Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
04-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laurin & Klement L Sport 1917
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Laurin & Klement  L Sport 1917

Vaclav Klement en Vaclav Laurin begonnen in 1896 een werkplaats waar fietsen werden gerepareerd.
In 1905 werd een eerste auto gepresenteerd, onder de naam Laurin & Klement.
In 1912 nam Laurin & Klement de RAF-autofabriek over.
Om de positie na de eerste Wereldoorlog op de binnenlandse markt te versterken fuseerde het bedrijf in 1925 met Skoda.
Tot 1928 werden de autos verkocht als Laurin & Klement-Skoda.
Daarna verdween de toevoeging Laurin & Klement.
Daarmee werd een roemrucht merk definitief van de markt verdwenen

04-10-2007 om 16:07 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 450 1925
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 450 1925
Nadat Skoda in 1925 het automerk Laurin & Klement had overgenomen ontstond de Laurin-Klement-Skoda

04-10-2007 om 16:01 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 422 1932
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 422 1932
In 1933 presenteerde Skoda de Skoda 422 .
De auto werd aangedreven door een kleine 20pk viercilindermotor met een inhoud van 995cc.
Het chassis van de wagen bestond uit een enkele centrale buis, net zoals in de Tatra.
De achterwielen waren aan pendelassen bevestigd.

04-10-2007 om 15:59 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
03-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 637 1937
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 637 1937

03-10-2007 om 21:44 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Popular 995 1940
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda Popular 995 1940

De Škoda 995 Popular werd in de tweede helft van de jaren ´30 een legende. De kleine, lichte (650 kilo) auto, haalde een snelheid van 80 kn/u en een verbruik van 7,5 liter per 100 km.

 

03-10-2007 om 21:42 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 1200 1953
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 1200 1953
De komst van de Škoda 1200, een vierdeurs sedan met plaats voor vijf personen, betekende een omslag. Het was de eerste Škoda met een zelfdragende carrosserie die geschikt was voor grotere productieseries. Dankzij zijn ronde vormen, verzonden portiergrepen, hellende voorruit, naar voren openende portieren en een grote bagageruimte was het destijds een moderne verschijning.

03-10-2007 om 21:39 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Felicia 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda Felicia 1964

In 1959 kregen alle Škoda personenwagens een nieuwe vooras met schroefveren en telescopische schokdempers en werden geïntroduceerd als nieuwe modellen. 

 

03-10-2007 om 15:14 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 1000MB 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda 1000MB 1964

De eerste prototypes van een compleet nieuw model werden ontwikkeld in 1956, en werden in 1964 aan het publiek gepresenteerd als de Škoda 1000 MB. Voor de produktie van de 1000 MB werd in Mlada Boleslav, naast de oude fabriek,  een geheel nieuwe produktie locatie gebouwd. 
De nieuwe Škoda had een watergekoelde vier-cylinder motor met een inhoud van 988 cc en een vermogen van 45 pk. De motor lag achterin de auto.

 

03-10-2007 om 15:12 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 1203 Bus 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda 1203  Bus 1969

 In 1968 werd de Skoda 1203 Minibus gepresenteerd. Hij werd gebouwd in Vrchlabi, en was in veel uitvoeringen verkrijgbaar. Er was een pick-up, een Van, een Ambulance, en een multipersoons minibus. Je zag ze ook als begrafeniswagen, koelwagen, of brandweerwagen. De motor was de bekende, betrouwbare 1221cc/47pk machine, die Skoda al een tijd zo trouw had gediend. De Skoda 1203 zou vele jaren in productie blijven. Pas in 1981 werd de productie gestopt.

03-10-2007 om 15:09 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 110R Coupe 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda 110R Coupe 1970

De Škoda 110 R tweedeurs sport coupé met een 1107 cc, 62 pk motor werd geïntroduceerd in 1970 in Kvasiny.

03-10-2007 om 15:06 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
02-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Carrier 4W72 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan Carrier 4W72  1959
In 1938 begon Nissan zich te richten op gebruiksvoertuigen, legervoertuigen en de productie van vliegtuigmotoren .
Na de oorlog produceerde de firma de 4W72, ( vrijwel een exacte kopie van de Dodge WC52 ) dit was een 4x4 voertuig met een 6V 3670cc zijklepmotor 105pk, een vier en eenversnellingsbak, achterwielaandrijving met voorwielaandrijving als optie, stare assen met bladveren en een wielbasis van 279cm, een lengte van 476cm, een breedte van 204cm, een hoogte van 236cm en een leeggewicht van 2750kg.
Begin jaren zestig werd dit model opgevolgd door de Nissan 4W73

02-10-2007 om 21:45 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (9 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan Patrol 4W61 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Nissan Patrol  4W61  1955

In 1953 begon Nissan aan een massaproductie in een fabriek in Oppama.
De autos werden gekocht door de politie, brandweer en de eerste zes werden geéxporteerd naar Argentinié.
De 4W61 was voorzien met een 3956cc motor en 105pk  

02-10-2007 om 21:41 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Willys Jeep M102 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Willys Jeep M102 1967

02-10-2007 om 15:13 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Willys Jeep Wagon 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen Willys Jeep Wagon 1946

02-10-2007 om 15:10 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Commer 3/4 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Commer 3/4 1959

02-10-2007 om 15:09 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
01-10-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Panhard 40 50 hp 1924
Klik op de afbeelding om de link te volgen Panhard 40 50 hp 1924

01-10-2007 om 21:55 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Panhard 1925
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Panhard 1925

01-10-2007 om 21:54 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva 40 hp 1930
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Minerva 40 hp 1930

01-10-2007 om 21:53 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Blitz Fire truck 1946
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Blitz Fire truck 1946

01-10-2007 om 16:32 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota Fa5 1956..
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toyota  Fa5  1956..

01-10-2007 om 16:30 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!