Openbaar vervoer in Gent
Inhoud blog
  • Op. vervoer Gent (613)
  • Op. vervoer Gent (612)
  • Op. vervoer Gent (611)
  • Op. vervoer Gent (610)
  • Op. vervoer Gent (609)
  • Op. vervoer Gent (608)
  • Op. vervoer Gent (607)
  • Op. vervoer Gent (606)
  • Op. vervoer Gent (605)
  • Op. vervoer Gent (604)
  • Op. vervoer Gent (603)
  • Op. vervoer Gent (602)
  • Op. vervoer Gent (601)
  • Op. vervoer Gent (600)
  • Op. vervoer Gent (599)
  • Op. vervoer Gent (598)
  • Op. vervoer Gent (597)
  • Op. vervoer Gent (596)
  • Op. vervoer Gent (595)
  • Op. vervoer Gent (594)
  • Op. vervoer Gent (593)
  • Op. vervoer Gent (592)
  • Op. vervoer Gent (591)
  • Op. vervoer Gent (590)
  • Op. vervoer Gent (589)

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Startpagina !

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    Van de paardentram naar de Dampoort tot de Hermelijn naar Flanders Expo
    25-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op. vervoer Gent (457)
    AFLEVERING 41 (WEEK VAN 3 TOT 9 JUNI 2007) TERUG BESCHIKBAAR !!!
     ==========================


                 BEKNOPTE INVENTARIS
            
    VAN DE DRIE-ASSERS 301 - 405
                  
    AFLEVERING 12
                 DE REEKS 394 - 405


    In 1933-'34 gebouwd uit 12 van de 36 twee-assers van de grote reeks 180 - 215, beter gekend onder de benaming "type Expo 1913", waarvan de middenrijtuigkast, de motoren en de controllers werden gerecupereerd.
    In 1937 uitgerust met verbeterde motoren T III d "transformés" (maximum snelheid 35 km/u.) en controllers T 10 tr.
    In 1940 voorzien van richtingsaanwijzers en ruitenwissers.
    Tussen 1952 en 1954 gelijkvormig aan de andere drie-assers gemoderniseerd.
    "Trage rijtuigen", benut als aanvulling tijdens de piekuren en op minder belangrijke lijnen (1, 5, 8, 9).
    Geen enkel rijtuig uit deze reeks bleef bewaard.

    Algemene kenmerken:

    -  gebogen onderstel;
    -  lichtkap ("lanterneau") op het dak, identiek aan de onderreeks 388 - 393;
    -  geen remblokken of koppelingen voor aanhangwagens;
    -  deuren en ramen op dezelfde hoogte;
    -  blauwe middenband op dezelfde hoogte;
    -  vooruitspringende koplichten, gemonteerd op het voorpaneel;
    -  vanaf het begin uitgerust met dwarslopende banken, minder zitplaatsen;
    -  de middenkast telt zes kleine, gedeelde ramen, ook dergelijke ramen bij de deuren en balkons;
    -  de zijdelings aangebrachte, rechte beplating komt lager, zodat een deel van het chassis onzichtbaar wordt.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Drie-asser 325 met aanhangwagen uit de reeks 65-72 geparkeerd op het Emiel Braunplein, richting Klein Turkije, klaar om de rit langs lijn 4 naar het Sint-Pietersstation aan te vangen. Foto uit 1958, kort voor de afbraak van de huizenrij. Rechts een gedeelte van het belfort.

    NOG VEEL MEER OVER HET GENTSE OPENBAAR VERVOER  !!!

    Bekijk ook het blog "MIVG" van Dany !!!! 
    ________________________________________

    Foto

    Startpagina !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!