Openbaar vervoer in Gent
Inhoud blog
  • Op. vervoer Gent (613)
  • Op. vervoer Gent (612)
  • Op. vervoer Gent (611)
  • Op. vervoer Gent (610)
  • Op. vervoer Gent (609)
  • Op. vervoer Gent (608)
  • Op. vervoer Gent (607)
  • Op. vervoer Gent (606)
  • Op. vervoer Gent (605)
  • Op. vervoer Gent (604)
  • Op. vervoer Gent (603)
  • Op. vervoer Gent (602)
  • Op. vervoer Gent (601)
  • Op. vervoer Gent (600)
  • Op. vervoer Gent (599)
  • Op. vervoer Gent (598)
  • Op. vervoer Gent (597)
  • Op. vervoer Gent (596)
  • Op. vervoer Gent (595)
  • Op. vervoer Gent (594)
  • Op. vervoer Gent (593)
  • Op. vervoer Gent (592)
  • Op. vervoer Gent (591)
  • Op. vervoer Gent (590)
  • Op. vervoer Gent (589)

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Startpagina !

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    Van de paardentram naar de Dampoort tot de Hermelijn naar Flanders Expo
    25-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.O. vervoer Gent (471a)
    Twee trams van lijn 7 op de Antwerpsesteenweg nabij de Dampoort.Drie-asser 327, links in beeld, maakt gebruik van de overloopwissel ter hoogte van de Spitaalpoortstraat om naar de stad terug te keren. Rijtuig 363 kan daarna verder rijden naar de Darsen. (Foto: R. Temmerman - 14 september 1962)


    ** Wegens de voorbereiding van ingrijpende wegeniswerken in de omgeving van De Sterre werd vanaf juni 1961 de keerlus voor de herberg niet meer benut. De terminus van lijn 8 werd tot aan de afschaffing in augustus 1962 ingekort tot net voor de samenvloeiing van de Krijgslaan en de Kortrijksesteenweg.

    ** Op 15 juni 1961 werd het voorgestelde logo van de Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Gent aangenomen. Het bestond uit de letters M, I en V, omvat door de letter G.

    ** 30 juni 1964 was de laatste dag van de tramexploitatie op lijn 7 "Sint-Pietersstation - Darsen". De ultieme rit viel te beurt aan drie-asser 330.
    De afschaffing van de lijn kende een complex verloop. Sedert december 1962 werd wegens de heraanleg van de Nieuwbosbrug zonder sporen, het traject langs de Kasteellaan voor goed verlaten en vervangen door dat van lijn 5 tussen het Sint-Annaplein en Sint-Jacobs enerzijds en lijn 3 tot de Dampoort anderzijds.
    Op 1 januari 1964 startte bij wijze van experiment een gemengde exploitatie met tramrijtuigen en autobussen.

    ** Op 1 juni 1966 kantelde op het dek van de Rozemarijnbrug drie-asser 352 van lijn 10, komende van de Coupure Rechts. Het mocht een wonder heten dat de balans van dit spectaculair gebeuren zich beperkte tot één licht en twee wat ernstiger gekwetsten. De bergingswerken verliepen moeilijk.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per jaar
  • 2009
  • 2008
  • 2007

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Drie-asser 325 met aanhangwagen uit de reeks 65-72 geparkeerd op het Emiel Braunplein, richting Klein Turkije, klaar om de rit langs lijn 4 naar het Sint-Pietersstation aan te vangen. Foto uit 1958, kort voor de afbraak van de huizenrij. Rechts een gedeelte van het belfort.

    NOG VEEL MEER OVER HET GENTSE OPENBAAR VERVOER  !!!

    Bekijk ook het blog "MIVG" van Dany !!!! 
    ________________________________________

    Foto

    Startpagina !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!