Foto
Foto
Foto
Foto
Over mijzelf
Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in duffel (belgie) en mijn beroep is geen ( invalide ).
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos & motors .
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Auto Nostalgie & Pin Ups
Welkom Bij Skodaman
28-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.profi- trac 5000 tvl 1989
Klik op de afbeelding om de link te volgen Profi- Trac 5000 TVL 1989

28-05-2007 om 23:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LANZ EILBULLDOG
Klik op de afbeelding om de link te volgen LANZ EILBULLDOG

De lanz eilbulldog lijkt niet op een tracktot maar het is wel degelijk een tracktor

Type/Model: HR9
PK: 55 pk
Uitvoering: D2538
Snelheid: 32 km/h
Bouwjaar: 1940

28-05-2007 om 23:02 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lanz- bulldog D2806 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lanz- bulldog D2806 1957

de lanz bulldog werd in diverse europese landen gebouwd

28-05-2007 om 21:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lanz bulldog diesel d5006
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lanz Bulldog Diesel D5006

dit is een model 6006 met een eencilindermotor van 7300cc en ongeveer 60pk,gebouwd in frankrijk in 1957.

28-05-2007 om 21:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Commando Hummer
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Commando Hummer

De Hummer van het Amerikaanse leger wordt voor vele taken gebruikt: van gevechtstaken (voorzien van TOW- en Stinger raketten) tot transport- en verbindingstaken.

28-05-2007 om 11:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. M-923 A1 Big Foot
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 M-923 A1 Big Foot

Deze middelzware vrachtwagen in de 5-tons klasse is representatief voor de huidige generatie van transportvoertuigen van het Amerikaanse leger en werd in het begin van de 80-er jaren in gebruik genomen.

 

28-05-2007 om 11:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GMC 2.5 Ton 6x6 Truck
Klik op de afbeelding om de link te volgen  GMC 2.5 Ton 6x6 Truck

Transport is in een oorlog van vitaal belang en toen de Amerikanen in oorlog kwamen met Duitsland en Japan werd ondermeer deze 2,5 tons vrachtwagen ontwikkeld. Dankzij de sterke maar eenvoudige constructie werd dit de standaard truck van de geallieerde strijdkrachten in de 2e wereldoorlog.

28-05-2007 om 11:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Kfz. 305 Opel Blitz
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Kfz. 305 Opel Blitz

De middelzware Opel Blitz vrachtwagen werd door het Duitse leger in groten getale aan alle fronten tijdens de Tweede Wereldoorlog gebruikt. Er werden tienduizenden voertuigen gebouwd in allerlei varianten; met verschillende soorten luchtafweergeschut, als tankwagen, ambulance en als rijdende werkplaats. Door zijn stevige constructie, eenvoudig onderhoud en goede terreineigenschappen was hij in alle omstandigheden inzetbaar, zowel in de Russische steppe als de Noord Afrikaanse woestijn.

28-05-2007 om 11:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Kübelwagen Typ 82
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Kübelwagen Typ 82

De Kübelwagen, een terreinwagen, ontstond in 1938 naar aanleiding van de dringende vraag van het Heereswaffenamt (Ministerie voor legerbewapening) naar een licht, militair voertuig dat geschikt was voor alle terreinen.

Het ontwerp was afkomstig van Ferdinand Porsche en betrof een verandering van de nationaal-socialistische Kraft durch Freude-auto (praktisch gezien een voorloper van de Kever). Tussen 1940 en 1945 werden zo'n 55.000 auto's gebouwd, waarvan er slechts weinig de Tweede Wereldoorlog onbeschadigd overleeft hebben. De goede tractie van de auto met achterwielaandrijving werd bereikt door een overbrengingsstangwerk voor de achterwielen, de Boxermotor leverde 24,5 pk en bereikte een snelheid van zo'n 80 km/u. Met vier inzittenden konden hellingen tot 40% genomen worden, en de auto kon door water van maximaal 45 cm diep rijden. Het hele voertuig woog onbeladen slechts 725 kg en voldeed op elk strijdtoneel aan de verwachtingen.

Statistieken:
- Jaartal: 1938 (D)
- Motor: Boxermotor
- Motor capaciteit: 24,5 pk
- Snelheid: 80 km/u
- Gewicht: 725 kg (onbeladen)

28-05-2007 om 11:26 geschreven door skodaman


27-05-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Big Boy Locomotief
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Big Boy Locomotief

Deze locomotief behoorde tot de serie van de grootste stoomlocomotieven die ooit werden gebouwd. De Big Boy had zóveel vermogen dat hij in staat was om in totaal maar liefst 15.000 ton gewicht over de sporen te trekken.

