Dag 17Zaterdag 18/06/05 17° Menu = Kipblokjes met rijst en curry.
Eens voorbij de ingang is het zoeken naar een ligplaats , die vinden we voor de rest van de nachtwant smorgens worden we vroeggewekt met de mededeling dat we moeten verhalen omdat we aan de landingstijger van de Royal Dart Yachtclub liggen en ze verwachten daar een VIP die met zijn megeyacht daar ten anker licht en met zijn tender een bezoek aan de club wil brengen.
Dus naar een pontoon waar geen faciliteiten zijn dus elektriciteit sparen en een kattewasje ,
De resten van zeewier en een plastiek zak haalt Leon uit het schroef.
Met een watertaxi naar Kingswear (linkeroever van de Dart ) waar we in een stationetje twee treintickets kopen voor Paignton ,je houdt het niet voor mogelijk maar station,stoomtrein,kaartjesknipper alles is zoals in een film uit de jaren 50 ook het stationnetje onderweg.
De stoomtrein heeft een naam de WARIER die brengt ons in een schitterend decor (eerst aan onze linkerkant de river Dart en daarna recht langs de steil kust met zeezichten af en toe de stoomfluit trekkend.
Deze mooie beelden zijn op foto genomen en in ons netvlies gebrand.
Aangekomen in Paignton gaan we langs de toeristische kerkstraat vanhet stadje (net zoals de blankenberse kerkstraat ) naar het waterfront en ook daar vinden we de zeepier met haar kermisatracties zoals in zovele engelse badplaatsen.
We drinken daar een guiness en terug met het treintje naarde VIVI.
Na het avondmaal een klein dutje kwestie van klaar te zijn voor de volgende trip naar de Solent.
Om 20.20 U zeeklaar maken .
Om 21.00 U los van de pontoon.
Buiten hebben we een oostenwind dus bal op kop , ruwe zeegang en wind op kop doet ons afzien, Leon blijft op wacht terwijl ik ge slapen.
Onze geplande ETA moeten we bijstellen ipv de voorziene 18 U wordt het 24 U voor de Needles.
Dag 16Vrijdag 17/06/0516° Menu = avondmaal op zee spaghetti met pesto.
De mist is bijna weg nog een beetje slecht zicht maar toch 3000 M we maken ons zeeklaar en vullen water bij .De grote 50 voeter vult ook zijn tanks .
Om 10.30 U zijn we los en varen we richting Dartmouth.
Een russisch tallship passeren we aan St. Anthonys Head.
Het plan om onderweg de Salcombe river op te varen laten we achterwege het zicht is te slecht.
De dag op zee verloopt echter prachtig , alleen , er is blijkbaar iets in de schroef geraakt , met een paar maal vooruit en achteruit te slaan blijkt het meeste eruit te geraken.
De zon probeert door de mist te prikken maar het lukt niet.
Ons beproefd wachtsysteem 4 op, 4 af , blijkt een meevaller te zijn.
Om middernacht lopen we river Dart binnen ,indrukwekkend de grote kastelen op beide oevers van de ingang hun donkere silhouetten verwelkomen ons .