Zoeken in blog

Laatste commentaren
  • Ritsen = geen verkeerslichten meer nodig ? (Brussel-rijder)
        op

    Pas snelheid aan en maak ‘ritsen’ verplicht

  • gepensioneerd (chris marivoet)
        op

    Pas snelheid aan en maak ‘ritsen’ verplicht

  • Voorstel (A Vers)
        op

    Haal idioten uit het verkeer via snelrecht

  • Zachte corruptie ... (Nigel)
        op

    Tol heffen op de snelwegen

  • Minder firmawagens en km vergoeding afschaffen (D. Hoste)
        op

    Minder op- en afritten en werktijden spreiden

  • Leve de dictatuur? (Walter Claeys)
        op

    Teveel auto’s in een te klein land

  • achterlichten (vlaeminck freddy)
        op

    Betere stoplichten achterkant voertuigen

  • zeer juist graag minder onbekwame politici aub (Benoy)
        op

    Het is tijd dat de automobilist in 'ere' wordt hersteld

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Het is tijd dat de automobilist in 'ere' wordt hersteld

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Recht op vrije mobiliteit

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Mechelen zonder bussen?

  • is natuurlijk goed gezien voor gepensioneerden! (Benoy)
        op

    Hieronder een optimistische reactie van iemand die zelfs niet weet wat een file is

  • dit is inderdaad de realiteit voor de kleine man (Benoy)
        op

    Onze welvaart neemt af. Dus arm en zonder files?

  • zo is het meestal! (Benoy)
        op

    Grote Ring politiek tegengehouden?

  • zeer grote vrachtwagens enkel s nachts in steden (Benoy)
        op

    Test het weghouden van vrachtverkeer tijdens de spits

  • minder vrachtwagens in de dag (Benoy)
        op

    Minder op- en afritten en werktijden spreiden

  • niet alleen in Brussel maar zou overal moeten gelden (Benoy)
        op

    Te vaak stoppen voor verkeerslichten in Brussel

  • ook fietsers en voergangers werden vergeten (Benoy)
        op

    Groene golven helpen


  • SenNetMagazine
    Pak de strijd tegen ons fileleed nu eens anders (beter) aan!
    Pak dat nu eens aan, zegt onze columnist Jan Schils. Zijn toverwoorden? ‘Mentaliteitswijziging’ en ‘decentralisatie’.
    NAMISC
    Maak werk van één wegennet beleid
     Reactie van Van de Vliet, B.:

    De overheid legde in 1969 een ring aan rond Antwerpen, die ring ligt er nog altijd. Drie rijvakken toen, drie rijvakken nu.
    Het verkeer is vervijfvoudigd. De drie rijvakken van toen zouden dus nu 15 rijvakken moeten zijn. Daar wringt het schoentje; de overheid heeft veel en veel en veel te weinig gedaan om de infrastructuur aan te pakken.
    Men had ondergronds moeten werken, men had dubbeldek banen moeten aanleggen. Men had een grotere spreiding van de huizenbouw kunnen organiseren. Men had meer hoogbouw kunnen stimuleren, men had de urbanisatie kunnen gebruiken om wegen aan te leggen.
    Een andere fout is het verdelen van het wegennet.
    Er zijn gewestwegen, provinciale wegen, stad- en gemeentewegen, nationale wegen enz.
    De regel zou moeten zijn : wegen dienen om verkeer te kanaliseren. Vanuit 1 plan en 1 overheid zou dit moeten gebeuren. Nu is er geen overzicht. Vergelijk maar eens de werken die gedaan zijn in de steden Antwerpen en Mortsel tegelijkertijd - gevolg hopeloos veel oponthoud. Vele werken worden gedaan in het jaar van de verkiezingen - gevolg : oponthoud.
    Dan komen er nog de speciale zaken bij zoals speelstraten (is het afsluiten van deel van het wegennet voor andere activiteiten); dat zou enkel mogen indien er geen infrastructuurwerken bezig zijn in de buurt - zie bijvoorbeeld Deurne Centrum-Noord.
    Er is een weg naast de treinsporen in Berchem-Mortsel aan de Agfa fabrieken die niet gebruikt wordt nochtans aangelegd om een verbinding te zijn tussen de twee stations. Andere zaken zijn de snelwegen voor tram, bus en taxi ten koste van de andere weggebruikers = discriminatie.
    Oplossingen zijn er legio. Er moet eindelijk werk gemaakt worden van 1 wegennet beleid.
    De fouten van het verleden moeten rechtgezet worden - dat wil o.a. zeggen dat er rekening moet gehouden worden met het aantal auto's en afgelegde kilometers om het wegennet te berekenen. De wegen moeten breder zijn en het grootvervoer moet gescheiden worden van klein vervoer en lokaal vervoer.
    Het argument dat er teveel vervuiling wordt gecreëerd door meer auto's vervalt omdat er nu meer en meer elektrische auto's en hybrides komen. Men moet altijd vooruitkijken om plannen te maken, niet slechts op de huidige toestand rekenen.
    Hoe moet het wegennet er uit zien binnen 10- 20 jaar? Hoeveel auto's (vervoermiddelen) zullen er zijn en wat zijn de vereisten voor een goede doorstroming.
    Niet alleen de steden moeten bekeken worden maar ook het platteland en de kleinere steden en gemeenten zodat domme dingen als de Grote Markt in Lier vermeden kunnen worden omdat het lokaal bestuur geen zeggenschap meer zal hebben.
    Voor grotere steden is Gent een misbaksel van jewelste.
    Er is dus werk aan de winkel en dat moet snel gebeuren.
    Mag God ons verhoeden van een zelfde politiek die de chaos geschapen heeft.




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)




    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

     

     

     



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!