Zoeken in blog

Laatste commentaren
  • Ritsen = geen verkeerslichten meer nodig ? (Brussel-rijder)
        op

    Pas snelheid aan en maak ‘ritsen’ verplicht

  • gepensioneerd (chris marivoet)
        op

    Pas snelheid aan en maak ‘ritsen’ verplicht

  • Voorstel (A Vers)
        op

    Haal idioten uit het verkeer via snelrecht

  • Zachte corruptie ... (Nigel)
        op

    Tol heffen op de snelwegen

  • Minder firmawagens en km vergoeding afschaffen (D. Hoste)
        op

    Minder op- en afritten en werktijden spreiden

  • Leve de dictatuur? (Walter Claeys)
        op

    Teveel auto’s in een te klein land

  • achterlichten (vlaeminck freddy)
        op

    Betere stoplichten achterkant voertuigen

  • zeer juist graag minder onbekwame politici aub (Benoy)
        op

    Het is tijd dat de automobilist in 'ere' wordt hersteld

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Het is tijd dat de automobilist in 'ere' wordt hersteld

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Recht op vrije mobiliteit

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Mechelen zonder bussen?

  • is natuurlijk goed gezien voor gepensioneerden! (Benoy)
        op

    Hieronder een optimistische reactie van iemand die zelfs niet weet wat een file is

  • dit is inderdaad de realiteit voor de kleine man (Benoy)
        op

    Onze welvaart neemt af. Dus arm en zonder files?

  • zo is het meestal! (Benoy)
        op

    Grote Ring politiek tegengehouden?

  • zeer grote vrachtwagens enkel s nachts in steden (Benoy)
        op

    Test het weghouden van vrachtverkeer tijdens de spits

  • minder vrachtwagens in de dag (Benoy)
        op

    Minder op- en afritten en werktijden spreiden

  • niet alleen in Brussel maar zou overal moeten gelden (Benoy)
        op

    Te vaak stoppen voor verkeerslichten in Brussel

  • ook fietsers en voergangers werden vergeten (Benoy)
        op

    Groene golven helpen


  • SenNetMagazine
    Pak de strijd tegen ons fileleed nu eens anders (beter) aan!
    Pak dat nu eens aan, zegt onze columnist Jan Schils. Zijn toverwoorden? ‘Mentaliteitswijziging’ en ‘decentralisatie’.
    NAMISC

    Groene golven helpen

     Reactie anoniem (gegevens bekend bij de redactie):

    “Ten eerste: Er bestond ooit een volledig plan van autosnelwegen, expreswegen, provinciale wegen en lokale wegen.  Maar toen kwamen allerlei "experts" aanzetten met de theorie dat "hoe meer wegen men bouwt, hoe meer verkeer er komt". Een kwarteeuw later kunnen wij vaststellen dat het niet investeren in wegen niet belet heeft dat de autoverkoop jaarlijks met een aantal procenten is blijven stijgen en dat het gebruik van de auto eveneens jaarlijks met een aantal procenten is blijven stijgen. Intussen heeft men alle gereserveerde ruimten echter laten volbouwen.

    Ten tweede: Over groene golven. Toen ik veertig jaar geleden in het Duitse Lüdenscheid mijn legerdienst deed was de toegang tot het centrum er al geregeld met "grüne Welle". Vorige maand heb ik in het Spaanse Valencia (agglomeratie van 1,8 miljoen inwoners) kunnen vaststellen dat een doorgedreven toepassing van groene golven het verkeer veel vlotter laat verlopen dan in Brussel.

    Ten derde: In Vlaanderen heeft men blijkbaar nog altijd een hekel aan rotondes en zeker aan varianten van rotondes. Zo heeft men in Leuven, onder het argument dat het een veel "stedelijker" oplossing zou zijn, het Artois-kruispunt ingericht als een kluwen van verkeerslichten en kruisingen. Het resultaat : zelfs op rustige momenten staan er auto's te wachten, tijdens verkeerspieken is het een echte ramp. Ook voor fietsers en voetgangers is het onveilig en tijdrovend.”



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    ook fietsers en voergangers werden vergeten
    inderdaad ook fietsers en voetgangers maken deel uit van het drukke verkeer met zijn fileleed. Dit werd voor velen nog extra leed omwille van de ongevallen dikwijls mét doden die hierdoor vooral door vrachtwagens worden veroorzaakt. Malle is op dit gebied mee koploper Kan de haven niet wat meer trafiek overnemen van het wegvervoer???




    Blog als favoriet !

     

     

     



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!