smc PENTAX-DA 18-135mm F3.5-5.6 ED AL[IF] DC WR Shot at 24 mm
Exposure:
Auto exposure, Not Defined, 1/8 sec, f/5, ISO 160
Flash:
Off, Did not fire
Date:
November 15, 2015 13:0:57.000000 (timezone not specified) (7 days, 22 hours, 19 minutes, 35 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
980 × 779 JPEG 381,164 bytes (372 kilobytes)
Een geheel dat me doe denken aan veel vrije tijd.
De compositie vind ik hier wat minder, enerzijds door de recht toe opname en de veelheid van onderwerpen waar geen enkel echt uitspringt of naar voor is gehaald.
Manual exposure, 1/25 sec, f/5.6, ISO 125, Compensation: -2/3
Flash:
Off, Did not fire
Date:
November 17, 2015 4:29:14PM (timezone not specified) (3 days, 10 hours, 57 minutes ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 768 JPEG 453,730 bytes (443 kilobytes)
Zowaar het echte stilleven, een bloemstuk, het koude weer heeft je blijkbaar binnen gehouden en je hebt je kunnen concentreren op dit mooie werkstuk.
Dominant aanwezig in het beeld dit bloemstuk. Mooie lichtgele achtergrond met lichte nuances maar dan een storende streep donkerder dan de rest aan de linkerzijde.
Bij het zien van dit beeld moest ik direct denken aan Maurits Cornelis Escher. De bedenker van onmogelijke constructies, oneindigheid en vreemde meetkundige objecten.
Mooie compositie van dit eigenaardig presentatie meubeltje tegen een lichtgekleurde maar niet storende achtergrond.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/125 sec, f/2.8, ISO 1000
Flash:
Off, Did not fire
Date:
November 6, 2015 3:50:44PM (timezone not specified) (13 days, 18 hours, 54 minutes, 14 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
928 × 800 JPEG 313,610 bytes (306 kilobytes)
Fotograferen van tentoonstellingen het vraagt steeds dat tikkeltje meer dan de zuivere registratie van wat er te zien is.
Een goede compo met de volle aandacht op de verlichte fruitschaal. Wanneer we verder in het beeld kijken komen we tot de vaststelling dat dit wel eens een fototentoonstelling zou kunnen zijn. Dan “La lumiére” verwijst ook naar fotografie en /of de belichting van de fruitschaal. De tentoongestelde foto’s, zijn ze complementair. Enz…
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/13 sec, f/4.2, ISO 400, Compensation: -0.3
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-S, Mid-right AF Area Mode: Dynamic Area
Date:
November 18, 2015 3:52:24PM (timezone not specified) (19 hours, 7 minutes, 7 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
Location:
(70 null bytes)
File:
1,024 × 694 JPEG 436,195 bytes (426 kilobytes)
Bij fotografen een zeer geliefd onderwerp. Een vogel die dichtbij te benaderen is. In vele uitvoeringen en kleuren is gekend. Deze is wel een vreemde eend in de bijt zoals ze wel eens zeggen.
Een fijne compositie met aandacht voor de kleuren. De bek is hier wel de aandacht trekker door zijn licht oranje kleur afstekend tegen het wit van het vederkleed. Alles op zijn beurt geaccentueerd door de zwarte achtergrond. Mooie scherpte van het geheel.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/4 sec, f/10, ISO 100, Compensation: -1
Flash:
Off, Did not fire
Date:
November 3, 2015 1:02:10PM (timezone not specified) (12 days, 22 hours, 47 minutes, 29 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,000 × 667 JPEG 357,282 bytes (349 kilobytes)
Mooi ensemble van herfstfruit dat ik wel zie zitten. Te combineren in verschillende gerechten.
Mooie compositie, fijne contrasten tussen het lichtgroene van de druiven en de heldere bruine kleur van de noten. Mooi gescheiden door de metalen notenkraker.
Eenvoudig toch zo’n kers maar het moet me ook doen denken aan het gezegde. Met grote heren is het kwaad kersen eten. Dit uitleggen, kan je op verschillende manieren.
Mooie compo op de acrylique plaat wat zorgt voor een lichte weerspiegeing.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/60 sec, f/6.3, ISO 160, Compensation: +1
Flash:
Off, Did not fire
Date:
November 14, 2015 11:10:57AM (timezone not specified) (3 hours, 15 minutes, 41 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 684 JPEG 369,436 bytes (361 kilobytes)
Versleten sportschoenen en centuren, achteloos gedumpt tussen een bed van herfstbladeren. Sympathiek het embleempje van de maker van de foto onopvallend aangebracht.
Een goede compo met één van de sportschoenen duidelijk eruit springend op een sterk punt.
November 6, 2015 3:52:42PM (timezone not specified) (6 days, 19 hours, 20 minutes, 8 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
618 × 800 JPEG 271,838 bytes (265 kilobytes)
Hier gekozen voor een drie dubbele afbeelding van een stilleven, twee foto’s en een echte fruitschaal met bijhorende verlichting.
De compositie stelt me iets wat teleur. Beter je tijd ervoor genomen en de foto recht parallel op de muur genomen en iets meer ruimte aan de tafel gegeven.
De scherpte lijdt ook een beetje aan de instellingen f2.8 en 1/60 sec misschien mocht je geen statief gebruiken?
Manual exposure, 1/25 sec, f/3.5, ISO 200, Compensation: -2/3
Flash:
none
User Comment:
Copyrecht Eddy Geeraerts
Date:
November 7, 2015 4:09:49PM (timezone not specified) (2 days, 18 hours, 34 minutes, 15 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
535 × 800 JPEG 404,032 bytes (395 kilobytes)
Een pracht creatie van bij elkaar horende elementen en vooral kleuren. In de 17de eeuw had je verschillende soorten stillevens, bv. stillevens met elementen van muziek, wetenschap, bloemen enz…
Hier hebben we duidelijk een fruit-stilleven. De kunst bij het stilleven was om zo duidelijk als mogelijk de elementen te schilderen of ze lagen er echt. Prachtig gepresenteerd hier.
Zeer mooie compositie met een prachtig palet van bij elkaar passende kleuren die hier de herfst vertegenwoordigen. Alle elementen in een mooie scherpte en goed belicht.
Auto exposure, Landscape, 1/64 sec, f/7.1, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Date:
November 5, 2015 1:33:14PM (timezone not specified) (3 days, 20 hours, 23 minutes, 54 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
948 × 762 JPEG 521,943 bytes (510 kilobytes)
Verloren in de natuur, deze uiting van devotie. Ik blijf direkt met een vraagteken zitten, waarom staat dit hier op deze plaats. Dat intrigeert me maar niet mateloos.
Als compositie ben ik niet gewonnen. Namelijk de berkestam leidt me steeds af van je onderwerp. De donkere stam rechts heeft deze afleiding niet daar hij gewoon hetvervolg is in de foto.