Auto exposure, Program AE, 1/256 sec, f/7.1, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AI Focus AF, with a depth of field of from 2.92 m to 2.46 m. AF Area Mode: Auto
Date:
July 20, 2016 8:24:17AM (timezone not specified) (3 days, 11 hours, 41 minutes, 55 seconds ago, assuming image timezone of GMT)
File:
532 × 800 JPEG 130,029 bytes (127 kilobytes)
Grappige figuur met enorme T’s en een formidabele P. Waar deze figuur voor staat weet ik niet maar aan het strand komt het wel kleurrijk over.
Compositie, krap in het kader, wel dominantie van deze kleurrijke figuur. Met de f/7.1 maak je je achtergrond even scherp als de figuur wat afleidt. Goede scherpte, hard licht met slagschaduwen ondanks het uur van fotograferen.
25-07-2016 om 21:25
geschreven door Marsje
Foto 031 - tsp
Camera:
Canon EOS 1100D
Lens:
18-200mm f/3.5 Shot at 18 mm
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE,1/1,024 sec, f/4, ISO 100
Date:
July 5, 2016 2:04:47PM(timezone not specified) (14 days, 23 hours, 54 minutes, 59 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
961 × 800JPEG 372,183 bytes (363 kilobytes)
Doorkijk met mooi berglandschap. De doorkijk is gevormd door een reeks bogen. In de schilderkunst ziet men dikwijls één of twee bogen, hier tellen we er wel 8, de rekening om dit te schilderen zou kunnen oplopen.
Goede compo, met zowel diepte onder de bogen als in het landschap. Goede scherpte, de kleuren zijn wel mooi maar iets teveel aangezet. Scherpte op de bogen en een licht wazig op het landschap wat de dieptewerking ten goede komt. Aan de belichting is gewerkt waardoor kleurruis naar boven komt. Nochtans een goede iso van 100.
25-07-2016 om 21:24
geschreven door Marsje
Foto 030 - maxi23
Camera:
Nikon D7000
Lens:
TAMRON SP AF 90mm F2.8 Di Macro 1:1 272NII Shot at 90 mm (35mm film equiv: 135mm)
Exposure:
Manual exposure, 1/500 sec, f/3.2, ISO 100, Compensation: +2
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 19, 2016 12:12:56PM (timezone not specified) (4 hours, 14 minutes, 53 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 678 JPEG 423,007 bytes (413 kilobytes)
Binnenkort nostalgie, wie herinnert zich dan nog de CD en heeft een perfecte ronding. We moeten ons niet meer rekenen tot de jongeren en velen van ons hebben hun mooiste muziek op CD staan en nog niet digitaal. Seniorennet heeft er een mooi artikel aan gewijd, surf maar eens op “ Oei, verdwijnt de cd”?
Mooie compo, met een pak cd’s vertrekkende uit de rechter hoek waar het een kleurrijke lichtstreep ons leidt naar de enkele horizontaal liggende cd’s. De bg, mooi zwart zodat niets ons afleidt van het onderwerp.
25-07-2016 om 21:23
geschreven door Marsje
Foto 029 - Tuur 1934
Camera:
Nikon D5200
Lens:
28 mm (Max aperture f/4.3)
Exposure:
Manual exposure, 1/800 sec, f/6.3, ISO 200
Flash:
none
Date:
July 15, 2016 2:55:03PM (timezone not specified) (3 days, 17 hours, 45 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 726 JPEG (448 kilobytes)
Een doorkijkje met een tussen oplossing van romaanse met in het midden een puntige boog van de gotiek. Ik zou het noemen neo-romaans.
Compositie, deze doorkijk is in harmonie met de achtergrond waar we door de juiste belichting een mooie tuin kunnen ontdekken. Scherpte is mooi gelegd zowel op de bogen als de tuin.
25-07-2016 om 21:22
geschreven door Marsje
Foto 028 - omaatje lieljan
Camera:
Canon EOS 70D
Lens:
EF50mm f/1.8 II
Exposure:
Manual exposure, 1/2,500 sec, f/4, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Keywords:
Westende
Date:
July 3, 2016 5:15:45PM (timezone not specified) (15 days, 14 hours, 35 minutes, 24 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
533 × 800 JPEG 324,244 bytes (317 kilobytes)
Detail van een kunstwerk waar de gebogen vormen de hoofdtoon hebben. Het detail laat me raden, een doorkijk die nieuwsgierig maakt.
De compositie verward me een beetje en ik wil wel eens rond het voorwerp kijken. De foto trekt daardoor ook de aandacht. Goede belichting en omzetting in Zw/W. Scherpte op de juiste plaats.
