Welkom op Bobo's blog!!!!!!!
  • Onze hulpmiddeltjes.
  • Aankomst op de camping in Santiago.
  • De laatste dag van Monterose naar Santiago
  • De voorlaatste dag van Sarria naar Monterose

Reis Compostella
    De startpagina van onze blog
    Compostella
    25-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De zesde dag van Varennes-en-Argonnes naar Lettrée

Vandaag fietsten we de laatste 30 kilometer in de Franse ardennen.  Vanaf Vienne-la-Ville kwamen we in de champagnestreek terecht in uiterst warme temperaturen. Na deze lange rit stond de teller op 102 kilometer.

De fietsers waren inmiddels terug met drie want de wondjes van Kristin waren hersteld.  Ze was nu op zoek naar een nieuw en groter gel zadel.  Dat vonden we in Chalons-en-Champagne.

In de namiddag waren we zelfs met vier want de bobo had voor de eerste keer van deze vakantie hare fiets met speciaal knopke gebruikt.  Ze fietste in de namiddag 40 kilometer mee in een amateur versie van Parijs - Roubaix.

We vonden met zijn allen onderdak in Lettrée op een piepkleine  en gezellige camping gelegen aan een manége.  Van de bazin Nicole mochten we zelf kiezen wat we voor ons verblijf wilden betalen.

Omdat we in de campagne streek overnachtten, bestelden we een fles heerlijke champagne die we als aperitief verorberden.

25-04-2014 om 21:57 geschreven door Henri.Eestermans

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De zevende dag van Lettrée naar Troyes

Omdat we de twee voorbije dagen heel wat kilometers aflegden, besloten we om vandaag maar 70 kilometer te fietsen.  Daardoor zouden de achillespees en knie van Dirk kunnen herstellen en kon Kristin 's avonds skypen met Joeri en Sien.  We konden dan ook de voorbije drie dagen van onze reis op de blog zetten en Dirk kon zijn beloofde flessen champagne aankopen.

De bobo, Helene en Marcel maakten vandaag een wandeling in Lettrée.  Nadien gingen ze rustig naar de camping in Troyes, een grote stad midden in de champagnestreek.

Om vier uur was iedereen vandaag al binnen en konden we samen even terublikken op de eerste zeven dagen van onze reis.

25-04-2014 om 21:49 geschreven door Henri.Eestermans

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vijfde dag van Ansart naar Varennes-en-Argonne

Op de camping van Ansart verbleven we helemaal alleen.  Eigenlijk was de camping nog niet open maar de uitbater deed speciaal voor ons open.  We stonden er moederziel alleen achteraan.  's Morgens was het ijskoud toen we om zeven uur opstonden.  Naarmate de dag vorderde, werd het echter warmer en warmer.  Door de wondjes van Kristin op haar achterwerk kon ze vandaag niet meefietsen.  Den bompa en Dirk staken vandaag in Limes de grens over met Frankrijk.  We zouden uiteindelijk een 97 kilometer fietsen in de Franse ardennen.  Het was opnieuw een lange dag met heel wat hoogteverschil.

Zoals gezegd had Kristin vandaag de logistieke ploeg vervoegd en die hadden een uitstap naar de abij van Orval op het programma staan.  Ter plaatse werd de abdij bezocht en werden er zes flesjes van het betere abdijbier aangekocht.  Die werden 's avonds voor het avondeten als aperitief genuttigd.

De uitbater van de Franse camping was een Limburger die in Luxemburg woonde.  Hij kende heel de streek en gaf ons heel wat tips.

25-04-2014 om 21:29 geschreven door Henri.Eestermans

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze chauffeur .

25-04-2014 om 21:11 geschreven door Henri.Eestermans

25-04-2014 om 21:04 geschreven door Henri.Eestermans

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vader en zoon in Frankrijk.

25-04-2014 om 21:00 geschreven door Henri.Eestermans

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heerlijke champagne in de champagnestreek.

25-04-2014 om 20:56 geschreven door Henri.Eestermans

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De abdij van Orval.

25-04-2014 om 20:53 geschreven door Henri.Eestermans

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De logistieke medewerkers in de abdij van Orval

25-04-2014 om 20:47 geschreven door Henri.Eestermans

23-04-2014

23-04-2014 om 10:41 geschreven door Henri.Eestermans

23-04-2014 om 10:24 geschreven door Henri.Eestermans

22-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de vierde dag van Tenneville naar Ansart

De vierde dag brengt ons naar het ultieme zuiden van Belgie.  Nog een dertig kilometer en we zitten in Frankrijk.