Statistieken:
- Jaartal: 1941 (VS)
- Snelheid: 129 km/u

27-05-2007 om 22:10 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trumpeter BR-52
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Trumpeter BR-52

De grote behoefte aan locomotieven in Duitsland tijdens de Tweede Wereld Oorlog verklaard de explosieve groei in productie. Ten eerste werd de constructie van de 44, 50 en 86 klasses gesimplificeerd, en orders voor andere typen locs werden gecancelled. De beste loc van de oorlog was de BR-50 klasse. De constructie van de BR-52 klasse was niet geplanned in een constructie plan, zeker niet in enige van 1939. In 1941 werd de behoefte aan een simpeler type duidelijk. Deze machines werden, met een as lading van 15 ton en een maximale snelheid van 80 km/h (44 m/h) voor- en achterwaards, zo goed als de BR-50 klasse. Enorme hoeveelheden grondstoffen en mankracht konden worden verminderd, waardoor hun kost nog verder daalde. Deze loc werd gebouwd door Berliner Maschinenfabrik.

Gegevens:
- Bouwjaar: 1943
- Nummer: 12226
- Gewicht: 149,7 ton
- Lengte: 22975 mm (75 feet, 4 inches)
- Snelheid: max 80 km/h (44 m/h)
- Boiler druk: 16 bar (240 psi)
- Kracht: 1620 CV
- Afdrijf wiel diameter: 1400 mm
- Brandstof capaciteit: 10 ton (kool), 26 m3 (water)

27-05-2007 om 22:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Magnum 2001
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Renault Magnum 2001

Sinds het begin van de jaren negentig maakt de Magnum deel uit van het truckprogramma van Renault en is sindsdien een bekende verschijning op de Europesche wegen. In 2001 presenteerde Renault een nieuwe versie met een aantal veranderingen c.q. verbeteringen, waaronder een nieuwe grill, een nieuwe dakspoiler, een gemodificeerd dashbord en een efficiënter brandstofgebruik. De cabine biedt maximaal comfort en kan bijna 90° naar voren gekanteld woren voor een zeer goede toegankelijkheid bij onderhoud.

 

27-05-2007 om 17:40 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peterbilt 377 A/E
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Peterbilt 377 A/E

De Amerikaanse vrachtwagenfabriek Peterbilt uit de staat Washington is één van de oudste en meest bekende namen voor zware trucks. Het meest recente model, de 377 A/E, werd ontworpen voor minimale luchtweerstand maar behield desondanks het imposante uiterlijk van de klassieke Peterbilt. Dit model is voorzien van de ruime "Unibilt" slaapcabine. De 377 A/E is een combinatie van optimale gebruiksmogelijkheden met de stoere uitstraling van de Amerikaanse lange-afstandstruck. De truck wordt geleverd met een Caterpillar dieselmotor van 350-500 pk, maar kan op verzoek ook van een andere motor voorzien worden van b.v. Cummins of Destroit Diesel.

 

27-05-2007 om 17:39 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daf 95XF Super Space Cab
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Daf 95XF Super Space Cab

In 1997 introduceerde de Nederlandse vrachtwagenfabrikant de volledig nieuwe DAF 95X en intussen is dit één van de opvallendste trucks op het Europesche wegennet geworden. De koper kan kiezen uit drie verschillende cabine-varianten; dit model heeft de Super Space Cab. De truck is voorzien van een 6 cylinder inlijn turbodiesel met een inhoud van 12580 cc en een vermogen van 530 pk. Met de ZF 16-versnellingsbak kan een topsnelheid van 120 km./u. behaald worden.

 

27-05-2007 om 17:37 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Mercedes Super Actros
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Mercedes Super Actros

De in 1996 geïntroduceerde Mercedes Benz Actros werd in 1997 verkozen tot “Truck van het Jaar”. Dit topmodel van de grootste vrachtwagenfabrikant ter wereld is een veelgeziene verschijning op de Europesche wegen.

 

27-05-2007 om 17:35 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari Enzo
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari Enzo 
 
Grote kans dat je in je leven slechts één keer een Ferrari Enzo tegen zult komen. Maar voor wie zich in deze kringen veel begeeft loopt maar zo het risico dat er een Enzo naast je parkeert. Het zou vervelend zijn als je dan geen uniek exemplaar rijdt. En daarom heeft Novitec Rosso - de beroemde Ferrar-tuner - een aantal accessoires ontwikkeld.

Zwart lichtunits
Het uitlaatsysteem is door Novitec compleet vernieuwd. De uitlaatpijpen hebben een diameter van 90 mm en moeten de geweldige sound van de V12 nog verder versterken. Het meest opvallend zijn de in zwart uitgevoerde achterlichten en de zwarte zijknipperlichten. Tekent wel erg mooi af bij knalgele kleur van het exemplaar dat Novitec onder handen heeft genomen.

