En hier ben ik dan met nog een
Terug een paartje zoals met de promenade.De figuurtjes zijn terug van Metal Models en 54 mm dus zeer goed van kwaliteit en afwerking, niet veel opkuis werk dus voor naadjes weg te werken. Ben voor deze ook op het net op zoek gegaan naar informatie over de klederdracht want ik wou niet de kleuren gebruiken die op het doosje stonden maar wou ook geen flaters slaan. Met dit figuur heb ik een zilveren medaille gehaald in Meilleure figurine 1er Empire in Calais en dat is altijd fijn natuurlijk zeker als je er veel werk aan gehad hebt
maar dat is meestal zo. Het is al een hele tijd dat ik geen wit meer in mijn basis mengsel gebruik voor de huidskleur en sindsdien zie ik ook geen vergrijzing meer na verloop van jaren wat ik in het begin had.. het kan natuurlijk ook door het feit zijn dat ik geen burnt umber meer gebuikt om te schaduwen zolang de huidskleur nog niet droog is, ik werk zowiezo liever op droge ondergrond
ben nooit niet goed geweest in het nat op nat werken.. iedereen is daar anders in.. mijn leermeester was daar een crack in en is iets dat ik dus niet van hem kon overnemen dus heb ik dat gepiekt van Marc een zeer goede figurinist die in onze club was voor ik opdook en nu zelfs zijn eigen figuurtjes maakt
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
And here I am with another one.. a couple again like the La promenade one. The figurines are from Metal Models and 2.12 inch again so perfect quality and finish which means little on no filling to do to get rid of any seems. For this one I have been searching the net for info on the clothes they wore at that time as I didnt want to use the colors they painted it in on the box but didnt want to goof either. This figurine won a silver medal in Best 1st Empire figurine in Calais what made me very happy as a lot of work went into those but thats the case on most of them though. Its been a while that I dont use white in the basic skin color hue to prevent it turning grey in time like I had with the first figurines I painted.. it could be that it was triggered by using burnt umber to put in the shadows as I dont do that anymore either, if I do, I do it when the other layer is dry.. havent been that good working wet on wet anyway.. everyone is different in that way.. Roger who was my mentor was great in it so thats something I havent picked up from him.. using a dry technique is something I snagged from Marc another great figurinist who was already in the club when I got in and is even creating his own figurines now
|