25-07-2016 om 21:20
geschreven door Marsje
Foto 027 - Sara_g
Camera:
Nikon D5300
Lens:
18-55 mm f/3.5-5.6 Shot at 27 mm
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/640 sec, f/6.3, ISO 100
Flash:
none
Date:
July 17, 2016 11:30:42AM (timezone not specified) (23 hours, 15 minutes, 54 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
533 × 800 JPEG 326,812 bytes (319 kilobytes)
Een herkenbaar beeld maar ik kan het niet direct thuiswijzen. Dit vrouw gezicht voldoet zeker aan de rondingen, vooral de oogkassen, voorhoofd, neus en kin hebben mooie lijnen. Mogelijk het ideale gezicht.
Compositie, beetje krap in het kader, de kijkrichting mocht iets meer ruimte krijgen. We weten nu wel niet of deze ruimte interessant was of storend?
Goede helderheid van het beeld, natuurlijke kleuren en scherpte.
25-07-2016 om 21:19
geschreven door Marsje
Foto 026 - HenLo
Camera:
Nikon D610
Lens:
TAMRON SP AF 90mm F2.8 Di Macro 1:1 272NII
Exposure:
Manual exposure, 1/25 sec, f/20, ISO 160
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 17, 2016 4:57:35PM (timezone not specified) (17 hours, 25 minutes, 2 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 684 JPEG 260,593 bytes (254 kilobytes)
De hoefijzervorm, symbool van geluk, in elkaar gevlochten is het van eeuwigdurend geluk denk ik. Al ben ik dat nog nooit tegengekomen.
Mooie compo, met het onderwerp op een sterk punt in een witgrijs vlak, zonder storende elementen. Goede belichting en scherpte. Zw/W was hier een goede keuze.
25-07-2016 om 21:18
geschreven door Marsje
18-07-2016
Foto 025 - Fati
Camera:
Canon EOS 5D Mark III
Lens:
EF24-70mm f/2.8L II USM Shot at 33 mm
Exposure:
Manual exposure, 1/160 sec, f/10, ISO 200
Focus:
At 4.9m, with a depth of field of about 2.8m, (from about 1.0m before the focus point to about 1.8m after)
Date:
July 6, 2016 1:43:56PM (timezone not specified) (10 days, 22 hours, 58 minutes, 42 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
Een halfronde wenteltrap, een mooi en uniek architectonisch gegeven. De wenteltrap heeft natuurlijk meer nadelen dan een rechte trap, laat maar zeggen om er dingen op te verhuizen. Maar elk nadeel heeft ook zijn voordeel zou wijlen Cruijff zeggen en dat is toch wel zijn elegantie.
Als compositie heeft u dit mooi voor elkaar gebracht en de elegantie van de trap helemaal uitgespeeld. Geplaatst uit het centrale punt toont u alle mooie kenmerken van deze trap.
Natuurlijke kleuren en goede scherpte.
18-07-2016 om 20:18
geschreven door Marsje
Foto 024 - Jilda
Camera:
Panasonic DMC-FZ38
Lens:
4.8 mm (Max aperture f/2.8) (shot wide open)
Exposure:
Auto exposure, Shutter priority AE, 1/10 sec, f/2.8, ISO 400
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 16, 2016 2:17:21PM (timezone not specified) (20 hours, 50 minutes, 3 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
600 × 800 JPEG 254,234 bytes (248 kilobytes)
Mogelijk ben ik fout maar ik vermoed dat we hier een zonnepit molen zien. In elk geval een molen met enorme snelheid en dat toon je hier.
Een mooie compo met een geleiding van het oog via het snel draaiende ronde gedeelte naar de eigenlijke pers.
Een iets wat krap in het kader maar dit stoort niet echt.
Goede scherpte op de omgeving van de molen en natuurlijke kleuren.
18-07-2016 om 20:17
geschreven door Marsje
Foto 023 - Djambo
Camera:
Nikon D7100
Lens:
50 mm f/1.8
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/320 sec, f/4, ISO 100, Compensation: -1/3
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 15, 2016 2:27:23PM (timezone not specified) (1 day, 11 hours, 56 minutes, 31 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 683 JPEG 343,155 bytes (335 kilobytes)
Soms zijn ze onbegrijpelijk de foto’s voor mij, zoals deze. Mogelijk kent iemand het verhaal? Minder aangenaam beeld van half versleten sandalen op een afgezaagde boomstam. Mogelijk heeft een romein hier zijn hoofd verloren op het kapblok en hebben ze er zijn sandalen gezet als aandenken.
Redelijke compo met een mooi geheel wat het hout betreft. Een ander hoofdonderwerp zou hier meer geschikt zijn. Goede kleuren en scherpte.
