Inhoud blog
  • Een welgemeende 'dank u wel!'
  • Vrijdag 9 mei: De verrassing!
  • Vrijdag 9 mei: bezoek Ijzermonding
  • Donderdag 8 mei: Ruimtevreters en 'Al van de droge Haring'
  • Donderdag 8 mei: Zeehuis
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zeeklas Sint-Amandus Meulebeke 4 tot 9 mei 2008
    4de leerjaar
    07-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 7 mei: Verwelkoming 4B
    Hallo,

    Nadat we 4A en 4C uitwuifden, kwam er al een nieuwe klas aan, 4B, samen met juf Katrien en meester Stefaan.
    De kamers werden meteen verdeeld en wij kunnen ons wel voorstellen dat de ouders nu ook wel nieuwsgierig zijn bij wie hun zoon of dochter slaapt.
    Daarom hebben we iedere kamer vastgelegd op foto en deze kan je hieronder bewonderen.
    Wij zijn er zeker van dat dit ook een hele enthousiaste groep zal zijn. Wij zijn er alvast van overtuigd dat we nog 2 leuke, leerrijke en avontuurlijke dagen zullen beleven!!!

    Superzeegroet 4B










    07-05-2008 om 21:06 geschreven door zeeklassers

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 7 mei: Afscheid 4A en 4C
    Hallo,

    Na het bezoek aan de garnalenvisser was het voor de kinderen tijd om afscheid te nemen en terug huiswaarts te keren. Als herinnering aan de zeeklas wilden we als afsluiter nog een groeps- en klasfoto nemen.
    Wij (de stagairs) hebben ons heel goed geamuseerd met de kinderen. Het zal voor ons dan ook raar doen om de volgende dagen zonder hen door te brengen.
    Wij gaan hen wel missen!!
    De kinderen waren moe en voldaan en zullen deze nacht waarschijnlijk genieten van een welverdiende nachtrust.
    De kinderen waren echt een plezier om mee te hebben op zeeklas. Langs deze weg willen wij hen nog een dikke pluim geven voor hun enthousiasme en medewerking!!!

    Heel veel zeegroetjes en misschien nog tot een volgende keer!

    Ook nog iets om niet te vergeten: Wij willen ook meester Franky en juffrouw Carine bedanken voor de 3 toffe dagen. Ook zij zorgden ervoor dat wij als 'buitenstaanders' toch de kans kregen om de kinderen te leren kennen en hun inzet was 1ste klas!! Van harte bedankt!!






    07-05-2008 om 20:41 geschreven door zeeklassers

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 7 mei: Garnalenvisser 4A en 4C
    Hallo,

    Deze morgen namen we de tram naar Oostduinkerke. De rit duurde ongeveer een uur, maar de kinderen vonden dit niet erg en hebben zich heel goed gedragen. (we hadden ook niets anders verwacht) Toen ze aankwamen, moesten ze nog een eindje stappen op het strand, want het was eb.
    De vissers hadden reeds garnalen, krabben, ... gevist en stonden ons op te wachten met hun vangst.
    De kinderen waren heel nieuwsgierig naar hoe alles bij een garnaalvisser in zijn werk gaat. In het vissersmuseum kregen ze daar meer uitleg over.
    Tot slot maakten de vissersvrouwen de garnalen klaar en ieder kind kreeg dan een schaaltje verse garnalen. 


    Veel zeegroetjes 4A en 4C














    07-05-2008 om 20:20 geschreven door zeeklassers

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 6 mei: Enkele bevindingen van de kinderen
    Hallo,

    Ook vandaag konden de kinderen een reactie schrijven over de voorbije dag.

