Van de paardentram naar de Dampoort tot de Hermelijn naar Flanders Expo
25-01-2008
Op. vervoer Gent (540)
In 1969 werd aan het Lippensplein, bij de Gentenaars beter bekend onder de benaming "Rond Punt", een verbinding aangelegd tussen de sporen van lijn 2 in de Brabantdam en deze van lijn 1 (thans lijn 4) in de Vlaanderenstraat, waardoor de situatie ontstond welke thans nog steeds geldt. Drie-asser 316 was het eerste rijtuig dat er op 3 september gebruik van maakte. Gedurende enkele weken, tot de spoorverbinding tussen de Brusselsepoortstraat en de Frère-Orbanlaan via de Clarissenstraat een feit was, werd lijn 2 van het Sint-Annaplein nog naar de Vlaanderenstraat omgeleid via de Zuidstationstraat.
Drie-asser 325 met aanhangwagen uit de reeks 65-72 geparkeerd op het Emiel Braunplein, richting Klein Turkije, klaar om de rit langs lijn 4 naar het Sint-Pietersstation aan te vangen. Foto uit 1958, kort voor de afbraak van de huizenrij. Rechts een gedeelte van het belfort.
NOG VEEL MEER OVER HET GENTSE OPENBAAR VERVOER!!!
Bekijk ook het blog "MIVG" van Dany !!!! ________________________________________