Collection de breloques de la police des chemins de fer. Verzameling van borsthangers van de spoorwegpolitie; Police aéroportuaire Luchthavenpolitie - la DOUANE - de DOUANE - Garde-Champêtre & Veldwachers
De bevoegdheid voor het beleidsdomein wegverkeer en verkeersveiligheid is verdeeld over de verschillende beleidsniveaus in België. De FOD Mobiliteit en Vervoer staat in voor:
de goede werking van de professionele sector van het wegvervoer, de inschrijving van voertuigen en de verbetering van de verkeersveiligheid.
La douane est chargée de protéger la société, de promouvoir le commerce international en se chargeant de la gestion des frontières extérieures et d'assurer la sécurité de la chaîne logistique.
Pour mener à bien ces tâches, nous travaillons au niveau national et international avec d'autres SPF et d’autres services répressifs, principalement dans la lutte contre la fraude, la criminalité organisée et le terrorisme.
&
& &
MISSIE
De Douane staat in voor de bescherming van de samenleving en de bevordering van de internationale handel door het beheer van de buitengrenzen en het verzekeren van de veiligheid van de logistieke keten.
Om deze taken uit te voeren werken we nationaal en internationaal samen met andere overheidsdiensten en voornamelijk andere wetshandhavingsdiensten in de strijd tegen fraude, georganiseerde misdaad en terrorisme.
Het Veiligheidsdetachement van de Nationale Luchthaven
Het Veiligheidsdetachement van de
Nationale Luchthaven of
VDNL.
ZAVENTEM. - Sinds de luchthaven bestaat, is de rijkswacht er altijd vertegenwoordigd geweest maar in het begin hing de dienst af van de rijkswachtbrigade van Zaventem.
In 1970 werd de onafhankelijke brigade "nationale luchthaven” opgericht. Het huidige Veiligheidsdetachement van de Nationale Luchthaven, VDNL, werd opgericht in 1974.
.
De nationale luchthaven van Zaventem, is de thuishaven van het Veiligheidsdetachement van de Nationale Luchthaven (VDNL).
Eind 1997 telde men 250 personeelsleden. Het Veiligheidsdetachement van de Nationale Luchthaven werkt zoals een district dat 410 medewerkers (rijkswachters, voormalige leden van de luchthavenpolitie en burgerpersoneel waaronder psychologen en maatschappelijke assistenten) telt.
.
Het Veiligheidsdetachement van de Nationale Luchthaven telt drie secties: politiezorg, grenscontrole en de Bewakings- en Opsporingsbrigade, die problemen zoals de drugstrafiek, de mensenhandel, de georganiseerde criminaliteit en de milieuproblematiek aanpakt.
.
De rijkswacht van het VDNL patrouilleren in de luchthaven, en vragen je aan de grenscontrole je reispas.
.
Op 1 maart 1999 is de sectie basispolitiezorg van de eenheid versterkt met drieëndertig leden van de luchtvaartpolitie (zie Revue van de Rijkswacht, nr. 146). Het veiligheidsdetachement heeft dus de bevoegdheden van de luchtvaartpolitie overgenomen.
De vroegere luchtvaartpolitie bestaat niet meer, zij was één van de bijzondere politiediensten die bij de hervorming werden opgenomen binnen de Rijkswacht.
.
Deze mensen kregen de keus, over gaan naar de GD of bij BIAC (luchthavenuitbater) blijven en een soort privé beveiligingsdienst worden (zoals die mannen van de spoorweg), zij beschikken over nog een minieme bevoegdheid qua luchtvaart
.
De dragers van deze borsthangers Regie de Luchtwegen, hebben een OGP/OBP Mandaat
Le 1er avril 2001 naissait l'actuelle Police des chemins de fer en tant que service de police fédérale de la police intégrée structurée à deux niveaux. La brigade Métro de l'ancienne gendarmerie a été rattachée à la Police des chemins de fer le 1er août 2001.
Op 1 april 2001 zag de huidige Spoorwegpolitie het levenslicht als federale politiedienst binnen de geïntegreerde politie gestructureerd op twee niveaus. De metrobrigade van de voormalige rijkswacht werd op 1 augustus 2001 toegevoegd aan de Spoorwegpolitie.
Logo
L’insigne montre la silhouette du train de l’avenir. Les deux lignes courbes indiquent une volonté de rendre un service de qualité tant aux voyageurs qu'aux sociétés de transport avec lesquels la Police des chemins de fer a une relation privilégiée. L’ensemble, blanc sur fond bleu, exprime le dynamisme de cette unité de terrain de la Police fédérale. Pour qu’il soit clair pour les voyageurs en train qu’il s’agit des membres de la Police des chemins de fer, sur une bande jaune figurent les mots “POLICE DES CHEMINS DE FER - SPOORWEGPOLITIE”. Le port de cet insigne est réservé aux membres de la Police des chemins de fer.
