermogen van de mk1), maar doordat versnellingsbak en wielophanging zijn verbeterd, is de auto nog altijd in staat 155 km/h te rijden. De mk4 is ook wat betreft vorm weer flink gemoderniseerd. Vanaf 1974 is er een nieuwe 1.493 cc motor met 71 pk. Die blijft tot 1980 in productie en tegen die tijd zijn er in totaal 314.322 Spitfires gebouwd.

17-03-2007 om 12:15 geschreven door skodaman


16-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chevrolet Corvette
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet Corvette
Waarschijnlijk had Chevrolet het mislukte Corvette-project begraven en vergeten als de aartsvijand, Ford, niet in 1955 met zijn Thunderbird uitgekomen was. Ook heeft de plastic sportwagen veel aan zijn voorvechter Zora Arkus Duntov te danken. Onder zijn leiding kreeg de Corvette een echte motor en werd zijn wegligging aan het nieuwe vermogen aangepast. De verkoopcijfers schoten omhoog en tegenwoordig is dit een prijzige klassieke sportwagen.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: V8
Cilinderinhoud: 4342 en 5359 Vermogen: 225/5200 en 360/6000
Topsnelheid: 185-220 Chassis: kunststof/afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1956-1962 Productieaantallen: 64.375
 

16-03-2007 om 22:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.plymouth
Klik op de afbeelding om de link te volgen

16-03-2007 om 20:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar E-type,
Klik op de afbeelding om de link te volgen Jaguar E-type, 3,8 Liter Series I
Een handvol journalisten een paar genode gasten stonden in 1961 op de salon van Genève rond een enorme houten kist op de Jaguar-stand. Applaus toen die open gemaakt werd, want wat daar stond gold al bij voorbaat als de ster van de show. De carrosserie was ontworpen door William Lyons en Malcolm Sayer en de wagen was als coupé en als cabriolet te koop. Jarenlang is de wagen verguisd door klassiekerliefhebbers, maar gelukkig heeft de E-Type inmiddels de eer gekregen die hem toekomt.
 
 
Soort: coupé en cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 3781 Vermogen: 265/5500
Topsnelheid: 240 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1961-1964 Productieaantallen: 7.827 en 7.669
 

16-03-2007 om 20:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.austin healey sprite mk1
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin-Healey Sprite MK I
Officieel heette deze kleine sportwagen Austin-Healey Sprite maar de liefhebber kent hem onder de naam Frogeye. En inderdaad lijken de koplampen - ze werden zo hoog geplaatst om aan de Amerikaanse wetten te kunnen voldoen - wel iets op de ogen van een kikker. Toen de wagen in 1958 op de markt kwam, kon men bij de Europese dealers nieuwe gladde motorkapjes kopen en een inbouwset voor de montage van de koplampen in de spatborden. Een kofferklep ontbreekt. Een echt Engels sportwagentje.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 948 Vermogen: 43/5000
Topsnelheid: 135 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1958-1961 Productieaantallen: 48.987
 

16-03-2007 om 20:23 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Mustang Shelby
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Mustang
De Ford Mustang, gekenmerkt door het bekende paardje in de grill, is een echte (race) klassieker.
Vanaf 1964 begon Ford in Amerika met het bouwen van een Mustang. De Mustang wordt nog steeds
gemaakt, alleen zit er natuurlijk een behoorlijk verschil tussen de oude klassiekers en de moderne racebolide.

Met het 1967 model werd de Mustang voor het eerst ingrijpend aangepast, om de toenemende concurrentie van GM en Chrysler voor te blijven. De Mustang werd breder en langer, waardoor er grotere motoren in geplaatst konden worden. Ook verschenen nieuwe veiligheidsvoorschriften van de overheid op het toneel. Dit resulteerde onder andere in 'side marker lights' en een energie-absorberende stuurkolom met veiligheidsstuurwiel. De schitterende 'spinners' op de wieldoppen werden verboden.

16-03-2007 om 09:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ford mustang Convertible
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Mustang
Hoewel de gesloten Mustang van de eerste serie met zijn bijna 2 miljoen verkochte exemplaren een daverend succes was, mocht men ook niet klagen over de verkoop van de convertible. Bijna een kwart miljoen. Snelle rekenaars zien dat de verhouding grofweg één cabriolet op acht coupés is. Dat maakt de open Mustang zeldzamer. Eigenlijk is per definitie elke cabrio populairder of duurder dan de dichte variant. Welke men de mooiste vindt, is een kwestie van smaak. De lange neus is er vanaf 1967.
 
