Zoeken in blog

Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
einstein

01-08-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RUSLAND
























01-08-2016 om 10:10 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
31-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOORD AFRIKA
























31-07-2016 om 10:46 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOORD AFRIKA
























31-07-2016 om 10:45 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
30-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VENETIE












30-07-2016 om 10:37 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VENETIE
























30-07-2016 om 10:36 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VENETIE
























30-07-2016 om 10:35 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VENETIE
























30-07-2016 om 10:34 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
29-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CUBA


















29-07-2016 om 09:21 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CUBA




















29-07-2016 om 09:20 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
28-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AFRIKA


















28-07-2016 om 10:10 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AFRIKA
























28-07-2016 om 10:09 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
27-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.albert bierstadt




27-07-2016 om 10:24 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.albert bierstadt
























27-07-2016 om 10:23 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.albert bierstadt
























27-07-2016 om 10:22 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALBERT BIERSTADT

Albert Bierstadt (January 7, 1830 – February 18, 1902) was a German-born American painter best known for his lavish, sweeping landscapesof the American West. To paint the scenes, Bierstadt joined several journeys of the Westward Expansion. Though not the first artist to record these sites, Bierstadt was the foremost painter of these scenes for the remainder of the 19th century. Born in Germany, Bierstadt was brought to the United States at the age of one by his parents. He later returned to study painting for several years in Düsseldorf. He became part of the Hudson River School in New York, an informal group of like-minded painters who started painting along this scenic river. Their style was based on carefully detailed paintings with romantic, almost glowing lighting, sometimes called luminism. An important interpreter of the western landscape, Bierstadt, along with Thomas Moran, is also grouped with the Rocky Mountain School. Bierstadt was born in Solingen, Germany, the son of Cristina M. (Tillmans) and Henry Bierstadt, a cooper.[2] The following year, in 1831, his family moved to New Bedford, Massachusetts. At an early age Bierstadt developed a taste for art and made clever crayon sketches in his youth. In 1851, he began to paint in oils. He returned to Germany in 1853 and studied painting for several years in Düsseldorf with members of its informal school of painting. After returning to New Bedford in 1857, he taught drawing and painting briefly, before devoting himself full-time to painting. In 1858 he exhibited a large painting of a Swiss landscape at the National Academy of Design, which gained him positive critical reception and honorary membership in the Academy.[4] At this time Bierstadt began painting scenes in New England and upstate New York, including in the Hudson River valley. A group of artists known as the Hudson River School portrayed its majestic landscapes and craggy areas, as well as the light affected by the changing waters. In 1859, Bierstadt traveled westward in the company of Frederick W. Lander, a land surveyor for the U.S. government, to see those landscapes. He returned to a studio he had taken at the Tenth Street Studio Buildingin New York with sketches that would result in numerous finished paintings. In 1863 he traveled west again, this time in the company of the author Fitz Hugh Ludlow, whose wife he would later marry. Throughout the 1860s, Bierstadt used studies from this trip as the source for large-scale paintings for exhibition. He continued to visit the American West throughout his career. During the American Civil War, Bierstadt paid for a substitute to serve in his place when he was drafted in 1863. He completed one Civil War paintingGuerrilla Warfare, Civil War in 1862, based on his brief experiences with soldiers stationed at Camp Cameron in 1861.[5] Bierstadt's painting was based on a stereoscopic photograph taken by his brother Edward Bierstadt, who operated a photography studio at Langley's Tavern in Virginia. Bierstadt's painting received a positive review when it was exhibited at the Brooklyn Art Association at the Brooklyn Academy of Music in December 1861. Curator Eleanor Jones Harvey observes that Bierstadt's painting, created from photographs, "is quintessentially that of a voyeur, privy to the stories and unblemished by the violence and brutality of first-hand combat experience." In 1860, he was elected a member of the National Academy; he received medals in Austria, Bavaria, Belgium, and Germany.[6] In 1867 he traveled to London, where he exhibited two landscape paintings in a private reception with Queen Victoria.[7] He traveled through Europe for two years, cultivating social and business contacts to sustain the market for his work overseas.[7] As a result of the publicity generated by his Yosemite paintings, Bierstadt's presence was requested by every explorer considering a westward expedition, and he was commissioned by the Atchison, Topeka, and Santa Fe Railroad to visit the Grand Canyon for further subject matter.[ Bierstadt's technical proficiency, earned through his study of European landscape, was crucial to his success as a painter of the American West. It accounted for his popularity in disseminating views of the Rockies to those who had not seen them.[7] The immense canvases he produced after his trips with Lander and Ludlow established him as the preeminent painter of the western American landscape.[7] Financial recognition confirmed his status: The Rocky Mountains, Lander's Peak, completed in 1863, was purchased for $25,000 in 1865 Despite his popular success, Bierstadt was criticized by some contemporaries for the romanticism evident in his choices of subject[10] and his use of light was felt to be excessive. His exhibition pieces were brilliantly crafted images that glorified the American West as a land of promise.[11] Bierstadt's choice of grandiloquent subjects was matched by his entrepreneurial flair. His exhibitions of individual works were accompanied by promotion, ticket sales, and, in the words of one critic, a "vast machinery of advertisement and puffery. His wife was diagnosed with consumption in 1876, and from then until her death in 1893, Bierstadt spent time with her in the warmer climate of Nassau in the Bahamas. He also continued to travel to the West and Canada. In later life, Bierstadt's work fell increasingly out of critical favor. It was attacked for its theatrical tone. In 1882 Bierstadt's studio at Irvington, New York, was destroyed by fire, resulting in the loss of many of his paintings.[3] By the time of his death on February 18, 1902,[13] the taste for epic landscape painting had long since subsided. Bierstadt was then largely forgotten. He was buried at the Rural Cemetery in New Bedford, Massachusetts. Interest in his work was renewed in the 1960s, with the exhibition of his small oil studies.[7] The subsequent reassessment of Bierstadt's work has placed it in a favorable context: The temptation (to criticize him) should be steadfastly resisted. Bierstadt's theatrical art, fervent sociability, international outlook, and unquenchable personal energy reflected the epic expansion in every facet of western civilization during the second half of the nineteenth century.[14] Bierstadt was a prolific artist, having completed over 500 paintings during his lifetime.[15] Many of these are held by museums across the United States.

