    * De duinspelletjes vond ik leuk omdat je je kon verstoppen. (Gauthier)
    * Ik vond het heel leuk dat we in een bootje vaarden. (Massimo)
    * Super: de boot, behalve dan wachten op een nieuwe tram. (Louise)
    * Ik vond het super. Vooral het boottochtje omdat ik me dan 
       als een piraat voelde. (Maxine)
    * Ik vond het leuk op de boot omdat het de eerste keer was dat ik met een boot op
       zee mocht varen. (Michiel Vandeweghe)
    * Ik vond het het leukst op de boot omdat het op en neer ging. (Bram)
    * Ik vond het leukste vandaag op de boot omdat er zoveel golven waren. (Sofiane)
    * Ik vond de boot niet zo leuk omdat ik me een beetje misselijk voelde. (Joke)
    * Het was zeer leuk op de boot en ik heb veel mossels gevonden
       op de golfbreker. (Bjarne)
    * Ik vond het boottochtje het tofst omdat we veel beleefden. (Stijn)
    * Ik vond alles zeer leuk vandaag. (Ruben)
    * Ik vond het cool op de boot en tijdens de jutterstocht. (anoniem)
    * Ik vond het rapen van schelpen leuk want ik heb oesters gevonden. (Ulrieke)
    * Het boottochtje was heel leuk, maar het deed een beetje pijn
       in mijn buik. (Mustafa)
    * Ik vond de boottocht leuk met de golven. (Jitse)
    * Ik vond de boottocht heel rustgevend. (Thijs)
    * Ik vond het super toen we op de boot zaten met de golven. Ook de jutterstocht
       vond ik heel leuk. (Lore)
    * De boottocht was super leuk. (Fleur)
    * Tijdens de boottocht was ik een beetje duizelig. Het is wel jammer dat het bijna
       gedaan is. (Febe)
    * Alles was super leuk! 1 000 X 1 000 krijg je!!!!! (Emilie)
    * Het was super leuk gans de dag, ook het boottochtje. (Amber)
    * Ik vond de boot leuk omdat het op en neer ging. (Jordy)
    * Ik had al op een boot gezeten en daarom vond ik dit heel leuk. (Jacob)

    Nu is het bedtijd!!! Slaapwel en tot morgen.
    Zeegroetjes van 4A en 4C

    06-05-2008 om 21:39 geschreven door zeeklassers

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 6 mei: Het zeezeil en de boottocht
    Hallo,

    Kort voor de middag maakten de kinderen kennis met het zeezeil. De kinderen konden zelf 'de zee maken'. (storm, briesje, rustige zee,...) Dit deden ze met behulp van één groot zeil.
    We werden begeleid door iemand van 'Horizon'. (dit is een organisatie die scholen begeleidt bij bepaalde activiteiten die te maken hebben met de zee) De kinderen werden allemaal actief bij het spel betrokken. Het leukste vonden ze de 'sterretjes' toen ze onder het zeil zaten.

    In de namiddag gingen we richting Oostende haven, naar 'de Franlis'. We maakten een boottochtje van ongeveer één uur. De boot ging ongeveer 15 à 20 km ver in de zee. Sommige kinderen vonden de tocht heel indrukwekkend. (appartementen leken voor hen op lego-blokjes) Zoals je kan merken, zijn er hier niet zoveel foto's van beschikbaar. Dit komt doordat 'de stagiaires' niet zo goed tegen de wilde zee konden.

    Heel veel zeegroetjes,

    4A en 4C

    ps: Het zonnetje bleef ook vandaag de volledige dag paraat!

















    06-05-2008 om 21:13 geschreven door zeeklassers

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 6 mei: Jutterstocht
    De jutterstocht startte met een film. We gingen samen op zoek naar de betekenis en de taak van een jutter. Daarna schuimden we met de kinderen de vloedlijn af op zoek naar natuurlijk en onnatuurlijk materiaal. Door deze activiteit hebben de kinderen eens echt kennis gemaakt met het beroep van een strandjutter. Enkele kinderen mochten dit materiaal dan sorteren.We kwamen toevallig ook een visser tegen die ons eens toonde hoe hij zeepieren van onder de grond haalt.
    Na alle uitleg werden de kinderen in 3 groepen verdeeld: vrije exploratie op de pier, afval verzamelen + sorteren en schelpen benoemen aan de hand van een determineertabel.