18-07-2016 om 19:37
geschreven door Marsje
Foto 022 - AnnekeB
Camera:
Nikon D7000
Lens:
AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED [II] Shot at 75 mm (35mm film equiv: 112mm)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/50 sec, f/11, ISO 400
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-A, at 2.2m, with a depth of field of about 38cm, (from about 17cm before the focus point to about 21cm after) AF Area Mode: Auto-area
Date:
July 16, 2016 8:18:06PM (timezone not specified) (14 hours, 2 minutes, 36 seconds ago, assuming image timezone of 1 hour ahead of GMT)
File:
530 × 800 JPEG 197,148 bytes (193 kilobytes)
Voor elk kind pure magie wanneer je blaast op een windmolentje dit begint te draaien, ook bij het minste zuchtje wind.
Mag ik zeggen dat dit niet je beste inzending is. Niet echt een compo waar men zich fijn bij voelt, de onscherpte van het geheel. Er is een heel klein beetje panning maar dan tegen een onscherpe achtergrond.
Enkel de kleuren zijn natuurlijk.
18-07-2016 om 19:36
geschreven door Marsje
Foto 021 - mira2
Camera:
Nikon D7000
Lens:
Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (B008) Shot at 55 mm (35mm film equiv: 82mm)
Exposure:
Manual exposure, 1/250 sec, f/13, ISO 100, Compensation: +1/3
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-C, at 266m, with a depth of field from about 11m to infinity AF Area Mode: Auto-area
Date:
July 5, 2016 9:28:54PM (timezone not specified) (10 days, 13 hours, 39 minutes, 25 seconds ago, assuming image timezone of 1 hour ahead of GMT)
File:
1,024 × 745 JPEG 421,349 bytes (411 kilobytes)
Het reuzenrad, het Ferris wiel, Roue de Paris, the London Eye, gewoon een constructie afgeleid van het fietswiel. Overal werden ze opgesteld om op een aangename wijze een mooi overzicht te krijgen van de omgeving.
Mooie inhoudelijke foto, goede compositie, met een romantische ondertoon door de zonsondergang. De tijd om beide in zulk wiel te stappen en op een aangename manier te genieten. Fijne kleuren met de gouden raampjes die afsteken tegen de nog blauwe lucht. Fijne scherpte.
18-07-2016 om 19:35
geschreven door Marsje
17-07-2016
Foto 020 - Radocats
Camera:
Panasonic DMC-GX8
Lens:
LUMIX G VARIO 35-100/F2.8 Shot at 100 mm
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/10 sec, f/9, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 14, 2016 2:16:51PM (timezone not specified) (21 hours, 4 minutes, 46 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
Niet de hond maar het touw zelf ligt aan de paal. Als ik goed kan zien is dit touw gemaakt van sisal, de bladnerven uit cactussen en vetplanten. Ook de kat krappalen zijn omwikkeld met dit touw.
Toffe compo met een verhaal, een foto waar je blijft bij stilstaan en dit verhaal probeert te ontdekken. Natuurlijke kleuren en een mooie bg. Goede scherpte op de bol touw.
17-07-2016 om 21:38
geschreven door Marsje
Foto 019 - cato
Camera:
Nikon D750
Lens:
24-70 mm f/2.8 Shot at 56 mm
Exposure:
Manual exposure, 1/125 sec, f/11, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 14, 2016 7:06:31PM (timezone not specified) (16 hours, 38 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 640 JPEG 391,639 bytes (382 kilobytes)
slingerende wegen door een golvend landschap genietend van de prachtige natuur die we onder de voeten kregen geschoven. Wat zie ik echter, onze weg is afgesloten en is zwaar aan ’t verwaarlozen.
Mooi idee om een slingerweg aan te brengen, echter bovenaan waar de beweging in de weg zit, loopt deze dood tegen het kader. Een slingerweg brengt normaal diepte in het beeld!
Natuurlijke kleuren en scherpte.
17-07-2016 om 21:37
geschreven door Marsje
Foto 018 - thuis
Camera:
Canon EOS 70D
Lens:
EF100mm f/2.8 Macro USM
Exposure:
Manual exposure, 0.5 sec, f/16, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 13, 2016 3:37:33PM (timezone not specified) (2 hours, 33 minutes, 10 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,020 × 713 JPEG 432,209 bytes (422 kilobytes)
Niets is onze leden vreemd, zoals u hier kan zien een prachtige abstracte foto die hier gerealiseerd is met enkele knopen. Ik zou echt niet verbaast zijn deze tegen het lijf te lopen op een fototentoonstelling.
Over deze prachtige compo is zo veel te schrijven maar ik laat het aan jullie over om er in door te dringen. De keuze van de kleuren komen hier mooi tot harmonie, door hun zachtheid en omdat ze complementair zijn.
