Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
11-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Kadett B 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Opel Kadett B 1968

De eerste Opel Kadett was er vooral gekomen om de Volkswagen Kever te beconcurreren en slaagde daar heel goed in. In drie jaar tijd – van 1962 tot en met 1965 - verkocht Opel er bijna 650.000 van, en dat was een record. Opel had de smaak dan ook goed te pakken en besloot in lijn met de Rekord al in 1965 met een opvolger voor de Kadett te komen.
Het werd de Kadett B, die op de autotentoonstelling van Frankfurt in september dat jaar onthuld werd. De auto was qua uiterlijk stukken moderner dan zijn voorganger en nam volledig afscheid van het tijdperk van chroom en vinnen, waarvan op de Kadett A nog wel wat was terug te vinden. Hij was bovendien naar alle kanten gegroeid, wat vooral de binnenruimte ten goede kwam. Tel daarbij op dat hij nu ook met vier deuren leverbaar was en het succes kon niet uitblijven.
In 1969 kostte een Kadett 6.999 gulden en dat was dan wel een slordige duizend gulden meer dan wat een Kever kostte, maar de compacte Opel bood meer en was veel moderner. Onder de motorkap vond je viercilinders die qua inhoud varieerden van 1.078 tot en met 1.897 cc (45-90 pk). Die laatste haalde een top van 160 km/h. De Kadett B werd dan ook een nog groter succes dan de Kadett A, al bleef de ‘B’ ook veel langer in productie. Tussen 1965 en 1973 werden er 2.191.691 gebouwd. En dan hebben we de Caravan (de stationwagon) en de Coupé nog niet eens meegerekend (respectievelijk goed voor 418.959 en 103.633 stuks). De meest tot de verbeelding sprekende Kadett B was zonder twijfel de Coupé Rallye. Net zoals de gewone Coupé een erg mooi gelijnd wagentje met sterk aflopende achterkant, maar nu met opvallende strepen en matzwarte motorkap, schijfremmen vooraan en dubbele carburateur. Met 90 pk bovendien snel genoeg om goed te kunnen scoren in de autosport.

11-12-2007 om 10:25 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (11 Stemmen)
>> Reageer (0)
10-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldsmobile 1971.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Oldsmobile 1971.

10-12-2007 om 23:29 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (11 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldsmobile 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen Oldsmobile 1971

10-12-2007 om 23:28 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oldsmobile 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Oldsmobile 1970

10-12-2007 om 23:27 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Corvette LT 1 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Corvette LT 1   1970

Opvallende uiterlijke verschillen met 1969 zijn de vierkante knipperlichten voor en de iets anders gevormde spatbordranden. Deze waren onderaan iets breder om te voorkomen dat de banden de carrosserie te veel beschadigden bij het opwerpen van straat rommel. De openingen in de voorspatborden kregen een roostervorm i.p.v. de vier verticale gleuven in 1968 en 1969. Omdat de productie pas in januari 1970 begon werden er van het bouwjaar 1970 "slechts" 17.316 stuks verkocht (10.668 coupés en 6.648 cabrio's) Normaal begint de productie van een bouwjaar in september van het jaar eraan voorafgaand en eindigt in juli. 1970 was het eerste jaar van de LT1 motoroptie. Een 370 pk sterke 350/V8. De big block werd ook bigger door een cilinderinhoud van 454 kubieke inch. Een 7,4 liter geweldenaar goed voor 390 pk.

10-12-2007 om 16:26 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (51 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Pontiac Grand Prix 1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Pontiac Grand Prix 1967

10-12-2007 om 16:24 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Pontiac Firebird Turbo Trans Am 1989
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Pontiac Firebird Turbo Trans Am 1989

10-12-2007 om 16:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
09-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Pontiac GTO 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Pontiac GTO 1968

09-12-2007 om 21:34 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Pontiac Le Mans Can Am 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Pontiac Le Mans Can Am 1977

09-12-2007 om 21:32 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Challenger 440 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Challenger  440  1970

09-12-2007 om 21:31 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Plymouth 383 Cuda 1971
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Plymouth 383  Cuda 1971

09-12-2007 om 21:30 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
08-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Imperial 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Imperial 1959

08-12-2007 om 23:40 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Imperial Southamptot 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Imperial Southamptot 1957

08-12-2007 om 23:39 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Imperial Sedan 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Imperial Sedan 1957

08-12-2007 om 23:38 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lincoln 1957..
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lincoln 1957..

08-12-2007 om 00:37 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lincoln 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lincoln 1957

08-12-2007 om 00:36 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lincoln Continental 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Lincoln Continental 1960

08-12-2007 om 00:35 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (8 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Edsel Ranger 1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Edsel Ranger  1960

08-12-2007 om 00:33 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
>> Reageer (0)
06-12-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 1101 Cabriolet 1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda 1101 Cabriolet 1954

06-12-2007 om 23:30 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda 1101 Coupé 1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Skoda 1101 Coupé 1954

06-12-2007 om 23:29 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!