 
Soort: cabriolet Aantal cilinders: 6 of V8
Cilinderinhoud: 3273 en 4728 Vermogen: 122/4400 en 203/4400
Topsnelheid: 160-180 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1964-1968 Productieaantallen: 244.248
 

16-03-2007 om 09:09 geschreven door skodaman


15-03-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac TRANS AM
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Pontiac Firebird
Om de populariteit verder uit te buiten bracht Pontiac in 1978 een reeks van speciale modellen op de markt zoals een gouden Trans Am met bruine accenten, en een blauwe Sky Bird en een rode Red Bird. Verkopen stegen naar ongekende hoogten: meer dan 187.000 Firebirds werden verkocht inclusief ruim 93.000 Trans Ams.

 

15-03-2007 om 22:19 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pontiac Firebird
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Pontiac Firebird
1972 was een rampjaar. Tegenvallende verkoopresultaten in de hele sector en een staking van 174 dagen in de enige fabriek waar Firebirds werden geproduceerd maakten bijna een einde aan de Firebird. Gelukkig kwam de top van GM op tijd tot inkeer. Weinig veranderingen dat jaar behalve dan dat de motornummers nu begonnen met de SAE-code. Pontiac's beroemde honingraatvelgen waren dat jaar voor het eerst te bewonderen.

1973 Pontiac Firebird
In 1973 viel weer wat nieuws te beleven met een nieuwe grille en aangepaste voorbumper. Het motorvermogen ging weer naar beneden, met het 350 cui blok met 150pk en het 400 cui blok met maar 250pk. Gelukkig waren twee dingen de redding van de Firebird: ten eerste de introductie van de handgemaakte Super-Duty 455 V8 blokken, echte raceblokken voor op de openbare weg met speciale nokkenas, aluminium zuigers, grotere kleppen en een vermogen rond de 370pk. En ten tweede de grote motorkapvullende Firebird Trans Am sticker die al gauw Krijskip (Screaming Chicken) als bijnaam kreeg.

 

15-03-2007 om 22:12 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche 356
Klik op de afbeelding om de link te volgen Porsche 356 (1100, 1300 & 1500)
De constructies van het projectnummer 356 waren afstammelingen van de drie stroomlijncoupés die voor de oorlog op Volkswagen-chassis gebouwd zijn. Ze ontstonden in 1939 en waren bedoeld voor een race van Berlijn naar Rome. De eerste wagens van het type 356 ontstonden in het Oostenrijkse dorp Gmünd. Hun carrosserie werd op een houten mal uit aluminium plaat geklopt. Pas in april 1950 verhuisde de firma naar Stuttgart.Vanaf '52 is er een gebogen voorruit uit één stuk. In dat jaar verschijnt ook de 1500.
 
 
Soort: coupé, cabriolet en speedster Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1086, 1268, 1290 en 1488 Vermogen: 40/4000, 44/4200, 60/5500 en 55/4400
Topsnelheid: 140-170 Chassis: afzonderlijk chassis
Productiejaar: 1950-1955 Productieaantallen: 7.627
 