Vandaag fietsen we slechts 70 kilometer om  te bekomen van de zware 'koninginnenrit' in de Ardennen.  Het gebied rond Bastogne was zwaar met lange en steile hellingen.

Op de camping blijken we de enige bezoeker te zijn.

22-04-2014 om 21:50 geschreven door Henri.Eestermans

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De derde dag van Purnode naar Tenneville

De camping in Purnode ligt helemaal in de vallei van de rivier De Bocq.  Daar doen de bobo, Marcel en Helene een wandeling van vijf kilometer in deze prachtige vallei.

Kristin, den bompa en Dirk hebben opnieuw een trip van 100 kilometer voor de boeg naar Tenneville.  's Morgens is het prachtig weer maar in de late namiddag verandert dit naar regen.  We fietsen nog drie uur in de regen alvorens aan te komen in Tenneville.  Daar blijkt na een half uur zoeken dat de camping niet in Tenneville ligt maar in Orthovillen, een gehucht van Tenneville.  We eten vlug wat en verdwijnen dan in bed voor de vierde dag fietsen in Belgie.

22-04-2014 om 21:45 geschreven door Henri.Eestermans

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De tweede dag van Tourinne la Grosse naar Purnode

De tweede dag maken de bobo, Marcel en Helene een wandeling in het nabijgelegen natuur reservaat in Tourinnes.  Nadien gaan ze naar Hoegaarden waar Helene een trappist van Westmalle drinkt.  We camperen nu in Purnode, een rustige plaats dicht bij Namen.

De fietsers volgen nog een klein stuk de landelijke fietsroute 2.  Nadien schakelen ze over naar de ravel die loopt van Hoegaarden tot Namen.  (kleine 50 kilometer)  De hele dag staat de wind opnieuw op kop en dat maakt het extra zwaar. Kristin, den Bompa en Dirk komen rond 19.00 uur na een tocht van 97 kilometer.  Onderweg worden ze nog aangevallen door een buizerd die tot twee keer probeert om langs achter toe te slaan.

22-04-2014 om 21:40 geschreven door Henri.Eestermans

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste dag op de camping in Tourinnes-La-Grosse

Op de eerste dag van onze grote tocht naar Santiago De Compostella bezochten we in de vroege morgen de bobo en de bompa en de oma en de vava.  Tussenin stond tante Sonja in de Fortsesteenweg te wuiven met de Belgische vlag.  Nonkel Jan zorgde voor de verrassing door 's morgens in volle wielerornaat te verschijnen en te vragen of hij in extremis nog mee mocht.  Voor ons geen probleem maar uiteindelijk mocht hij niet mee van tante Inge.  Als we deze tocht twintig jaar vroeger hadden georganiseerd, dan had ook de oma nog meegegaan.   Uiteindelijk werden er nog wat traantjes weggepikt en vertrokken we rond half tien, een half uur later dan voorzien.   Den bompa met een fiets met een knopke aan, Kristin en Dirk met een gewone fiets zonder knopke.

De eerste dag volgden we gedurende 107 kilomters de landelijke fietsroute 2, of de stedenroute.  Achtereenvolgens bezochten we Antwerpen, Boom, Mechelen en Leuven.  In Boom maakten we een oversteek met het pont met de drie fietsen.  's Avonds kwamen we moe maar voldaan aan op de camping in Tourinne la Grosse.

Het logistiek team Heléne, Marcel en Bobo had inmiddels alles klaargezet zodat we direct met de voetjes onder de tafel konden.  Zij waren om 13.00 uur vertrokken en hadden al een trip naar Leuven achter de rug.  Daar moesten ze een terras doen in de schaduw want alle andere plaatsen in de zon waren bezet.  Op de camping werden we geholpen door een hele vriendelijke mevrouw die ons op paaszondag ook nog paaseieren kwam brengen.

De camping was prachtig gelegen aan een meer naast een natuur reservaat en had het bezoek van heel wat eenden en ganzen.

Uw verslaggever,

Dirk.

22-04-2014 om 21:30 geschreven door Henri.Eestermans

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.start fietstocht

22-04-2014 om 20:36 geschreven door Henri.Eestermans

• 07/04-13/04 2014
  • 17/02-23/02 2014

Rondvraag / Poll
    Geraakt het zestal in santiago de compostella?
    Ja, gemakkelijk
    Ja, maar met de nodige moeite
    Ja, maar onderweg vallen er slachtoffers
    Nee, maar toch goe geprobeerd