27-07-2016 om 10:21 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
26-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INDIAN PAINTING
























26-07-2016 om 08:59 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INDIAN PAINTING

De schilderstraditie in Nederlands-Indië De eerste Nederlandse schilders die in Nederlands-Indië aan de gang gingen schilderden vooral nog rijstvelden, vulkanen, badende en dansende vrouwen. Dit waren vooral amateurschilders in overheidsdienst. Dit veranderde allemaal met de komst van Raden Saleh, een Indonesische prins. Hij was de grondlegger van de Indonesische romantische periode. Wanneer in de jaren tien van de vorige eeuw de Duitse arts Gregor Kraus foto's begint te maken op Bali en daarover het boek Bali 1912 publiceert, ontstaat er een verdere belangstelling onder kunstenaars voor het gebied. Isaac Israels, Willem Witsen, Rudolf Bonnet en Walter Spies in de jaren twintig en Auke Sonnega, Willem Gerard Hofker in de jaren dertig bezoeken de Nederlandse kolonie en maken veel schilderijen van de plaatselijke samenleving. Een deel van de schilderijen bevindt zich nog in Indonesië. Het probleem daar is de slechte conditie waar ze vaak onder bewaard worden. Een goed voorbeeld daarvan is het Museum Le Mayeur in Sanur op Bali. Daar waait de zoute zeewind langs de schilderijen.

























26-07-2016 om 08:58 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
25-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REALISME
























25-07-2016 om 11:17 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REALISME
























25-07-2016 om 11:16 geschreven door carlo


>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REALISME




















25-07-2016 om 11:15 geschreven door carlo


>> Reageer (0)


