Openbaar vervoer in Gent
Inhoud blog
  • Op. vervoer Gent (613)
  • Op. vervoer Gent (612)
  • Op. vervoer Gent (611)
  • Op. vervoer Gent (610)
  • Op. vervoer Gent (609)
  • Op. vervoer Gent (608)
  • Op. vervoer Gent (607)
  • Op. vervoer Gent (606)
  • Op. vervoer Gent (605)
  • Op. vervoer Gent (604)
  • Op. vervoer Gent (603)
  • Op. vervoer Gent (602)
  • Op. vervoer Gent (601)
  • Op. vervoer Gent (600)
  • Op. vervoer Gent (599)
  • Op. vervoer Gent (598)
  • Op. vervoer Gent (597)
  • Op. vervoer Gent (596)
  • Op. vervoer Gent (595)
  • Op. vervoer Gent (594)
  • Op. vervoer Gent (593)
  • Op. vervoer Gent (592)
  • Op. vervoer Gent (591)
  • Op. vervoer Gent (590)
  • Op. vervoer Gent (589)

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Startpagina !

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    Van de paardentram naar de Dampoort tot de Hermelijn naar Flanders Expo
    21-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op. vervoer Gent (136)
    In maart 1940 moesten de maatregelen van lichtverduistering op de tramrijtuigen worden toegepast tussen zonsondergang en zonsopgang. Op de foto van rijtuig 314 indienst op lijn 8 aan het Maria-Hendrikaplein is duidelijk de beschermkap over de schijnwerper te zien.

    4 oktober 1939   (Het Volk)

    Door de wet van 23 mei 1939 op de passieve luchtbescherming zal het trambestuur van nu af voorbereidende schikkingen moeten treffen voor het aanbrengen van een veiligheids- en alarmverlichting op en in de rijtuigen. Als maatregelen worden voorzien:
    - blauwe lampen voor de verlichte buitencijfers;
    - een omhulsel voor de schijnwerpers met een vrije strook van 1 op 4 centimeter;
    - blauwe doorschijnende ruiten tussen de compartimenten en de platforms;
    - op het voorplatform een blauwe lamp onder een stolp met kleine opening onderaan;
    - zwartgeverfde richtingaanwijzers, met zijdelings twee smalle lichtstrookjes;
    - op het achterplatform een rode signaallamp in een cilinder met kleine opening;
    - vier blauwe lampen in de compartimenten, met een vrij cirkeltje onderaan;
    - drie tot vier gesloten gordijnen per compartiment;
    - een blauwe band van 10 centimeter rondom de ruiten.

    26 oktober 1939   (De Gentenaar)

    De Gentse tramrijtuigen worden op dit ogenblik allen voorzien van richtingaanwijzers. De oranjegele, lichtende toestellen kunnen branden zonder te flikkeren. Ze worden per twee geplaatst, links en rechts bovenaan de zijflanken van de platforms. De geleider kan ze bedienen bij middel van een schakelkastje naast de stuurinrichting.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Drie-asser 325 met aanhangwagen uit de reeks 65-72 geparkeerd op het Emiel Braunplein, richting Klein Turkije, klaar om de rit langs lijn 4 naar het Sint-Pietersstation aan te vangen. Foto uit 1958, kort voor de afbraak van de huizenrij. Rechts een gedeelte van het belfort.

    NOG VEEL MEER OVER HET GENTSE OPENBAAR VERVOER  !!!

    Bekijk ook het blog "MIVG" van Dany !!!! 
    ________________________________________

    Foto

    Startpagina !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!