Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
18-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SCHNITZER 635 csi 1984

SCHNITZER 635 csi 1984
 In 1976 lanceert BMW de elegante 6-serie, die uitsluitend door krachtige zescilindermotoren wordt aangedreven. In 1983 verschijnt met de M635CSi de machtigste motorvariant: een 24-kleps zescilinder-in-lijn. Niet zomaar een sterkere motor, want de krachtbron komt rechtstreeks uit de roemruchte M1. De M staat voor Motorsport GmbH, een gespecialiseerde afdeling van BMW die zich bezighoudt met de ontwikkeling van race-auto’s, zoals destijds de 3.0 CSL en de M1. Omdat de M1-motor na het verscheiden van dat model toch niet meer gebruikt werd, besloten de ingenieurs ‘m bij wijze van proef in de BMW coupé te lepelen. Met verbluffend resultaat. 286 trappelende paarden zorgen voor een onstuimige acceleratie: van 0 naar 100 km/h in 6,4 seconden. De voorwaartse drang stopt pas bij 255 km/h. Door de sportwagenmotor in een ‘gewone’ coupé (en vanaf 1985 zelfs in de vierdeurs 5-serie als M5) aan te bieden zet BMW een nieuwe trend, die uiteindelijk door alle zichzelf respecterende merken wordt gevolgd (zoals de Mercedes AMG, Audi S en Volvo R lijn). Uiterlijk is de M635CSi herkenbaar aan de speciale lichtmetalen kruisspaakwielen, de grotere voorspoiler met luchtinlaat en een kleine spoilerlip op het kofferdeksel. De technici hebben ervoor gezorgd dat het wagengewicht nagenoeg 50:50 over voor- en achteras is verdeeld, waardoor de wegligging zeer stabiel is. Ook in de toerwagenracerij is de M635CSi zeer succesvol. Meteen in 1983 wordt de auto Europees kampioen. Eind 1987 krijgt de 6-serie een lichte facelift, met andere bumpers en DE-koplampen. In deze gedaante wordt de 6 nog één jaar doorgebouwd, tot eind 1988 het doek valt.

type M635CSi 
bouwjaren 1983-1988
bouwwijze 6 cil.,lijn
cilinderinhoud 3453 cc
brandstof benzine
aandrijving achter
vermogen 286 pk/6500 tpm
koppel 340 Nm/4500 tpm
lengte 475 cm
breedte 172 cm
hoogte 136 cm
wielbasis 262 cm
massa 1500 kg
topsnelheid 255 km/h
acceleratie 6,4 s



Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Reactie *
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (0)



Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!