Inhoud blog
  • ACHT EN TWINTIG
  • ACHT EN TWINTIG
  • VIJFENTWINTIG
  • VIJFENTWINTIG
  • DRIE EN TWINTIG
  • DRIE EN TWINTIG
  • TWEEENTWINTIGSTE
  • TWEEENTWINTIGSTE
  • 21ste
  • 21ste
  • DE TWINTIGSTE
  • DE TWINTIGSTE
  • DE NEGENTIENDE
  • DE NEGENTIENDE
  • DE ACHTIENDE
  • DE ACHTIENDE
  • DE ZEVENTIENDE
  • DE ZEVENTIENDE
  • KUBISME2
  • KUBISME2
  • KUBISME2
  • STRANDEN
  • STRANDEN
  • STRANDEN
  • STRANDEN
  • SCHAATSERS
  • SCHAATSERS
  • SCHAATSERS
  • KLUCHT
  • KLUCHT
  • NAAKTEN
  • NAAKTEN
  • NAAKTEN
  • 20e EEUW
  • 20e EEUW
  • 20e EEUW
  • BELGISCHE LANDSCHAPPEN
  • BELGISCHE LANDSCHAPPEN
  • BELGISCHE LANDSCHAPPEN
  • BELGISCHE LANDSCHAPPEN
  • ARMAND RASSENFOSSE
  • ARMAND RASSENFOSSE
  • ARMAND RASSENFOSSE
  • ERNST FUCHS
  • ERNST FUCHS
  • ERNST FUCHS
  • SPORT
  • SPORT
  • ERO
  • ERO
  • VERWARD
  • VERWARD
  • VERWARD
  • VERWARD
  • BALLET
  • BALLET
  • BALLET
  • BALLET
  • CLOWN
  • CLOWN
  • ONBEKENDE
  • ONBEKENDE
  • ONBEKENDE
  • NAIEVE
  • NAIEVE
  • NAIEVE
  • NAIEVE
  • ROMANTIEK II
  • ROMANTIEK II
  • ROMANTIEK II
  • EXTRAVAGANTE
  • EXTRAVAGANTE
  • EXTRAVAGANTE
  • BIJZONDERE
  • BIJZONDERE
  • BIJZONDERE
  • INDIA
  • INDIA
  • BIJBELSE KUNST V
  • BIJBELSE KUNST V
  • ART NATURE
  • ART NATURE
  • ART NATURE
  • EXTREEM
  • EXTREEM
  • EXTREEM
  • POSTMODERNISME
  • POSTMODERNISME
  • POSTMODERNISME
  • FRANZ VON STUCK
  • FRANZ VON STUCK
  • BIJBELSE KUNST IV
  • BIJBELSE KUNST IV
  • BIJBELSE KUNST IV
  • BIJBELSE KUNST III
  • BIJBELSE KUNST III
  • BIJBELSE KUNST II
  • BIJBELSE KUNST II
  • BIJBELSE KUNST II
  • BIJBELSE KUNST
  • BIJBELSE KUNST
  • BIJBELSE KUNSTWERKEN
  • BIJBELSE KUNSTWERKEN
  • COMPONISTEN
  • COMPONISTEN
  • UNKNOWN ARTIST
  • UNKNOWN ARTIST
  • UNKNOWN ARTIST
  • COLORS
  • COLORS
  • COLORS
  • EGON SCHIELE
  • EGON SCHIELE
  • ROME
  • ROME
  • NEW YORK
  • NEW YORK
  • NEW YORK
  • PARIS
  • PARIS
  • EROTISCH
  • EROTISCH
  • EROTISCH
  • BALINESE SCHILDERKUNST
  • BALINESE SCHILDERKUNST
  • BALINESE SCHILDERKUNST
  • POINTILLISME
  • POINTILLISME
  • BLOEMEN
  • BLOEMEN
  • AMAZING FANTASY
  • AMAZING FANTASY
  • JAN VAN DER SMISSEN
  • JAN VAN DER SMISSEN
  • SAM DRUKKER
  • SAM DRUKKER
  • PRENTKAARTEN
  • PRENTKAARTEN
  • PRENTKAARTEN
  • PRENTKAARTEN
  • LOVE
  • LOVE
  • CARICATUREN
  • CARICATUREN
  • CARICATUREN
  • CARICATUREN
  • CARICATUREN
  • CARICATUREN
  • FRESCO
  • FRESCO
  • FRESCO
  • INDIAN PAINTING
  • ITALIE
  • HINDELOOPER
  • HINDELOOPER
  • SAINTE MARIE
  • EROTIEK
  • EROTIEK
  • STILLEVEN
  • STILLEVEN
  • VREDE
  • VREDE
  • OORLOG
  • OORLOG
  • OORLOG
  • OORLOG
  • NAAKT
  • NAAKT
  • GRAFITI
  • GRAFITI
  • GRAFITI
  • GRIEKS
  • GRIEKS
  • GRIEKS
  • CHINA
  • AUSTRALIE
  • AUSTRALIE
  • ZUID AMERIKA
  • ZUID AMERIKA
  • CONGOLEES
  • CONGOLEES
  • CONGOLEES
  • ETSEN
  • ETSEN
  • HOUTSKOOL
  • HOUTSKOOL
  • AQUARELLEN
  • AQUARELLEN
  • AQUARELLEN
  • klik op onderstaande foto voor " LEONARDO DA VINCI "
  • PENTEKENINGEN
  • PENTEKENINGEN
  • ABSTRACT
  • ABSTRACT
  • RELIEFSCHILDERIJEN
  • RELIEFSCHILDERIJEN
  • klik op onderstaande foto voor " BLANKENBERGSSTADSBEELD "
  • klik op onderstaande foto voor " STORM AAN HET MEER "
  • klik op onderstaande foto voor " ABC VAN HET DONKMEER "
  • JOZEF ISRAELS

    Startpagina !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!