Openbaar vervoer in Gent
Inhoud blog
  • Op. vervoer Gent (613)
  • Op. vervoer Gent (612)
  • Op. vervoer Gent (611)
  • Op. vervoer Gent (610)
  • Op. vervoer Gent (609)
  • Op. vervoer Gent (608)
  • Op. vervoer Gent (607)
  • Op. vervoer Gent (606)
  • Op. vervoer Gent (605)
  • Op. vervoer Gent (604)
  • Op. vervoer Gent (603)
  • Op. vervoer Gent (602)
  • Op. vervoer Gent (601)
  • Op. vervoer Gent (600)
  • Op. vervoer Gent (599)
  • Op. vervoer Gent (598)
  • Op. vervoer Gent (597)
  • Op. vervoer Gent (596)
  • Op. vervoer Gent (595)
  • Op. vervoer Gent (594)
  • Op. vervoer Gent (593)
  • Op. vervoer Gent (592)
  • Op. vervoer Gent (591)
  • Op. vervoer Gent (590)
  • Op. vervoer Gent (589)

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Startpagina !

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    Van de paardentram naar de Dampoort tot de Hermelijn naar Flanders Expo
    19-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.O. vervoer Gent (238a)
    Het enkel spoor van tramlijn 20 tussen het Arsenaal in Gentbrugge en het Jozefietencollege in Melle was ongeveer 5 km lang en grotendeels aangelegd op een eigen bedding aan de linkerzijde van de Brusselsesteenweg, staduitwaarts gezien.
    Er waren twee gelegenheden tot rangeren aan de uiterste punten van de lijn en een uitwijkspoor halverwege, waar de halte toepasselijk de benaming "Kruising"  kreeg toebedeeld.
    Het logisch gevolg daarvan was dat er slechts twee rijtuigen de dienst uitmaakten, al of niet voorzien van één of meerdere aanhangwagens. Bovendien was langs de hele lijn geen enkele signalisatie aangebracht.
    Deze opname is in die mate interessant, dat ze ons behalve de kruisende motorwagens 358 (richting Arsenaal) en 343 (richting Melle) nog een derde rijtuig laat zien (drie-asser 361), dat de 358 onmiddellijk volgt.
    De verklaring is wellicht hierin te vinden, dat wegens het buiten dienst stellen van de meeste aanhangwagens en de volledige "sécheron"-reeks 316-330 in 1971 en 1972, op tijdstippen van druk reizigersverkeer een extra motorrijtuig werd toegevoegd...
    (foto: F. Coussens - 12 oktober 1973)



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Drie-asser 325 met aanhangwagen uit de reeks 65-72 geparkeerd op het Emiel Braunplein, richting Klein Turkije, klaar om de rit langs lijn 4 naar het Sint-Pietersstation aan te vangen. Foto uit 1958, kort voor de afbraak van de huizenrij. Rechts een gedeelte van het belfort.

    NOG VEEL MEER OVER HET GENTSE OPENBAAR VERVOER  !!!

    Bekijk ook het blog "MIVG" van Dany !!!! 
    ________________________________________

    Foto

    Startpagina !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!