    Heel veel zeegroetjes

    4A en 4C












    06-05-2008 om 20:53 geschreven door zeeklassers

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 5 mei: Enkele bevindingen van de leerlingen

    Vandaag kregen enkele leerlingen even de tijd om hun bevindingen van de dag te noteren. (wat vonden ze leuk, waarom,...)

    * Super, omdat we een mooi zandkasteel mochten bouwen. (Louise)
    * Ik vond het spel 'Ruimtevreters' interessant omdat ik er nog niets van wist en
       ik vond het grappig. (Ynthe)
    * Ik vind het spel leuk omdat het sportief en moeilijk was. (Fysal)
    * Ik vond het cool omdat het lopen was. (Michiel Vanheede)
    * Ruimtevreters is leuk met het tikken en de tikkers. (Jitse)
    * Ik vond het leuk omdat de activiteiten heel leuk zijn. (Amber)
    * Ik vond ruimtevreters leuk omdat we de stickers mochten houden. (Emma)
    * Ik vond het heel leuk omdat we de hele tijd over en weer moesten lopen en de   gebieden moesten veroveren. (Jarno)
    * Ik vond de activiteiten cool. (Emiel)
    * Ik vond alles leuk, dat lopen enzo. Doe zo verder! (Emilie)
    * Ik vond het leuk, zeker het spel was super cool. (Mattijs)
    * Het is hier leuk en cool. (Flor)
    * Ik vond de eerste dag heel leuk en ik hoop dat het zo blijft omdat er veel vrienden zijn. (Andries)
    * Ik vond het leuk omdat we gebieden moesten afpakken van elkaar. Ik vond het heel cool, het was megaleuk. (Younes)
    * Ik vond het leuk omdat het spel leuk was met het lopen. (Michiel Vandeweghe)
    * Ik vond het super leuk want we deden ruimtevreters. En er zijn 4 toffe juffen, 2 lieve koks en 1 coole meester. (anoniem)
    * Ik vond het heel leuk vooral het bouwen van zandkastelen. (Febe)
    * Hallo, ik vond kastelen bouwen leuk. (Lore)
    * Heel, heel, heel leuk en ze zijn heel lief. (Bjarne)
    * Ik vond het leuk omdat de boottocht superleuk was. (Fleur)
    * Ik vond het coolst dat we dat tof spel speelden. En ik vond de zandkastelen ook cool. (Vital)
    * Ik vond ruimtevreters het coolste spel. (Stijn)
    * Ik vind het immens super, het leukste van de wereld, mega leuk omdat ik hier met al mijn vrienden ben. (Ruben)
    * Het was echt super want we deden heel de tijd bergop. (anoniem)

    --> Zoals je kan lezen amuseert iedereen zich hier rot!!!

    Zeegroetjes 4A en 4C!

    05-05-2008 om 23:07 geschreven door zeeklassers

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 5 mei: Ruimtevreters
    Hallo,

    Deze namiddag speelden we het spel 'Ruimtevreters'. De kinderen werden verdeeld in een zestal groepen. Met hun groep moesten ze proberen om zoveel mogelijk gebied van de kust te veroveren. Dit konden ze doen door stickers op een plattegrond te kleven. Wanneer er zeven stickers van eenzelfde kleur op een bepaald gebied kleefden, werd het gebied hun bezit. De kinderen mochten ook eens proeven van dassengevechten: je stopt een sjaal achteraan in je broek en je probeert hem van elkaar af te nemen. Degene die het sjaaltje kan bemachtigen, is de winnaar. Door dit spel leerden de kinderen kennis maken met de realiteit. Hoe meer macht (geld) je bezit, hoe meer gebied je kan bezitten.            
    Hier kan je enkele sfeerbeelden opsnuiven.








