Openbaar vervoer in Gent
Inhoud blog
  • Op. vervoer Gent (613)
  • Op. vervoer Gent (612)
  • Op. vervoer Gent (611)
  • Op. vervoer Gent (610)
  • Op. vervoer Gent (609)
  • Op. vervoer Gent (608)
  • Op. vervoer Gent (607)
  • Op. vervoer Gent (606)
  • Op. vervoer Gent (605)
  • Op. vervoer Gent (604)
  • Op. vervoer Gent (603)
  • Op. vervoer Gent (602)
  • Op. vervoer Gent (601)
  • Op. vervoer Gent (600)
  • Op. vervoer Gent (599)
  • Op. vervoer Gent (598)
  • Op. vervoer Gent (597)
  • Op. vervoer Gent (596)
  • Op. vervoer Gent (595)
  • Op. vervoer Gent (594)
  • Op. vervoer Gent (593)
  • Op. vervoer Gent (592)
  • Op. vervoer Gent (591)
  • Op. vervoer Gent (590)
  • Op. vervoer Gent (589)

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Startpagina !

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    Van de paardentram naar de Dampoort tot de Hermelijn naar Flanders Expo
    21-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op. vervoer Gent (310)
    Een elektrisch tramrijtuig van de Buurtspoorwegen aan de tramstatie in de Reibroekstraat te Evergem. De plaats was tegelijk het eindpunt van de elektrische lijn en de aansluiting met de spoorauto's naar Kluizen, Ertvelde, Oosteeklo en Bassevelde (*autorails, in de volksmond "mazoetjes" genoemd omdat ze door die brandstof werden aangedreven).
    Let ook even op de brouwerskar uiterst links, waarvan het vermogen beperkt bleef tot 1 pk...
    In de kranten van die tijd kon men slechts met moeite specifieke kenmerken van de nieuwe motorrijtuigen achterhalen. Bij de indienststelling van de geƫlektrificeerde lijn naar Lochristi op 1 november 1930 was er sprake van "materieel van het jongste type, op twee assen en op draaistellen". En verder: "Deze rijtuigen met groot vermogen zijn voorzien van vier motoren van elk 50 paarden en bieden aan het publiek een comfort dat het zal weten op prijs te stellen."
    Telkens ergens een nieuwe sectie werd ingehuldigd hield men het bij "rijtuigen van hetzelfde type als die naar Lochristi"...
    EĆ©n der opvallendste nieuwigheden voor "Jan met de pet" waren de schuifdeuren.
    (uitgeverij"G. Van Moorlegem", Lokeren)



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Drie-asser 325 met aanhangwagen uit de reeks 65-72 geparkeerd op het Emiel Braunplein, richting Klein Turkije, klaar om de rit langs lijn 4 naar het Sint-Pietersstation aan te vangen. Foto uit 1958, kort voor de afbraak van de huizenrij. Rechts een gedeelte van het belfort.

    NOG VEEL MEER OVER HET GENTSE OPENBAAR VERVOER  !!!

    Bekijk ook het blog "MIVG" van Dany !!!! 
    ________________________________________

    Foto

    Startpagina !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!