Inhoud blog
  • ziekte
  • Kakketoe
  • Mijn tweede hond.
  • de vierde hond
  • Mijn derde hond
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Welkom op de blog van flyboy
    Zoeken met Google


    Over mijzelf
    Ik ben Reniers Gerard, en gebruik soms ook wel de schuilnaam Gerry.
    Ik ben een man en woon in Tienen (België) en mijn beroep is Vrachtwagen bestuurder .
    Ik ben geboren op 20/10/1959 en ben nu dus 64 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Vrachtwagens motoren en honden.
    Laatste commentaren
  • Een allerzaligst en warm kerstfeest met je knapperd (Herman Coppens)
        op ziekte
  • Hallo, (Ilona)
        op vrachtwagen
  • Amaai (Vicky43)
        op vrachtwagen
  • Witter dan wit (Vicky43)
        op Londen
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Herineringen en ervaringen
    alle ervaringen
    09-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn derde hond
    Dit is mijn herdershond Valdo deze staat ook op verdediging maar begint nu stillaan van zijn heupen (HD) te weten zodat ik hem nog zelden mee uit werken nam maar nu heeft iedereen zijn beurt om een weekje met de vrachtwagen mee te mogen en ik mag wel zeggen dat dit wonderwel lukt.

    09-08-2006 om 18:46 geschreven door Gerry

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reisje Milaan.
    Een paar jaar geleden moest ik naar Milaan,of eigenlijk een klein dorpje tegen Milaan genaamd Landriano daar zijn maar 4 straten en dan heb je alles gehad.Maar vooraleerst ik naar Milaan kon moest ik ook nog de Mont Blanc over,je kunt je indenken het was putje winter en de sneeuw lag daar redelijk hoog,en je moet weten dat men daar aan die kanten niet graag werkt daar is het zo stel altijd uit tot morgen wat je vandaag ook kunt doen.Dus ik kom aan de voet van de Mont Blanc waar de politie staat met de melding dat ik sneeuw kettingen moest leggen alvorens ik mijn weg kon verder zetten.Na veel gemomppel van mijn kant kwam er dan toch nog een sneeuwruimer langs die ik dan mocht volgen zonder kettingen,nu je moet weten dat je makkelijk een uur bezig bent om aan een zijde op één wiel die kettingen te leggen en dat alleen maar voor vier km te rijden en ze daarna er weer terug af te doen,want met kettingen mag je de tunnel niet door.Dus ik vertrok vol moed de Mont Blanc naar omhoog,eenmaal boven gekomen stond het daar vol met politie en ik had natuurlijk weer geluk ik mocht mij parkeren want ze hadden een vrachtwagen nodig om een test uit te voeren,en wie was ik om neen te zeggen,want als je zoiets weigert dan gaan ze over tot een zeer grote contole,dus onderging ik het maar zonder morren.Toen ik aan de beurt kwam moest ik uitstappen en op een tiental meter van de wagen gaan staan en kwam er een politieman met een hond die ging speuren op drugs nu moet je weten dat ik bier geladen had en dat geeft altijd een reuk af in vaten of in flesjes,na veel gezever kon ik dan na een dik uur mijn weg toch voortzetten richting Milaan waar ik naar de douane moest gaan om de invoer van dat bier te doen.Maar doordat ik zoveel tijd had verloren kon ik die dag geen invoer meer doen want eenmaal twee uur in de nammidag wordt er daar niet meer gewerkt en moest ik staan blijven tot s'anderendaags acht uur.Toen het stillaan avond werd en ik mij klaar maakte om ergens te gaan eten hoorde ik plotseling nog een vrachtwagen naderen ik keek even op en daar stond een kollega ook voor dezelfde plaats geladen maar hij had wel kettingen moeten leggen.Wij spraken af om de rest van de reis samen te blijven.S'morgens om acht uur reden wij bij de douane binnen om onze invoer te doen wat terug een hele voormiddag in beslag nam,en waarna we naar onze klant reden in Landriano,gelukkig moesten we nergens anders een terugvracht gaan ophalen want we losten en laden op dezelfde plaats en kwamen langs Zwitserland terug naar huis door de grote ST Gothard tunnel.Eenmaal dat wij terug geladen waren vertrokken we richting huis om in Leuven terug te gaan lossen en te laden,wat we dan ook gedaan hebben om de volgende week terug te vetrekken terug naar Italië. 

    09-08-2006 om 00:00 geschreven door Gerry

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrachtwagen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hierbij voeg ik een foto van de vrachtwagen die ik genomen heb op een parking ergens tegen Heilbronn in Duitsland tewijl ik mijn rust pauze nam.Ik heb daar een silo van 63kubieke meter wat gelijk is aan 32 ton met een lengte van 13,60 meter,en wordt geladen van bovenaan af.Om te lossen moet je ninnimaal 1,5 bar druk per vierkante cm zetten alvorens je kan beginnen met lossen ook moet je dat gevaarte om te beginnen voor de helft laten kippen zodat je het product dat je moet lossen naar beneden schuift,en dan begin je met lossen.Na 30 minuten moet je dan je silo helemaal tot het einde kippen en zo verder blazen tot hij leeg is,waarna je alle slangen en koppelstukken netjes terug moet opbergen voor de volgende klant.Zo ik hoop dat jullie al wat meer te weten gekomen bent over het laden en lossen van een silo,maar ik kom hier later nog wel op terug,ook als je eventueel vragen hebt beantwoord ik ze met veel plezier.