Logo
Het insigne toont het silhouet van de trein van de toekomst. De twee gebogen lijnen duiden een wil aan om een kwaliteitsservice te leveren aan zowel de treinreizigers als aan de vervoermaatschappijen waarmee de Spoorwegpolitie een bevoorrechte relatie onderhoudt. Het geheel, wit op een blauwe achtergrond, drukt het dynamisme van deze terrein-eenheid van de Federale Politie uit. Opdat het voor elke treinreiziger duidelijk zou zijn dat het hier gaat om leden van de Spoorwegpolitie, werden de woorden "POLICE DES CHEMINS DE FER - SPOORWEGPOLITIE" op een gele band aangebracht. Het dragen van dit insigne is voorbehouden aan de leden van de Spoorwegpolitie.
De Spoorwegpolitie - - La Police des chemins de fer - - (2)
De Spoorwegpolitie
.
.
Geschiedenis en organisatie
De oprichting van de Spoorwegpolitie gaat terug tot de XIXe eeuw en tot de wet van 25 juli 1891, die het kader bepaalt. Tot op het moment van haar effectieve integratie in de Rijkswacht, op 1 juni 1999, was de spoorwegpolitie samengesteld uit leden van de NMBS die genoten van beperkte territoriale politiebevoegdheden.
La Police des chemins de fer - - De Spoorwegpolitie (1)
La Police des chemins de fer
De Spoorwegpolitie
.
.
Histoire et organisation
La création de la Police des chemins de fer remonte au XIXe siècle et à la loi du 25 juillet 1891 déterminant son cadre. Jusqu'à son intégration effective à la gendarmerie, le 1er juin 1999, la Police des chemins de fer était composée de membres de la SNCB bénéficiant de compétences policières limitées territorialement.
We kennen tot op heden geen referentiewerk dat de belgische politie kentekens weergeeft en beschrijft .Hier vind U mijn verzameling dat meer dan 1443 borsthangers telt , zowel van de belgische gemeente politie, de rijkswacht,de landelijke en militaire politie, met aanduiding van hun verschillen waaraan ik heraldieke commentaren aan toevoeg. De bedoeling is eventueel een referentiewerk te zijn voor andere verzamelaars en om diegenen die mijn verzameling willen of kunnen aanvullen vertrouwen te geven om met me contact op te nemen.
Nous ne connaissons actuellement aucun ouvrage de reference qui reproduise et décrive les insignes de la police belge. Ici vous trouverez ma collection qui comporte plus de 1443 breloques, de la police communale, de la gendarmerie, de la police rurale et militaire, en indiquant les différences constatées et avec des annotations héraldiques. Le but est de constituer une documentation de référence pour les collectionneurs et aussi pour ceux ou celles qui désirent m’apporter leur aide afin de pouvoir compléter ma collection avec les breloques qui manquent.
Het is niet toegestaan om: - onrechtmatig of illegaal gebruik te maken van de op en via deze website aangeboden foto's - de inhoud van de website te gebruiken op een wijze die op enigerlei wijze inbreuk maakt op enig auteursrecht, intellectueel eigendomsrecht of eigendomsrecht van de maker van deze website/blog - deze website of de inhoud ervan reproduceren, weergeven, publiceren, verspreiden, uitzenden, weergeven, meedelen aan het publiek of verstrekken aan derden, of exploiteren voor commerciële doeleinden, zonder de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van de maker ervan - U zult de diensten niet gebruiken om gegevens te verzenden, of op te halen die inbreuk maken op auteursrechtelijk beschermde beelden of de intellectuele eigendomsrechten van de maker van deze website/blog - In geval van schending van een of meer van de bepalingen van deze bijzondere voorwaarden, heeft de maker het recht de levering van de dienst met onmiddellijke ingang te beëindigen, zonder tot enige schadevergoeding of schadeloosstelling gehouden te zijn. De maker behoudt zich het recht voor om al zijn schade en/of door derden geleden of gevorderde schade op u te verhalen.
Il n'est pas permis de : • faire un usage illicite ou illégal des photos fournies sur et par l'intermédiaire de ce site web/blog ; • utiliser le contenu du site web d'une manière qui enfreindrait de quelque manière que ce soit tout droit d'auteur, propriété intellectuelle ou droit de propriété du créateur de ce site/blog ; • reproduire, afficher, publier, diffuser, communiquer au public ou fournir à toute tierce partie, ou exploiter ce site web ou son contenu à des fins commerciales, sans l'accord préalable écrit et exprès de son créateur • Vous n'utiliserez pas les services pour transmettre, des données qui enfreignent les photos protégées par le droit d'auteur ou qui violent les droits de propriété intellectuelle de tiers. • En cas de violation d'une ou plusieurs dispositions de ces conditions spéciales, le créateur a le droit de mettre fin à la fourniture du service avec effet immédiat, sans être responsable de toute compensation ou de tout dommage. Le créateur se réserve le droit de récupérer auprès de vous tous ses dommages et/ou les dommages subis ou réclamés par des tiers.