Aan de achterkant had de MG Berlinette veel weg van een GTO, door het omhoogwippend kontje. Net voor de kleine spoiler was een kofferdeksel dat enkel van binnenuit te openen was. In zijn geheel was de MGB Berlinetta zeker een elegante verschijning. Spijtig viel de productie ervan stil in october 1965, toen MG zijn MGB GT, met een carrosserie van Pinin Farina, introduceerde op het salon van Earls Court.
MG-B Roadster 1965 Bij MG werd de carrosserie altijd op een separaat chassis gebouwd. De nieuwe B had voor het eerst een zelfdragende carrosserie . De auto was luxueus uitgevoerd; hij had nu echte draairaampjes in de portieren. De motor was een viercilinder met 1798cc en 95pk/5400tpm.
MGA Coupe 1962 Technisch was de Coupe natuurlijk identiek aan de Roadster,alleen de prijs verschilde aanzienlijk. De achterruit van de Coupe bestond uit drie delen.
MG-A 1957. Met de MGA begon voor MG een nieuw tijdperk. De tijd van de vooroorlogse modellen was voorgoed voorbij. De A was ontstaan op de tekentafel van Syd Enevers en werd direct een groot succes. Tot 1959 werd de MGA aangedreven door een 1489cc motor. Vanaf 1961 had de motor een inhoud van 1588cc,terwijl de laatste modellen zelfs met een 1622cc motoren werden geleverd.
Austin Healey 100/6 1956 In de 100/6 was alles nieuw: de motor , nu met zes cilinders,2639 cc, 102pk/4600tpm en het chassis met een langere wielbasis. Het comfort voor de passagiers werd hiermee aanzienlijk verbeterd.
VW 1300 Beetle 1966 in 1955 werd de miljoenste kever afgeleverd, in 1967 de tienmiljoenste, in 1972 de vijftienmiljoenste en in 1981 de twintigmiljoenste!!
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.