15-03-2007 om 18:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DAF 750
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Daf 600/750/30/31
In februari 1958 ziet de eerste Daf personenauto, de 600, het levenslicht. De introductie – na een relatief korte ontwikkelingsperiode van 3 jaar – op de AutoRAI van dat jaar slaat in als een bom. Eindelijk is er weer een echte Nederlandse auto op de markt. De revolutionaire Variomatic automatische versnellingsbak met variabele overbrenging (‘het pientere pookje’) valt ook in de smaak.
Met meteen al 4.000 orders overtreft de vraag de stoutste verwachtingen van Hub en Wim van Doorne, zodat besloten wordt, de geplande productie te verdubbelen. Desondanks worden de eerste exemplaren pas in maart 1959 aan klanten uitgeleverd. De door Daf zelf ontwikkelde tweecilinder boxermotor levert 22 SAE pk. De 600 is leverbaar als Standaard en Luxe.
In 1960 maken de ‘oortjes’ genoemde uitklappende richtingaanwijzers in de B-stijlen plaats voor normale knipperlichten in het front van de auto. Tevens worden de koplampen vergroot voor meer lichtopbrengst. De interne typeaanduiding van deze tweede serie – 22 – geeft via het eerste cijfer ervan een verwijzing naar het aantal SAE pk’s onder de motorkap, in dit geval 22. Deze interne codering is sindsdien steeds gehandhaafd.
In januari 1961 verschijnt de pick-up versie van de 600. In september 1961 volgen de Daffodil (type 30) en de 750 de 600 op, die daarnaast nog enkele jaren in productie blijft. Het grootste verschil met de 600 zit ‘m in de tot 746 cc vergrote motor, die voortaan 30 SAE pk levert (26 DIN pk). Daarmee komt Daf tegemoet aan de kritiek dat de 600 in heuvelachtig gebied te weinig vermogen heeft. De Daffodil is eigenlijk de luxere versie van de goedkopere 750 en wordt ontwikkeld met de Amerikaanse markt in het achterhoofd. Daffodil is het Engelse woord voor narcis, deze bloem staat dan ook in gestileerde vorm op de stuurwielnaaf. De bredere grille is voorzien van veel chroom, de achterlichten zijn groter uitgevoerd en bieden ruimte aan de optionele achteruitrijlamp. Ook een vouwdak behoort tot de leverbare extra’s.
Eén van de eerste Daffodils wordt geschonken aan het Koninklijk Huis. In 1963 worden de 750 en de Daffodil 30 opgevolgd door de gerestylede Daffodil 31. Voortaan worden alle Daf-modellen gesierd met de prestigieuze naam Daffodil. In 1965 krijgt het exterieur van de Daffodil een grote opfrisbeurt, het nieuwe design is van de hand van Michelotti. Op technisch vlak verandert er bij de nu Daffodil 32 genaamde auto weinig.
      

TECHNISCHE GEGEVENS
 type 600 750 30/31 Daffodil
 bouwjaren 1959-1963 1961-1963 1961-1965
 bouwwijze 2 cil.,boxer 2 cil.,boxer 2 cil.,boxer
 cilinderinhoud 590 cc 746 cc 746 cc
 brandstof benzine benzine benzine
 aandrijving achter achter achter
 vermogen 22 pk/4000 tpm 26 pk/4000 tpm 26 pk/4000 tpm
 koppel 45 Nm/2500 tpm 53 Nm/2800 tpm 53 Nm/2800 tpm
 lengte 361 cm 361 cm 361 cm
 breedte 144 cm 144 cm 144 cm
 hoogte 137 cm 137 cm 137 cm
 wielbasis 205 cm 205 cm 205 cm
 massa 630 kg 660 kg 665 kg
 topsnelheid 90 km/h 105 km/h 105 km/h 
 productieaantal 30563- 16767- 79245

15-03-2007 om 18:01 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.skoda rapid 130 h
Klik op de afbeelding om de link te volgen

15-03-2007 om 14:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.skoda 120 s rally
Klik op de afbeelding om de link te volgen

15-03-2007 om 14:05 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lotus super 7
Klik op de afbeelding om de link te volgen

De Lotus Super 7
De Lotus Seven (Caterham Seven) is een door Lotus geproduceerde auto.
De auto werd in 1957 geïntroduceerd. De auto bleek vrij snel een succes. De auto kon kant-en-klaar of als bouwpakket (kitcar) gekocht worden.
Toen Lotus stopte de auto te produceren bleek er zoveel vraag naar dat het bedrijf Caterham vroeg of ze de productie mocht overnemen. De auto wordt nog steeds verkocht als Seven, nu door Caterham.
De eerste productiewagen van Chapman was de Lotus VI, maar met de VII kwam er pas schot in de zaak. Het recept was eenvoudig genoeg: een open wagentje zonder deuren of andere 'luxe'. Bij de motoren kon de klant kiezen uit Ford-, BMC- of Coventry Climax-producten. Om de hoge belasting te omzeilen, werden er vele Sevens als bouwpakket verkocht. De Seven wordt nu nog bij Caterham gebouwd. De Donkervoort lijkt er nog veel op, maar heeft technisch een grote ontwikkeling doorgemaakt. Het summum van de Sevens is de Twin Cam van '69 (13 stuks).
 
