Porsche 356B 1600S Roadster Patrol Car
1959 markeerde een zeer belangrijk stadium in de evolutie van Porsche, met de verschijning van de 356 B, in huis getypeerd als de T5. Traditioneel gepresenteerd tijdens de Frankfurter autoshow van dat jaar, onderscheidde de B zich meteen van de voorgaande modellen door zijn markant gewijzigde frontpartij, waarin omwille van praktische redenen de koplampen en bumpers waren gelift. Het optrekken van de bumpers, 95 millimeter aan de voorzijde en niet minder dan 105 millimeter aan de achterkant, was vooral van belang om de carrosserie meer bescherming te bieden. De coupé werd uitgerust met tochtraampjes voor. Men begon voorts met de produktie en distributie van een nieuwe laag geprijsde open versie, genaamd de Roadster. Gebouwd door Drauz en dIeteren, had deze qua kap en afwerking dezelfde Spartaanse kenmerken als de Speedster, zij het met een betere beschutting tegen de wind (een hogere en bredere voorruit) en een ietwat gewijzigd interieur. Het T5 interieur was verbeterd met een nieuw stuurwiel en -schakelpook, een achterbank en andere details ter verbetering van de toch al zeer comfortabele passagiersruimte.
|