11 augustus 1907 (Gazette van Gent)
De vouten van de nieuwe Sint-Michielsbrug worden met teerkarton bedekt om alle doorsijpeling van water te beletten. Langsheen de leuning die er bijna geheel staat, is men bezig de waterleiding te leggen. De palen voor de trolleygeleiding van de trams zijn bijna alle opgericht. De dubbele tramweg zal in het midden van de brug liggen, zodat er langs weerskanten tussen de sporen en de voetpaden genoeg plaats zal zijn voor al het andere gerij. Het enkel tramspoor in de Borluutstraat (*thans Belfortstraat) zal ook in het midden liggen. In de Cataloniƫstraat wordt aan de tramwegen niets veranderd. (* Voorheen verliep de reisweg van lijn 3 over de Korenmarkt en verder op dubbel spoor door de Langemunt(!) en over de Vrijdagmarkt. Vanaf 8 november ging het staduitwaarts langs de Cataloniƫ- en de Belfortstraat, richting Brugsepoort echter nog tot 2 juli 1914 verder langs de Vrijdagmarkt en de Langemunt)
Een trolleytram op de nieuwe Sint-Michielsbrug, in dienst op lijn 3. (prentkaart)
|