 
Soort: roadster Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 948 tot 1598 Vermogen: 66/4600 tot 126/6500
Topsnelheid: 155-175 Chassis: aluminium op buizenchassis
Productiejaar: Series I:1957-60, Series II:1960-68, Series III:1968-70 en Series IV:1970-73 Productieaantallen: 242, 1.350, 350 en ca.900
 

15-03-2007 om 11:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lancia delta
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Lancia Delta
Het exclusieve Lancia is concernmoeder Fiat iets tè exclusief, en daarom wordt het merk in 1979 naar onderen uitgebreid. Met een lengte van 3,88 m valt de nieuwe Delta in het Golf-segment en moet voor de nodige extra omzetgroei zorgen bij het prestigieuze merk. De Delta is gebaseerd op de Fiat Ritmo en logischerwijze ook uitgerust met van de Ritmo afkomstige, zeer stille motoren, die echter wel eerst door Lancia onder handen zijn genomen: de 1300 levert 75 pk, de 1500 85 pk. Net als zijn concerngenoot is de Delta voorwielaangedreven.
Het ontwerp is van de hand van Giugiaro, in samenwerking met Lancia’s eigen designcentrum. Net als de Alfasud heeft de Delta een kleine, onder de achterruit scharnierende kofferklep. De wagens zijn compleet uitgerust en goed afgewerkt. Dat vindt uiteraard zijn neerslag in de prijzen, die op het niveau van de duurdere Golf-uitvoeringen liggen.
In 1983 volgt de HF turbo, met een geblazen 1.585 cc viercilinder van 130 pk. Pas met de introductie in 1986 van de vierwielaangedreven HF 4WD ofwel de Integrale (met een van injectie voorziene 1.995 cc turbomotor en 165 pk) wordt de Delta echt serieus genomen. Met deze auto betreedt Lancia in 1987 het WK Rallye en wint meteen het eerste seizoen. Dat succes wordt in 1988 tot en met 1992 herhaald, wat de potentie van de Delta’s bewijst. Uiteraard evolueert de HF Integrale met het verstrijken van de jaren. In 1987 beschikt de 1.995 cc 8-kleps turbomotor nog over 185 pk; de laatste Evoluzione 2 heeft een 16-kleps motor met 215 pk onder de motorkap. Ook het uiterlijk is flink veranderd, met uitgeklopte wielkasten voor de grotere spoorbreedte en de nodige spoilers rondom.
De productie van de Delta eindigt in 1993, wanneer de nieuwe Delta verschijnt. De Integrale wordt nog een jaar doorgebouwd.
      

TECHNISCHE GEGEVENS
 type 1300 HF 4WD HF Integrale Evo 2
 bouwjaren 1979-1982 1986-1987 1993-1994
 bouwwijze 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn 4 cil.,lijn
 cilinderinhoud 1301 cc 1995 cc 1995 cc
 brandstof benzine benzine benzine
 aandrijving voor vierwiel vierwiel
 vermogen 75 pk/5800 tpm 165 pk/5250 tpm 215 pk/5750 tpm 
 lengte 388 cm 388 cm 390 cm
 breedte 162 cm 162 cm 177 cm
 hoogte 138 cm 138 cm 136 cm 
 massa 950 kg 1190 kg 1340 kg
 topsnelheid 155 km/h 208 km/h 220 km/h
 acceleratie 13,9 s 7,8 s 5,7 s

15-03-2007 om 11:41 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORD GT
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford GT
Amerikaanse tests voor de officiële certificatie van de motor van de Ford GT hebben aangetoond dat de supercharged 5,4-liter DOHC V8 een gemiddeld vermogen van 550 pk (404 kW) en een koppel van 678 Nm levert, 50 pk (37 kW) meer dan de eerdere schattingen. De V8-motor van de Ford GT komt hiermee op meer dan 100 pk (74 kW) per liter en dat bevestigt nog eens het enorme prestatiepotentieel.

Het vooraanstaande Amerikaanse autotijdschrift Car & Driver heeft ongelofelijke prestaties voor de Ford GT geregistreerd: een acceleratie van 0-95 km/uur in 3,3 seconde en een kwartmijl met staande start in 11,6 seconde en met een topsnelheid van 205 km/uur. In hetzelfde nummer van Car & Driver bleek de Ferrari Challenge Stradale vier seconden nodig te hebben om 95 km/uur te bereiken en 0,8 seconde en 21 km/uur langzamer te zijn op de kwartmijl.

15-03-2007 om 08:14 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!