    05-05-2008 om 22:30 geschreven door zeeklassers

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 5 mei: Bouwen van strandkastelen
    Hallo,

    Vandaag mochten de kinderen zich uitleven op het strand. Het zonnetje scheen hier al van in de vroege morgen en daarom vonden de kinderen het zalig om op het strand te vertoeven! Het was juist springtij geweest en daarom konden de kinderen volop gebruik maken van het natte zand om een zandkasteel te bouwen.
    Ze werden in groepjes verdeeld en ieder groepje zocht een eigen plaatsje uit, niet ver van de leerkrachten. Ze gingen meteen als een hecht team aan de slag. Hier kan je zien hoe de kinderen ijverig aan het werk zijn.


















    05-05-2008 om 21:33 geschreven door zeeklassers

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En dan nu ... wie slaapt bij wie???

    Hallo,

    Nadat de kinderen afscheid hadden genomen van hun ouders, mochten ze hun bagage uitpakken en de bedden opmaken. Voor sommigen was dit een makkelijke klus, voor anderen nog een hele opgave. Maar iedereen heeft de eerste nacht in een goed opgemaakt bed doorgebracht.
    De eerste nacht verliep vlekkeloos voor iedereen. Niet lang na bedtijd lagen de kinderen al snel in dromenland. Deze morgen verscheen iedereen goed uitgerust aan de ontbijttafel.
    De ouders zijn waarschijnlijk heel nieuwsgierig bij wie zoon- of dochterlief de nachten moet doorbrengen. Hieronder zie je de verschillende kamerindelingen.

    Heel veel zeegroetjes 4A en 4C!



















    05-05-2008 om 21:21 geschreven door zeeklassers

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aankomst Duin en Zee

    Zondagavond rond 19u45 kwamen de kinderen samen met enkele ouders aan in het jeugdverblijf. Ze waren door het dolle heen. Ze werden opgewacht door de 5 begeleiders en kregen meteen een kamernummer toegewezen. De ouders kregen de kans om de kamers eens te bekijken. Daarna stond er een drankje klaar voor zowel de ouders als de kinderen. Zo konden de ouders ook al eens kennismaken met onze enthousiaste kokkins, Gaby en Paula. (zij doen hun werk trouwens uitstekend!!!)
    Hieronder vindt u reeds enkele sfeerbeelden.

    Zeegroetjes van 4A en 4C











    05-05-2008 om 21:19 geschreven door zeeklassers

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    26-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele sfeerbeelden
    Hallo,

    Het 4de leerjaar verblijft in het jeugdverblijf 'Duin en zee'.
    Om u ook een beetje in de sfeer te brengen vindt u hieronder alvast enkele foto's van het verblijf waar de kinderen enkele dagen zullen vertoeven.
    Geniet er alvast van!

    Groetjes,

    Troyka en Stephanie







    26-04-2008 om 11:23 geschreven door zeeklassers

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom
    Dag bezoekers van deze blog,

    Wij zijn dus Troyka Vyncke en Stephanie Ver Eecke. Wij zijn twee derdejaarsstudenten Leerkracht Lager Onderwijs aan de Katho Tielt.
    Op zondag 4 mei vertekken wij samen met de Sint-Amandusschool van Meulebeke op zeeklas naar Oostende. Daar helpen wij begeleiden en zorgen we ervoor dat ieder kind zich goed in zijn vel zal voelen. Omdat dit een onvergetelijk avontuur zal worden, hebben wij deze blog aangemaakt. Vanaf 5 mei zal u hier iedere dag foto's en ervaringen van de leerlingen kunnen vinden.
    Wij hopen dan ook dat we veel respons zullen ontvangen (ouders, vrienden, familieleden,...).
    Wij kijken alvast uit naar het vertrek en hopen dat de weergoden ons even goed gezind zullen zijn als dit weekend.
    Groetjes,

    Troyka en Stephanie

    26-04-2008 om 11:13 geschreven door zeeklassers

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (11 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://blog.SeniorenNet.be/zeeklas_meulebeke

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://blog.SeniorenNet.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het SeniorenNet-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    SeniorenNet-team

    26-04-2008 om 10:42 geschreven door

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Archief per week
  • 05/05-11/05 2008
  • 21/04-27/04 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!