Creativiteit heeft hier betekenis gekregen.
17-07-2016 om 21:36
geschreven door Marsje
Foto 017 - Ien de Rooij
Camera:
Nikon COOLPIX P900
Lens:
116 mm (Max aperture f/2.7)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 0.5 sec, f/6.3, ISO 100, Compensation: -2
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 13, 2016 2:56:09PM (timezone not specified) (5 hours, 3 minutes, 43 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 752 JPEG 306,089 bytes (299 kilobytes)
19 cirkels tel in deze foto, van rondingen gesproken. Ten einde raad fotografeer ik mijn lens, gelukkig een Canon want zij hebben de mooiste lenzen. Prachtig idee om onze hobby in de picture te zetten tijdens deze opdracht.
De focus mooi op de lens geplaatst al staat de laatste cirkel wat uit het midden. Alle nodige accenten komen mooi naar voren tegen de zwarte bg. Natuurlijke kleuren en juiste scherpte.
17-07-2016 om 21:34
geschreven door Marsje
Foto 016 - Pinkellotje
Camera:
Panasonic DMC-FZ200
Lens:
17.4 mm (Max aperture f/2.8)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/400 sec, f/4.5, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 3, 2016 1:25:56PM (timezone not specified) (9 days, 20 hours, 21 minutes, 35 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 647 JPEG 180,692 bytes (176 kilobytes)
De vaatafwasmachine, de oorzaak van sociaal verval dat er na een feestje niet meer bijgepraat wordt door de vrouwen. Terwijl de heren hun sigaartje roken en Whiskeytje drinken.
Toffe compositie met een speciale background (bg), deze is nog juist herkenbaar. Mooie belichting en natuurlijke kleuren en de juiste scherpte maken dit tot een uniek gegeven.
17-07-2016 om 00:00
geschreven door Marsje
16-07-2016
Foto 015 - mele
Camera:
Nikon D7000
Lens:
18-105 mm f/3.5-5.6 Shot at 58 mm (35mm film equiv: 87mm)
Exposure:
Manual exposure, 1/100 sec, f/20, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 7, 2016 2:12:12PM (timezone not specified) (4 days, 21 hours, 30 minutes, 29 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 683 JPEG 415,422 bytes (406 kilobytes)
Prachtig en enorm groot kunstwerk, de ronde vorm toont ons de schoonheid van de cirkel hier.
Het kunstwerk centraal geplaatst maar dit komt hier zeer mooi uit door de verhoudingen die hier spelen. Zie het huis ten opzichte van di enorme kunstwerk. Dit steekt dan ook nog mooi af tegen een fijne blauwe lucht.
Natuurlijke kleuren, goede belichting en scherpte.
16-07-2016 om 00:00
geschreven door Marsje
15-07-2016
Foto 014 - OmaLolo
Camera:
Sony SLT-A58
Lens:
Sony DT 18-55mm F3.5-5.6 SAM (SAL1855) or SAM II Shot at 18 mm
Exposure:
Auto exposure, Program AE, 1/60 sec, f/4, ISO 100
Flash:
Auto, Did not fire
Focus:
AF-A
Date:
July 3, 2016 11:25:40AM (timezone not specified) (9 days, 14 minutes ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 682 JPEG 390,037 bytes (381 kilobytes)
Deze waterput doet me een beetje denken aan de Efteling en het sprookje van Vrouw Holle, zou hier Rita het ijverige meisje zijn ingevallen en beloond door Vrouw Holle met een gouden regen?
De foto toont ons verschillende cirkels binnen één grote cirkel. Concentrische cirkels buiten de emmer. Deze zou mooi geplaatst kunnen worden op een sterk punt waardoor de houten afsluiting zou verdwijnen? Less is more, een wet die het doet in de fotografie.
Mooie kleuren en scherpte.
15-07-2016 om 00:00
geschreven door Marsje
14-07-2016
Foto 010 - Guido1951
Camera:
Nikon D700
Lens:
28-300 mm f/3.5-5.6 Shot at 122 mm (35mm film equiv: same)
Exposure:
Auto exposure, Program AE, 1/100 sec, f/5.6, ISO 800
Flash:
none
Date:
July 11, 2016 11:53:04AM (timezone not specified) (2 hours, 53 minutes, 57 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
Beetje een raadselachtige foto, door het detail heb ik er echt het raden naar. Rooster van een verwarmingstoestel of een barbecue. Ik zal er wel helemaal naast ziten.
Mooi grafisch geheel van een reeks bogen, die samen ook een boog vormen. De sepia uitvoering komt hier goed tot zijn recht. Scherpte en belichting zijn in orde.