Zoeken in blog

Laatste commentaren
  • Ritsen = geen verkeerslichten meer nodig ? (Brussel-rijder)
        op

    Pas snelheid aan en maak ‘ritsen’ verplicht

  • gepensioneerd (chris marivoet)
        op

    Pas snelheid aan en maak ‘ritsen’ verplicht

  • Voorstel (A Vers)
        op

    Haal idioten uit het verkeer via snelrecht

  • Zachte corruptie ... (Nigel)
        op

    Tol heffen op de snelwegen

  • Minder firmawagens en km vergoeding afschaffen (D. Hoste)
        op

    Minder op- en afritten en werktijden spreiden

  • Leve de dictatuur? (Walter Claeys)
        op

    Teveel auto’s in een te klein land

  • achterlichten (vlaeminck freddy)
        op

    Betere stoplichten achterkant voertuigen

  • zeer juist graag minder onbekwame politici aub (Benoy)
        op

    Het is tijd dat de automobilist in 'ere' wordt hersteld

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Het is tijd dat de automobilist in 'ere' wordt hersteld

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Recht op vrije mobiliteit

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Mechelen zonder bussen?

  • is natuurlijk goed gezien voor gepensioneerden! (Benoy)
        op

    Hieronder een optimistische reactie van iemand die zelfs niet weet wat een file is

  • dit is inderdaad de realiteit voor de kleine man (Benoy)
        op

    Onze welvaart neemt af. Dus arm en zonder files?

  • zo is het meestal! (Benoy)
        op

    Grote Ring politiek tegengehouden?

  • zeer grote vrachtwagens enkel s nachts in steden (Benoy)
        op

    Test het weghouden van vrachtverkeer tijdens de spits

  • minder vrachtwagens in de dag (Benoy)
        op

    Minder op- en afritten en werktijden spreiden

  • niet alleen in Brussel maar zou overal moeten gelden (Benoy)
        op

    Te vaak stoppen voor verkeerslichten in Brussel

  • ook fietsers en voergangers werden vergeten (Benoy)
        op

    Groene golven helpen


  • SenNetMagazine
    Pak de strijd tegen ons fileleed nu eens anders (beter) aan!
    Pak dat nu eens aan, zegt onze columnist Jan Schils. Zijn toverwoorden? ‘Mentaliteitswijziging’ en ‘decentralisatie’.
    NAMISC

    Pas snelheid aan en maak ‘ritsen’ verplicht

     Reactie van Verhulst, E.:

    “Het probleem is inderdaad complex, maar getuigt van veel politieke onwil, onbekwaamheid en zelfs van zachte corruptie.
    Het file probleem is maar een van de vele tekens aan de wand.
    xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

    Het "openbaar" vervoer is niet echt een alternatief om minder de auto te nemen. Integendeel, dat wordt steeds slechter georganiseerd.

    Het probleem zit in de knelpunten, niet de breedte van de wegen, bv door:

     

    1.    Verkeerslichten om de 200 m op drukke toegangswegen => doorstroming wordt 5%.
    Hier kan men een verband vaststellen met de onderneming die de wegsignalisatie levert. Die blijkt voor 80% van één firma te komen. Breng dat dan even in verband met de stunt van Schouppe om op het laatste moment van de vorige regering nieuwe verkeersborden wettelijk te verplichten (impact van 58 miljoen). Het is gelukkig niet doorgegaan maar het spreekt boekdelen.

    2.    4-baans snelwegen die op 200 meter aansluiten op een andere 4-baans weg op een breedte van 2 rijstroken (bv. Zaventem, al meer dan 30 jaar)
    Zelfs het heraangelegd klaverblad van Lummel geeft nog steeds files omwille van deze tweede reden. Het volstaat naar bv. Nederland of Duitsland te kijken. Daar zijn ook veel auto's maar ze hebben de files teruggedrongen. Ze gebruiken rotondes i.p.v. kruisingen met lichten, enz.

     

    Een heel simpele manier om veel verkeersellende weg te werken is terug te keren naar de basis: pas uw snelheid aan de omstandigheden aan en hou voldoende afstand om te kunnen stoppen.
    Maak ritsen verplicht (zoals in Duitsland). Je kan dan de meeste verkeerlichten gewoon afschaffen. De mensen zullen zelf vlotter rijden (heb ik al meermaals vastgesteld: als de lichten defect zijn is er geen file).
    Op langere termijn, moet ook het openbaar vervoer aangepakt worden. Dat wordt niet opgelost met subsidies en busbanen waar elk uur één bus op rijdt voor een paar km. En automatiseer het vervoer. Soit, er is nog veel over te zeggen, ...”




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (2)

    Ritsen = geen verkeerslichten meer nodig ?
    Waar U het haalt dat ritsen verkeerslichten overbodig maakt snap ik echt niet.Ritsen dient om van 2 naar 1 vak te gaan,verkeerlichten staan aan een kruispunt.Dat het uitzetten van verkeerslichten files doet verdwijnen werkt enkel als er al weinig verkeer is , ander rijdt gewoon iedereen traag het kruispunt op in hun file tot elke richting geblokkeerd is.Enkel 1 agent slaagt er dan nog in om de boel te deblokkeren.Meermaals meegemaakt in Brussel tijdens de spits.

    gepensioneerd
    Ritsen komaan zeg! als er werken zijn en ge moet op een bepaad moment op èèn rijstrook sommige zouden U verongelukken want hun wagen is groter, mooier,sneller. Waarom zouden ze U dan laten ritsen met je onbeduidend wagentje? Hier moet dringend een heropvoeden komen van elke automobilist. WEES een HEER in het verkeer, dat is allang verdwenen. Een ding helpt maar de mensen raken in hun portefeuille, maar dat moet dan de politie doen, en waar zijn die dan? Nergens te bespeuren, maar dan ook nergens.Ik doe veel de expresweg N49, het spektakel dat je daar ziet onvoorstelbaar. Nederlanders komen daar hun wagens testen op snelheid, belgen willen daar dan niet voor onder doen dan maak je wat mee. Verkeerspolitie?? nul komma nul.Ik heb mijn autoplaat van 1960 wel ik heb de kosten gedaan voor een nieuwe, omdat ik daar voortdurend werd op afgerekend, en niet meer werd beschouwd als een volwaardig automobilist maar een overblijfsel uit de middeleeuwen. Misschien cynisch maar het is de werkelijkheid.




    Blog als favoriet !

     

     

     



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!