    07-08-2006 om 15:20 geschreven door Gerry

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spanje
    Een paar weken geleden moest ik op een zondag avond vertrekken naar Barcelona,want ik had een citerne geladen met vloeibaar suiker.Dus wij waren met 2 vrachtwagens om samen op dezelfde plaats te gaan afladen wat op zich regelmatig voor deed.Dus om 19u30 vertrokken wij en in Luxemburg werd er nog even gestopt om daar onze vooraad sigaretten te gaan kopen en nog een tas koffie te drinken.Daarna zijn we dan vertrokken richting Lyon,maar na een uur of acht rijden zochten we een parking op om te slapen en die we na lang zoeken dan ook vonden,ondertussen was het al 4u30 geworden en mijn ogen vielen gewoon dicht van de slaap.Om 12 uur zijn we dan opgestaan en ons gaan wassen en scheren want we hadden gezweet als een dier.Rond 13 uur zijn we dan terug vertrokken naar Spanje met de airco op volle kracht.Na nog eens 6 uur rijden stonden wij aan de grens in La Jonqierra waar we terug een douche namen en daarna gingen eten.Toen wij aan tafel zaten kreeg mijn collega telefoon van de baas met de melding dat ze op ons zaten te wachten omdat ze zonder grondsoffen zaten.Dus direkt na het eten zijn we dan doorgereden naar een klein dorpje vlak tegen Barcelona,toen wij daar aankwamen was het ondertussen al middernacht geweest en moesten onmiddelijk op de weegbrug om ons te laten wegen.Na een paar minuten kregen wij te horen dat wij niet direkt konden lossen maar eerst de dinsdag morgen rond 6 uur want ze zaten daar met een panne aan de pomp waarmee de citernes leeg gemaakt worden.Dus zijn wij op de parking terug gaan slapen tot dinsdag morgen.Rond 7 uur werd er op mijn deur geklopt,ik deed open en daar stond een spanjaard die in staat voor het lossen van citernes met de vraag of ik wilde binnen rijden want anders ging het fabriek alles moeten stil leggen omdat ze geen suiker meer hadden en kreeg ik ook te horen dat we wel degelijk s'nachts hadden kunnen lossen als we onze eigen pompen gebruikte,we hadden dit wel voorgesteld maar dat mocht niet van de los verantwoordelijke van dienst,ik heb dat dan ook aan hem uitgelegd wat we allemaal gezegd en gedaan hadden waarop hij begon te vloeken en zeer kwaad was op zijn collega.Eens dat wij binnen waren konden we naast elkaar gaan staan en beginnen met lossen wel met onze eigen pompen die in die citernes ingebouwd zijn.Na een uurtje waren we leeg en moesten we gaan spoelen want wij moesten daar terug laden mijn colega voor Portugal en ik voor Rotterdam.Ondertussen was het al bijna 19 uur geworden en was nog geen van beide geladen dus nog maar eens naar de laad verantwoodelijke om te horen wat er haperde dat men ons niet wilde laden,daar kregen we te horen dat men dadelijk ging beginnen aan ons beide.Na 20 minuten wachten kwam er iemand zeggen dat we mochten binnen rijden elk onder een andere silo.Na 30 minuten waren we dan geladen en moesten we terug op de weegbrug om het gewicht te kunnen registreren want je hebt altijd een weegbon nodig als je zulke vrachten rijd.Met mij was alles in orde maar mijn colega was overladen en moest terug om een deel te lossen,maar omdat onze wegen toch scheide werd er afgesproken dat ik al kon vertrekken en niet op hem moest wachten.Ik ben dan maar vertrokken richting Tienen want ik moest deze citerne niet zelf gaan lossen omdat ik anders mijn rij en rust tijden kapot reed en was het donderdag nacht toen ik mijn vrachtwagen in Tienen op de parking zette en naar huis kon.De vrijdag moest ik met een silo rijden en gewoon een paar silo's  gaan laden en klaar zetten voor maandag.Zo dat was weer het verhaal van een week uit het leven van een vrachtwagen bestuurder.Morgen vertel ik je nog een verhaal uit het leven van een vrachtwagen bestuurder.  

    07-08-2006 om 11:21 geschreven door Gerry

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Londen
    Verleden week ben ik met de vrachtwagen naar Londen gegaan,naar een zeer grote fabriek waar ze waspoeder maken.Ik moet toegeven dat het zeer raar overkomt als je links van de weg moet rijden,maar na een paar uur ben je dat al gewend.Eenmaal daar aangekomen kon ik al meteen beginnen met het lossen van mijn produkt dat ik mee had,omdat men er bijna zonder zat,nadat ik volledig gelost had kon ik terug huiswaarts keren,en na een paar uren zat ik goed en wel terug op de trein naar België.Engeland is echt een mooi land en je hebt daar zeer mooie landschappen spijtig dat ik mijn camera niet mee had,maar niet getreurd ik zal daar nog wel eens naartoe moeten gaan en dan neem ik mijn camera zeker mee en kan ik jullie ook mee laten genieten.Zo dat was het voor vandaag morgen zet ik er wel terug een nieuw verhaal op van mijn avonturen als vrachtwagen bestuurder. 

    06-08-2006 om 00:00 geschreven door Gerry

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    05-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werk en reis herinneringen
    Alle werk en reis herinneringen zijn hier welkom,alsook alle ervaringen over werk en reizen.

    05-08-2006 om 17:05 geschreven door Gerry

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werk en reis herinneringen
    Alle werk en reis herinneringen zijn hier welkom,alsook alle ervaringen over werk en reizen.

    05-08-2006 om 17:03 geschreven door Gerry

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werk en reis herinneringen
    Alle werk en reis herinneringen zijn hier welkom,alsook alle ervaringen over werk en reizen.

    05-08-2006 om 17:03 geschreven door Gerry

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto





    Welkom op de blog van flyboy
    Een interessant adres?


    Zoeken met Google




    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!