Klantspecifiek interieur
Het interieur is door Novitec geheel naar wens van de klant aan te kleden. De stoelen en delen van het interieur kunnen worden bekleed met een mix van leer en alcantara. Het dashboard kan worden aangekleed met carbon of aluminium. Maar ook elke andere wens van de klant kan worden uitgevoerd.

Exclusieve super-racewagen met middenmotor met twaalf cilinders en een cilinderinhoud van zes liter.

Statistieken:
- Jaartal: 2002 (I)
- Motor: 6 liter V12 cilinder-motor
- Motor capaciteit: 485 kW
- Snelheid: 350 km/u
- 0-100 km/h: 3,65 sec.

27-05-2007 om 12:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MGF X POWER 500
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MGF X POWER 500

MG maakte de eerste in een serie "Extreme cars"bekend op de vooravond van
de 24 uur van Le Mans-race. MG Extreme wagens worden enkel ontworpen voor
promotionele doeleinden, niet voor serieproduktie, alhoewel ze zeer
krachtige motoren hebben en ze wettelijk op de openbare weg mogen
verschijnen.

De MGF X POWER 500 beschikt over een 500 pk sterke motor met 6 sequentiële
versnellingen.
De raakvlakken tussen het MG X Power motorsport programma en de
MGF X POWER 500 zijn makkelijk terug te vinden. Kracht is het handelsmerk
van de, voor de MG Le Mans XP ontwikkelde, dwarsgeplaatse motor die zich net achter
de zetels bevindt. Een krachtige motor die de achterwielen aandrijft via een
X-Trac competitie versnellingsbak.


 

Al ziet de MGF X POWER 500 er aan de buitenkant totaal anders uit, toch
blijft er van de originele structuur veel over.
De enorme wiekassen lijken deze veranderingen te bevestigen.De neus van de
MGF is volledig aangepast en gebasseerd op de MG Lola Le Mans EX257 race
car. Achteraan zorgt de vleugelspoiler voor voldoende neerwaartse druk,
opdat de wagen precies aan de baan blijft kleven bij zeer hoge snelheid.


De nieuwe MGF X POWER 500 spoort breder dan zijn standaard broertje. Vooraan
is het spoor 100mm wijder en achteraan maar liefst 150mm. AP Racing remmen
staan in voor een enorme remkracht. De extra brede banden brengen de
maximale kracht op het wegdek over, 225/35 R17 vooraan en 265/35 R17
achteraan.


 

De motorkoeling werd geöptimaliseerd door een uitbreiding van de
radiatorcapaciteit, waarbij de luchttoevoer gebeurt via een veel grotere
opening in de voorbumper en luchtinlaten in de motorkap. De grotere
luchtinlaten aan de zijkant van de wagen zorgen voor nog wat extra afkoeling
van het motorblok.


Racestoelen en competitiegordels verzekeren de bestuurder ervan op zijn
plaats te blijven, ondanks de enorme G-krachten die de MGF X POWER 500
ontwikkelt.


De MGF X POWER 500 is niet te koop, enkel ontworpen voor "extreem" plezier.
Met deze eerste "Extrem" wil MG een trend zetten voor wat we mogen
verwachten van de Extreme versies van de MG ZT, MG ZS en MG ZR modellen.


Eén ding is jammer. De Extreme versies zullen nooit in het straatbeeld
verschijnen.

 

27-05-2007 om 12:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.chevrolet wtcc concept
Klik op de afbeelding om de link te volgen Chevrolet  WTCC  Concept 2006

27-05-2007 om 12:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Ford Escort Rallye 1979
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Ford Escort Rallye

De succesvolle rallywagen uit het eind van de jaren '70 met tweecilinder Cosworth-motor. Het Scandinavische pilotenteam Mikkola/ Hertz wist vooral op onverharde pistes in Portugal te overtuigen en bemachtigde ook in Nieuw-Zeeland de eerste plaats.

Statistieken:
- Jaartal: 1979 (GB)
- Motor: 2 liter
- Motor capaciteit: 184 kW
- Snelheid: 243 km/u

27-05-2007 om 12:20 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PEUGEOT 206 WRC 2000
Klik op de afbeelding om de link te volgen PEUGEOT 206 WRC 2000

27-05-2007 om 00:31 geschreven door skodaman




vervolg op skodaman2
  • skodaman2

  • Come And See On skodaman2
  • skodaman2

  • kom ook eens kijken op skodaman2
  • skodaman2

  • Zoeken in blog


    Categorieën


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!